Miten pukeudutte jouluaattona? Entä lapset/teinit?
Onko teillä tapana pistää parempaa päälle jouluna vai oletteko tavallisissa kuteissa?
Kommentit (706)
Tänä jouluna olen ollut ihan rennosti vaan, paljain jaloin t-paidassa ja farkuissa. Tosin molemmat aivan uusia, puhtaita ja pakasta vedettyjä. Rento fiilis.
Ihan kotoisasti kalsareissa vaan.
Juhlavaatteet koko porukalla, edes siis siisti neule, vaikka ihan omalla perheellä omassa kodissa eikä käydä päivän aikana missään, kirkot ja haudat käydään jo aiemmin viikolla. Kaikille jotenkin tuo juhlavaa tuntua. Lahjojen jakamisen jälkeen osa vaihtaa rennompaan jos vielä vaikkapa pelaillaan.
Nuorempana puku, mutta mulla olikin alkoholiongelma
Meillä on samat kotiverkkarit kuin muulloinkin. Ollaan oman perheen kesken omassa kodissa, joten ei ole mitään tarvetta pukeutua näyttävämmin. Joskus saatan vaihtaa jotain siistimpää ylle siksi aikaa, kun puoliso ottaa valokuvia (jos kuvia yleensä napataan aattona lahjojen jaosta).
Samanlaiset vaatteet oli mikä päivä tahansa. Jos vieraita erehtyy käymään joulun aikaan, niin siksi aikaa siistimpi lyhythihainen paita ja farkut.
Jäykkispukeutuminen ei kiinnosta ja on turn off, ellei ole pakko mennä.
Rennoissa kotivaatteissa. Itse teen ruuat myös jouluna, joten ei kovin hienoissa tamineissa viitsi keittiössä heilua. Valmiiseen pöytään mennessä voisikin pukeutua juhlavammin.
Smart casual tai siitä astetta juhlavampi meillä. Myös teinillä, mikä hänen kohdallaan tarkoittaa leveälahkeisia villakangashousuja (tyttö) ja siistiä puseroa.
Pukeudumme hyvin, käymme kirkossa kuuntelemassa Herramme ja vapahtajamme sanaa. Sen jälkeen käymme tervehtimässä naapureita jotka eivät ehtineet tai muuten päässeet kuulemaan Sanaa ja pidämme heidän luonaan hartaustuokion.
Itse laitan puna-valkoiset tasselit, asusteena ruoska. Miehellä päällä puna-valkoinen kalukukkaro ja tonttulakki.
Laitan nätin mustan mekon päälle. Se on tyylikäs, mutta silti mukava päällä. Sopivat korut ja kengät. Miehellä tänä vuonna tummat chinot, kauluspaita ja siisti neule. Ollaan pienellä porukalla, ei tarvitse sen kummemmin pukeutua, mutta joulu on kuitenkin juhla, jolloin ei missään rönttövaatteissa haluta olla
Pukeudumme juhlavaatteisiin kaikki. Illalla lahjojen jaon jälkeen voi vaihtaa verkkarit.
Ainakin mustaan nahkahuppuun jossa on vetoketju suun edessä.
Oloasussa ollaan molemmat puolison kanssa. Vietämme rennon kotijoulun kaksistaan.
Sen verran ison työn teen juhlaruokien ja kattauksen kanssa, että verkkareilla ei tulla ruokapöytään. Miehellä ja pojalla kauluspaita tai jouluinen neule ja suorat housut. Itse laitan pitkähelmaisen samettimekon, meikkaan ja laitan hiukset. Illalla ruokailun ja lahjojen jaon jälkeen voi laittaa rennompaa päälle.
Ei ihan tavallisissa kuteissa. Nykyään jouluisesti esim.väriteeman osalta ja siististi, muttei hienosti. Kun ollaan sukuloimiset hoidettu, pidetään tapanina pyjamapäivä ja koko perhe on koko päivän yökkäreissä tai oloasuissa.
Muistelen lämmöllä kyllä kun ollessani pieni vietettiin iso sukujoulu aattona, oli jotain vähän parempaa päällä mutta ei niin, että siitä olisi ollut mitenkään paineita. Melkein joka joulu sai uuden pyjaman tai jotain, joten sitten joulupäivänä oltiin perheen kesken kotona ja puettiin uudet vaatteet ylle, luettiin lahjaksi saatuja kirjoja tai pelattiin lahjapelejä yms.
Jotain spessua pitää olla juhlan kunniaksi, muttei välttämättä juuri fiiniä. Mukavuus edellä.
T-paidassa, muuten munasillaan