Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voi tehdä, kun vuokralaiset poislähtiessä täyttää roskiksen?

Vierailija
30.11.2020 |

Niin, varmaankin aika yleinen ongelma, mutta taloyhtiössä on omistusasuntoja, joissa parissa on vuokralaisia, nämä vuokralaiset AINA kun muuttavat niin jättävät jälkeensä roskavuoren taloyhtiön roskikseen. Omistusasujat kun lähtevät, niin eivät tee vastaavaa, varmaan, koska tajuavat, että muut joutuu maksamaan niiden roskien viennin.

Mutta mitä tuolle voi tehdä? On vaikea todistaa, että poismuuttaneet on roskiksen täyttäneet, kun ei kukaan ole nähnyt, mutta jos roskis on tyhjennetty perjantaina, niin ei yleensä sunnuntaina vielä ole niin täynnä, ettei kansi mahdu kiinni (vaan normaalisti kansi mahtuu kiinni koko viikon tai viimeistään torstaina alkaa olla täynnä) ja tämä ilmiö ajoittuu aina siihen, että vuokralaiset vaihtuu.

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ottaa pullakahveet ja yrittää päästä tämän kamaluuden yli.

Vierailija
2/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra hammasta ja toivoa että hampaat kestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutossa tulee aina ylimääräistä roskikseen menevää. Ei auta kuin pyytää jätehuoltoyhtiötä tekemään yksi ylimääräinen tyhjennyskerta kiinteistölle, jos ei jaksa katsella seuraavaan tyhjennykseen asti täynnä olevia roskiksia.

Pois muuttaneita vuokralaisia ei pysty vetämään maksajiksi.

Vierailija
4/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tyytyväinen, että jättävät roskansa roskikseen. Teidän talossa on asiat varsin mallillaan. Valita vasta sitten, kun muuttojen jälkeen ludepatjoja ja rikkinäisiä huonekaluja on jätetty varastojen käytäville. Älä missään nimessä urpota siitä, että roskat on viety roskikseen. Vedä tosiaan pullakahveet.

Vierailija
5/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sieltä tuli kasa vuokralaisia heti ilmoittautumaan, että toimivat itsekkäästi, koittakaa kestää :,D Saisiko ihan asiallisia vastauksia, kiitos.

Vierailija
6/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi vievät roskikseen. Kerran löysin kylmäkellarin kopin täynnä ruokaa poismuuttaneiden jäljiltä.

Vierailija
7/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sieltä tuli kasa vuokralaisia heti ilmoittautumaan, että toimivat itsekkäästi, koittakaa kestää :,D Saisiko ihan asiallisia vastauksia, kiitos.

Ei eri mieltä oleminen ole epäasiallisuutta. Jos roskakatokseen ei jätetä mitään pesukoneita tai patjoja niin en ymmärrä mikä huolettaa. Roskiksiin kuuluu normaalin elämän roskat ja muutto on normaalia elämää.

Vierailija
8/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva tietää, taidan itsekkin siis jatkossa toimia samoin, miksi minä olen aina maksanut jätemaksun kaatopaikalle, sen sijaan että olen hyödyntänyt tällaisen ilmeisesti kaikkien mielestä ok vaihtoehdon? Mulla olis nytkin tuolla jätesäkillinen roskaa vietäväksi kaatopaikalle, mutta taidankin säästää vaivan ja viedä nuo tuonne roskikseen, kun kerran kaikki muutkin tekee niin.

9/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin niitä muuttoja niin tiuhaan on että ihan häiriöksi asti roskikset koko ajan täyttyy. Jos näin on, käskekääpä vuokranantajia laittamaan sopimukseen pykälä että ylimääräinen tyhjennyskerta poismuuttaessa maksetaan takuuvuokrasta.

Vierailija
10/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne omistusasujat vie roskat muuttaessaan?

Vierailija
11/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas tänään ihan samanlainen ongelma. Sen lisäksi, että pitää maksaa lisämaksuja jonkun roskakuormasta, ei omat roskat mahtuneet roskikseen. Ärsyttävää. 

Kätevä ja erittäin halpa ratkaisu tähän pitäisi kehittää, koska nuo muuttokuormat eivät lopu pelkällä kauniilla toiveajattelulla. Sakkoja on ihan mahdotonta alkaa suunnittelemaan, pitäisi olla joku laillistettu kerrostalokyttääjä, ja se ei ole hyvä idea. Sorttiasemalle juu, mutta ei ainakaan täällä Helsingin kantakaupungissa ole mahdollisuutta roudata patjoja, kaappeja ja sängynrunkoja bussilla Sorttiin. Itse olen pärjännyt tähän asti sillä, että ostaessani uutta lähtee vanha kaupan kuljetuksella mukana. Mutta jos ostaa vaikkapa kaapin kirpparilta, mihinkäs muualle entinen kaappi päätyy kuin roskakatokseen :(

Vierailija
12/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei eri mieltä oleminen ole epäasiallisuutta. Jos roskakatokseen ei jätetä mitään pesukoneita tai patjoja niin en ymmärrä mikä huolettaa. Roskiksiin kuuluu normaalin elämän roskat ja muutto on normaalia elämää.

No aika suoraa vittuilua kyllä ehdotella jotain pullakahveja. Eikö voi vain sanoa, että asialle ei voi mitään piste, eiköhän sitä jokainen sitten itse päätä, että juoko pullakahveja ja pureeko hammasta, vai täyttääkö vaikkapa sudokua.

Vierailija
13/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne omistusasujat vie roskat muuttaessaan?

Kaatopaikalle, sillä samalla peräkärryllä, millä roudataan muitakin tavaroita. Itse tosin olen vuokralaisenakin toiminut näin, mutta enpä toimi enää tämän ketjun jälkeen, tyhmähän olisin, jos maksaisin jostakin, minkä muut saavat ilmaiseksi.

Vierailija
14/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä36834 kirjoitti:

Tuskin niitä muuttoja niin tiuhaan on että ihan häiriöksi asti roskikset koko ajan täyttyy. Jos näin on, käskekääpä vuokranantajia laittamaan sopimukseen pykälä että ylimääräinen tyhjennyskerta poismuuttaessa maksetaan takuuvuokrasta.

No nyt on ollut kuukauden välein.

Vierailija
15/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kiva tietää, taidan itsekkin siis jatkossa toimia samoin, miksi minä olen aina maksanut jätemaksun kaatopaikalle, sen sijaan että olen hyödyntänyt tällaisen ilmeisesti kaikkien mielestä ok vaihtoehdon? Mulla olis nytkin tuolla jätesäkillinen roskaa vietäväksi kaatopaikalle, mutta taidankin säästää vaivan ja viedä nuo tuonne roskikseen, kun kerran kaikki muutkin tekee niin.

Niin, sitä varten ne roskikset ovat, että sinne voi viedä roskat.

Vierailija
16/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinusta on ok täyttää se roskis yhden talouden roskilla kertarysäyksellä? :,D

Vierailija
17/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskat kuuluu roskikseen ja vuokralainen on kai vielä vuokralla sen ajan, kun niitä sinne kantaa. Laillista touhua kaikkineen, vaikka joitakuita ärsyttäisikin.

Vierailija
18/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee kärryllinen roskia kerralla, niin ei todellakaan niitä kuulu laitttaa taloyhtiön roskikseen, vaan ne viedään kaatopaikalle suoraan.

Vierailija
19/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne on ihan normaalia polttokelpoista jätettä tai niille on sopivat lajitteluastiat, niin en kyllä ihan edes ymmärrä miksi et veisi taloyhtiön roskikseen.

Vierailija
20/103 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin roskikset, sitä mieltä ettei tälle mitään voi, aina siellä oli metalliroskista katsomassa joku aamuhämärässä.  Osa käyttökelpoisesta ainakin haettiin.

Vaikka kuinka puhdistin ylimääräisestä, silti löytyi vielä muuttoviikolla kaikkea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän