Tosi taitava käsityöihminen, mutta ilman värisilmää - harmittaa räikeät lahjat...
Sukulaiseni on tosi taitava tekijä, mutta värisilmä puuttuu. Hirveän rumia ja täysin yhteensopimattomia väriyhdistelmiä, mutta taidokas kädenjälki. Missä voi ja haluaa pitää mitään tyyliin vaaleanpunainen ja sinapinkeltainen ja siihen vielä havunvihreää ja marjapuuronpunaista.... mitään en halua tilatakaan häneltä ennalta suunniteltuna, koska en tarvitse mitään, enkä halua maksaa, ei ole tarvetta eikä rahaa mihinkään tilaustöihinkään. Mitä tekisitte niille lahjoille?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuota näkee ihan käsityömessuillakin 🙄.
Minä neulon lahjoja silloin tällöin ystäville ja sukulaisille, mutta niin, että he ostavat langat. Näin varmistetaan, että värimaailma ja lankojen materiaali miellyttää.
Lankojen materiaali! Ystäväni neuloo lakkaamatta ja tuo minulle villasukkia pyytämättä ja yllättäen. Ihan kiva, enkä väristä välitä, meneehän ne kotona. Mutta se materiaali. En tiedä minkä merkkistä se on mutta hän suosii jotain tiettyä lankaa. Kaikki ne sukat on niin kovia, että tuntuu, että ne syövät jalat. Ehkä se on sitten kestävää lankaa mutta mulle olisi tärkeämpää käyttömukavuus. Ja ei, ei ne pehmene pesussakaan.
Taitavat sekä AP että muut nurisijat olla näitä "tyylikkäitä" (lue: tylsiä) beigen ja harmaan rakastajia, joita Suomi tuntuu olevan pullollaan Sara Siepin ja Jutta G:n vanavedessä... oi oi beigeä ja beigeä ja oliskohan tämä beigen sävy vai tämä beigen sävy parempi.............. E---------V---------V----------K.
Totta kai käsitöitä toiselle tehdessä olisi fiksua kysyä värimieltymyksiä, mutta itse olen sitä mieltä, että nämä tapettiin hukkuvat värittömät, hajuttomat ja mauttomat beigeilijät ovat ihan mitäänsanomattomia.
Värit ovat ihania. Ennakkoluulottomuudella ja luovuudella pitää olla sijansa värien yhdistelyssä sekä käsitöissä yleensä ja jos ei sitä kestä, niin ostaa sitten valmiita teollisuusmassatuotteita ja hukkuu massaan niiden myötä.
Mun äiti on myös ihan mahdoton näissä väriyhdistelmissään! Työnjälki on kaunista ja kysyy millaisen tekee. Jos tähän ei vastaa, tekee sen jonkun jutun kuitenkin, mutta väriyhdistelmällä oranssi-vaaleanpunainen-neonvihreä-ruskea.
Kun oli matonkutomisvaihe hänellä, pyysin mustavalkoista mattoa. (En ole koskaan pitänyt räikeistä väreistä tai kirjavuudesta. ) No, matto oli musta - valkoraidallinen ja ennen jokaista mustaa raitaa oli muu väri; oransseja, vihreitä, punaisia jne.
Jollain ihmisillä vaan ei ole yhtään silmää värien eri sävyille ja niiden yhdistämiselle.
Mua naurattaa ajatus, että ap seuraavan lahjan saatuaan viattomasti kysyy tekijältä, että ootkos muuten värisokea?! 😅😅😅
Sillä sais varmaan kyllä lopetettua lahjatulvan aika hätäseen, että sikäli varmaan toimiskin.