Miten pukeudutte jouluaattona? Entä lapset/teinit?
Onko teillä tapana pistää parempaa päälle jouluna vai oletteko tavallisissa kuteissa?
Kommentit (706)
Miehen kanssa kahdestaan olemme rennoissa oloasuissa (tänä jouluna). Jos olisi sukujoulu, pukeutuisimme juhlavammin.
Aattona on tavallisesti pukeuduttu nätisti, koska ollaan menty klo 16 kirkkoon ja sen jälkeen glögille isovanhempien luo. Nyt nuo molemmat jäävät pois, mutta kyllä minä silti laitan päälleni punaisen samettimekkoni kuten joka joulu.
Pyjamat. Ollaan koko päivä kotona ihan rennosti oltu jo kohta 8 vuotta jouluisin.
Sellaiset rumat villapaidat päälle ja mukavat housut jalkaan.
Oloasu/pyjama kun ollaan kotona. Jos joulua vietetään muiden kuin oman perheen kanssa, pukeudun mukavaan mekkoon tai farkkuihin ja esim siistiin villapaitaan.
Vierailija kirjoitti:
Aattona on tavallisesti pukeuduttu nätisti, koska ollaan menty klo 16 kirkkoon ja sen jälkeen glögille isovanhempien luo. Nyt nuo molemmat jäävät pois, mutta kyllä minä silti laitan päälleni punaisen samettimekkoni kuten joka joulu.
Mahtaa olla jo kulahtanut mekko🤣
Kotona yksin yöpuvussa koko päivän. Mutta jos menisin kylään tai tulisi vieraita, pukeutuisin astetta normaalia hienommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvälaatuiset vaatteet kestävät kyllä . Varsinkin juhlavaatteet, joita muutenkin käytetään harvemmin.
Riippuu vähän missä ollaan ja millä kokoonpanolla. Tänä vuonna ollaan ydinperheen kanssa mökillä, siellä mennään varmaan verkkarilinjalla.
Jos ollaan käyty päiväseltään syömässä vanhemmillamme, ollaan pukeuduttu hienommin (ei nyt ihan juhlavaatteisiin mutta normaalia siistimmin kuitenkin).
Vierailija kirjoitti:
Juhlavaatteet
Jos mahdollista niin vähän tarkemmin? Mekko/suorat housut? Miehillä puku vai kauluspaita ja siistit housut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten ole! Se on mun joulumekko ja käytössä vain jouluna, se on hankittu noin 20 vuotta sitten.
Minä pukeudun yleensä saunavihtaan. Teineillä on jotain peittävänpää.
Miksi pitäisi olla jotain erityistä päällä?
Itse vietän kaikki vapaat alasti
Kotivaatteissa, valitsemme niistä parhaat. Minulla yleensä päällä marimekon polvipituinen väljä (esim. mustavalkoinen räsymatto) mekko ja hyvälaatuiset legginssit. Olen nykyään tyttären ja hänen perheensä kanssa. Käymme haudoilla, joten mitään kovin hienoa ei ole kiva laittaa, täytyy voida olla ulkona. Olen 65-vuotias. Saan aina tyttäreltä ohuesta valkoisesta villasta neulotut sukat, jotka laitan jalkaani.
Normaalisti käydään kirkossa, sinne normaalit siistit vaatteet, ei juhlavaatteita varsinaisesti. Kotona sitten mukavissa kotivaatteissa, ei ne reikäisiä retkuja ole nekään. Miksi pönöttää joulu tai muukaan juhla jossain epämukavissa hienosteluvaatteissa.
Ja ei, juhlavaate ei ole yhtä mukava kun trikoot ja huppari tms. Ja näillä menee aikuiset ja lapset.
Minulla on juhlava mekko, miesväellä puvut. Juhlavaatteet puemme aamusaunan jälkeen, ennen joulurauhan julistusta. Miehet riisuvat puvun takit ruokailun jälkeen ennen lahjojen jakamista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla jotain erityistä päällä?/quote]
Ainakin meillä ruokapöydän kattaus on erityisen juhlava, joten tuntuisi aivan idioottimaiselta pukeutua arkivaatteisiin.
Tavalliset vaatteet päällä.