Miten pukeudutte jouluaattona? Entä lapset/teinit?
Onko teillä tapana pistää parempaa päälle jouluna vai oletteko tavallisissa kuteissa?
Kommentit (706)
Työnantaja tarjoaa lainavaatteet. Tonttulakin otan kotoa. Kotiin palattuani menen suoraan saunaan ja sitten onkin aika mennä nukkumaan.
Kyllä meillä laitetaan jotain parempaa ja nättiä mekkoa päälle ja naisilla on pikkukengät ja miehillä pukukengät, vaikkeivät ihan kokopukua taida laittaa. Tyylikkäät paidat ainakin,
ehkä pikkutakki.
Miksei pukeuduttais, kun pöydässä on parhaat herkut ja kaunis kattaus, koskas sitä juhlittais, jos ei jouluna.
Ihan kuin pitäisi röntystellä olovaatteissa, toki jokainen tavallaan, mutta meidän perheen mielestä on ilo juhlistaa yhdessäoloa paremmilla vaatteilla kotioloissakin edes kerran vuodessa.
Tää on vaikea yhdistelmä kun itse tulen iltapukujouluista ja miehellä taas verkkarijoulutausta. Kompromissia koitetaan luoda, alkuun oli vaikeampaa. Mulla on joulunpunainen neulemekko minkä meinaan heittää päälle tänä vuonna. Yhden joulun vietin iltapuvussa miehen suvun illallisella 15 vuotta sitten ja totesin että ei oikein toimi.
sängystä kun nousen niin olohousut
Vierailija kirjoitti:
Tää on vaikea yhdistelmä kun itse tulen iltapukujouluista ja miehellä taas verkkarijoulutausta. Kompromissia koitetaan luoda, alkuun oli vaikeampaa. Mulla on joulunpunainen neulemekko minkä meinaan heittää päälle tänä vuonna. Yhden joulun vietin iltapuvussa miehen suvun illallisella 15 vuotta sitten ja totesin että ei oikein toimi.
Mitä vaikeaa tässä on? Sinä pukeudut miten haluat ja mies pukeutuu miten haluaa.
Jos kotosalla niin smart casual, jos muualla niin paikan tavan mukaan.
Ykköset päälle, teinille kans. Jouluneule sallitaan pitkin hampain. Yhdellä lapsista on sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aattona on tavallisesti pukeuduttu nätisti, koska ollaan menty klo 16 kirkkoon ja sen jälkeen glögille isovanhempien luo. Nyt nuo molemmat jäävät pois, mutta kyllä minä silti laitan päälleni punaisen samettimekkoni kuten joka joulu.
Mahtaa olla jo kulahtanut mekko🤣
Hyvälaatuiset vaatteet kestävät kyllä . Varsinkin juhlavaatteet, joita muutenkin käytetään harvemmin.
Juuri niin. Ja sitä paitsi juhlavaatetta ei kovin usein käytetä, joten vaikka mekko olisi 20 vuotta ollut joko jouluaatto käytössä, niin tuskin on kovin kulahtanut.
Jessus mitä juntteja ja moukkia ketju täynnä
Kaikki paitsi pieruverkkarit on muka jotain pönötysvaatteita?!
Oi aikoja, Oi tapoja.
Vierailija kirjoitti:
Atopinen ihoni kutisee hulluna näin talvisin enkä siedä oikein muuta materiaalia kuin pehmeää puuvillaa. Sukkahousut ovat vihonviimeiset! Asumme myös vanhassa omakotitalossa jossa on kylmä, etenkin keittiön ikkunoista vetää. Satiininen juhlamekko ja sukkikset eivät siis oikein toimisi. Siispä laitan leggarit, paitamekon ja neuletakin. Puolisollani on varmaan joku hupaisa jouluvillapaita taas ja teinipoika laahustaa hupparin huppu silmillä. Appivanhemmat tulevat kahville ja tiedän että anopilla on hame ja hienompi neulepusero sekä meikit viimeisen päälle ja appiukkokin suorissa housuissa kraka kaulassa, jos heitä loukkaa epänaisellinen ulkomuotoni niin eipä voi mitään! Appivanhempien lähdettyä tulee isäni syömään ja saunaan. Isällä on vanhemmiten hygienia heikentynyt ja käyttää viikkotolkulla samoja verkkareita ja poolopaitoja sekä risoja sukkia joista varpaat paistaa, iskä nyt ei ainakaan välitä mitä meillä on päällämme.
Saunan jälkeen iskällä on luultavammin ehjät sukat ja puhdas paita, annan lahjani ennen saunaa ihan tarkoituksella. Saa lähteä puhtaissa ehjissä vaatteissa kotiin :) Minä olen vaihtanut yöhaalariin ja villasukkiin, puolisoni t-paitaan ja boksereihin, teinipoika t-paitaan ja sortseihin.
Ihana olet <3 Saat isäsi pesulle ja puhtaisiin vaatteisiin pahoittamatta vanhuksen mieltä.
Miksi perheen kesken pitäisi naisten ja tyttäjen pukeutua kiertäviin ja hiertäviin, kutittaviin sukkahousuihin ja hameisiin jossa ei voi istua rennosti ilman että alkkarit vilkkuu? Ja miesten temppuilla krakojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi perheen kesken pitäisi naisten ja tyttäjen pukeutua kiertäviin ja hiertäviin, kutittaviin sukkahousuihin ja hameisiin jossa ei voi istua rennosti ilman että alkkarit vilkkuu? Ja miesten temppuilla krakojen kanssa.
Suomessa on ihan liian vähän asioita, joissa pukeudutaan juhlavasti. On jännä, että monessa maassa tytöt kykenevät käymään hame päällä koulussa joka päivä, mutta Suomessa yksi päivä on ihan mahdonta.
Töissä työvaatteisiin. Kotona t-paitaan ja väljiin trikoohousuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aattona on tavallisesti pukeuduttu nätisti, koska ollaan menty klo 16 kirkkoon ja sen jälkeen glögille isovanhempien luo. Nyt nuo molemmat jäävät pois, mutta kyllä minä silti laitan päälleni punaisen samettimekkoni kuten joka joulu.
No paljonko se esim 10 vuodessa kuluu, jos pitää sitä aattona päällä? Siis kymmenen päivää ja olisko kulahtanut ? Tuskinpa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvälaatuiset vaatteet kestävät kyllä . Varsinkin juhlavaatteet, joita muutenkin käytetään harvemmin.
Juuri niin. Ja sitä paitsi juhlavaatetta ei kovin usein käytetä, joten vaikka mekko olisi 20 vuotta ollut joko jouluaatto käytössä, niin tuskin on kovin kulahtanut.
Ja tirsk, aika monella ei mahdu 20 vuotta vanha mekko päälle.
Samanoloisesti kuin elloksen nettisivuilla kuvissa. Esim mekko tai hame.
N-44
Teini-iän mekko mahtuisi täydellisesti mut olen ostanut uusiakin.
Alusvaatteissa tai alasti niin kuin muinakin päivinä.
t. vaihdevuosikas
Ollaan kotona oman perheen kesken. Itse aion pukeutua lämpöiseen oloasuun ja pehmosukat jalkoja lämmittämään.
Mies luultavasti valitse collarit ja hupparin.
Taaperolla lämmin ja pehmoinen fleecehaalari.
Osaamme pukeutua myös juhlavammin, mutta tänäkään vuonna sille ei ole tarvetta (onneksi). En tykkää pönötysjouluista.
Työvaatteet.