Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pukeudutte jouluaattona? Entä lapset/teinit?

Vierailija
30.11.2020 |

Onko teillä tapana pistää parempaa päälle jouluna vai oletteko tavallisissa kuteissa?

Kommentit (706)

Vierailija
441/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla jotain erityistä päällä?/quote]

Ainakin meillä ruokapöydän kattaus on erityisen juhlava, joten tuntuisi aivan idioottimaiselta pukeutua arkivaatteisiin.

Rumat ne vaatteidella koreilee, totesi mummovainaani aina…

Suomalaiset kyllä näyttääkin, siltä, että tämä toteama on yleinen. Vaikea sitä kauneutta niiden kulahtaneiden rääsyjen alta huomata.

Vierailija
442/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piipahdin kaverilla itsenäisyyspäivänä viemässä yhden lupaamani rahin. Olivat juuri lopettaneet ruokailun ja kotioloissa miehellä pikkutakki, kauluspaita suorat housut ja rouvakin oli tälläytynyt parhaimpiinsa.

Mies on pitkäaikaistyötön ja naisihminen työskentelee myyjänä. Tapahtumapaikkana oli kaksio.

Vieläkin hymyilyttää tuo kotioloissa pönötys. Tuli mieleen pokka pitää -sarjan Hyacinth. Toisaalta mietin, että tuliko pölähdettyä keskelle jotain seksileikkiä.

Jouluna omalla porukalla saunan jälkeen pukeudutaan mukaviin kotiasuihin ruokailun ajaksi eikä oma ukko suostuisi kuuna päivänä istuskelemaan pikkutakki päällä kotioloissa. Eikä mun mielestä ole tarpeenkaan. 

No tyyliä joko on tai ei, valitettavasti sinä et sitä ole saanut synnyinlahjana. Voi joko arvostaa itseään ja luoda juhlaa arjen keskelle tai möllöttää verkkareissa ja haukkua muiden tapaa pukeutua kauniisti ja juhlia tyylillä. Kirjoituksesi perusteella uskon, että teillä ei pikkutakit ja cocktail-mekot kuulu repertuaariin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta hyvä kun joku on tämän nostanut! Kotona ollaan kahdestaan miehen kanssa, mutta minulla ei ole kotona mitään siistejä kotivaatteita, ne on kaikki mökillä. Olen käyttänyt legginsien korvikkeena miehen hylkäämiä kalsareita, joissa on takapuolessa reikä, mutta eihän nämä nyt jouluun oikein sovi :-D 

Vaateostoksilla käyminen on ihan vihoviimeistä piinaa, mutta kyllä nyt täytyy skarpata!

Vierailija
444/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut kommentoivat juhlaviin vaatteisiin pukeutumista pönöttämiseksi. Itsellä ei oke tapana ostaa epämukavia vaatteita. Jos on oman kokoiset, istuvat ja useimmiten laadukkaat vaatteet, niin niissä on mukava istua illallisen ja illan ajan. Pönöttämistä on mielestäni jäykistely ja esittäminen, ei kauniisti pukeutuminen.

Mutta kai se riippuu puitteistakin, itse en osaisi istua oloasussa pöytään, joka on katettu kauniisti ja ruokaan ja juomaan on panostettu. Kyllä sitä kerran vuodessa vähän juhlisteleekin, varsinkin näinä ankeina aikoina, kun on laahustettu verkkareissa etätöissä.

No onnea (ja myös ihan aitoa respectiä) sinulle, kun olet onnistunut pitämään itsesi kuosissa! Itselläni ei ole tällä hetkellä yhtäkään päälle sopivaa mekkoa eikä tee oikein mieli hankkiakaan, kun olen jo buukannut ajan painonhallintaklinikalle. Mielläni laittaisin päälleni siistin ja tyylikkään, mutta mukavan mekon joulun kunniaksi, mutta en nyt uutta kuitenkaan lähde ostamaan. 

Asialliset kotivaatteet aion nyt kyllä hankkia. Sellaiset, joilla kehtaisi viedä roskat ulos.

t. Se joka kulkee kotona miehen risoissa kalsareissa

Vierailija
445/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko siistit kotivaatteet tai ns. toimistokelpoiset arkivaatteet. Ei tälläydytä mutta ei myöskään olla

kaikista virttyneimmissä vaatteissa.

Vierailija
446/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atopinen ihoni kutisee hulluna näin talvisin enkä siedä oikein muuta materiaalia kuin pehmeää puuvillaa. Sukkahousut ovat vihonviimeiset! Asumme myös vanhassa omakotitalossa jossa on kylmä, etenkin keittiön ikkunoista vetää. Satiininen juhlamekko ja sukkikset eivät siis oikein toimisi. Siispä laitan leggarit,  paitamekon ja neuletakin. Puolisollani on varmaan joku hupaisa jouluvillapaita taas  ja teinipoika laahustaa hupparin huppu silmillä.  Appivanhemmat tulevat kahville ja tiedän että anopilla on hame ja hienompi neulepusero sekä meikit viimeisen päälle ja appiukkokin suorissa housuissa kraka kaulassa, jos heitä loukkaa epänaisellinen ulkomuotoni niin eipä voi mitään! Appivanhempien lähdettyä tulee isäni syömään ja saunaan. Isällä on vanhemmiten hygienia heikentynyt ja käyttää viikkotolkulla samoja verkkareita  ja poolopaitoja sekä risoja  sukkia joista varpaat paistaa, iskä nyt ei ainakaan välitä mitä meillä on päällämme.

Saunan jälkeen iskällä on luultavammin ehjät sukat ja puhdas paita, annan lahjani ennen saunaa ihan tarkoituksella. Saa lähteä puhtaissa ehjissä vaatteissa kotiin :) Minä olen vaihtanut yöhaalariin ja villasukkiin, puolisoni t-paitaan ja boksereihin, teinipoika  t-paitaan ja sortseihin. 

Vierailija
447/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliset siistit vaatteet. Laitan hiukseni ja meikin. Nyt ostin vähän juhlavamman paidan.

Tykkäisin viettää joulua juhlavasti, mutta perheeni (vanhemmat ja veljet) ovat sellaisia pienen paikkakunnan duunareita. Eivät pahemmin välitä mistään hienommasta ja sivistyneemmästä olemisesta. Perheen miehillä ei ole kunnon pöytätapoja. Ruokaa mäyssytetään, juomaa ryystetään ja saattaa sieltä välillä röyhtäyskin tulla. Niin kuvottavaa. Kaikki mahdolliset ruoat mätätään lautaselle isoksi kasaksi.

Olen aina kateellinen perheille joissa joulua vietetään juhlavaatteissa, kauniissa kattauksessa ja hyvillä pöytätavoilla pidemmän kaavan mukaan syöden. Niin kaunista ja sivistynyttä.

Vierailija
448/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rennot, mutta juhlavat vaatteet. Mulla on esim. yhdet tosi siistit, mutta päällä rennontuntuiset housut ja siihen joku jouluisen värinen paita. Tai joku rento mekko. Miehellä yleensä siistit farkut ja rento kauluspaita. Sitten tapanina hillutaan pyjamassa.

Vierailija
449/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavalliset siistit vaatteet. Laitan hiukseni ja meikin. Nyt ostin vähän juhlavamman paidan.

Tykkäisin viettää joulua juhlavasti, mutta perheeni (vanhemmat ja veljet) ovat sellaisia pienen paikkakunnan duunareita. Eivät pahemmin välitä mistään hienommasta ja sivistyneemmästä olemisesta. Perheen miehillä ei ole kunnon pöytätapoja. Ruokaa mäyssytetään, juomaa ryystetään ja saattaa sieltä välillä röyhtäyskin tulla. Niin kuvottavaa. Kaikki mahdolliset ruoat mätätään lautaselle isoksi kasaksi.

Olen aina kateellinen perheille joissa joulua vietetään juhlavaatteissa, kauniissa kattauksessa ja hyvillä pöytätavoilla pidemmän kaavan mukaan syöden. Niin kaunista ja sivistynyttä.

Hieman samantapainen järkytys minulla. Mieheni on minun seurassani sivistynyt ja osaa käytöstavat, mutta perheensä ja veljensä seurassa alkaa mässäily, röyhtäily.. ihmettelen kovasti. Mutta jokaisessa perheessä omat tapansa ja minulta olisi huonotapaista olla kunnioittamatta tätä! Joten, jos he tuosta menosta iloitsevat niin sitten olkoon niin.

Vierailija
450/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on ihan tavallista aikaa. Miksi panostaisin pukeutumiseen?

Vierailija
451/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu on ihan tavallista aikaa. Miksi panostaisin pukeutumiseen?

Suurimmalle osalle se on juhla. Vuoden suurin juhla.

Vierailija
452/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan aatto kahdestaan loma-asunnolla maalla. Pihasaunan jälkeen verkkarit, villasukat, villapaidat - mukavaa joustavaa. Jos mennään joulupäivänä veljelle: pyhävaatteet

Vierailija
453/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa paistaa taas suomalaisten asenne laittautumista kohtaan. Nauretaan niille jotka nauttivat juhlavasta olemisesta. "Rumat ne vaatteilla koreilee" ym. junttimaisia sanontoja. Ihan kuin olisi käynnissä kisa kuka on epäsiistein ja räjähtäneimmän näköinen.

Vierailija
454/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan ollut juhla vaatteita. En ole löytänyt milloinkaan mitään, mistä pitäisin. En halua ostaa vaatteita, joista en pidä. Olen mielummin ilman juhla vaatteita.

Vierailija
455/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus menneinä aikoina, kun vietimme sukujoulua isovanhempien luona, pukeuduimme aattosaunan jälkeen vähän siistimpiin asuihin, mutta nyt kun olen jo vanha ja vietän joulua yksin, niin mukava lämmin oloasu saunan jälkeen on ihan OK. Ei tarvitse pelätä, että mekko rypistyisi, kun käpertyy sohvannurkkaan kirjan kanssa.

Jos olisin mennyt kakkoasunnolleni, niin aattona olisin päivällä pukeutunut toppahousuihin, kun olisin käynyt viemässä kynttilät läheisteni haudoille. Tällä kertaa ajelen kakkosasunnolle vasta välipäivinä, kunhan ensin seuraan, tuleeko kolmannesta rokotuksesta sivuvaikutuksia vai ei. Säätilakin tietysti ratkaisee. Paukkupakkasilla en lähde autolla liikkeelle, vaan pysyttelen visusti kotona.

Vierailija
456/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin punaisen leningin aattoa varten, joulupäivänä hillitympää. Miehellä kauluspaita ja housut. Aikuiset lapset tulevat varmaankin asiallisesti pukeutuneina. Joulupäivän aamuna kyllä hiippailaan pitkälle päivään yötamineissa.

Vierailija
457/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kinkku maistuu ihan samalta on sitte vaatteita päällä tai ei. En totisesti pukeudu arkea kummemmin jonkun joulun tai muunkaan "Juhlan" takia. aivan turhaa

Vierailija
458/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavat kotivaatteet, haudoilla käyntiin sään mukaiset ulkoiluvaatteet. Joustavavyötäröiset housut, niin ei kiristä, vaikka tulee syötyä ylenmäärin. Olemme vain perheen kesken kotona.

Vierailija
459/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä munasillaan, illaksi duunivaatteet ja duuniin

Vierailija
460/706 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukuaattona alkupäivä mahdollisimman mukavissa vaatteissa, eli collegehousut ja joku t-paita. Saunaan menemme klo 15-16 maissa ja sen jälkeen laitan jo kolmatta joulua ihana tummanvihreän samettimekkoni ja mustat legginsit. Laittaisin sukkahousut, ellen inhoaisi niitä niin paljon, mutta mukavuus on minulle myös tärkeää. Lisäksi yksi tärkeä koruni. Sen jälkeen syödään jouluateria, leikitään lasten kanssa joululaulujen tahtiin ja joulupukki tulee.

Joulupäivä meneekin sitten luultavasti leggingseissä ja villapaidassa kinkkua, rosollia ja suklaata syöden 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi