Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyyttä ei tajua ennen kuin sen kokee itse

Vierailija
01.12.2020 |

Myönnetään, itsekin kuvittelin joskus, että työttömänä ovat lähinnä ne joita ei oikein kiinnosta opiskelu eikä työelämä eikä ole kovin suurta mielenkiintoa. En kuvitellut, että minä joka on tehnyt töitä opiskelujen ohessa koko elämäni ja opiskellut itselle ylemmän korkeakoulututkinnon olisin työttömänä.

Ensi kosketuksen työelämän ja työnhaun raadollisuuteen sain, kun viimeistelin maisterin opintojani. Olin saanut hyvää työkokemusta myös omalta alalta hyvässä harjoittelupaikassa, mutta hain monia kuukausia töitä ja ramppasin haastatteluissa, mutta minnekään ei valittu. Lopulta päädyin hakemaan ei oman alan töitä ja sain määräajaksi töitä. Jouduin muuttamaan tuon ei oman alan ja maisterin työtä huomattavasti alemman työn takia. Lopulta vihasin tuota asiakaspalvelu työtä, mutta kärvistelin määräajan loppuun, kun olin vielä vastaanottanut uuden määräaikaisen sopimuksen.

Nyt olen taas tilanteessa jossa olen hakenut töitä kohta 3 kk tuloksetta. Haastatteluihin olen päässyt, mutta aina joku on mennyt ohi, jolla on enemmän juuri oikeaa työkokemusta.

Enää en todellakaan kuvittele, että työnsaanti olisi työhalusta tai edes ahkeruudesta kiinni. Itselle opiskelu ja työ on aina ollut tärkeää, joten siihen olen elämässä panostanut. Silti tulos voi olla tämä eli työttömyys.

Kommentit (4199)

Vierailija
2561/4199 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oivalsin taannoin, että

Minä olen arvokkaampi, kuin suoritukseni. Arvokkaampi, kuin ollakseni jonkun toisen orja. Arvokkaampi, kuin vain se, minkä verran saan palkkaa tai minkä merkkiset ovat vaatteet päälläni.

Minä olen arvokas yksinkertaisesti siksi, että olen. Ja minulla on yhtä lailla oikeus olla ja elää täällä, olen mielestäni oikeutettu jopa kunnioitukseen toisilta ihmisiltä, oli tilanteeni mikä tahansa: sairas, työtön tai työssäkäyvä. Minä EN ole yhtä kuin statukseni, rahani tai ulkonäköni. Olen niin paljon arvokkaampi. Ja niin olet sinäkin. Usko pois. Eikä työttömyys todellakaan aina johdu siitä, että vika on sinussa. Ei se ole.

T. Tällä hetkellä töissä mutta tiedostan että milloin vaan voi olla päivä, kun näin ei ole

Minä olen mielenterveysongelmainen pitkäaikaistyötön, ja minulla on merkittävästi parempi mantra, kuin tuo "mä olen niin arvokas".

Olen todennut, että ei minun tarvitse olla arvokas eikä tuntea olevani sellainen. Minä olen mitä olen (kuten Jumala sanoo Raamatussa jollekin profeetalle), ja sen on yksinkertaisesti pakko riittää sekä minulle, että muille. Koska se asia ei muuksi muutu. Minusta oli todella vapauttavaa tajuta, että minun ei tarvitse yrittää kokea olevani arvokas tai tärkeä ja ihmisarvo ja blaablaa. Minä olen mitä olen. Eläkää sen kanssa. Myös minä itse.

Yksi lohdullisimmista koskaan kuulemistani lauseista oli kirjassa "Modesty Blaise ja hopeajumalatar". Siinä yksi mies oli yrittänyt pelastaa ihmisiä terroristien käsistä, ja hötäkässä kuoli muutama viaton sitten. Miehen syyllisyys ei lievittynyt, vaikka ihmiset yritti silittää sen päätä, että voivoisentään, yritit parhaasi. Modesty totesi sille, että "Se on sinun taakkasi. Heitä selkään ja kanna."

Olen oppinut erinäisten mielenkiintoisten kokemusten kautta, että tuo on mitä suurinta viisautta. Koska tuo "heitä selkään ja kanna" -asenne saa ihmisen pois uhrimentaliteetistä. Voi olla, että et voi tehdä tilanteelle yhtään mitään, mutta aina voi valita sen että minun ristini ja minä sen kannan.

Kristillisyydessä kyllä yksi tärkeimmistä neuvoista on ”kantakaa toistenne kuormia”. Koska se ei toteudu kuin vähäisessä määrin tyyliin ”meren taakse apua viedään, mutta NIMBY”. Siihen se sitten latistuukin koko kristinusko perussanoma ”rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi”.

Vierailija
2562/4199 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oivalsin taannoin, että

Minä olen arvokkaampi, kuin suoritukseni. Arvokkaampi, kuin ollakseni jonkun toisen orja. Arvokkaampi, kuin vain se, minkä verran saan palkkaa tai minkä merkkiset ovat vaatteet päälläni.

Minä olen arvokas yksinkertaisesti siksi, että olen. Ja minulla on yhtä lailla oikeus olla ja elää täällä, olen mielestäni oikeutettu jopa kunnioitukseen toisilta ihmisiltä, oli tilanteeni mikä tahansa: sairas, työtön tai työssäkäyvä. Minä EN ole yhtä kuin statukseni, rahani tai ulkonäköni. Olen niin paljon arvokkaampi. Ja niin olet sinäkin. Usko pois. Eikä työttömyys todellakaan aina johdu siitä, että vika on sinussa. Ei se ole.

T. Tällä hetkellä töissä mutta tiedostan että milloin vaan voi olla päivä, kun näin ei ole

Minä olen mielenterveysongelmainen pitkäaikaistyötön, ja minulla on merkittävästi parempi mantra, kuin tuo "mä olen niin arvokas".

ekoja lauseita luki ni ymmärsi jo ton pitkäaikaistyöttömyyden, onnea vaan elämään

Olen todennut, että ei minun tarvitse olla arvokas eikä tuntea olevani sellainen. Minä olen mitä olen (kuten Jumala sanoo Raamatussa jollekin profeetalle), ja sen on yksinkertaisesti pakko riittää sekä minulle, että muille. Koska se asia ei muuksi muutu. Minusta oli todella vapauttavaa tajuta, että minun ei tarvitse yrittää kokea olevani arvokas tai tärkeä ja ihmisarvo ja blaablaa. Minä olen mitä olen. Eläkää sen kanssa. Myös minä itse.

Yksi lohdullisimmista koskaan kuulemistani lauseista oli kirjassa "Modesty Blaise ja hopeajumalatar". Siinä yksi mies oli yrittänyt pelastaa ihmisiä terroristien käsistä, ja hötäkässä kuoli muutama viaton sitten. Miehen syyllisyys ei lievittynyt, vaikka ihmiset yritti silittää sen päätä, että voivoisentään, yritit parhaasi. Modesty totesi sille, että "Se on sinun taakkasi. Heitä selkään ja kanna."

Olen oppinut erinäisten mielenkiintoisten kokemusten kautta, että tuo on mitä suurinta viisautta. Koska tuo "heitä selkään ja kanna" -asenne saa ihmisen pois uhrimentaliteetistä. Voi olla, että et voi tehdä tilanteelle yhtään mitään, mutta aina voi valita sen että minun ristini ja minä sen kannan.

Kristillisyydessä kyllä yksi tärkeimmistä neuvoista on ”kantakaa toistenne kuormia”. Koska se ei toteudu kuin vähäisessä määrin tyyliin ”meren taakse apua viedään, mutta NIMBY”. Siihen se sitten latistuukin koko kristinusko perussanoma ”rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2563/4199 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta missä on työministeri Haatainen. Olen yhden kerran nähnyt hänet mediassa kertomassa, että kaikki kivet ja kannot ja ties mitkä käännetään työttömyyden hoitoon. Mitä on käännetty? Demarit ja vasemmistoliitto eivät ole millään tavalla kiinnostuneita tai huolissaan työttömyydestä tai työttömistä. Senhän andersson jo suoraan sanoi. Ei myöskään marin. Mut ai niin, rahaa tulee ikkunoista ja ovista eikä tässä vielä kaikki. Velkoja ei tartte maksaa takaisin.

Onhan meillä Mahtava Työllisyyden Kuntakokeilu part 3.

Kaksi ensimmäistä kokeilua eivät tuoneet pysyviä työpaikkoja, mutta hei, tehdään homma kolmannen kerran ja odotetaan eri lopputulosta! Ja voidaan sanoa, että jotain on tehty.

Joo eikös tää kokeilu alkanut maaliskuussa, mulle ei oo ainakaan kukaan soittanu ja työtarjouksetkin loppuivat.

Saman huomannut ja tässä jossain vaiheessa lisättiin rutkasti TE-virkailijoita, vaan ei näy palvelun tarjonnassa mitenkään, kaikki yhteydenotot ovat hävinneet. Seuraava vaihe korkeintaan on, että kunnat työllistää ilmaiseksi risutalkoisiin tai kahvinkeittoon kuntien laitoksiin, mitkä palkattuja loisijatyöläisiä täynnä. Sillähän onkin sitten kerrassaan työllistävä ja tuottava vaikutus. Ei tätä sosialistien sontaa tässä maassa viitsi yleensä edes ajatella, joskus vaan hieman alkaa nyppimään.

Vierailija
2564/4199 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin puoli vuotta sitten työttömäksi 58v

Ei koulutusta, aattelin jäädä eläkepäiville..

Soitin muutamalle vanhalle tutulle.. Heti löytyi työpaikka. Perään vielä kyseltiin että olenko vielä vapaa...

Jäin miettii... Olen vuosien myötä jeesaillu ja pelastanut kavereita pahoista paikoista..

Mukulia katellu niin nykyisin on kovin vaikee päästä alkuun...

Vierailija
2565/4199 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin puoli vuotta sitten työttömäksi 58v

Ei koulutusta, aattelin jäädä eläkepäiville..

Soitin muutamalle vanhalle tutulle.. Heti löytyi työpaikka. Perään vielä kyseltiin että olenko vielä vapaa...

Jäin miettii... Olen vuosien myötä jeesaillu ja pelastanut kavereita pahoista paikoista..

Mukulia katellu niin nykyisin on kovin vaikee päästä alkuun...

Vierailija
2566/4199 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli lehti täynnä, miten on pulaa työntekijöistä; rakennusala, hoitoala, kiinteistöala, ravintola-ala. He eivät kovin paljon hae työkkärissä seisovasta porukasta työntekijöitä.

Pelkästään Pirkanmaalla 10 000 avointa työpaikkaa. Kiinteistöalallekin firma kouluttaa, firma joka palkkaa sitten koulutetut. Ei tietty niitä, jotka on pakotettu ko koulutukseen ja koittavat lusmuilla joka paikasta.

Jos oikeasti töihin haluaa niin ei kai kukaa odottele niitä työkkäristä tulevia "työtarjouksia"? Ei sitä kautta ole päässyt töihin vuosikymmeniin kuin joku harva. Pitää osoittaa olevansa vähän aktiivisempi.

Vierailija
2567/4199 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se hyvä koulutus ole koskaan taannut kenellekään töitä tai hyvää palkkaa.

Yksi iso tekijä tässä taitaa olla se, että Suomessa on jo liikaa korkeasti koulutettuja ihmisiä joille ei vaan yksinkertaisesti ole töitä. Siinä tulee sellanen mukava asia vielä eteen ettet saa edes paskapalkkaisia hanttihommia kun olet opiskellut liikaa.

Itse vedän varastotöistä yli 3000€ kuussa käteen ihan peruskoulupohjalta eikä tarvi miettiä töiden jälkeen töitä, eikä mitään siihen liittyvää. Pitää vaan huolen, että on seuraavana päivänä ajoissa töissä ja hoitaa työajalla ne duunit mitä tarvii.

Jos kaikki olisivat maistereita, tohtoreita tai vastaavia, ei maailmassa enää tapahtuisi mitään koska kaikki työt jäisivät hoitamatta.

Ei nyt aivan noinkaan. Yhteiskuntamaisterin koulutus, pääaineena sosiaalityö ja lähtöpalkka 4000€. Ja töitä saan varmasti joka puolelta Suomea, ihan sen mukaan missä haluan asua. Työ on raskasta ja vaativaa, mutta rakastan tätä. Ja hallintotieteen opinnot hitaasti työn ohessa meneillään. Että edetäkin voi.

Vierailija
2568/4199 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollu 12v5kk työttömänä enkä ole saanut ainuttakaan työtarjousta työkkäristä.

Olin tänä vuonna puoli vuotta työttömänä, sinä aikana sain yhden työtarjouksen työkkäriltä ja se oli vielä omalle alalleni.

Muuten eivät mitään yhteyttä pitäneet, eikös niiden pitäisi kolmen kuukauden välein soitella perään?

Tämä pk-seudulla.

Toisaalta, saapahan olla rauhassa. Jotkut virkailijat voivat olla hyvinkin provosoivia ja painostavaa tyyppiä, ilkeitä suorastaan.

Vierailija
2569/4199 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuesta pitää tehdä määräaikainen, jonka maksu loppuu 2 vuoden jälkeen. Loputtomiin ei ole varaa hyysätä noita elämäntapatyöttömiä loisijoita.

No, jos työmarkkinatuki loppuu niin onhan se vielä tuo toimeentulotuki ja asumistuki, jota voi anoa sitten , mitäs siihen sanot? Sanot varmaan, että nekin pitää lopettaa, no eihän siinä , kun suomen kadut olisi täynnä kodittomia nälkäisiä ihmisiä. Rikollisuus kasvaisi ja siinä voi mennä sinunkin palkat ohimemennen kodittomien näppiin. Et varmaan uskaltaisi enää kaduilla kulkea, kun joka nurkalla on asunnoton rahaton nälkäinen laitapuolen kulkija. Tämä yhteiskunta on nyt sellainen, ettei pelkällä tavaran vaihdolla elä, niin kuin joskus muinoin. Täällä vallitsee nyt rahan ahneiden mentaliteetti, köyhät kyykkyyn.

Minä hoidan ilmaiseksi lapsenlapsiani, nyt kun olen työtön. Pääsevätpä he ainakin töihin ja veroja maksamaan. Näin minä välillisesti olen hyödyllinen yhteiskunnalle vaikkakin ilmainen sellainen. Mahdollistan toisten työssäkäynnin, ilmaiseksi.

Orjatyötä täällä suomessa harrastetaan muutenkin , ainakin Keski-Suomessa. En ikinä ole täällä asuessa saanu oman alan töitä niin , että olisin nostanu kunnon palkkaa. Keski-Suomi on kokonaisuudessaan sisäpiiri alue.  Vain tutut ja sukulaiset pääsevät työhön. Muille tarjotaan vain tukitöitä, joista ei hanki mitään. Orjuus, orjuuttaminen on tieääkseni laitonta puuhaa?

Pohjoisessa asuessa olin kuusi vuotta putkeen töissä ja se oli ihanaa, kunnes kunto romahti homeisten työpaikka rakennusten myötä. En olisi varmaan hengissä enää, jos en ois lähteny pois.

No nyt sitten työttömänä toisten solvauksia kuunnellen ja lukien vietän aikaani ja yritän myös hoitaa itseäni vaikkain hieman huonolla menestyksellä, kun ei ole sitä rahaa, jota tarvittaisiin esim. kunnon ergonomisten kenkien ostoon ja fysioterapialla käyntiin. Olkaa onnellisia te, joilla on palkkatulot ja voitte hoitaa itseänne , jos jotain vaivoja sattuu tulemaan. Antakaa meidän köyhien työttömien edes elää rauhassa. Meillä riittää murheita ilman teidän muistuttamisia tilanteestamme.

Kun niin kovasti meitä työttömiä mollaatte, niin tuli mieleen, että ettekö tykkää työstänne ja ettekö tykkää käydä töissä ja nostaa palkkaa ? Millä tavalla meidän työttömyys on teiltä pois, konkreettisesti?

Se mikä ei satu se vahvistaa ja jos usein sattuu niin siihen tottuu,kai?

Hyvää päivän jatkoa!

Vierailija
2570/4199 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollu 12v5kk työttömänä enkä ole saanut ainuttakaan työtarjousta työkkäristä.

Olin tänä vuonna puoli vuotta työttömänä, sinä aikana sain yhden työtarjouksen työkkäriltä ja se oli vielä omalle alalleni.

Muuten eivät mitään yhteyttä pitäneet, eikös niiden pitäisi kolmen kuukauden välein soitella perään?

Tämä pk-seudulla.

Ennen kuntakokeiluun siirtymistä työkkäri oli muhun aktiivisesti yhteydessä, kun kuntakokeiluun siirryin muhun ei oo otettu yhteyttä kertaakaan kunnan puolelta. En oo saanu työkkäriltä mun työttömyyden aikana ainuttakaan työhönosoitusta tai työtarjousta, en edes sen jälkeen kun valmistuin merkonomiksi. Oon turusta.

Vierailija
2571/4199 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään oli lehti täynnä, miten on pulaa työntekijöistä; rakennusala, hoitoala, kiinteistöala, ravintola-ala. He eivät kovin paljon hae työkkärissä seisovasta porukasta työntekijöitä.

Pelkästään Pirkanmaalla 10 000 avointa työpaikkaa. Kiinteistöalallekin firma kouluttaa, firma joka palkkaa sitten koulutetut. Ei tietty niitä, jotka on pakotettu ko koulutukseen ja koittavat lusmuilla joka paikasta.

Jos oikeasti töihin haluaa niin ei kai kukaa odottele niitä työkkäristä tulevia "työtarjouksia"? Ei sitä kautta ole päässyt töihin vuosikymmeniin kuin joku harva. Pitää osoittaa olevansa vähän aktiivisempi.

Mitä ihmettä tarkoitat? Nämäkin paikat kyllä löytyvät mol.fi sivuilta ja sieltähän ne hakuohjeet löytyvät. Eiköhän suurin osa hae ihan oma-aloitteisesti töitä, ei siihen mitään tarjouksia tarvita..

Tosin kaikki nämä vaativat joko tiettyä osaamista tai muuta. Pitää olla koulutusta. Toisaalta moniin paikkoihin ei kutsuta edes haastatteluihin "vanhoja". Tai ei haluta maksaa asiallista palkkaa. Miten kukaan edes kuvittelee, että joku 50+ muuttaisi omasta kodistaan ja perheestä & suvusta eroon pariksi kuukaudeksi kommuuniin vaikka tunturiin yhteismajoitukseen ja tekisi hektisesti töitä joista ei saa kunnon palkkaa?

Vierailija
2572/4199 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs on negatiivista ja ilkeää kommenttia kun katselee parin viime sivun viestejä.

Vierailija
2573/4199 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajien tukia moittiville:

Miten menet töihin kun aiempi työkokemus on ravintola-alalta mutta nyt kotona on pikkukoululainen. Alan työt ovat lähes aina vuorotöitä, mutta et voi jättää pientä koululaista illoiksi yksin.

Olet opiskellut myös taloushallintoa, mutta kotikaupungissasi ei ole sen alan töitä..

Olet etsinyt päivätöitä molemmilta aloilta, laittanut hakemuksia ja käynyt haastatteluissakin, tuloksetta.

Korona-aika osaltaan vähentänyt työmahdollisuuksia.

Surullisinta on että haluaisit näyttää lapsellesi työssä käyvän aikuisen mallia.

Vierailija
2574/4199 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta missä on työministeri Haatainen. Olen yhden kerran nähnyt hänet mediassa kertomassa, että kaikki kivet ja kannot ja ties mitkä käännetään työttömyyden hoitoon. Mitä on käännetty? Demarit ja vasemmistoliitto eivät ole millään tavalla kiinnostuneita tai huolissaan työttömyydestä tai työttömistä. Senhän andersson jo suoraan sanoi. Ei myöskään marin. Mut ai niin, rahaa tulee ikkunoista ja ovista eikä tässä vielä kaikki. Velkoja ei tartte maksaa takaisin.

Onhan meillä Mahtava Työllisyyden Kuntakokeilu part 3.

Kaksi ensimmäistä kokeilua eivät tuoneet pysyviä työpaikkoja, mutta hei, tehdään homma kolmannen kerran ja odotetaan eri lopputulosta! Ja voidaan sanoa, että jotain on tehty.

Joo eikös tää kokeilu alkanut maaliskuussa, mulle ei oo ainakaan kukaan soittanu ja työtarjouksetkin loppuivat.

Saman huomannut ja tässä jossain vaiheessa lisättiin rutkasti TE-virkailijoita, vaan ei näy palvelun tarjonnassa mitenkään, kaikki yhteydenotot ovat hävinneet. Seuraava vaihe korkeintaan on, että kunnat työllistää ilmaiseksi risutalkoisiin tai kahvinkeittoon kuntien laitoksiin, mitkä palkattuja loisijatyöläisiä täynnä. Sillähän onkin sitten kerrassaan työllistävä ja tuottava vaikutus. Ei tätä sosialistien sontaa tässä maassa viitsi yleensä edes ajatella, joskus vaan hieman alkaa nyppimään.

Ei ole työkärivirkailijoita lisätty, vaan päinvastoin niitä on reilusti vähennetty viime vuosina. Työkkäreitä on ajettu vuosia alas koska ne piti loppua kokonaan kun maakuntavaalit ja soteuudistus tulee, eli pari vuotta sitten, ja nyt kun tulee aluevaalit ja hyvinvointialueet, niin luultavasti työkkärit loppuukin. Ei niihin ole vuosiin otettu ketään eläkkeelle jäävien tilalle jne. Nyt korona-aikana palkattiin toki etuuskäsittelijöitä mutta vain määräaikaiseen muutaman kuukauden työsuhteeseen että ruuhkat saatiin purettua.

Vierailija
2575/4199 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diskomyrkkyluikero kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että elät yhteiskunnan tuilla, jotka revitään työntekijöiden palkoista. Elät siis heidän siivellä, mikä ei ole reilua. Jos oikeasti olisit nostamatta mitään tukia ja eläisit omavaraisesti, se olisi hieno homma. Nyt sen sijaan lokkeilet tukirahoilla etkä edes yritä työllistyä.

Tämähän lämmittää kaikkien työssäpuurtajien mieltä ja saa näitä ennakkoluuloja työttömistä aikaan. Kiitos vain siitäkin.

En sanonut missään kohtaa, etten yritä työllistyä. Merkillistä että se, että työtön mainitsee elämänsä olevan mukavaa ja merkityksellistä, tarkoittaa automaattisesti lokkeilua.

Paitsi että niin kauan kuin otat vastaan yhteiskunnan maksamaa työttömyyskorvausta olet lokkeilija, jonka elatus maksetaan työtä tekevien selkänahalla.

Nykyinen talousjärjestelmämme edellyttää tiettyä määrää työttömiä. Tämä yritetään salata sillä, että työttömiä syyllistetään tilanteestaan mediassa ja somessa.

Vierailija
2576/4199 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kuukauden työttömänä ja hakenut aktiivisesti töitä. Olisin kaivannut jotain tukea te-toimistolta, kävisin mielelläni kursseja ym. ihan mitä tahansa, joka voisi auttaa työllistymistäni.

Sen sijaan kuntakokeilun myötä tuli tekstiviesti, jossa kysyttiin kiinnostusta johonkin e-urheilun työkokeiluun. Ei ehkä tällaiselle maisterille se paras juttu, jolla ihan eri alan kokemusta...

"Moi, kiinnostaisiko tutustua e-urheiluun? Bittiliigassa pääset kokeilemaan laajasti elektronista urheilua ja mediatuotantoa mielenkiintosi mukaan, aiempaa kokemusta ei tarvita. Osallistuminen on maksutonta. Peleinä mm. CS:GO, LoL, Valorant, Overwatch ja Minecraft. Kiinnostuitko?"

Jaa että kiinnostuinko? Kaike rehellisyyden nimissä mietin onko tämä joku vitsi. Mutta ei mitään, työnhaku jatkuu aktiivisella ja positiivisella asenteella!

Vierailija
2577/4199 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kuukauden työttömänä ja hakenut aktiivisesti töitä. Olisin kaivannut jotain tukea te-toimistolta, kävisin mielelläni kursseja ym. ihan mitä tahansa, joka voisi auttaa työllistymistäni.

Sen sijaan kuntakokeilun myötä tuli tekstiviesti, jossa kysyttiin kiinnostusta johonkin e-urheilun työkokeiluun. Ei ehkä tällaiselle maisterille se paras juttu, jolla ihan eri alan kokemusta...

"Moi, kiinnostaisiko tutustua e-urheiluun? Bittiliigassa pääset kokeilemaan laajasti elektronista urheilua ja mediatuotantoa mielenkiintosi mukaan, aiempaa kokemusta ei tarvita. Osallistuminen on maksutonta. Peleinä mm. CS:GO, LoL, Valorant, Overwatch ja Minecraft. Kiinnostuitko?"

Jaa että kiinnostuinko? Kaike rehellisyyden nimissä mietin onko tämä joku vitsi. Mutta ei mitään, työnhaku jatkuu aktiivisella ja positiivisella asenteella!

Sä sentään sait viestin kuntakokeilusta, mulle ei oo kuntakokeilusta muuta viestiä tullut kuin tyytyväisyyskysely.

Vierailija
2578/4199 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että elät yhteiskunnan tuilla, jotka revitään työntekijöiden palkoista. Elät siis heidän siivellä, mikä ei ole reilua. Jos oikeasti olisit nostamatta mitään tukia ja eläisit omavaraisesti, se olisi hieno homma. Nyt sen sijaan lokkeilet tukirahoilla etkä edes yritä työllistyä.

Tämähän lämmittää kaikkien työssäpuurtajien mieltä ja saa näitä ennakkoluuloja työttömistä aikaan. Kiitos vain siitäkin.

En sanonut missään kohtaa, etten yritä työllistyä. Merkillistä että se, että työtön mainitsee elämänsä olevan mukavaa ja merkityksellistä, tarkoittaa automaattisesti lokkeilua.

Paitsi että niin kauan kuin otat vastaan yhteiskunnan maksamaa työttömyyskorvausta olet lokkeilija, jonka elatus maksetaan työtä tekevien selkänahalla.

Nykyinen talousjärjestelmämme edellyttää tiettyä määrää työttömiä. Tämä yritetään salata sillä, että työttömiä syyllistetään tilanteestaan mediassa ja somessa.

Suurimmat kärsijät tulevat olemaan asuntovelalliset jotka menettävät työpaikkansa seuraavan 10 vuoden sisällä. Työttömät porskuttavat vuokralla.

1,6 miljoonan eläkeläisen myyntiin tulevat asunnot eivät auta asuntomyyntiä tippaakaan ja meitä työikäisiä on vähemmän kuin eläkeläisiä.

Vierailija
2579/4199 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurimmat kärsijät tulevat olemaan asuntovelalliset jotka menettävät työpaikkansa seuraavan 10 vuoden sisällä. Työttömät porskuttavat vuokralla.

1,6 miljoonan eläkeläisen myyntiin tulevat asunnot eivät auta asuntomyyntiä tippaakaan ja meitä työikäisiä on vähemmän kuin eläkeläisiä.

Olen ollut työtön asuntovelallinen jo yli 10 vuotta, työtäni en voi enää menettää. Pärjään hyvin töitä usein liikaa mutta ei niistä töistä kukaan palkkaa maksa.

Vierailija
2580/4199 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm...tippa rutistusta...ja tippa avustusta...niin ainekin voi  muuttaa muotoaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi