Kuka on duunari? Onko kaupan kassa duunari?
Mulle on vähän epäselvää ketkä on duunareita ja ketkä ei. Onko merkonomit duunareita? Vai vaan amiksen käyneet? Onko poliisivankilan ylivartija duunari, tekee kuitenkin samaa hommaa kuin vartijat? Onko isännöitsijä duunari, lasketaan ylempiin toimihenkilöihin, mutta palkka voi olla silti sama kuin toimistotyöläisellä?
Mun lapsuudessa oli jako, duunarit ja herrat. Sitten oli maanviljelijät eli ituniskat. Onko yrittäjä jolla ei ole palkattuja työntekijöitä duunari vai herra?
Kommentit (46)
Mikä aineenopettaja on? Ylempi toimihenkilö?
Vierailija kirjoitti:
Duunari juurikin raksamies tai kaupan kassa tai muu vastaava. Palkka 1000-2000e.
Mun isä on raksamies ja tienaa huomattavasti enemmän kuin kukaan muu perheessämme, vaikka perheessäni on amk-tutkinnon käyneitä ja minä olen akateeminen. Raha ei tosin ole ikinä ollut mikään tavoite mun elämässä, joten en tarvitse isäni 4000 euron tuloja.
Duunareita ovat kaikki, joiden palkkaus määräytyy TES:n perusteella.
Sitten on lisäksi yrittäjät, jotka määrittelevät itse palkkansa, sekä johtajat ja toimihenkilöt/asiantuntijat, jotka neuvottelevat itse palkkansa.
"Duunari" on kunnianimitys niille jotka tekevät aineelllsesti tuottavaa työtä. He jotka luovat verorahat. Verorahat syntyvät pelloilla, metsissä, kaivoksissa, tehtaissa, kanaloissa, navetoissa, kuljetukissa, rakennuksialla, korjaamoissa, ja konepajoissa, eli siellä missä "duunari" tarttuu työkaluun tai työkoneen kahvaan.
Verorahat eivät synny virastoissa.laitoksissa, konttoreissa, eivät edes, kouluissa, sairaaloissa, vanhain- ja lastenkodeissa
Verorahat syntyvät siellä missä kansakunnan hyvinvoinnin ja tulevaisuuden tärkein voimavara, yrittäjät ja yritykset ovat luoneet duunareille työpaikkoja.
Verorahoila elätetään hyvin tärkeitä henkilöitä, kuten ammattitaitoisia opettajia ja sairaanhoitajia, suomen korkekaluokkaisia poliiseja , palomiehiä ym.
Duunarin selkänahasta revitään rahat myös työttömien, pakolaisten, tuomarien pummien, rakennustarkastajien, vankien yms. elättämiseen.
Duunarien niskaan kaatui myös suurin onnettomuus joka kansaamme on kohdannut jakoosodan jälkeen. Suurisieluisten hölmojen säätämät "Työsuhdeturvalait". Saimme , pätkätyöläiset, ulkoistukset ulkomaille, vuokratyöläiset, määräaikaiset ja enätyksellien työttömyyden.
Duunari juurikin raksamies tai kaupan kassa tai muu vastaava. Palkka 1000-2000e.