Paljonko teillä on rahaa ruokaan kuukaisittain?
Itselläni työt ovat vähentyneet viime aikoina ja vuokra nousi 950 euroon. Siihen päälle vakuutus, sähkö, bussilippu ja puhelin, niin elämiseen jää noin 100€ kuussa. Kyllä sillä pärjää, mutta esim. talvikenkien ostoon ei ole varaa noin vain, enkä muutenkaan voi ostaa vaatteita tai käydä kampaajalla tms.
Toivon, että saan halvemman vuokrakämpän, jota hain. Säästössä on hieman rahaa muuttokuluihin.
Kommentit (62)
Säästöönkin jää mukavasti joten ei ole tarvinnut laskea mitä menee ruokaan.
Olen kiitollinen tilanteestani.
Jos asia on noin, pitää sun saada asumistukea.
Rahaa ruokaan on niin paljon kun tarvitaan. Samoin asumiseen ja kaikkiin pakollisiin menoihin.
Muuhun rahaa ei sitten olekaan.
Eikä kyllä eletä yhtään yltäkylläisesti, tavallista itsetehtyä kotiruokaa.
Kaipa tuota rahaa olisi enemmäkin käytössä ruokaan kuukausittain, mutta jotain 100-150 euron luokkaa nuo kauppalasku ovat olleet jo pitkään.
Toiset syövät elääkseen, toiset elävät syödäkseen.
Mihin tarvitset bussilippua jos ei ole töitäkään? Mikä vakuutus sinulla on, onko se oikeasti hyödyllinen?
Edullisempi asunto on hyvä idea. Tuo on paljon rahaa mitä menee asumiseen.
Hurja vuokra. Ruokakulut on noin 200€ kuussa, asun yksin ja syön välillä ulkona.
Olen opiskelija, mutta koska asun ulkomailla saan enemmän opintolainaa kuin Suomessa asuessa, eli laitan tällä hetkellä noin 100€/viikko ruokaan
Enemmän kuin pystyisimme syömään (3hlön perhe). En siis koskaan mieti hintoja kun käyn kaupassa, mutta en nnyt kiloa kaviaaria ostais, sillä muikun, siian ja lohen mäti on yhtä hyvää.
Vajaa satanen. Ulosottoon menee palkastani ja lisäksi koitan aina vähän auttaa opiskelevia lapsiani.
950 euroa, vuokra kuukaudessa????????
Oottako työ jotenkin pörrö?
Kuinka voi elää betonikuutiossa josta maksaa 950 euroa vuokraa?
Mä miettisin päivittäin itsemurhaa tai vuokranantajat kildaroimista.
Muuttaisin vaikka laavulle, asuisin teltassa, ostaisin matkailauton, menisin talviteloilla olevan veneen alle, murtautuisin joka yö eri kesämökkiin (bonuksena viinat ja säilykkeet), muuttaisin jänkhälle, savoon, hämeenlinnaan ja hätätapauksessa vaikka porvooseen.
Ei ihme että leipäjonoissa on kilometrien jono hellsinkiläisiä.
Lähde nyt hyvä ihminen sieltä ghettolandiasta, Pohjolan Mogadishu avenuelta ja hakeudu tolkun ihmisten pariin susirajan taakse.
Winter is coming.
Mulla on lainanlyhennys+asumiskulut 250m2 ok-talossa ton verran
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lainanlyhennys+asumiskulut 250m2 ok-talossa ton verran
Ne piirtää kenellä on liituu. Ei tartte työttömien haaveilla edes tuollaisesta. Ylihintaiseen vuokrakasarmiin on tyytyminen. Rikkaat rikastuu ja köyhät pysyy köyhinä.
Vierailija kirjoitti:
Vajaa satanen. Ulosottoon menee palkastani ja lisäksi koitan aina vähän auttaa opiskelevia lapsiani.
Mitä syöt? Saatko tarvittavat ravintoaineet?
Vierailija kirjoitti:
Jos asia on noin, pitää sun saada asumistukea.
Eiköhän niissä ole tulorajat.
AP ei ole kertonut tulojaan, voihan hän tienata vaikka 5ke/kk netto...
Kahdelta aikuiselta noin 650 e/kk.
suunnilleen 1500 e/ kk, vanhemmat ja yks teinityttö
Ihan niin paljon kuin haluan. Olen hyvätuloinen.