Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voi tehdä, kun vuokralaiset poislähtiessä täyttää roskiksen?

Vierailija
30.11.2020 |

Niin, varmaankin aika yleinen ongelma, mutta taloyhtiössä on omistusasuntoja, joissa parissa on vuokralaisia, nämä vuokralaiset AINA kun muuttavat niin jättävät jälkeensä roskavuoren taloyhtiön roskikseen. Omistusasujat kun lähtevät, niin eivät tee vastaavaa, varmaan, koska tajuavat, että muut joutuu maksamaan niiden roskien viennin.

Mutta mitä tuolle voi tehdä? On vaikea todistaa, että poismuuttaneet on roskiksen täyttäneet, kun ei kukaan ole nähnyt, mutta jos roskis on tyhjennetty perjantaina, niin ei yleensä sunnuntaina vielä ole niin täynnä, ettei kansi mahdu kiinni (vaan normaalisti kansi mahtuu kiinni koko viikon tai viimeistään torstaina alkaa olla täynnä) ja tämä ilmiö ajoittuu aina siihen, että vuokralaiset vaihtuu.

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Muutossa tulee aina ylimääräistä roskikseen menevää. Ei auta kuin pyytää jätehuoltoyhtiötä tekemään yksi ylimääräinen tyhjennyskerta kiinteistölle, jos ei jaksa katsella seuraavaan tyhjennykseen asti täynnä olevia roskiksia.

Pois muuttaneita vuokralaisia ei pysty vetämään maksajiksi.

Aika p**koja nuo kyllä ovat, ap on täysin oikeassa. Enpä edes muistanut tuota, että on kuukaudenvaihde ja siksi roskis oli kamalassa kunnossa. Mm roskislaatikoiden vieressä oli patja, minkä poisvienti ei kuulu taloyhtiön jätehuoltoon. Pahvilaatikoita, mitä ei jakseta rutistaa, vaan työnnetään pahvinkeräyslaatikkoon, mikä täyttyy noista nopeasti. Mikä ihmisiä vaivaa?

Kysehän ei ole vain vuokralaisista, samaa tekee asukkaatkin, jotka omistavat asunnon. Tässä ketjussa on väärin se, että syytetään vuokralaisia, kun omistajat tekee ihan samaa.

Olen pahoillani tästä, mutta valitettavasti meidän taloyhtiössä ei vastaavaa ilmiötä ole ollut omistuasujien jäljiltä, varmasti sellaisiakin silti löytyy, mutta enpä osannut aloitukseen nyt kertoa muuta kuin omasta kokemukstani.

Sähän vaan oletat, että jätteet on vuokralaisen. Vai oletko joku superkyylä?

Olen toinen kirjoittaja, mutta kerronpa nyt sinulle. Jos on kohtalaisen pieni taloyhtiö ja muuttoja tapahtuu pelkästään vuokralla olevissa asunnoissa, niin olen melko varma mihin jäljet johtavat.

Ai, että muuttajiltako vaan tulee jätettä. Mutta kerronpa sinulle, että ne omistajaremppaajatkin tai huonekalujen uusiajat tekee ihan samalla tavalla ylimääräistä jätettä.

Normaalijätettä saa tullakin, sellaista mikä menee jätesäiliöihin. Omistajaremppaajat hoitavat remonttijätteet (kuten ohje on) joko remonttifirman viemänä tai itse jäteasemalle. Tämä on itsestäänselvä asia ja tässä ei ole meidän talossa ollut mitään ongelmaa. Vanhat huonekalut samoin, joko viedään itse tai annetaan huonekalufirman viedä (ottavat siitä pikku maksun). Ylimääräistä jätettä noista tulee pakkausmateriaaleista, mutta ne voi laittaa jätteisiin kasaan poljettuina ja oikeisiin jäteastioihin rutistettuna.

Voi että sä jaksat kuvitella, että asunnon omistajat on jotain pulmusia. Yritä nyt hyvä luupää ymmärtää, että molemmissa sekä omistajissa että vuokralaisissa on kaikenlaista porukkaa, osa vie kiertätyskeskukseen ja lajittelee muutekin jätteet, osa kippaa kaiken samaan roskikseen.

Vierailija
102/103 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia selvisi, isännöitsijäkin oli sitä mieltä, että jos on tavan roskaa, niin ei ole kiellettyä, roskis tyhjennettiin ylimääräisen kerran ja se siitä.

Jatkossa tiedän siis itsekkin, ettei minun tarvitse kotona kasata mitään tavaravuorta ja viedä itse kaatopaikalle, vaan ihan voin viedä tuonne roskikseen ja kävinkin viemässä jo :)

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[[[:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän