Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen sukujuhlat, minun lapseni eivät tervetulleita juhliin

Vierailija
09.04.2014 |

Ilmoitettiin, että koska ko. henkilö ei ole vielä nähnyt lapsiani, mutta mieheni lapset on, kutsu koskee vain mieheni lapsia (huomautus: minun lapseni osaatav käyttäytyä hyvin eri tilanteissa ja juhlissa, miehen lapset sellaisia, joiden perään JOKA HETKI täytyy katsoa, eli ei ole kyse siitä, etteivätkö lapseni osaisi käyttäytyä).

Minä olen kyllä erittäin tervetullut, miehen äiti kertoi oikein puhelimessa minulle juhlista. Munko täytyis sinne lähteä esittämään big happy familya miehen  ja hänen lastensa kanssa? Eikö meidän nyt kuitenkin kaikkien, munkin lapsien, pitäisi olla kutsuttuja? Ollaanhan me nyt perheyhteisö, huolimatta siitä, kuka kenenkin biologinen vanhempi on. Jos sattuu niin, että mun suvun sukujuhlat olis sinä vkl:na kun miehen lapset on meillä, en voisi kuvitella, etteikö he sinne mukaan lähtisi.

Noh, en kyllä noihin juhliin pääse, kun sattuu omat lapset olemaan juuri tuona viikonloppuna.

Ja taitaa muutkin heidän sukujuhlansa jäädä multa välistä nyt.

Mies jo soitti äidilleen ja ilmoitti, ettei ole synttäreille tulossa.

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä nyt oikeasti kutsutaan tuollaiseen tapahtumaan joko vain aikuiset tai sitten koko perhe.

Mun mielestä on törkeää jonkun ulkopuolisen tulla sanelemaan toisen perheen olomuoto. Mun perheeseen kuulun ainakin minä, mieheni ja miehen lapset. Emme lapsia erikseen hae, jos mun suvussa juhlat järjestetään, mutta mikäli meillä ovat, niin yhdessä mennään. Toki olen aina kysynyt/ilmoittanut, että lapset on meillä, tulevat mukaan, onko ok ja aina sitä ihmetellään, että miksi edes kysyn, koska kutsuhan oli koko perheelle :D

Samoin miehen puolella myös mut kutsutaan aina mukaan, muutamiin juhliin on kutsuttu myös miehen exä, olivat kuitenkin yhdessä 18 vuotta. Mutta exä on vieraana vieraiden joukossa, mä olen mieheni puolisona eikä asetelmaa mitenkään härkitä tai tökitä, kenenkään toimesta. 

Vierailija
22/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkää sillä rakkaudella nyt. Kaikkia ei jaksa teidän elämä ja sen kiemurat kiinnostaa eikä tarttekkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan selkeää, että uusperheistä ei kutsuta mukaan niitä, jotka eivät ole sukua. Äitiäni ei pätkääkään kiinnosta jonkun vieraan naisen tai miehen lapset juhlissa, jotka on tarkoitettu suvulle.

Vierailija
24/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:48"]

Joskus tuntuu, ettei mummo halua kysyä lapsistani, kun sen verran ovat tavanneet, ja mieskin varmaan heistä kertonut, että tietää, että ovat molemmat parhaiden joukossa, mitä koulumenestykseen tulee, luokallaan, ovat hyvinkäyttäytyviä ja fiksuja sekä taitavia tyttöjä. Ehkä takana jonkinlainen kateus mummolla? Ei pysty kuuntelemaan minun lapsistani, kun menestyvät hyvin kaikin puolin. Mieheni lapsilla on taas kaikenlaisia vaikeuksia, joista suuri osa varmaankin johtuu lasten äidistä, joka on avioeron jälkeen pitänyt tärkeimpänä miessuhteitaan kuin omia lapsiaan, eikä ole heille viitsinyt antaa aikaa :(. Lasten elämä eron jälkeen ollut aika hurjaa ja muutoksia tapahtunut nopeaan tahtiin...

Ap

[/quote]

Jos olet kasvattanut lapsesi yhtä ylimielisiksi ja omaa paremmuuttaan korostaviksi, niin ehkäpä heitä ei haluta paikalle ihan vain sen takia. Sut täytyy kohteliaisuudesta kutsua puolison ominaisuudessa, mutta toivotaan, että kun ei kutsuta sun kakaroita, tajuat jättää itsekin tulematta.

Vierailija
25/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla se sama joka ei siedä miehensä exänsä kanssa saamia lapsia. Siinäkin ketjussa ap korosti miehensä lasten vilkkautta ja sitä että toinen on erityislapsi ja luinka erinomaisia omat lapset ovat. Vastenmielisiä, itsekeskeisen ihmisen kirjoittamia tekstejä - toivottavasti provoja. 

Vierailija
26/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:51"]

Meillä on ihan selkeää, että uusperheistä ei kutsuta mukaan niitä, jotka eivät ole sukua. Äitiäni ei pätkääkään kiinnosta jonkun vieraan naisen tai miehen lapset juhlissa, jotka on tarkoitettu suvulle.

[/quote]

Meillä taas on itsestäänselvää, että kaikki jotka kuuluvat sukulaisen perheeseen, kuuluvat myös sukuun vaikkei verisidettä löytyisikään. Mun äitiä ainakin kiinnostaa mun puoliso, joka on mun kautta sukua ja sitä kautta myös mieheni lapset kuuluvat sukuun ja siis kiinnostavat. 

Vierailija
27/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranen aika! Ymmärränkö oikein ap:ta? Että miehen äidin pitäisi olla tasapuolisen kiinnostunut sun lapsista ja miehen lapsista? Eikö nillä sun muksuilla ole omat mummulat?`Tietenkin mummu on kiinnostunut vain omistaan, ei ne vieraat lapset mummua paljon liikuta. Miltä sinusta tuntuisi, että naapurisi vaatisi sinua olemaan yhtä kiinnostunut hänen lapsistaan kuin olet omistasi? Sitten naapurisi suuttuisi, kun et jaksa samalla energialla ja lämmöllä päivitellä hänen lastensa asioita kuin pähkit omiesi...

Vierailija
28/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:56"]

Voi herranen aika! Ymmärränkö oikein ap:ta? Että miehen äidin pitäisi olla tasapuolisen kiinnostunut sun lapsista ja miehen lapsista? Eikö nillä sun muksuilla ole omat mummulat?`Tietenkin mummu on kiinnostunut vain omistaan, ei ne vieraat lapset mummua paljon liikuta. Miltä sinusta tuntuisi, että naapurisi vaatisi sinua olemaan yhtä kiinnostunut hänen lapsistaan kuin olet omistasi? Sitten naapurisi suuttuisi, kun et jaksa samalla energialla ja lämmöllä päivitellä hänen lastensa asioita kuin pähkit omiesi...

[/quote]

Ei tietenkään tasapuolisen kiinnostunut, mutta kaikella järjellä pitäisi kiinnostaa kuitenkin kuulumisten verran, ovathan nuo lapset kuitenkin myös oman pojan perhettä vaikkakaan eivät tämän lapsia. 

-ei ap-

Vierailija
29/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

>

Jos olet kasvattanut lapsesi yhtä ylimielisiksi ja omaa paremmuuttaan korostaviksi, niin ehkäpä heitä ei haluta paikalle ihan vain sen takia. Sut täytyy kohteliaisuudesta kutsua puolison ominaisuudessa, mutta toivotaan, että kun ei kutsuta sun kakaroita, tajuat jättää itsekin tulematta.

Eivät todellakaan ole ylimielisiä, mutta sattuvat olemaan hyvinkäyttäytyviä, fiksuja lapsia, joista syystäkin voin olla ylpeä. Onko tämän kommentin jättäjä taas sellainen katkera ihminen, jonka omilla lapsilla on vaikeuksia, ja heti sitten ottaa kaiken niin henkilökohtaisesti?

Ap

Vierailija
30/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:35"]

Mä alan niin kypsyä näihin kuvioihin. On meilläkin ollut vähän sellaista etäisen ystävällistä kohtelua lapsiani kohtaan mieheni äidin taholta, vaikka lapseni ovat käyttäytyneet häntä kohtaan mukavasti. Ja jos käyn miehen äidin luona vierailulla, hän ei juurikaan lapsistani kysy, jauhaa vaan aina kaikkea mieheni lapsista. Aika epäystävällistä touhua.

Ap

[/quote]

Tottakai mummo on omista lapsenlapsistaan kiinnostunut, ja rakastaa heitä. Sinun lapsesi eivät ole hänelle mitään sukua, vieraita lapsia, eikä hänen tarvitse heille mummona olla, heillähän on sitäpaitsi omat isovanhemmat.

Voi myös olla että miehesi äiti oli/on kiintynyt ex-miniäänsä, lastenlastensa äitiin, enemmän kuin sinuun.

Uusperhekuviot ovat haastavia, ja varmaankin useimmat sukulaiset tekevät parhaansa luoviessaan exien, nyxien, lasten, bonuslasten ja yhteisten lasten viidakossa, mutta täysin samanarvoista kohtelua kaikille osapuolille kaikilta tahoilta lienee turha edes odottaa.
Elämä on, hyväksy se.

Vierailija
31/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minunkin äitini on mieheni lasten kuulumisista kiinnostunut. Eikö se ole normaalia, kun mieheni minun puolisoni kuitenkin on?

Ap

Vierailija
32/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:51"]

Taidat olla se sama joka ei siedä miehensä exänsä kanssa saamia lapsia. Siinäkin ketjussa ap korosti miehensä lasten vilkkautta ja sitä että toinen on erityislapsi ja luinka erinomaisia omat lapset ovat. Vastenmielisiä, itsekeskeisen ihmisen kirjoittamia tekstejä - toivottavasti provoja. 

[/quote]

Kun sanoo ääneen, että naapurissa on tämmöiset lapset, ystävällä on tämmöiset lapset, se on ok.

Kun sanoo ääneen, että puolison lapset uusperheessä ovat tämmöisiä, se onkin ilkeämielistä panettelua ja ylimielisyyttä ja niin edelleen. Sitä oikein korostetaan. Varsinkin jos omat lapset ovat toisenlaisia.

Hyvin tyypillinen asetelma.

Kun puolison lasten käytöksestä sanoo ääneen, se on väärin, varsinkin jos omat lapset ovat parempitapaisia. Mutta jos moitit serkun tai siskon lapsia heidän huonost käytöksestä, se on ihan ok, asia vaan on niin, että toiset kasvattaa lapsiaan ja toiset ei.

Vierailija
33/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:58"]

>

Eivät todellakaan ole ylimielisiä, mutta sattuvat olemaan hyvinkäyttäytyviä, fiksuja lapsia, joista syystäkin voin olla ylpeä. Onko tämän kommentin jättäjä taas sellainen katkera ihminen, jonka omilla lapsilla on vaikeuksia, ja heti sitten ottaa kaiken niin henkilökohtaisesti?

Ap

[/quote]

Ei, mulla ei ole lapsia lainkaan, mutta en silti pidä ylimielisyydestä ja itsensä korostamisesta ja jalustalle nostamisesta. 

Vierailija
34/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:48"]

Joskus tuntuu, ettei mummo halua kysyä lapsistani, kun sen verran ovat tavanneet, ja mieskin varmaan heistä kertonut, että tietää, että ovat molemmat parhaiden joukossa, mitä koulumenestykseen tulee, luokallaan, ovat hyvinkäyttäytyviä ja fiksuja sekä taitavia tyttöjä. Ehkä takana jonkinlainen kateus mummolla? Ei pysty kuuntelemaan minun lapsistani, kun menestyvät hyvin kaikin puolin. Mieheni lapsilla on taas kaikenlaisia vaikeuksia, joista suuri osa varmaankin johtuu lasten äidistä, joka on avioeron jälkeen pitänyt tärkeimpänä miessuhteitaan kuin omia lapsiaan, eikä ole heille viitsinyt antaa aikaa :(. Lasten elämä eron jälkeen ollut aika hurjaa ja muutoksia tapahtunut nopeaan tahtiin...

Ap

[/quote]

Niin, exän vikahan se on että miehesi lapset eivät ole yhtä fiksuja ja filmaattisia kuin omat tyttösi ap.

Jos miehesi lasten elämä on ollut epävakaata eron jälkeen johtuen huonosta äidistä, niin miksi ihmeessä miehesi ei ole lähivanhempi? Saisi lapset paremmat lähtökohdat elämäänsä, voisivat vaikka saada hyviä vaikutteita sinusta ja erinomaisista lapsistasi.

Vierailija
35/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kutsutaan sukujuhliin koko perhe eli exät ja nyxät lapsineen myös. Veljen nykyinen vaimo vetää herneen nenään, kun veljen exä on ex-anopin kanssa hyvissä väleissä ja esittelee uutta vauvaansa ihastelijoille. Kutsuja saa päättää, keitä kutsuu.

Vierailija
36/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä teitä uusiopareja oikein sikiää.

Vierailija
37/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa lapsensa ovat hieman jo parantaneet käytöstään siitä, millaista oli, kun tapasimme. On huvittavaa huomata, että esim. vanhempi lapsista on selkeästi alkanut matkia minun vanhemman lapseni puhetapaakin :).

> Voi myös olla että miehesi äiti oli/on kiintynyt ex-miniäänsä, lastenlastensa äitiin, enemmän kuin sinuun.

Enpä usko. Juuri puhelimessa jutellessamme mieheni äiti minulle puhui, miten minä pärjään lasten äidin kanssa (siksi kysyi, kun nainen on melkoisen vaikea tapaus, jonka kanssa asioiden tulisi mennä juuri niinkuin hän haluaa, jollei mene, niin nousee hirveä haloo. Ollut tällaista jo kun oli mieheni kanssa naimisissa. Ehkä siksi ovat aina hieman varpaillaan ko. hlön kanssa).

Ongelmallista tässä on juuri se, että metsä vastaa kuin sinne huudetaan...

Ap

Vierailija
38/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko aviopari vai avosellainen?

Vierailija
39/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 10:21"]

Oletteko aviopari vai avosellainen?

[/quote]

Miten TÄMÄ nyt liittyy asiaan mitenkään? Vielä vähemmän kuin ap:n miehen lapsia paremmat lapset. Ongelmahan on siinä, että sukulainen oli päättänyt ettei miehen perhe ole hänen mielestään sellainen kuin millainen se on miehen mielestä.

Vierailija
40/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 10:19"]

Itse asiassa lapsensa ovat hieman jo parantaneet käytöstään siitä, millaista oli, kun tapasimme. On huvittavaa huomata, että esim. vanhempi lapsista on selkeästi alkanut matkia minun vanhemman lapseni puhetapaakin :).

[/quote]

No kunhan ei kielioppia ala sinulta matkimaan...