Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pukeudutte jouluaattona? Entä lapset/teinit?

Vierailija
30.11.2020 |

Onko teillä tapana pistää parempaa päälle jouluna vai oletteko tavallisissa kuteissa?

Kommentit (706)

Vierailija
581/706 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava oloasu ja kaikilla yleensä joku hassu joulupaita, villasukat, kotitossut. Saunan jälkeen kylpytakki ja pyjamassa vielä illalla lökötellään porukalla ja katsotaan joululeffaa. Aattona saattaa yllätysvieraita pyörähtää alkuillasta mutta heidätkin otetaan vastaan rennosti keittiössä esiliina päällä muun valmistelun lomassa, ja tarjotaan jotain pientä herkkua sekä toivotetaan hyvät pyhät. Voisin pukeutua eri tavalla jos olisi "virallisemmat" joulubileet, saa nähdä tulisko jonain vuonna vietettyä semmosta vaikka jossain vaihtoehtoisessa paikassa. 

Vierailija
582/706 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain valitettavasti pahan flunssan, joten vietin rennon joulun poikaystävän kanssa kahdestaan. Päällä oli villasukat, legginsit ja punainen löysä ruutupaita.

Jos en olisi ollut kipeänä niin olisin seuraavasti laittautunut: kevyt meikki, hiusten kihartaminen rennosti, punaist kynnet, timanttikorvakorut, kaulakoru (sama aika kaulassa,) mustat siistit housut, nilkkasukat ja valkoinen siisti turtleneck paita.

Poikaystävällä on myös tapana pukeutua jouluisin kauluspaitaan ja siisteihin housuihin. Ja yleensä käymme myös molempien vanhemmilla kylässä

N24

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/706 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bambukerrasto.

Vierailija
584/706 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun jouluna voi pukeutua! Meillä on naisilla ja tytöillä nätit mekot ja parhaat korkkarit tai pikkukengät, korut ja korvikset harkiten valittu. Miehillä pukupaidat ja pikkutakit, ei nykyään enää koko pukua kuitenkaan. Ei tuntuisi kivalta, kun syödään vuoden hienoin ateria, jos oltaisiin sukkasillaan ja rennoissa vetimissä. Kyllä se vaatetus tuo juhlaan oman lisäarvon myös, ei pönötetä, mutta nautitaan juhlavasta tunnelmasta myös pukeutumisella.

Vierailija
585/706 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaterialle pukeudutaan meillä siististi, mutta kotioloissa ei kuitenkaan olla millään pukulinjalla. Siistit housut ja neule/toppi. Joku koru tulee yleensä valittua. En itse ainakaan erityisemmin viihdy missään mekoissa paitsi helteillä. 

Vierailija
586/706 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aattona on tavallisesti pukeuduttu nätisti, koska ollaan menty klo 16 kirkkoon ja sen jälkeen glögille isovanhempien luo. Nyt nuo molemmat jäävät pois, mutta kyllä minä silti laitan päälleni punaisen samettimekkoni kuten joka joulu.

Vedättekö glögin "raakana" vai rommin kanssa?

Rommi kuuluu rommiruukkuun!

Voivatko muka valkoisetkin juoda rommia?

Huhhahhei ja rommia pullo!

Vierailija
587/706 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentoa, mukavaa, jouluista vaatetta. Ei mitään liian hienoa että on mukava olla.

Vierailija
588/706 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munasillani, niin kuin aina.

Vierailija
589/706 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoissa mukavissa rytkyissä kaikki kuin arkisinkin. Kuvia ei oteta paljoa eikä jaeta ulkopuolisille, niin ei ole tarvetta esittää hienompaa kuin on. Jos eivät päivän aikana poistu talosta, niin pojat 8 ja 10 ovat usein huoneessaan ihan pikkuhoususillaankin, kinkkupöytään laittavat sitten t-paidan ja verkkarit tms.

Vierailija
590/706 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sitä mieltä, että elämässä pitää olla jotain erityistä juhlan aihetta silloin tällöin, se tekee elämästä paljon mukavamman. Ja joulu on yksi näistä juhlista. Tasaista harmaata arkea on ihan riittämiin, välillä se pitää katkaista.

Ja juhliin meillä pukeudutaan. Kauniit mekot naisilla, miehillä kauluspaidat ja suorat housut. Perheen ihan pienimmillä on tonttupuvut.

Vierailija
591/706 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on tavallisissa vaatteissa, eivät ole 5 ikävuoden jälkeen suostuneet pukemaan hienoja vaatteita, jos ollaan kotona joulu. Tosin esim. viime joulu oltiin ulkomailla, missä on pukukoodina illallisille juhlava pukeutuminen. Noin puolet jouluista ollaan vietetty ulkomailla lasten elämästä. Minä tykkään, jos on lämmintä ja iloista joulutunnelmaa. Minä pukeudun itse juhlavaatteisiin jouluaattona, riippumatta missä ollaan.

Vierailija
592/706 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattona juhlavaatteet. Kotijouluja varten minulla on joustosamettinen punainen mekko, joka on nätti ja mukava, ja samanväriset sukkahousut. Hiukset punaisella samettidonitsilla sotkunutturalla ja vähän jotain hauskoja joulukoruja. Lapsilla, molemmat tyttöjä, on myös joulumekot. Miehellä kauluspaita ja siistit pitkät housut, ei yleensä kravattia. 

Mutta jos ollaan aattona kylässä, tai meillä on vieraita, niin laitan jotain astetta siistimpää, riippuen kyläpaikasta, voi olla esimerkiksi punainen silkkimekko, siisti nuttura, helmikorut ja sisäkengät. Miehellä housujen ja paidan lisäksi vyö ja kravatti ja sisäkengät, harvoin kuitenkaan puvuntakkia. 

Joulupäivänä otetaan rennosti ja pukeudutaan hassuihin joulupaitoihin. 

Vierailija
593/706 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
595/706 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan ihan kotivaatteissa, kollarit ja joku paita päällä. Ei ole aikaa hienostella, maatilan työt tehdään joulunakin.

Vierailija
596/706 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Attendon työvaatteisiin pukeudun

Vierailija
597/706 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aattona savusauna, niin suunnilleen pilkkihaalareilla mennään. Saunakammarissa kynttilät ja pakkasta.(sukujoulu, n10hlö)

Jos ollaan pihasaunassa, kivat rennot joustavat, lämpöiset vaatteet (kahdestaan puolison kaa)

Vierailija
598/706 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menen jouluaattona /jouluna pois kotoa, esim lapseni luo joulua viettämään , niin pukeudun kauniisti ja laitan hiukset ym  nätisti. Talon väki saa pukeutua ihan haluamallaan tavalla. Sen olen todennut , että koti on aina jouluna supersiisti ja joulutunnelmainen. Kattaus on myös parasta mahdollista astioita myöten,

Vierailija
599/706 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti jotain vaatteita.

Vierailija
600/706 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessämme on viime vuosina alettu käyttää brittityyliin jouluneuleita. Tapa tuli käyttöön varmaan minulta, sillä asun Britanniassa. Myös kälylläni sattui olemaan Lontoosta ostettu jouluneule kun oli ensimmäistä kertaa meillä jouluaterialla. Meidän neuleemme eivät ole niitä kaikkein hölmöimpiä virityksiä, mutta vähän kitschiä kuitenkin, ja saa olla paljettia ja kimallusta. Niihin yhdistetään siistit farkut tai suorat housut.