Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikä on lukion vaikein kurssi?

Vierailija
09.04.2014 |

mikä on teidän mielestä ollut lukion vaikein kurssi? entä vaikein matikan kurssi (pitkä/lyhyt)? miksi?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filosofia oli vaikein :)

Helpoimpia: pakolliset biologia + mantsa, lyhyt matikka, fysiikka ja kemia.

Vierailija
42/58 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 19:39"]

[/quote]Ai niin, ja lyhyestä matikasta vaikein kurssi oli se, jossa oli kolmen muuttujan yhtälö. Taisi olla todennäköisyyslaskentaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan opiskelijan mielenkiinnonkohteista ja lahjakkuuksista. Noin yleisesti ottaen tiukkaa tekee yleensä yhteiskuntaopin taloustiedon kurssi ja pitkästä matematiikasta derivaattakurssit yms. vaikeampitasoisemmat.

Soveltavia tai syventäviä kursseja ei varmaan kannata ottaa tähän mukaan, niitä kun opiskelevat vain he joilla siihen riittää kiinnostusta ja ymmärtämistä? Esimerkiksi joku fysiikan sähkömagnetismi tmv. tekisi mulle tiukkaa, kun en ymmärrä niistä mitään, eikä kiinnosta.

Vierailija
44/58 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosiaan täysin oppilaasta. Itselleni vaikeinta oli historia (mutta meillä olikin tosi vaativa historian ope), helpointa pitkä matematiikka.

Vierailija
45/58 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän matikan kolmoskurssi oli vaikein (geometria). En hahmottanut yhtään mitään ja jouduin tekemään todella paljon töitä sen eteen. Lopulta sain kurssista ysin. Myös biologian kakkoskurssi oli vaikea, mutta tein töitä, ja sain ysin.

Ruotsi on ainoa josta on tullut tähänmennessä kutosia. Ei kiinnosta yhtään, en ehdi lukea kokeisiin koska muut kokeet imevät kaiken ajan ja voiman. Yleensä aloitan lukemaan ruotsin kokeeseen edellisenä iltana, joten kai tuo kutonen on ihan ansaittu...

Vierailija
46/58 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystieto. Se oli niin huipputylsää. Kuolettavan tylsä, harmaasävyinen kirja, josta piti opetella jotain aivan turhia nippelitilastotietoja, joilla ei ole mitään merkitystä käytännön elämässä. Oli todella vaikeaa saada kirja kahlattua läpi.

Kiinnostavat kurssit, kuten fysiikka, biologia, kemia tai matematiikka, eivät olleet vaikeita minulle. Olin sinänsä jo lukioikäisenä kiinnostunut terveysasioista ja minusta tuli lääkäri, mutta oikeasti, jos terveystiedon kokeessa kysytään, montako tuhatta syöpäsairasta Suomessa oli vuonna sejase...sitten pitää vastata joku kirjassa ollut viiden vuoden takainen tilastotieto...miksi sellainen tieto pitäisi lukiolaisen päntätä? Tai kenenkään?

Vierailija
47/58 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni se oli MAA13: Differentiaali- ja integraalilaskennan jatkokurssi. :)

Ihmeellistä terveystiedon opetusta teillä nro 7. Ei meillä kyllä terveystiedossa tarvinnut mitään tuollaisia lukumääriä muistaa että kuinka moni sairastui mihinkin minäkin vuonna.

Vierailija
48/58 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laaja fysiikka silloin kun minä kävin lukion.

Vierailija
49/58 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 19:50"]

Terveystieto. Se oli niin huipputylsää. Kuolettavan tylsä, harmaasävyinen kirja, josta piti opetella jotain aivan turhia nippelitilastotietoja, joilla ei ole mitään merkitystä käytännön elämässä. Oli todella vaikeaa saada kirja kahlattua läpi.

Kiinnostavat kurssit, kuten fysiikka, biologia, kemia tai matematiikka, eivät olleet vaikeita minulle. Olin sinänsä jo lukioikäisenä kiinnostunut terveysasioista ja minusta tuli lääkäri, mutta oikeasti, jos terveystiedon kokeessa kysytään, montako tuhatta syöpäsairasta Suomessa oli vuonna sejase...sitten pitää vastata joku kirjassa ollut viiden vuoden takainen tilastotieto...miksi sellainen tieto pitäisi lukiolaisen päntätä? Tai kenenkään?

[/quote]

Terveystieto oli ihan kamalan tylsää! Ja filosofia, en ostanut kirjaa tai vihkoa, edellisenä iltana katsoin wikipediasta kurssin 6 tärkeintä filosofia ja opettelin jotenkuten pääasiat heistä... Alkaa väsyttämään kun ajattelenkin sitä =D

Vierailija
50/58 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikein varmaan joku pitkän fysiikan loppupään kursseista esim. säteily ja energian ja massa ekvivalenssi. Pitkässä matematiikassa algebra meni joskus yli hilseen. 

Helposti sen sijaan sujuivat historia, pitkä ruotsi, pitkä englanti, pitkä saksa ja lyhyt ranska, biologia yms. Äidinkieli on helpoin kaikista, kunhan kirjoittaa hyviä, aineita hyvistä aiheista, ottaa kantaa jne. 

Vierailija
51/58 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle vaikeimpia oli enkun kurssit ja pitkän saksan syventävät. En ole mikään kielinainen. Luin lyhyen matikan ja siinä kaikki kurssit oli helppoja.

Vierailija
52/58 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt matikka 4 ja 6, kemia, maantieto, biologia ja äikän 6. kurssi on tosi työläs mutta ei vaikea.

Vierailija
53/58 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologian jotkut syventävät on tosi vaikeita. Vaikka olen biologian opettaja, niin en haluaisi niitä opettaa.

Vierailija
54/58 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnon kakkoskurssi oli vaikein. Se oli niin puuduttavan tylsä, että en vain jaksanut keskittyä niihin asioihin.

Pitkästä matikasta on vaikeampi vastata. Ykköskurssi oli niin erilainen kuin yläasteen matikka, että se tuntui omana aikanaan vaikealta. Myös todennäköisyys ja tilastolaskenta tuntui sitä käydessäni vaikealta. Toisaalta kirjoituksiin kerratessa molemmat kurssit tuntuivat helpoilta, ja vaikeimmalta ehkä 5. Kurssi eli vektorit tai 9.kurssi eli trigonometriset funktiot ja lukujonot.

Vierailija
55/58 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 19:39"]

[/quote]

Minullekin filosofia oli vaikein, koska se kiinnosti kaikkein vähiten.

Helpointa oli historia, yhteiskuntaoppi ja englanti - kirjoitin näistä kolmesta laudaturin.

Vierailija
56/58 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oon ny käyny MAA05 kurssin ja se tuntu iha helvetin vaikeelta, osaakko sanoo et oliko se vaa tosi vaikee vai paheneek se tosta entisestää? ku muistaakseni MAA03 oli tosi vaikee ja sit nelone oli helppo nii onks sit seuraavat kurssit vaa vaikeempia vai onks osa helpompia?

Vierailija
57/58 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologia opintojakso 6. Äärimmäisen paljon yksityiskohtia sisältävä geeniteknologiaa ja sen sovelluksia esittelevä opintojakso.

Vierailija
58/58 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikein matikan kursssi 6 helvetin vaikea 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi