Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen sukujuhlat, minun lapseni eivät tervetulleita juhliin

Vierailija
09.04.2014 |

Ilmoitettiin, että koska ko. henkilö ei ole vielä nähnyt lapsiani, mutta mieheni lapset on, kutsu koskee vain mieheni lapsia (huomautus: minun lapseni osaatav käyttäytyä hyvin eri tilanteissa ja juhlissa, miehen lapset sellaisia, joiden perään JOKA HETKI täytyy katsoa, eli ei ole kyse siitä, etteivätkö lapseni osaisi käyttäytyä).

Minä olen kyllä erittäin tervetullut, miehen äiti kertoi oikein puhelimessa minulle juhlista. Munko täytyis sinne lähteä esittämään big happy familya miehen  ja hänen lastensa kanssa? Eikö meidän nyt kuitenkin kaikkien, munkin lapsien, pitäisi olla kutsuttuja? Ollaanhan me nyt perheyhteisö, huolimatta siitä, kuka kenenkin biologinen vanhempi on. Jos sattuu niin, että mun suvun sukujuhlat olis sinä vkl:na kun miehen lapset on meillä, en voisi kuvitella, etteikö he sinne mukaan lähtisi.

Noh, en kyllä noihin juhliin pääse, kun sattuu omat lapset olemaan juuri tuona viikonloppuna.

Ja taitaa muutkin heidän sukujuhlansa jäädä multa välistä nyt.

Mies jo soitti äidilleen ja ilmoitti, ettei ole synttäreille tulossa.

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole varma, haluanko tuohon sukuun niin tiukasti itseäni sitoa, että naimisiin menisimme. Hieman epäilyttää. Mies on kyllä kosinut, juu. Olemme olleet pian 3 vuotta yhdessä.

Ap

Vierailija
62/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusioperhe (=kertaalleen käytetty perhe) on nolo ja häpeällinen asetelma kaikin puolin. Uusioperheet voi tietysti elää niin kuin haluaa, mutta siinä menee raja että aletaan vaatimaan muilta hyväksyntää. Ymmärrän oikein hyvin, ettei ketään kiinnosta oman lapsen uuden puolison lapset jostain...mistä lie aiemmista suhteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täydet pisteet annan minäkin miehelleni siitä, että välittömästi töistä kotiin tultuaan ja puhelusta kuultuaan ilmoitti, ettei ole tulossa juhliin. Osoittaa, että seisoo minun rinnallani <3.

Silti en koe, että suhteemme siitä muuttuisi, että olemme naimisissa. Kaikki eivät eron jälkeen naimisiin edes enää toista kertaa halua. Meillä ei myöskään ole yhteisiä lapsia.

Ap

Vierailija
64/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Jos miehesi sukulaiset vain eivät pidä sinusta, niin sille ei ihmeitä voi.

Olemme kyllä miehen sukulaisten kanssa aika paljon tekemisissä, ja hauskaa meillä on ollut. Myös mieheni äidin kanssa olen paljon tekemisissä ja hän oikein kutsuu minua käymään. Kutsutaanko sellaista ihmistä kylään ja soitellaanko sellaiselle, josta ei pidetä?

Tässä voi olla tietenkin sellainen juttu yksinkertaisesti takana, että pitävät verisukulaisuutta niin kaiken ylitse menevänä, että eivät kykene uuden puolison lapsia sinne kutsumaan.

Ap

Vierailija
65/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta olen myös tuota miettinyt, että mitä jos sanoutuisin irti kaikista sukujuhlista, ja en olisi enää missään tekemisissä hänen sukunsa kanssa?Eihän meillä tosiaan ole edes yhteisiä lapsia. Voimmehan me olla yhdessä, mutta tosiaan, mitä lisäarvoa siitä kukaan saa, että minä heidän juhlissaan hyppään?

Ihan oikeastaan vakavissani olen ruvennut miettimään, että jos en minäkään olisi enää heidän kanssaan missään tekemisissä. Mieheni lasten tullessa tänne olisin myös useimmin poissa.

Ap

Vierailija
66/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 11:32"]

Uusioperhe (=kertaalleen käytetty perhe) on nolo ja häpeällinen asetelma kaikin puolin. Uusioperheet voi tietysti elää niin kuin haluaa, mutta siinä menee raja että aletaan vaatimaan muilta hyväksyntää. Ymmärrän oikein hyvin, ettei ketään kiinnosta oman lapsen uuden puolison lapset jostain...mistä lie aiemmista suhteista.

[/quote]

Alapeukutin ensimmäisen lauseen vuoksi, vaikka olenkin loppuosan kanssa öpaut samaa mieltä.

Vierailija
67/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 11:33"]

Ja täydet pisteet annan minäkin miehelleni siitä, että välittömästi töistä kotiin tultuaan ja puhelusta kuultuaan ilmoitti, ettei ole tulossa juhliin. Osoittaa, että seisoo minun rinnallani <3.

Silti en koe, että suhteemme siitä muuttuisi, että olemme naimisissa. Kaikki eivät eron jälkeen naimisiin edes enää toista kertaa halua. Meillä ei myöskään ole yhteisiä lapsia.

Ap

[/quote]

Hellanlettas on varmaan hyvä mieli kun mies teki sinun mieliksi ja samalla vieraannuttaa omia lapsiaan suvustaan (?), mutta tärkeintähän on että uusi prinsessavaimo on tyytyväinen. Vai viekö miehesi exä kenties lapset mummonsa juhliin? Olisit nyt aikuinen ja pyytäisit että miehesi menee lastensa kanssa juhliin. 

Vierailija
68/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 11:36"]

> Jos miehesi sukulaiset vain eivät pidä sinusta, niin sille ei ihmeitä voi.

Olemme kyllä miehen sukulaisten kanssa aika paljon tekemisissä, ja hauskaa meillä on ollut. Myös mieheni äidin kanssa olen paljon tekemisissä ja hän oikein kutsuu minua käymään. Kutsutaanko sellaista ihmistä kylään ja soitellaanko sellaiselle, josta ei pidetä?

[/quote]

Kenen järjestämät nämä sukujuhlat ovat, joihin lapsesi eivät ole tervetulleita? Miehesi äidin, joka välillä kutsuu ja nyt ei? Eihän sillä ole väliä miten olet muiden sukulaisten kanssa väleissä, ainoastaan kutsujan kanssa väleissä olemisella on tässä tapauksessa väliä.

Vierailija
69/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

66, sitähän miehelle sanoinkin, että mene lasten kanssa juhliin - minä en edes pääse, koska omat lapseni ovat tuona viikonloppuna luonani. Ne ei ole mummon juhlat sitäpaitsi.

Minusta mieheni teki joka tapauksessa juuri oikein, näpäytti kutsujaa siitä, ettei kutsunut meitä koko perheenä. Ja en todellakaan sanonut, mitä miehen pitää tehdä, vaan teki itse omat päätöksensä. Pitäisikö miehen sitten tuollaisessa tilanteessa vaan kiltisti tehdä kuten suku haluaa eikä seisoa puolisonsa rinnalla? Kenen etua tuollainen oikeasti palvelisi?

Ap

Vierailija
70/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suku ei ymmärrä, että jos suututtaa uuden puolison, se heijastuu helposti myös lapsiin...Siksi olisi hyvä idea pitää uusikin puoliso tyytyväisenä. Tyytyväinen puoliso kohtelee puolisonsakin lapsia paremmin kuin tyytymätön puoliso.

Suku on aika tyhmänpuoleista, jollei tätä peruskaavaa ymmärrä. Kaiketi haluavat kuitenkin sukulaislastensa parasta?

Vierailija
71/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 11:59"]

Minusta mieheni teki joka tapauksessa juuri oikein, näpäytti kutsujaa siitä, ettei kutsunut meitä koko perheenä. Ja en todellakaan sanonut, mitä miehen pitää tehdä, vaan teki itse omat päätöksensä. Pitäisikö miehen sitten tuollaisessa tilanteessa vaan kiltisti tehdä kuten suku haluaa eikä seisoa puolisonsa rinnalla? Kenen etua tuollainen oikeasti palvelisi?

[/quote]

Tuollainen ei palvelisi kenenkään etua, mutta ei palvele vastanäpäytyskään. Two wrongs doesn't make right.

Vierailija
72/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi miten ihanaa että näpäytti suvulleen kun sinä tunsit itsesi loukatuksi, mutta entä miehesi laiminlyödyt lapset, taas kerran sijaiskärsijöinä. Miten kukaan tuommoisen nyhverömiehen on voinut edes huolia?

Vierailija
73/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

70, vastanäpäytys on huomattavasti oikeutetumpaa, jos noin typerästi käyttäydytään, ettei koko perhettä kutsuta.

Sinun logiikallasi kenenkään ei tulisi mennä vankilaankaan rangaistustakaan kärsimään, koska "two wrongs don't make a right"...? Ei toimi lastenkasvatuksessakaan tällainen periaate.

Vierailija
74/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Oi miten ihanaa että näpäytti suvulleen kun sinä tunsit itsesi loukatuksi, mutta entä miehesi laiminlyödyt lapset, taas kerran sijaiskärsijöinä.

Hmm...mennäänpäs tarinassa taaksepäin...mielestäni lapset ovat sijaiskärsijöinä nyt juuri kutsujan takia! Miksi siitä pitäisi minua tai miestäni syyttää? Me toimimme perheenä ja puolustamme omaa perhettämme.

Ap

Vierailija
75/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos oikein asiaa mietitään, miksi ap:n tarvitsisi enää ottaa edes miehensä ja jonkun muun lapsosia huomioon, ihan samoin kuin miehensä äitikään ei ole uuden puolison lapsista kiinnostunut...eiväthän he ole uuden puolison verisukulaisi.  Miksi ihmeessä ap:n pitäisi heistä olla ylipäänsä kiinnostunut?

Vierailija
76/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pitäisi olla lakkaamattoman kiinnostunut puolisonsa lasten edesottamuksista, mutta tietenkin on aivan luonnollista, että puolison mummon mielestä uuden puolison lapset ovat yks hailee...Joo-o. Miksi ihmeessä "äitipuolet" edes kiinnostutte puolisonne lapsista, jotka ovat teille periaatteessa täysin vieraita, jos asenne on tuollainen?

Hatunnosto niille "äitipuolille", jotka tällaisessakin tilanteessa hammasta purren pystyvät olemaan puolisonsa lapsia kohtaan ystävällisiä. Ei varmasti ole helppoa.

Eikä todellakaan ole järkevää toimintaa miehen suvulta, jos näin toimitaan.

Uuden puolison käyttäytyminen lapsia kohtaankin on varmasti monin kerroin suopeampaa, jos hänet otetaan  hyvin sukuun vastaan.

Vierailija
77/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä oikeasti säälin noita ap:n miehen lapsia, kun ap suhtautuu heihin niin negatiivisesti...

Vierailija
78/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 12:13"]

70, vastanäpäytys on huomattavasti oikeutetumpaa, jos noin typerästi käyttäydytään, ettei koko perhettä kutsuta.

Sinun logiikallasi kenenkään ei tulisi mennä vankilaankaan rangaistustakaan kärsimään, koska "two wrongs don't make a right"...? Ei toimi lastenkasvatuksessakaan tällainen periaate.

[/quote]

Oikeutettua se varmasti oli, siitä olen samaa mieltä, mutta fiksua? Vastanäpäytys saa aikaan jälleen reaktion, todennäköisesti näpäytyksen. Jos tuo vastanäpäytys tehtiin tiedostaen, että tilanne todennäköisesti menee huonommaksi siitä johtuen, niin ok, jokaisen oma ratkaisu, joskus myös minun ratkaisuni. Mutta monesti noin toimitaan kun ei ajatella, vain reagoidaan.

Tuo kaksi väärää ei tee oikeaa, ei ole mikään universaali sääntö. Mutta se toimii lapsenkasvatuksessakin välillä. Esim. ap:n tilanne: jos hänen lapsensa saavat isovanhemmiltaan uudet fillarit, niin eihän sillon niitä fillareita olla ottamatta vastaan vain jotta oltaisiin tasapuolisia.

Vierailija
79/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 12:30"]

Minä kyllä oikeasti säälin noita ap:n miehen lapsia, kun ap suhtautuu heihin niin negatiivisesti...

[/quote]

Samoin ja varsinkin kun juuri erityislapset tarvitsevat enemmän huomiota ja huolenpitoa kuin muut lapset ja ap on kirjoittanut että lapset on diagnosoitu (siinä edellisessä ketjussa vain toinen oli diagnosoitu). 

Vierailija
80/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 10:23"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 10:21"]

Oletteko aviopari vai avosellainen?

[/quote]

Miten TÄMÄ nyt liittyy asiaan mitenkään? Vielä vähemmän kuin ap:n miehen lapsia paremmat lapset. Ongelmahan on siinä, että sukulainen oli päättänyt ettei miehen perhe ole hänen mielestään sellainen kuin millainen se on miehen mielestä.

[/quote]

Liittyy paljonkin! AVIOpari nyt vaan mielletään hiukka vakaammaksi kuin avopari -onneksi! Nimityskin kertoo jo asiasta paljon.

[/quote]

Joo, ehkä joskus 20-luvulla :D