Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen sukujuhlat, minun lapseni eivät tervetulleita juhliin

Vierailija
09.04.2014 |

Ilmoitettiin, että koska ko. henkilö ei ole vielä nähnyt lapsiani, mutta mieheni lapset on, kutsu koskee vain mieheni lapsia (huomautus: minun lapseni osaatav käyttäytyä hyvin eri tilanteissa ja juhlissa, miehen lapset sellaisia, joiden perään JOKA HETKI täytyy katsoa, eli ei ole kyse siitä, etteivätkö lapseni osaisi käyttäytyä).

Minä olen kyllä erittäin tervetullut, miehen äiti kertoi oikein puhelimessa minulle juhlista. Munko täytyis sinne lähteä esittämään big happy familya miehen  ja hänen lastensa kanssa? Eikö meidän nyt kuitenkin kaikkien, munkin lapsien, pitäisi olla kutsuttuja? Ollaanhan me nyt perheyhteisö, huolimatta siitä, kuka kenenkin biologinen vanhempi on. Jos sattuu niin, että mun suvun sukujuhlat olis sinä vkl:na kun miehen lapset on meillä, en voisi kuvitella, etteikö he sinne mukaan lähtisi.

Noh, en kyllä noihin juhliin pääse, kun sattuu omat lapset olemaan juuri tuona viikonloppuna.

Ja taitaa muutkin heidän sukujuhlansa jäädä multa välistä nyt.

Mies jo soitti äidilleen ja ilmoitti, ettei ole synttäreille tulossa.

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, eiköhän jätetä juhlien järjestäjälle oikeus päättää keitä hän haluaa juhliinsa kutsua ja ketkä hän jättää kutsumatta.

Vierailija
82/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tarvitse ottaa mitenkään tasavertaisiksi lapsenlapsiksi oman lapsen puolison lapsia, eiväthän he lapsenlapsia ole. Oman lapseb perhettä he sen sijaan ovat.

On kuitenkin ihan peruskohteliasta kysyä kuulumiset koko perheeltä eikä vain osalta.

Samoin on peruskohteliasta kutsua juhliin koko perhe eikä vain osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 12:49"]Ap, eiköhän jätetä juhlien järjestäjälle oikeus päättää keitä hän haluaa juhliinsa kutsua ja ketkä hän jättää kutsumatta.

[/quote]

Ja jätetään kutsutuille oikeus jättää menemättä mikäli kutsu on loukkaava kuten tässä tapauksessa oli.

Mielestäni Ap:n mies toimi hienosti, kun laittoi oman perheensä sukunsa edelle. Oma perhe on se, jonka pitäisi aina olla tärkein.

Vierailija
84/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä jaksaisi kiinnostua poikani uuden kumppanin lapsista, eivät ne minulle ole sukua eikä sitä tiedä koska nainen vaihtuu.

Ne ovat miehesi ja hänen lastensa sukujuhlat, miehen lapset ovat sitä sukua. Sinä olet miehen kumppani, mutta sinun lapsesi eivät ole miehen suvulle mitään? Ymmärrätkö?

Vierailija
85/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 12:59"]En minä jaksaisi kiinnostua poikani uuden kumppanin lapsista, eivät ne minulle ole sukua eikä sitä tiedä koska nainen vaihtuu.

Ne ovat miehesi ja hänen lastensa sukujuhlat, miehen lapset ovat sitä sukua. Sinä olet miehen kumppani, mutta sinun lapsesi eivät ole miehen suvulle mitään? Ymmärrätkö?

[/quote]

He ovat miehen perhettä. Toisille PERHE merkitsee paljon, ymmärrätkö?

Vierailija
86/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 10:51"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 10:01"]

No kyllä minunkin äitini on mieheni lasten kuulumisista kiinnostunut. Eikö se ole normaalia, kun mieheni minun puolisoni kuitenkin on?

Ap

[/quote]

Se on normaalia äidillesi. Kaikki eivät ole kuten äitisi. Jotkut eivät tykkää sukulaisista ja sukuloinnista ollenkaan.

[/quote]

No jaa... Kyllä tuo minusta riippuu vähän tilanteestakin. Jos lapsi oikeasti on perheessä kuin ydinperheen lapsi, eli isäpuoli on se ainoa isä, isovanhemmat ne ainoat isovanhemmat jne. niin silloin totta kai.

Mutta ei siinäkään mitään järkeä ole, että perheessä on kaksi lasta, joista toiselle tulee kaikki asiat tuplana, koska on se toinenkin isä, sieltä puolelta vielä isovanhemmat jne. ja toinen saa vain sen, mitä omalta perheeltään saa. Kyllä silloin kannattaa järkeä käyttää ja katsoa, että molemmat saavat yhteensä saman verran.

Vierailija
87/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

> En minä jaksaisi kiinnostua poikani uuden kumppanin lapsista, eivät ne minulle ole sukua eikä sitä tiedä koska nainen vaihtuu.

Mitä jos minä olisin sinun poikasi kumppani ja asuisin lastesi kanssa, mutta ajattelisin kuin sinä, etten välitä lapsista, koska eivät ole minulle sukua. Tuntuisiko sinusta tuollainen  kohtelu lapsiasi kohtaan hyvältä ja oikeudenmukaiselta?

Miksi uuden kumppanin täytyisi pitää lapsia kuin kukkaa kämmenellä, mutta hänen lapsensa eivät ole miehen suvun silmissä "mitään"?

Törkeästi sanottu tältä mummolta. Huh.

Vierailija
88/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti  tietysti kirjoittaa tuossa 86:ssa, että "asuisin hänen lastensa kanssa"...ei: lastesi kanssa. Ja "tuntuisiko tuollainen kohtelu sinun lastenlapsiasi kohtaan oikeudenmukaiselta"....

T. 86

Vierailija
89/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:31"]Meidän uusperhekuviossa minun lapseni oli niin iso, ettei edes halunnut tulla mukaan. Kerran oli tilanne, että jo omilleen  muuttanut lapseni tuli mukaan miehen vanhempien luo, joulun aikaan.

Tytär oli noin 18 v, ja toi tullessaan joulutuliaisina ja joulutervehdyksenä itse tehtyjä vähän kaikenlaisia, pipareita ja muuta pientä, vaatimatonta, tyttärelleni tyypillistä opiskelijabudjetilla, ajatus enemmäkin ilahduttaa.

Vastaanotto oli asiallinen, etäinen, ei aivan jäätävä, mutta viileä.

TEimme etikettivirheen, tytär meni istumaan emännän eli anopin paikalle, jossa oli hopeiset ruokailuvälineet, meille muille - minulle, miehelle, tyttärelle - oli tavalliset.

Siis tytär istahti ja totesi jotain hopeisista ruokailuvälineistä, Anoppi, etikettikuningatar, totesi että se oli hänen paikka. Olimme nolona. Tytär olisi vaihtanut paikkaa, anoppi sanoi että anna olla, istu vain siinä, jne.

Eivät ole tuon jälkeen tulleet miehen suvun pariin, on niin eri maailmasta kuin omien lasteni sukulaiset, jotka ovat maalta. Juntteja, mutta lämpimiä ja aitoja.

[/quote]

No oli kyllä kieltämättä aikamoinen moka!

Vierailija
90/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 12:15"]

> Oi miten ihanaa että näpäytti suvulleen kun sinä tunsit itsesi loukatuksi, mutta entä miehesi laiminlyödyt lapset, taas kerran sijaiskärsijöinä.

Hmm...mennäänpäs tarinassa taaksepäin...mielestäni lapset ovat sijaiskärsijöinä nyt juuri kutsujan takia! Miksi siitä pitäisi minua tai miestäni syyttää? Me toimimme perheenä ja puolustamme omaa perhettämme.

Ap

[/quote]

Jos et ottaisi asiaa itseesi, ei kenenkään lasten tarttisi kärsiä, vaikka miehesi lapsineen juhliin menisikin. Omat lapsesi voit kasvattaa sietämään erilaisia näkemyksiä sanomalla heille että miehen sukulainen nyt teki tällaisen päätöksen, se ei meitä kaada ja sillä siisti.

Vierailija
91/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 12:15"]

> Oi miten ihanaa että näpäytti suvulleen kun sinä tunsit itsesi loukatuksi, mutta entä miehesi laiminlyödyt lapset, taas kerran sijaiskärsijöinä.

Hmm...mennäänpäs tarinassa taaksepäin...mielestäni lapset ovat sijaiskärsijöinä nyt juuri kutsujan takia! Miksi siitä pitäisi minua tai miestäni syyttää? Me toimimme perheenä ja puolustamme omaa perhettämme.

Ap

[/quote]

Jos et ottaisi asiaa itseesi, ei kenenkään lasten tarttisi kärsiä, vaikka miehesi lapsineen juhliin menisikin. Omat lapsesi voit kasvattaa sietämään erilaisia näkemyksiä sanomalla heille että miehen sukulainen nyt teki tällaisen päätöksen, se ei meitä kaada ja sillä siisti.

[/quote]

Eriarvoisuus ja sen hyväksyminenhän just tekee lapsille tosi hyvää!

Vierailija
92/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 13:11"]

> En minä jaksaisi kiinnostua poikani uuden kumppanin lapsista, eivät ne minulle ole sukua eikä sitä tiedä koska nainen vaihtuu.

Mitä jos minä olisin sinun poikasi kumppani ja asuisin lastesi kanssa, mutta ajattelisin kuin sinä, etten välitä lapsista, koska eivät ole minulle sukua. Tuntuisiko sinusta tuollainen  kohtelu lapsiasi kohtaan hyvältä ja oikeudenmukaiselta?

Miksi uuden kumppanin täytyisi pitää lapsia kuin kukkaa kämmenellä, mutta hänen lapsensa eivät ole miehen suvun silmissä "mitään"?

Törkeästi sanottu tältä mummolta. Huh.

[/quote]

Tämä mummo ei ole koskaan erityisemmin pitänyt lapsista, onneksi sentään omistaan. Olisi aika epätodennäköistä , etä pitäisin jostain vieraista muksuista..

Vierailija
93/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 12:45"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 10:23"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 10:21"]

Oletteko aviopari vai avosellainen?

[/quote]

Miten TÄMÄ nyt liittyy asiaan mitenkään? Vielä vähemmän kuin ap:n miehen lapsia paremmat lapset. Ongelmahan on siinä, että sukulainen oli päättänyt ettei miehen perhe ole hänen mielestään sellainen kuin millainen se on miehen mielestä.

[/quote]

Liittyy paljonkin! AVIOpari nyt vaan mielletään hiukka vakaammaksi kuin avopari -onneksi! Nimityskin kertoo jo asiasta paljon.

[/quote]

Joo, ehkä joskus 20-luvulla :D

[/quote]

Älä sano. Ei yhteisiä lapsia, avoliitossa, kyllä mäkin katsoisin, että suhde on vielä epävakaalla pohjalla, vaikkei asiaa sinänsä voikaan tietää. 

Vierailija
94/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 11:59"]

66, sitähän miehelle sanoinkin, että mene lasten kanssa juhliin - minä en edes pääse, koska omat lapseni ovat tuona viikonloppuna luonani. Ne ei ole mummon juhlat sitäpaitsi.

Minusta mieheni teki joka tapauksessa juuri oikein, näpäytti kutsujaa siitä, ettei kutsunut meitä koko perheenä. Ja en todellakaan sanonut, mitä miehen pitää tehdä, vaan teki itse omat päätöksensä. Pitäisikö miehen sitten tuollaisessa tilanteessa vaan kiltisti tehdä kuten suku haluaa eikä seisoa puolisonsa rinnalla? Kenen etua tuollainen oikeasti palvelisi?

Ap

[/quote]

Mies teki todella ihailtavan päätöksen ja vielä ilman sinun pyyntöäsi! Suhtautuu arvostavasti sinuun vaikka sukunsa hämmentää soppaa.

Vierailija
95/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Tämä mummo ei ole koskaan erityisemmin pitänyt lapsista, onneksi sentään omistaan. Olisi aika epätodennäköistä , etä pitäisin jostain vieraista muksuista..

Mitä jos pojallesi sattuisikin sellainen naisystävä, joka ei myöskään -kuten sinä- erityisemmin välittäisi lapsista, onneksi sentään omistaan...ja olisi epätodennäköistä, että pitäisi jostain vieraista muksuista. Olisi poikasi lapsilla varmasti tosi kivat oltavat!

Vierailija
96/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 12:15"]

Ap

[/quote]

[/quote]

Eriarvoisuus ja sen hyväksyminenhän just tekee lapsille tosi hyvää!

[/quote]

Ei, vaan sen oppiminen, että minä en ole maailman napa. En ymmärrä, mikä tuossa kutsumatta jättämisessä on eriarvoista? Eihän ap:n lapset ole sen suvun jäseniä. Varsinaisesti eriarvoista olisi, jos jonkun toisen sukulaisen avokin lapset kutsuttaisiin.

Vierailija
97/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Off topic, mutta...Kyllä diagnosoimattomat lapset tarvitsevat ihan yhtä huomioonottavaa kohtelua kuin käyttäytymishäiriöisetkin. Joskus kyllä tuntuu, että jäävät ihan käyttäytymishäiriöisten varjoon..Erityislapsethan saavat koko ajan nyt jo erityiskohtelua joka paikassa! Kuka ajattelisikaan niitä "tavallisia" lapsia ja pitäisi heidän puoliaan...Ja muuten KAIKKI lapset ovat erityisiä. Minusta "erityislapsi" on huono termi kuvaamaan lasta, jolla on erityisvaikeuksia jossakin asiassa.

Vierailija
98/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa taas huomataan miten harvalle perhe täällä merkitsee mitään. Ellei sitten kyseessä ole se ah-niin-täydellineb ydinperhe.

Järkyttävää.

Juuri nyt olen taas äärimmäisen onnellinen omasta suvustani, joka on alusta asti toivottanut AVOmieheni tervetulleeksi sukuun samoin kuin AVOmieheni lapset.

Mutta me ollaan kyllä aina oltukin ihmisiä, jotka arvostaa perhettä ja sukua ja kokee tärkeäksi kunnioittaa ja arvostaa toinen toisiaan.

Vierailija
99/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Ei, vaan sen oppiminen, että minä en ole maailman

napa.

Tätä ongelmaa ei minun lapsillani ole. Turha tällaista tähän vetää. Minä ja ex-mieheni olemme todellakin opettaneet lapsemme ottamaan toiset ihmiset huomioon, ja siitä olen onnellinen, että huomioonottavia lapsia ovat. Ovat myös erilaisuutta erittäin hyvin hyväksyviä - koskaan eivät esim. pilkkaa ihmistä, joka on jollakin tavoin erilainen (tätä olen sitten miehen  lapsille yrittänyt opettaa myös). Miten voi edes kukaan puhua noin rumasti lapsista, joita ei edes tunne?

Ap

Vierailija
100/102 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko omat biologiset lapsesi jo aikuisia ja elävät omillaan?

Vai tuliko se jo tuossa aiemmin esiin? Sori, luin hiukan vikkelästi ketjun läpi.