Miten pukeudutte jouluaattona? Entä lapset/teinit?
Onko teillä tapana pistää parempaa päälle jouluna vai oletteko tavallisissa kuteissa?
Kommentit (706)
Pyjama tai muu rento oloasu. Joulukirkkoon toki mekko päälle.
Laitan pikkutakin ja suorat housut. Alle panen neuleliivin niin että voi keventää ja näyttää säädylliseltä paahtumatta. Jotain jouluista väriä myös yritän ottaa mukaan näyttämättä joulukuuselta eli vaikka vihreä tai punainen kravatti/rusetti. Hyvin pukeutumisesta tulee myös juhlamieltä.
Olen yksin, joten ei paineita.
Näin:
Ei alusvaatteita. Joku kotikauhtana ja sukat tai kotitöppöset jalassa.
Ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Mukava oloasu ja kaikilla yleensä joku hassu joulupaita, villasukat, kotitossut. Saunan jälkeen kylpytakki ja pyjamassa vielä illalla lökötellään porukalla ja katsotaan joululeffaa. Aattona saattaa yllätysvieraita pyörähtää alkuillasta mutta heidätkin otetaan vastaan rennosti keittiössä esiliina päällä muun valmistelun lomassa, ja tarjotaan jotain pientä herkkua sekä toivotetaan hyvät pyhät. Voisin pukeutua eri tavalla jos olisi "virallisemmat" joulubileet, saa nähdä tulisko jonain vuonna vietettyä semmosta vaikka jossain vaihtoehtoisessa paikassa.
Alasti plus esiliina joskus. Peppu heiluu näin.
Nyt jo kolmena jouluna olen pukeutunut työvaatteisiin, samoin tänäkin jouluna. Työvuorosta kun pääsen, niin varmaan joku pyjamahousut ja t-paita, sen mitä jaksaa valveilla olla.
Siistit vaatteet. Hieman juhlavampaa kaikilla päällä, jopa teineillä.
Ei olla duunareita kotivaatteissamme:)
En vietä koko kulutushysteria juhlaa, kuvitella että aikuisetkin oikein kieli pitkällä kärttää joululahjoiksi kaikkea kallista yms ja jos ei ole mieleistä lahjaa niin itkupotkuraivarit tulille:D aikuiset on joulun aikaan enemmän teinejä ja lapsia kuin lapset ikinä. Olispa rahaa niin pääsis pakoon noita krääsäjuttuja kaupoissa ja iänikuisia joululauluhoilotuksia.
Reisitaskuhousut ja paita jonka rinnassa lukee firma x:n nimi, jalassa turvakengät. Eli olen siis aaton töissä. Joulupäivänä vietän joulua rennosti kotona kahdestaan puolison kanssa, joten päällä leggingsit, villasukat ja jouluneule. Kuulun niihin ihmisiin jotka rakastavat jouluneuleita :D
Ihan normivaatteisiin. Lapsuudesta jäi muistot siitä, miten jouluna laitettiin jotain epämukavaa "parempaa" päälle ja kaikki oli niin kireää tunnelmaltaan, huhhuh.
Jouluaterialle ja lahjojen jaon ajaksi pukeudutaan nätisti vähän juhlavammin. Lapsi laittaa joulujuhliin ostetut vaatteet. Sen jälkeen vaihdetaan vähän mukavampaa päälle, mutta ns. paremmat kotivaatteet. Olen tehnyt pian 4v etätöitä, joten ne kotivaatteet on kovassa käytössä. Nyt puolivahingossa perinteeksi on muodostunut ostaa joulua varten nätit uudet kotivaatteet.
Rennot mutta siistit. Miehellä kauluspaita ja neule, minulla todennäköisesti tänä vuonna uusi alpakanvillainen neulemekko.
Tavalliset vaatteet aamulla jos käyn vielä kaupassa.
Loppupäivä leggareissa tai pyjamassa villasukat jalassa.
Miehellä collegehousut ja t-paita.
Kahdestaan ollaan kotona.
Yksin asuvana pukeudun pelkkään tonttulakkiin ja vedän ympäri kämppää tip tapia laulaen.
Keskusteluiden perusteella palstavalaat ovat niin lihavia, että pukeutuvat aina tunikoihin sun muihin säkkeihin.
Pyjama päällä ja kännissä heti aamutuimaan näin menneet jouluaatot viimeiset vuodet.
Meillä muutaman viikon ikäinen vauva ja ollaan vaan oman perheen kesken kotona, eli päälle jtn mukavaa jossa helppo imettää. Aiempina jouluina ollaan oltu sukuloimassa niin silloin ollut joku juhlavampi mekko.
Pieruverkkarit, t-paita ja villasukat. Päivemmällä lisäksi toppatakki, pipo ja kumisaappaat jos pitää hakea liiteristä puita ja / tai viedä kissin haudalle kynttilä.
Alasti kuten tapettu sikakin.