Paljonko teillä on rahaa ruokaan kuukaisittain?
Itselläni työt ovat vähentyneet viime aikoina ja vuokra nousi 950 euroon. Siihen päälle vakuutus, sähkö, bussilippu ja puhelin, niin elämiseen jää noin 100€ kuussa. Kyllä sillä pärjää, mutta esim. talvikenkien ostoon ei ole varaa noin vain, enkä muutenkaan voi ostaa vaatteita tai käydä kampaajalla tms.
Toivon, että saan halvemman vuokrakämpän, jota hain. Säästössä on hieman rahaa muuttokuluihin.
Kommentit (62)
Ruokaan menee aika vakiona 135 kuussa. En osta paljoa lihaa, juustoa yms kalliita tuotteita. Teen paljon useamman päivän ruokia, kuten tänään kidneypapu-tomaatti-kana-uunivuokaa.
Ite oon yhen valtion viraston pääjohtaja (en valehtele), palkka runsaat 16 000€/kk eikä oo mitään talloudellisia huolia, veronmaksajathan nää juhlat kustantaa.
Meillä ruokaan jää melkein just niin paljon kun haluaa. 5-henkinen perhe, yhteenlasketut nettotulot 8000 euroa, perheen menot 3000 euroa, mikä sisältää ruuan. Talo, kesämökki ja autot velattomia.
Eli 5000 jää joka kuukausi mihin tykkää, yleensä sijoituksiin , matkusteluun ja hömppään.
Vierailija kirjoitti:
suunnilleen 1500 e/ kk, vanhemmat ja yks teinityttö
Täällä ei näköjään saa syödä laadukkaastikkaan (ala peukku), vaikka olis varaa.
Normioloissa 300 euroa kuukaudessa (sis. vaipat, vessapaperit, hygieniaostokset). Tässä kuussa kuitenkin vain ruhtinaalliset 50 e. Täytyy varmaan alkaa etsiä leipäjonojen tietoja. Onko jollain tietoa missä se Hurstin leipäjono on ja milloin?
Ja taloudessa on siis aikuinen sekä taapero.
Noin 1000€/kk, kaksi aikuista ja kolme lasta sekä kissa ja koira. Tuohon summaan sisältyy ruoan lisäksi kaikki hygieniatarvikkeet, nuorimman vaipat yms.
N.300e (2hlö), riippuu kuinka suunnitelmallinen olen ollut, olen vasta alkanut tarkalla syynillä seuraamaan kulutustani ja valmistamaan kaikki ruuat itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vajaa satanen. Ulosottoon menee palkastani ja lisäksi koitan aina vähän auttaa opiskelevia lapsiani.
Mitä syöt? Saatko tarvittavat ravintoaineet?
En varmaan ihan kaikinajoin. Mutta olen myös kesällä ja syksyllä hyvin ahkerana ja kerään ruokavarastojen täytettä.
Lisäksi sesonkiajattelu on onneksi istutettu päähän lapsesta asti, samoin kuin itse valmistaminen.
Meillä on noin tuhat euroa ruokabudjetti kuukaudessa. Siihen kuuluu myös pesuaineet, wc-paperit, koiran ja kissan ruoat yms. Perheessä on seitsemän henkilöä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on noin tuhat euroa ruokabudjetti kuukaudessa. Siihen kuuluu myös pesuaineet, wc-paperit, koiran ja kissan ruoat yms. Perheessä on seitsemän henkilöä.
On toi aika järkyttävä summa rahaa. Vuodessa 12 000 € ruokakauppaan. Pitää olla hyvät tulot jotta pystyy maksamaan. Kun on niitä rahareikiä muitakin tuollaisen sakin kanssa.
Ruokaan menee mulla ja miehelläni yht. n. 1000 e. Lapsia on. Rahaa jää tilille, joten ei paineita pienentää ruokalaskua, mutta se olisi kyllä varmaan ihan fiksua..
Asumistukea ei tietenkään ap osaa hakea?
300e/2hlö. Vähemmälläkin eläisi, mutta tilataan/käydään ulkona syömässä muutaman kerran kuussa.
400e/kk ja 7henkeä😊Me syödään 90% resque ruokaa tai haen tehtaanmyymälöistä tarjoukset, kaupasta haen lähinnä tuoteita vihanneksia/hedelmiä kun niitä ei tule resq kasseissa tarpeeksi😊Aikaa ja vaivaa se vaatii, mutta elämän tapa tämä miten syödään edullisesti/monipuolisesti. Marjoja poimitaan itse eli niitä on aina pakkasessa. Rahatilanne ei ole ihan näin heikko, vaan tykätään n.1-2kertaa kuussa hakea jotain noutoruokaa tai syödään jossain ja siihen menee n.100e/kk tällä sakilla..tuosta sitten tingitään jos tarvis..eli välillä on kiva ottaa rennosti😊
Tonni meillä menee päivitttäistavarakauppoihin kuussa. Oisko 700€ siitä pelkkää ruokaa. No se on arvio, en ole eritellyt.
70€/vko eli 280€/kk olen budjetoinut ruokaostoksiin. Asun yksin.
Ennemmän kuin mitä ruokaan käytän. Taitaa mennä ruokaan ja päivittäistavaroihin keskimäärin n. 400e/kk, yksinasuva olen, halvemmallakin varmaan selviäisi, mutta ei ole tarvetta venyttää penniä.
Mun mielestä paljon, tulotaso taitaa olla kohtuullinen ainakin.