Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikä on lukion vaikein kurssi?

Vierailija
09.04.2014 |

mikä on teidän mielestä ollut lukion vaikein kurssi? entä vaikein matikan kurssi (pitkä/lyhyt)? miksi?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä matikasta ne todennäköisyyslaskut. Mä en vaan jotenkin tajunnut niitä sukkalaskuja ym. Toki painoin päähäni ne peruskaavat ja väänsin laskuja menemään mutta silleen oikeasti en niitä koskaan ymmärtänyt. Päästötodistuksessa kuitenkin pitkästä matikasta 10 ja yo-kokeessa laudatur. 

Laajan fysiikan eka kurssi oli kanssa jotenkin tosi haastava. Olin kyllä sairaana osan kurssista ja osan aikaa meillä oli joku lakia lukeva open tuttu opiskelijapoika sijaisena, eikä ymmärtänyt fysiikasta senkään vertaa kuin me... Myös ne vesiastialaskut ja lämmön siirtymiset (kun laitettiin metalliastiaan sen ja sen lämpöiseen veteen niin ja niin paljon jäätä, kauanko menee, että vesi on tietyn lämpöistä) oli jotenkin haastavia mulle ymmärtää. Ne säteilyjutut ym. oli taas kivoja.

Vierailija
2/58 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän matikan 12. kurssi olo karmea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli siis, perhanan puhelin t.18

Vierailija
4/58 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu opiskelijan mielenkiinnon kohteista, ahkeruudesta ja vähäsen lahjakuudestakin.

Minulle vaikeinta oli pitkä matikka, joka ei kiinnostanut tippaakaan. Vaihdoin lyhyeen.

Vierailija
5/58 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 20:39"]

Uskonnon kakkoskurssi oli vaikein. Se oli niin puuduttavan tylsä, että en vain jaksanut keskittyä niihin asioihin.

[/quote]

Joo, kirkkohistoria... nipistelin itseäni joka tunti pysyäkseni hereillä.

Vierailija
6/58 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän matikan derivaatta 2. Oli oikeastaan ainoa kurssi lukiossa, joka oli minulle vaikea ja olikin sitten niin vaikea, että lähdin kokeesta heti koepaperin luettuani.

Vierailija
7/58 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikein biologia 2 ja matikan kaikki kurssit, paitsi todennäköisyyslaskenta. Taloustieto, filosofia, maantiede yms oli helppoja, niin kuin kaikki muukin.

Vierailija
8/58 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

äikän 4 kurssi todella työläs! Biologian 2 kurssi vaikea!!! Perinnöllisyys juttuja :s

Vierailija
9/58 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysiikan ja kemian pakolliset. Mitenköhän olen päässyt läpi...

Vierailija
10/58 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filosofia vaikein. Ensimmäistä kertaa elämässäni sain kuutoseen kokeesta. Englanti helpointa.

Vierailija
11/58 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle vaikeinta oli fysiikka ja kemia. Kävin vain ja ainoostaan ne yhdet pakolliset. Mut täähän tietysti riippuu ihan ihmisten mielenkiinnonkohteista, ja siitä, että onko esim. matikkapäätä vai kielikorvaa. Mulle helpompia oli aina kielet, mutta onhan niitäkin, joille matikat, kemiat ja fysiikat menee heittämällä, mutta kielet on mahdottomia. Filosofiat ja uskonnot olivat kans simppeleitä, sen kun jauhoi paskaa kokeissa. Pitkä matikka ois ollu täys mahdottomuus, mutta lyhyestä matikasta napsin kaikista kursseista kympit.

Vierailija
12/58 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muidtelen, että luokkatoverini pitivät hankalina avaruusvektoreita. Minä pidin hankalana todennäköisyyslaskentaa. (Koko luokalla pitkä matikka, pitkä fysiikka ja kolme kieltä)

Vierailija
13/58 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto ja filosofia. Oli vaan niin tautisen puuduttavaa ettei oo tosi... Sama ope molemmissa, ehkä joku kuivin tyyppi ikinä. 

Vierailija
14/58 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkömagnetismi, vaikkei sekään kovin vaikea ollut. Ei minun ainakaan tarvinnut lukiossa hirveästi kokeisiin päntätä; kokeita edeltävänä päivänä kertasin ja toki tein yleensä läksyt. Jos haluaa kaikista kursseista kympit, niin pitää varmaan töitä tehdä.

Vierailija
15/58 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle vaikeita oli historian kurssit, koska ne aiheet ei kiinnostaneet mua sitten yhtään. Uskonnon kakkoskurssikin oli varmaan samasta syystä vaikea (kirkkohistoriaa). Lyhyt matikka mulla meni muuten hyvin, mutta jostain syystä 8-kurssi oli vaikea ja sain siitä viitosen. Meillä oli kyllä muistaakseni kyseisellä kurssilla tosi pitkään sijainen jolla ei ollut edes minkäänlaista opettajan koulutusta...

Vierailija
16/58 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakollisista ei tule mitään erityisen vaikeaa mieleen (ainakaan, jos ei ole kovin kunnianhimoinen eikä tavoittele kymppejä.) Pitkän matikan kurssit olivat ehdottomasti vaikeimpia minulle. Pari ensimmäistä vielä meni aika helposti, mutta vaihdoin lyhyeen, kun en saanut kolmannen koetta läpi enkä jaksanut enää yrittää.

Vierailija
17/58 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle vaikeimpia olivat ehkä kemia ja ruotsi. Myös laaja fysiikka tökki hieman loppuvaiheessa. Ruotsi ei kiinnostanut ja kemiaa en vain sisäistänyt.

Helpoiten sujuivat historia, maantieto, bilsa ja ehkäpä englanti. Liikunnasta ja kuviksesta irtoili myös hyviä arvosanoja, mutta niissähän ei ole kyse pänttäämisestä.

Vierailija
18/58 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä matematiikka 13: Analyysi (syventävä kurssi). Ainoa kurssi, josta sain nelosen, vaikka muista matikankursseista arvosanat välillä 7-10.

Pakollisista kursseista varmaan Differentiaalilaskenta II (MAA8) tai joku fyssan kurssi.

Kävin lukion 2003-2006, joten kurssien nimet ja sisällöt on voineet sen jälkeen uusien opetussuunnitelmien myötä muuttua.

Vierailija
19/58 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä matematiikka 13: Analyysi (syventävä kurssi). Ainoa kurssi, josta sain nelosen, vaikka muista matikankursseista arvosanat välillä 7-10.

Pakollisista kursseista varmaan Differentiaalilaskenta II (MAA8) tai joku fyssan kurssi.

Kävin lukion 2003-2006, joten kurssien nimet ja sisällöt on voineet sen jälkeen uusien opetussuunnitelmien myötä muuttua.

Vierailija
20/58 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin on terveystieto, jossa selviaa hyvin pitkalle ihan maalaisjarjella. Viimeiset valinnaiset pitkan matikan kurssit olivat mielestani haastavia, samoin kemian viimeinen kurssi. Nuo ovat tosin valinnaisia, pakollisista ehka sitten joku pitkan matikan peruskursseista.

On muuten ihanaa vihdoin tajuta, kuinka vuosien aikana on huomaamattaan kehittynyt. Matikassa parjasin lukiossa tosi huonosti pitkan matikan lukijaksi (arvosanat yleensa noin 5-7) mutta nyt monien yliopistovuosien jalkeen ne lukioasiat sujuvat kuin vetta vaan. Mikaan huippu en ole teknillisessa matikassa vielakaan, mutta edistysta on jossain valissa tapahtunut. Uskokaa itseenne ja haastakaa itsenne lukiossa! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi