Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos astuisit avioliiton satamaan

Vierailija
30.11.2020 |

Pitäisitö oman sukunimesi? Miksi, miksi et?

Jos astuisit avioliiton satamaan

Vaihtoehdot

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitäisi, koska en pidä tyttönimestäni

Vierailija
2/41 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai nainen saisi sukunimeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin ottaa miesystäväni sukunimen jos naimisiin asti päädytään. Omani on kyllä ehkä vähän kivempi, mutta haluaisin että meillä olisi yhteinen sukunimi jos "tulemme yhdeksi"

Vierailija
4/41 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani on sen verran harvinainen että haluaisin pitää sen, mutta tykkään myös miesystäväni sukunimestä, joten ottaisin kaksiosaisen

Vierailija
5/41 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satamaan purjehtisin, en astuisi.

Vierailija
6/41 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt omani. Mieheni nimi ei sovi minulle enkä pidä siitä. Oma liittyy sukuhistoriaan.

Vierailija
7/41 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin omani ellei sitten toisella olisi jotain todella hienoa sukunimeä. Tykkään saksalaisista sukunimistä.

Vierailija
8/41 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää koskaan menossa naimisiin mutta jos menisin, niin tottakai pitäisin sukunimeni. Olisi kiinnostavaa kuulla yksikin syy sille, miksi sukunimi pitäisi/kannattaisi vaihtaa (ja miksi edelleen oletetaan, että jos syy on että perheelle halutaan yhteinen sukunimi niin nimenomaan naisen pitäisi omansa vaihtaa).

Pidän aika vanhanaikaisina ja ajattelemattomina ihmisiä, jotka nykyaikana vaihtavat sukunimensä. mutta ehkä elän kuplassa.

Vierailija
9/41 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen naimisissa ja pidin oman sukunimeni. Menin naimisiin 36-vuotiaana ja totesin, että en ala enää sen ikäisenä vaihtamaan sukunimeäni. Olen niin kauan ollut tällä nimellä ja pidän siitä joten miksi vaihtaa. Mitään kamalaa pitkää yhdysnimeä en todellakaan halunnut. Välillä kuulee aivan kamalia yhdistelmiä ja sitä miettii, että miksi ihmeessä nuo nimet piti yhdistää.

Vierailija
10/41 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin ja pidinkin.

Vierailija
11/41 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin syksyllä naimisiin ja vaihdoin sukunimeni, eli otin miehen nimen. Lähinnä siksi, että minusta(!) se kuuluu asiaan ja toisekseen sen takia, että aiempi nimeni oli eksäni sukunimi.

Vierailija
12/41 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri saanut itselleni sen sukunimen, mistä pidän yli kaiken, joten en vaihtaisi.

Vierailija
13/41 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin (ja aionkin pitää) oman sukunimeni monestakin eri syystä. Ensinnäkin pidän nimestäni ja se on osa identiteettiäni, joten en halua luopua siitä. Lisäksi se on harvinaisempi kuin poikaystäväni sukunimi, jonka alkuosa on sama kuin itselläni, mutta loppuosa eri. Miksi vaihtaisin oman harvinaisemman nimeni sukunimeen, joka on erittäin yleinen? En myöskään halua tai jaksa sitä turhaa säätöä, joka nimen vaihtamiseen liittyisi. Vaikka miehen sukunimi olisikin harvinaisempi, niin tuskin siis siinäkään tapauksessa vaihtaisin. Mahdolliset tulevat lapset tulevat myös luultavasti saamaan minun sukunimeni siitä syystä, että se on harvinaisempi.

Vierailija
14/41 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin nimen koska se on myös lapsillani.

Vierailija
15/41 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi mennyt naimisiin, jos vaimoni ei olisi ottanut sukunimeäni. Aktiivisempi osapuoli joutuu usein jostain tinkimään. Minulle olisi avoliitto riittänyt aivan mainiosti.

Vierailija
16/41 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se kirjoitti:

En olisi mennyt naimisiin, jos vaimoni ei olisi ottanut sukunimeäni. Aktiivisempi osapuoli joutuu usein jostain tinkimään. Minulle olisi avoliitto riittänyt aivan mainiosti.

Mikä sinun sukunimesi ottamisessa on olennaista? Olethan tietoinen, että vaimosi voi säilyttää sinun sukunimesi myös erottuanne ja säilyttää sen jopa seuraavassa avioliitossa. Ainoa rajoitus on, ettei hänen uusi puolisonsa voi avioliiton perusteella ottaa sinun nimeäsi. Vaimosi saa mennä vaikka kymmenen kertaa naimisiin ja aina hänen sukunimensä tulee muistuttamaan sinusta, jos hän niin haluaa :-D

Vierailija
17/41 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se kirjoitti:

Mikä sinun sukunimesi ottamisessa on olennaista? Olethan tietoinen, että vaimosi voi säilyttää sinun sukunimesi myös erottuanne ja säilyttää sen jopa seuraavassa avioliitossa. Ainoa rajoitus on, ettei hänen uusi puolisonsa voi avioliiton perusteella ottaa sinun nimeäsi. Vaimosi saa mennä vaikka kymmenen kertaa naimisiin ja aina hänen sukunimensä tulee muistuttamaan sinusta, jos hän niin haluaa :-D

Maistraatissa olisi voinut pitää oman nimensä. Jos vaimo sai päivänsä prinsessana, minunkin piti saada jotain. Ei perinnepullasta voi syödä pelkkiä rusinoita. 😊

Vierailija
18/41 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se kirjoitti:

Ai niin, sehän olisi vain hienoa, mutten usko kenenkään sentään niin hullu olevan. Ainakaan mahdollisen seuraavan aviomiehen. 😂

Vierailija
19/41 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun menin naimisiin, otin mieheni sukunimen, koska halusin yhteisen sukunimen, ja mieheni sukunimi on harvinaisempi.

Todennäköisesti, jos nykyisessä elämänvaiheessani tulisi eteen tilanne, että pitäisi valita sukunimi, ottaisin isäni sukunimen takaisin. Voi olla, että taiteilijanimeksi otankin sen, kunhan sille tulee tarve.

Vierailija
20/41 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin naimisiin mennessäni mieheni sukunimen, koska halusimme yhteisen nimen. Itselläni on tosi yleinen sukunimi, joten ei ollut mikään uhraus luopua siitä. Tietysti jos mieheni sukunimi olisi ollut vaikka Hikipää, niin olisin varmaan pitänyt omani :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi