Miten pukeudutte jouluaattona? Entä lapset/teinit?
Onko teillä tapana pistää parempaa päälle jouluna vai oletteko tavallisissa kuteissa?
Kommentit (706)
Pukeudumme juhlavasti kuten lapsuuden perheessäni oli tapana. Itselläni on punainen kotelomekko ja mies pukeutuu smokkiin. "Joulu juhlista jaloin." Myös nuoriso pukeutuu juhlavasti.
Jotain vähän parempaa päälle. Muut päivät voi sitten hiippailla pyjamassa.
Juhlavaatteet, mutta mukavat sellaiset.
T-paita, lyhyet kalsarit, pitkät kalsarit.
Siisti ja väriensä puolesta jouluisa oloasu tai pyjama. Esim. tumma punainen on hyvä.
Lapsuudessa piti olla parhaat päällä, ja siinä sitten hikoiltiin kun kynttilät lämmittivät.
Itse olen paskasissa haalareissa. Olo on mukava, ja nauran pakanajuhlalle nimeltä joulu.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen paskasissa haalareissa. Olo on mukava, ja nauran pakanajuhlalle nimeltä joulu.
Paskaisesta naurustako haalarit on sottaantuneet? Vai onko pidätysvaikeuksia?
Jos ollaan jouluna anoppilassa, siisti arkivaatetus. Jos taas omilla vanhemmillani, mukavat olovaatteet :D Ja jos ollaan kahdestaan kotona, niin olovaatteissa hiihdellään päivät.
Ennen oli juhlavasti päällä, sitten muutama vuosi sitten päätettiin että ihan normi siistit vaatteet ja tänä vuonna mentiin hassu jouluneule -linjalla. Eli laidasta laitaan riippuen vuodesta.
Joskus oli suntikset päällä. Nyt: Mamukan armeijan verkkarit, äipän (R.I.P.) neulomat VILLAsukat. AMC:n kauluspaita, hihat käärittynä :) (lue: alakkanonää mua :))))
Meillä kukin pukeutuu kuten haluaa. Kotosalla ollaan oma perhe, mun äiti ja miehen sisko miehineen. Mun lapsuudenkodissa tapana ollut vähän juhlavammin, miehen perheessä taas enemmän oloasulinjaa.
Juhlavammin oli pukeutunut meidän 5v tyttö joka rakastaa juhlamekkoja, hänellä oli kimaltava mekko ja sukkahousut. 7v pojalla joka ei niin juhlavaatteista perusta siistit arkihousut ja huppari. Mulla farkkuhame, trikoopaita ja neuleliivi. Osalla sit siistejä oloasuja. Kaikilla varmaan oli villasukat, viimeistään sen jälkeen kun sellaiset tuli paketista.
Pukeuduin yhteen tennissukkaan jolla peitin kriittisimmät paikat
Kyllä juhlaa kunnioitetaan pukeutumalla siististi. Ei nyt ihan sentään pukua miehille, mutta siistit farkut tms housut ja esim joku neule. Naisväellä joku hame tai mekko yleensä. Verkkareissa tai yökkäreissä ei tulisi mieleenkään olla, vaikka ihan omalla porukalla ollaankin. Ruokapöytä on kuitenkin juhlava ja kirkossakin käydään.
Mukavat vaatteet useimmiten päällä, joskus pistän mekon päälle lounaan/illalisen aikaan
Olen mukavissa vaatteissa, puhtaat pyjamat, villasukat ja villatakki/huivi tms. Sohvalla istutaan katsomassa elokuvia ja muuta, vilttejä ja peittoja ja tyynnyjä. Jossain vaiheessa aamua saunotaan, jolloin nakuillaan ja sitten käydään ulkona lenkillä säähän sopivissa ulkoiluvaatteissa.
Ollaan joulut miehen kanssa aina kahdestaan ja nautin täysin siemauksin. Kotikotona piti aina saunan jälkeen pukeutua hienosti ja istua pöydässä yhdessä syömässä jne. Meillä haetaan keittiöstä herkkuja ja syödään missä halutaan.