Miten pukeudutte jouluaattona? Entä lapset/teinit?
Onko teillä tapana pistää parempaa päälle jouluna vai oletteko tavallisissa kuteissa?
Kommentit (706)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain suomalaiset luettelevat juhlapukeutumisena siistit farkut ja tennarit. Ehkä tulevaisuudessa myös siisti tuulitakki?
No jos nyt ei kuitenkaan ole ihan juhlavimmasta päästä, vaan sellainen, jota kuvataa esim. termillä smart casual
Myöskään smart casualiin ei kuulu farkut kuin maksimissaan miehillä, ja sen kanssa pikkutakki. Smart casual tarkoittaa myös naisilla yleensä vähintään asiantuntijatöihin sopivan työhaastellun vaatetusta. Eli siistit hame ja jakku. Ei "juhlavia tennareita" tms.
Olet oikeassa. Minähän nimenomaan puen sen mekon, enkä farkkuja. Miespuoliset perheenjäsenet voivat niissä farkuissa puolestaan olla. Tennareista en ole maininnut mitään, ilman kenkiä ollaan sisällä. Kuten sanoin, sukkiakaan en jaksa laittaa. 47
Eikö sukkahousut kuulu smart casualiin?
Eihän niitä kotona tarvitse pitää, jos sisätiloissa ollaan.
Mukavat, mutta hieman siistimmät vaatteet. Esim. joku mukava mekko, siisti neule tms ei mitään erityishienoja. Lapsilla sama juttu, neule ja housut tai joustava mekko ja sukkikset. En jaksa meikata tai erityisemmin laittaa tukkaa, joten olisi outoa laittaa parhaat päälle, mutta sitten taas kun kattaus on juhlavampi niin ei siihen mitkään verkkaritkaan sovi.
Lapset ja aikuiset juhlavaatteissa, miehillä puvut kenkineen. Naisilla korkkarit ja pikkumusta tai muu juhlava mekko. Näin oli ja on lapsuudenkodissani ja samalla linjalla jatkan
Pieruverkkarit.
Jos tulee vieraita, tai mennää mualle kylään, niin sitten pukeudutaan normaalia juhlavammin, mutta
oman porukan kesken kotona pitää voida olla rennosti.
En voisi kuvitella olevani koko päivää yöpaidassa tai pyjamassa. Tulisi ihan nuhjuinen ja likainen olo.
Hyväkuntoiset verkkarit+huppari.
Jouluaattona ykköstä ylle, joulupäivänä rennosti.
No on nyt siistimpää kuin normaalit kotivaatteet, mutta ei ole miehillä puvut päällä (mies käy töissä tummassa puvussa). Tosin tänä vuonna en tiedä, kun on kohta 9kk heiluttu 24/7 niissä verkkareissa, että oisko ihan puku-kaulusoaita-solmio-pikkumusta joulu...
Normaalit vaatteet(ei kuitenkaan mitään verkkareita tai huppareita tms). Jos lähdetään johonkin niin sitten hieman juhlavampaa päälle. Yleensä ei kyllä käydä muualla kuin hautausmaalla ja silloin on ihan sama mitä siellä ulkovaatteiden alla on.
Vähän juhlavampaa. Verkkareissa jne tulee oltua vuoden aikana sen verran paljon, että mukava edes hiukan panostaa. Kun pöytäkin on katettu juhlavasti. Silti ollaan ihan rennosti omalla porukalla.
Vierailija kirjoitti:
Pieruverkkarit.
Jos tulee vieraita, tai mennää mualle kylään, niin sitten pukeudutaan normaalia juhlavammin, mutta
oman porukan kesken kotona pitää voida olla rennosti.
Panostatko edes kattaukseen?
Juhlavaatteet olisi ihanat, mutta jouluaattona tulee toisaalta löhöiltyä takkatulen loimussa, toisaalta raadettua keittiössä. Lapset ovat vielä pieniä, joten heidänkin kanssaan pitää painia. Jouluasun on siis oltava mukava ja siinä on oltava hyvä liikkua. Olen yleensä käyttänyt siistiä, väljää neulemekkoa ja hyviä paksuja sukkahousuja. Olen laittanut kuitenkin päälle niitä parempia arkikäyttöön liian kalliita koruja. Hiukset on monena vuotena ollut nutturakampauksella, niin eivät ole tiellä touhutessa. Pienillä pojillani on tänä vuonna jouluneuleet ja ihan tavalliset yksiväriset housut collegemateriaalia.
Iltapuku ja korkkarit, vaikka kotona olenkin. Miehellä on puku totta kai.
Kun olin lapsi niin pukeuduimme aina tosi juhlavasti jouluisin, oli hienot kattaukset ja ihana joulutunnelma nykyisin kun olen viettänyt joulua vanhempieni kanssa kukin pukeutuu miten pukeutuu, isä yleensä verkkareissa ja pitkähihaisessa paidassa, äidillä joskus mekko joskus ei, minulla yleensä farkut ja joku kiva t-paita. Mulla ei siis ole miestä eikä lapsia niin vietän siksi aina perheen kanssa joulun vaikka meidän perhe ei mikään kovin ehjä olekkaan enään.
Ihan normi verkkari linjalla. Ei se typerä juhla siitä paremmaksi muutu vaikka miten laittaisi parempaa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieruverkkarit.
oman porukan kesken kotona pitää voida olla rennosti.Panostatko edes kattaukseen?
Miksi? Maistuuko se kinkku paremmalta kun sen tarjoilee hopeavadilta? Ei maistu. Täysin turhaa alkaa hienostella
Vierailija kirjoitti:
Juhlavaatteet olisi ihanat, mutta jouluaattona tulee toisaalta löhöiltyä takkatulen loimussa, toisaalta raadettua keittiössä. Lapset ovat vielä pieniä, joten heidänkin kanssaan pitää painia. Jouluasun on siis oltava mukava ja siinä on oltava hyvä liikkua. Olen yleensä käyttänyt siistiä, väljää neulemekkoa ja hyviä paksuja sukkahousuja. Olen laittanut kuitenkin päälle niitä parempia arkikäyttöön liian kalliita koruja. Hiukset on monena vuotena ollut nutturakampauksella, niin eivät ole tiellä touhutessa. Pienillä pojillani on tänä vuonna jouluneuleet ja ihan tavalliset yksiväriset housut collegemateriaalia.
Hämmästyttää, että joku on suunnitellut kuukautta ennen omat ja lasten asut ja korut ja kampaukset.
Boiko olla edes totta!
Nahka-asu tai SS-univormu on alustava suunnitelma. Jouluaterian syömisen jälkeen suunnitelmissa on okkultistiset rituaaliorgiat naapuriperheen kanssa. Lapset ovat isovanhemmilla tänä jouluna.
No mua ei haittaa se mikä on poissasilmistä, kuten nyt tässä joulun vietossa oli ( ja nimenomaan oman perheen kesken). Toki muiden järjestämää juhlaa pitää mielestäni kunnioittaa pukeutumalla tilaisuuteen sopivasti.