Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pukeudutte jouluaattona? Entä lapset/teinit?

Vierailija
30.11.2020 |

Onko teillä tapana pistää parempaa päälle jouluna vai oletteko tavallisissa kuteissa?

Kommentit (706)

Vierailija
421/706 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidägn suvussa perinteisesti miehet heittävät smokit päälle ja naiset juhlavan ilta-asun

Rohkeaa pukukoodin rikkomista. Smokki on kuitenkin päiväasu ja naiset taas ilta-asuissa...

Smokki on ilta-asu jolloin naisten pukukoodi iltapuku.

Vierailija
422/706 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki parhaimmissa, erityisesti minä! Koko vuosi onkin tullut hiivittyä kalsareissa ja villasukissa, kerrankin pukeuduttiin kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ku aina muulloinkin. Tonttulakki on.

Vierailija
424/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirrän katuliiduilla iloisia kuvia jätesäkkiin ja sujautan sen päälleni. Vahaan kaljuni huolellisesti.

Vierailija
425/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ensin ulkovaatteisiin,  päivällä olovaatteisiin, illansuussa puen saunatakin, ja saunan jälkeen olla köllötellään olovaatteissa ja sitten villasukat jalkaan ja yövaatteet ja peitto korville.

Vierailija
426/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ihan tavallisissa mukavissa kotivaatteissa, mutta sille pääaterialle vaihdetaan vähän siistimpää ylle, vaikka ihan omalla porukalla ollaankin. Ei kuitenkaan tälläydytä juhlavaatteisiin.

Vierailija
427/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samallalailla kuin aina kotona. Ei meillä vietetä joulua.

Vierailija
428/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puku päällä aamusta asti ja jalassa nahkaiset tangat. Joskus laitan iltapäivällä japanilaiset tanssihousut.

Vierailija
429/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä ihan normaalit vaatteet, tosin itse tykkään laittaa jotain punaista joulun kunniaksi. Saunan jälkeen jouluaterialle laitetaan sitten vähän hienommat vaattet. Naiset laitttaa yleensä mekon ja miehet kauluspaidan ja siistit housut. 

Vierailija
430/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lökövaatteet, siksi aikaa puen siististi kun käyn aattohartaudessa. Ollaan perheen kesken ja rennosti.

Pönötyksestä sain tarpeeksi lapsuuskodissa.

Vierailija
431/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisiin vaatteisiin. Puhtaisiin ja ehjiin. Näin meillä aina menty, ei oo koskaan pynttäydytty joulua varten. No okei, ehkä jonain vuonna jotain pikkusen parempaa, mutta ei ikinä mitään oikeita juhlavaatteita. Toisaalta ei mitään yökkäreitäkään, vaikka ei sekään kiellettyä olisi. Jokainen pukeutuu meillä ihan niin kuin tahtoo.

Vierailija
432/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vietän joulua kotona yksin, mutta kyllä musta on kiva laittaa päälle nätti mekko ja laittaa tukkakin kivemmin kuin normikotipäivänä.

Teenhän mä normia nätimmän kattauksenkin.

Vierailija
433/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisissa vaatteissa ollaan oltu. Joulu on meille lomaa, eikä mitään esitysaikaa.

Vierailija
434/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

alasti olen, tai jos muistan niin heitän päälle kylpytakin. Njuuh,Ei muuta.

Vierailija
435/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legginsit ja neule minulla, farkut ja joku trikoopaita miehellä, lapset varmaan kolitsihousuissa ja huppareissa. Käymme syömässä vanhimmillani ja tiedän, että siellä ollaan verkkareissa ja t-paidoissa. Kenenkään ei tarvitse hienostella.

Vierailija
436/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipahdin kaverilla itsenäisyyspäivänä viemässä yhden lupaamani rahin. Olivat juuri lopettaneet ruokailun ja kotioloissa miehellä pikkutakki, kauluspaita suorat housut ja rouvakin oli tälläytynyt parhaimpiinsa.

Mies on pitkäaikaistyötön ja naisihminen työskentelee myyjänä. Tapahtumapaikkana oli kaksio.

Vieläkin hymyilyttää tuo kotioloissa pönötys. Tuli mieleen pokka pitää -sarjan Hyacinth. Toisaalta mietin, että tuliko pölähdettyä keskelle jotain seksileikkiä.

Jouluna omalla porukalla saunan jälkeen pukeudutaan mukaviin kotiasuihin ruokailun ajaksi eikä oma ukko suostuisi kuuna päivänä istuskelemaan pikkutakki päällä kotioloissa. Eikä mun mielestä ole tarpeenkaan. 

Vierailija
437/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolea vanha taloa ja ainoa "ulkopuolinen " joulupöydässämme on äitini, jolla on satavarmasti toppahousujen alla kulahtaneet pitkikset ja vanha pusero. Tuntuisi naurettavalta tönöttää kylmästä täristen joku pitsimekko päällä :D Ei, laitan Lidin  neulotut laiskiaislegginsit ja hupparin. Miehelläkin on huppari ja luultavammin Adidaksen kolmiraitaverkkarit. 6v tyttö haluaa varmaan jonkun sievän trikoomekon legginsien kanssa mutta niitä käyttää ihan arkenakin, 13v tyttö luultavasti neulepaidassa ja farkuissa. 

Vierailija
438/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla jotain erityistä päällä?/quote]

Ainakin meillä ruokapöydän kattaus on erityisen juhlava, joten tuntuisi aivan idioottimaiselta pukeutua arkivaatteisiin.

Rumat ne vaatteidella koreilee, totesi mummovainaani aina…

Vierailija
439/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotivaatteissa, valitsemme niistä parhaat. Minulla yleensä päällä marimekon polvipituinen väljä (esim. mustavalkoinen räsymatto) mekko ja hyvälaatuiset legginssit. Olen nykyään tyttären ja hänen perheensä kanssa. Käymme haudoilla, joten mitään kovin hienoa ei ole kiva laittaa, täytyy voida olla ulkona. Olen 65-vuotias. Saan aina tyttäreltä ohuesta valkoisesta villasta neulotut sukat, jotka laitan jalkaani.

Elegantti mustavalkoinen räsymatto:)🤭

Vierailija
440/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut kommentoivat juhlaviin vaatteisiin pukeutumista pönöttämiseksi. Itsellä ei oke tapana ostaa epämukavia vaatteita. Jos on oman kokoiset, istuvat ja useimmiten laadukkaat vaatteet, niin niissä on mukava istua illallisen ja illan ajan. Pönöttämistä on mielestäni jäykistely ja esittäminen, ei kauniisti pukeutuminen.

Mutta kai se riippuu puitteistakin, itse en osaisi istua oloasussa pöytään, joka on katettu kauniisti ja ruokaan ja juomaan on panostettu. Kyllä sitä kerran vuodessa vähän juhlisteleekin, varsinkin näinä ankeina aikoina, kun on laahustettu verkkareissa etätöissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi