Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voi tehdä, kun vuokralaiset poislähtiessä täyttää roskiksen?

Vierailija
30.11.2020 |

Niin, varmaankin aika yleinen ongelma, mutta taloyhtiössä on omistusasuntoja, joissa parissa on vuokralaisia, nämä vuokralaiset AINA kun muuttavat niin jättävät jälkeensä roskavuoren taloyhtiön roskikseen. Omistusasujat kun lähtevät, niin eivät tee vastaavaa, varmaan, koska tajuavat, että muut joutuu maksamaan niiden roskien viennin.

Mutta mitä tuolle voi tehdä? On vaikea todistaa, että poismuuttaneet on roskiksen täyttäneet, kun ei kukaan ole nähnyt, mutta jos roskis on tyhjennetty perjantaina, niin ei yleensä sunnuntaina vielä ole niin täynnä, ettei kansi mahdu kiinni (vaan normaalisti kansi mahtuu kiinni koko viikon tai viimeistään torstaina alkaa olla täynnä) ja tämä ilmiö ajoittuu aina siihen, että vuokralaiset vaihtuu.

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa kiva tietää, taidan itsekkin siis jatkossa toimia samoin, miksi minä olen aina maksanut jätemaksun kaatopaikalle, sen sijaan että olen hyödyntänyt tällaisen ilmeisesti kaikkien mielestä ok vaihtoehdon? Mulla olis nytkin tuolla jätesäkillinen roskaa vietäväksi kaatopaikalle, mutta taidankin säästää vaivan ja viedä nuo tuonne roskikseen, kun kerran kaikki muutkin tekee niin.

Jos ne on ihan normaalia polttokelpoista jätettä tai niille on sopivat lajitteluastiat, niin en kyllä ihan edes ymmärrä miksi et veisi taloyhtiön roskikseen.

Koska ajattelin huomioida muita asukkaita, enkä täyttää sitä koko roskista omilla tavaroillani, toki voisin niitä pikkuerissä sinne viedä, niin ettei se roskis tule siitä kerrasta täyteen.

Vierailija
22/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös vuokralaiset maksa tuosta jo vuokrana? Ja sitten omistajat oman osansa.

En ymmärrä ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäviä vastauksia tässä ketjussa. Opin minäkin uutta, eli tästä lähtien kaikki roskat taloyhtiön roskikseen, oli niitä kuinka paljon hyvänsä.

Vierailija
24/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kuvitellut, että roskikset ovat roskia varten. Jos teillä on liian vähän roskiksia tai liian harva tyhjennysväli, niin siihen kannattaa hakea muutosta taloyhtiön kokouksessa. Ei sitten enää harmita niin kovin.

Vierailija
25/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös vuokralaiset maksa tuosta jo vuokrana? Ja sitten omistajat oman osansa.

En ymmärrä ongelmaa.

Ei ne poismuuttaneet sitä ylimääräistä kertaa maksa, mutta kyllä, olet oikeassa, tällaisesta tulee yhtiövastikkeet nousemaan ja sitä myöten se vuokrakin, sekä tilanne myös kertautuu, koska jos kerran maksetaan yhden kaatopaikkakuorma, niin tulee maksaa kaikkien muidenkin.

Vierailija
26/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvannutkaan että joku pitää ongelmana sitä että viedään roskia roskikseen. Luulin että ongelma on se että käytetyt huonekalut yms. romut jätetään roskisten viereen tai roskapussit vääriin astioihin tai maahan jos ei mahdu luukusta.

Vierailija
27/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upsis

Vierailija
28/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En arvannutkaan että joku pitää ongelmana sitä että viedään roskia roskikseen. Luulin että ongelma on se että käytetyt huonekalut yms. romut jätetään roskisten viereen tai roskapussit vääriin astioihin tai maahan jos ei mahdu luukusta.

Et arvannut, että joku pitää ongelman sitä, että yksi talous täyttää koko taloyhtiön roskiksen kertarysäyksellä niin, ettei sinne mahdu enää muiden roskat? Ok, no nytpä tiedät, että moinen voi hieman harmittaa muita.

Huomenna on sitten varikset taas repineet pusseja auki ja kamala sotku tuolla pihalla.

Vierailija
29/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sieltä tuli kasa vuokralaisia heti ilmoittautumaan, että toimivat itsekkäästi, koittakaa kestää :,D Saisiko ihan asiallisia vastauksia, kiitos.

Ei eri mieltä oleminen ole epäasiallisuutta. Jos roskakatokseen ei jätetä mitään pesukoneita tai patjoja niin en ymmärrä mikä huolettaa. Roskiksiin kuuluu normaalin elämän roskat ja muutto on normaalia elämää.

No aika suoraa vittuilua kyllä ehdotella jotain pullakahveja. Eikö voi vain sanoa, että asialle ei voi mitään piste, eiköhän sitä jokainen sitten itse päätä, että juoko pullakahveja ja pureeko hammasta, vai täyttääkö vaikkapa sudokua.

oletko ihan terve?

Vierailija
30/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luukusta mahtuu kaikki, kun ei ole kyse molokista. Se molokki saattaisikin helpottaa ongelmaa, kun sinne ei mahdu kuin sellainen ostoskassin kokoinen roska.

Vierailija
31/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, omistavan luokan itkua, musiikkia korvilleni.

Jos omistaa kämpän niin ei pitäs itkeä että siitä aiheutuu välillä vähän epämiellyttäviä kuluja. Such is life.

Vierailija
32/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on kyylä taas liikkeellä. Ihan samanlainen käyttöoikeus sillä vuokralaisella on siihen roskikseen kuin muillakin. Sitä paitsi kyllä ne omistaja-asukkaat ihan yhtälailla osaa ne elektroniikkalaitteet ym. rojun jättää roska-astioiden ulkopuolelle. Jatkuvasti saa muistutella, että jäteasemalle saa viedä ilmaiseksi kun taas taloyhtiölle tulee lisälaskua, jos roska-auto ottaa ylimääräistä kyytiin.

Vierailija
33/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa kiva tietää, taidan itsekkin siis jatkossa toimia samoin, miksi minä olen aina maksanut jätemaksun kaatopaikalle, sen sijaan että olen hyödyntänyt tällaisen ilmeisesti kaikkien mielestä ok vaihtoehdon? Mulla olis nytkin tuolla jätesäkillinen roskaa vietäväksi kaatopaikalle, mutta taidankin säästää vaivan ja viedä nuo tuonne roskikseen, kun kerran kaikki muutkin tekee niin.

Niin, sitä varten ne roskikset ovat, että sinne voi viedä roskat.

Roskikset ovat kotitalousjätteelle eli sille jätteelle mitä keittiön roskikseen laitetaan. Siellä ei ole patjoja, sohvia ym. sälää.

Vierailija
34/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne on ihan normaalia polttokelpoista jätettä tai niille on sopivat lajitteluastiat, niin en kyllä ihan edes ymmärrä miksi et veisi taloyhtiön roskikseen.

Koska ajattelin huomioida muita asukkaita, enkä täyttää sitä koko roskista omilla tavaroillani, toki voisin niitä pikkuerissä sinne viedä, niin ettei se roskis tule siitä kerrasta täyteen.

Jos ei ole ihan poikkeuksellisen iso jätesäkki tai minikokoinen jäteastia niin ei se koko roskis kyllä millään täyty.

Vierailija
35/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-yoBoomer kirjoitti:

Ah, omistavan luokan itkua, musiikkia korvilleni.

Jos omistaa kämpän niin ei pitäs itkeä että siitä aiheutuu välillä vähän epämiellyttäviä kuluja. Such is life.

Kyllähän tuosta maksaa ne tulevat vuokralaiset myös, että voivoi sentään, kun maksatte omistavankin luokan ylimääräiset kulut ;)

Vierailija
36/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joka taloyhtiössä on yksi kaikestavalittava kyylä. se kyllä keksii aina jonkun valittamisen aiheen. yleensä joku työtön, jolla ei ole muuta elämää

Vierailija
37/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veiskin edes roskikseen, omani jätti typerät kamansa ja hajonneet hyllynsä asuntooni ja häipyi kuin tuhka tuuleen. Inhoan vuokralaisia ja niiden typeryyttä.

Vierailija
38/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et arvannut, että joku pitää ongelman sitä, että yksi talous täyttää koko taloyhtiön roskiksen kertarysäyksellä niin, ettei sinne mahdu enää muiden roskat? Ok, no nytpä tiedät, että moinen voi hieman harmittaa muita.

Huomenna on sitten varikset taas repineet pusseja auki ja kamala sotku tuolla pihalla.

Ei niitä roskapusseja saa sinne pihalle laittaa, ne pitää laittaa roska-astioihin!

Vierailija
39/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo on kyylä taas liikkeellä. Ihan samanlainen käyttöoikeus sillä vuokralaisella on siihen roskikseen kuin muillakin. Sitä paitsi kyllä ne omistaja-asukkaat ihan yhtälailla osaa ne elektroniikkalaitteet ym. rojun jättää roska-astioiden ulkopuolelle. Jatkuvasti saa muistutella, että jäteasemalle saa viedä ilmaiseksi kun taas taloyhtiölle tulee lisälaskua, jos roska-auto ottaa ylimääräistä kyytiin.

Tässä taloyhtyiössä on omistajatkin vaihtuneet nyt tiuhaan, eikä yksikään heistä ole tuota roskista täyttäneet lähtiessään.

No ei siinä, lähdenpäs viemään kaikki kokoamani roskat omastakin asunnosta tuonne täytenäiseen roskikseen, paskanko väliä sitten. Kai tuon joku hoitaa, että se tyhjennetään.

Vierailija
40/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä neuvo 9/9, kun saisi vielä isännöitsijän toteuttamaan sen yhdessä vuokranantajien kanssa. Meillä koko syksyn ovat vuokralaiset aktivoituneet mennen tullen täyttämään rojulla sekä rapun ala-aulan, roskakatoksen että pihan roskakatoksen ulkopuolella. Maksajaa ei löydy, koska he vievät rojunsa yöaikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi