Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en aio käydä neuvolassa kertaakaan

Vierailija
08.04.2014 |

En raskausaikana enkä sen jälkeen. Mulla on aivan ihana gyne

joten käyn hänen luonaan raskausajan seurannoissa.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 22:06"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 22:03"]

Eiköhön poliisit hae sut neuvolaan ja lapset huostaan kun asia selviää

[/quote]

Ei hae. Neuvola ei ole pakollinen. Suomessa ei ole neuvolapakkoa eikä lapsia huostaanoteta sen takia ettei käy VAPAAEHTOISISSA tarkastuksissa. Ap

[/quote]kannattaa käydä, ellen käynyt niin voi olla että kävi huonosti koska todettiin raskausajan diabetes.

Vierailija
42/85 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 23:02"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 22:57"]

Neuvolassa sain tietää että mulla on raskausajan diabetes niin en enää syönyt herkkuja, vältin sokeria ja noudatin just ohjeita ja kävelin paljon. Eli piikki peffaan ja verensokerin seuranta päivittäin. Makasin vielä 2 päivää naistenklinikalla kun seurattiin verensokeria.

[/quote]

Hienoa, että älysit sentään noudattaa ohjeita, kun et itse älynnyt, että kannattaa olla syömättä herkkuja ja sokeria, ja liikkua raskausaikana.

Ei jeesus mitä urpoja maailma päällään kantaa!

[/quote]en syönyt liikaa herkkuja raskausaikana ennen diabetesta, mulle ei muutenkaan maistu karkit, ei suklaa, söin joskus jäätelön, leipää söin paljon, maistui erikoisen hyvälle ja sitä sai enää syödä 5 viipaletta päivässä, teetä join mutta senkin lopetin. Vauva ei painanut kun 3,310.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa sain tietää että mulla on raskausajan diabetes niin en enää syönyt herkkuja, vältin sokeria ja noudatin just ohjeita ja kävelin paljon. Eli piikki peffaan ja verensokerin seuranta päivittäin. Makasin vielä 2 päivää naistenklinikalla kun seurattiin verensokeria.

[/quote]

Hienoa, että älysit sentään noudattaa ohjeita, kun et itse älynnyt, että kannattaa olla syömättä herkkuja ja sokeria, ja liikkua raskausaikana.

[/quote]liikuin ennen raskautta ja raskauden aikana, fillarilla poljin kauppaan päivää ennen menoa naistenklinikalle, vointi oli loistava

Vierailija
44/85 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 22:58"]

[/quote]

Ja tuonhan olisit saanut selville itsekin ostamalla sokrumittarin ja liuskoja, ja testaamalla ihan normikäytännön mukaisesti? Mihin siinä neuvolaa tarvittiin?

[/quote]en edes epäillyt että mulle tuli raskausajan diabetes, ei ollut suuri ongelma ja onneksi ei jäänyt diabetes päälle

Vierailija
45/85 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 23:05"]

Miksi terve lapsi pitää viedä testeihin lääkärille? Tuleeko lapsesta jotenkin fiksumpi ja terveempi, kun tutkimuksen tekee lääkäri? Siihenhän todella kannatti käyttää 10 vuotta elämästä ja neljännesmiljoona rahaa, että osaa mitata pikku- Vilhon päänympäryksen ja tsekata, että Vilho erottaa keltaisen sinisestä. Ja osaakohan Vilhon piirtää kukan?

[/quote]hyvä on viedä neuvolaan, saattaa olla kehitysviivästymää mitä äiti ei edes huomaa

Vierailija
46/85 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 23:10"]

Miksi terve lapsi pitää viedä testeihin lääkärille? Tuleeko lapsesta jotenkin fiksumpi ja terveempi, kun tutkimuksen tekee lääkäri? Siihenhän todella kannatti käyttää 10 vuotta elämästä ja neljännesmiljoona rahaa, että osaa mitata pikku- Vilhon päänympäryksen ja tsekata, että Vilho erottaa keltaisen sinisestä. Ja osaakohan Vilhon piirtää kukan?

[/quote]

Ei, vaan allergioiden vuoksi. Pk-seudulla ainakaan ei neuvolalääkäri tiedä yhtään mitään edes maitoallergiasta, neuvolan terkasta nyt puhumattakaan. Siihen pari hankalampaa allergiaa päälle, niin johan on taas veroeurot hyvässä käytössä.

Maksan mielelläni ammattitaidosta, ja siitä, että lastani seuraa syntymästä saakka yksi tuttu lääkäri. Mikään ei ole ärsyttävämpää, kuin se neuvolan idari lekuri, joka ei viitsi lukea edes papereita ennen lapsen saapumista (ai niin kun eihän sillä ole aikaa) ja kaiken saa alkaa kertomaan syntymästä lähtien. Ja ainakin tämä meidän lääkäri uskoo jos vanhemmat sanovat lapsen tuntevan ja erottavan värit. Kasvuseula taas on kaikkien käytössä ja siellä on uudemmat käppyrät muutenkin neuvoloihin verrattuna - kuka lapsestaan välittävä vanhempi ei käytä sitä neuvolan sijasta?

[/quote]

Taidat olla itse vähän jälkeenjäänyt...kirjoituksestasi päätellen. Millainen nainen haukkuu idiootiksi toisia ja vähättelee ammattitaitoa ihmiseltä, jonka työtä ei ole tehnyt päivääkään? Ei Jessus sentään...terkkasi on varmaan sinusta ihan samaa mieltä :D

Vierailija
47/85 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 22:58"]

[/quote]

Ja tuonhan olisit saanut selville itsekin ostamalla sokrumittarin ja liuskoja, ja testaamalla ihan normikäytännön mukaisesti? Mihin siinä neuvolaa tarvittiin?

[/quote]Se ei jäänyt neuvola asteelle  vaan sain määräyksen mennä naistenklinikalle 2 ksi päivää mittauksiin.

Vierailija
48/85 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ollut mitään oireita, eikä sokeria virtsassa, ei ylipainoa yms, mutta silti mulla oli raskausdiabetes, joka paljastui sokerirasituskokeessa. veljelläni on diabetes, siksi koe. 

Vierailija
49/85 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]voi kuule kun on mammmoja jotka raskausaikana tupakoivat, juovat viiniä, käyvät kuntosalilla, syövät roskaa ja ahmivat herkkuja ja osa on lihavia jo ennen raskautta

Vierailija
50/85 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Sitä yrittää olla miettimättä millaisia nuo ihmiset ovat sitten vanhempina... kun kukaan ei tule kotiin kertomaan että "tee näin, älä tee noin"... :-D

[/quote]En ole uusavuton mutta todella raskausajan diabetes oli ylläri, tuli aika alkuvaiheessa.  Tottakai menin neuvolaan,. eka vauva kysymyksessä, kaikki oli niin uutta ja ihanaa

Vierailija
51/85 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai neuvolassa käynti sulje pois sitä että jos lapsella on joku vaiva, kuten allergia yms, niin vie sen erikoislääkärille? Käynhän työterveyden testeissä säännöllisesti, mutta silti meen sairastuttuani vaikka ihotautilekurille. 

Vierailija
52/85 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neuvola on toiminut hyvin ja suoraan sanottuna kalliiksi olisi käynyt, jos yksityisellä olisi hoidettu. Toki yksityinen kuulostaa mukavalta ja hyvältä vaihtoehdolta, mutta siinä vaiheessa kun isoja ongelmia alkaa ilmaantumaan ja tarkastuksissa pitää ravata jatkuvasti, kulut nousisivat järjettömiksi. Jos ei olisi rahasta kiinni, niin yksityiselle voisin itsekin mennä.

Vierailija
53/85 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 23:26"]

Ei minulla ollut mitään oireita, eikä sokeria virtsassa, ei ylipainoa yms, mutta silti mulla oli raskausdiabetes, joka paljastui sokerirasituskokeessa. veljelläni on diabetes, siksi koe. 

[/quote]sama juttu, ei mitään oireita

Vierailija
54/85 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tämän takia on niin vauhkoja ihmisiä, kun täällä lisätään vettä myllyyn, että neuvolassa ei tiedetä mitään ja yksityinen puoli vaan osaa hommansa. Neuvolasysteemi on mielestäni erittäin hyvä systeemi, mutta sitäkään ei tarvitse ottaa niin pilkun tarkasti(esim. minä syön nyt raskauden aikana enemmän d-vitamiinia, mitä suositellaan).

Miksi mennä yksityiselle, kun maksaa joka tapauksessa joka kuukausi julkisesta terveydenhuollosta veroina(koskee työssäkäyviä)?

Sairaudet, allergiat ja poikkeavuudet huomataan kyllä neuvolassakin. Joten ei huolta, vähempi stressiä niin tulee onnellisempi ja terveempi vauva :)

Vierailija
55/85 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 23:31"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 23:26"]

[/quote]sama juttu, ei mitään oireita

[/quote]täytyy mainita että se oli pikkujuttu seurata verensokeria ja pistää piikki toiseen persukseen. Ei ollut ennenaikaisia supistuksia, ei raskausmyrkytystä kaikki meni niinkuin pitikin.

Vierailija
56/85 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on älytön meuhkaamisketju. Eihän tälle voi edes nauraa.

Vierailija
57/85 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai käyt siellä laakarissä sitten loppuraskaudessa usein? Kerta viikkoon ainakin? Itse lapseni lasketun ajan jälkeen, täysin yllättäen menettäneenä olen lukenut paljon viimeaikoina muiden kokemuksia jotka ovat myös lapsensa menettäneet loppuraskaudessa. Jotkut täysin yllättäen ja jotkut pidemmästä seurannasta tai seuraamattomuudesta huolimatta. Kehotan varsinkin loppuraskaudesta että käyt kuuntelemassa vähintään kerran viikkoon sydänäänet ja tarvittavissa pissatesteissä kerran viikossa. Joko lääkärissä tai neuvolassa, kunhan kaikki varmistetaan olevan kunnossa tarpeeksi usein. En halua sinua, tai ketään muutakaan enää surulliseen ryhmäämme. Tsemppiä raskauteesi teet sitten asian suhteen mitä ikinä haluatkin.

Vierailija
58/85 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 22:40"]

Miksi terve raskaana leva nainen tuhlaa lääkärin aikaa? Lääkärin koulutus maksaa yhteiskunnalle n 180 000 e, mielummin hoitaisivat sairaita, kuin erikoisuudentavoittelua hakevia hemmoteltuja mamuskoita. Vain parasta minulle, mun pitää mitata verensokerikin kaksi kertaa päivässä, ettei diabetes pääse tekee tuhoja , vaikkei mulla sitä tietty ole.

[/quote]

Mitä tuhlaamista se on jos käy yksityisellä?

Vierailija
59/85 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 22:45"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 22:22"]

ettei lapsemmekaan käy kunnallisessa neuvolassa, eikä tule koskaan kuulumaan kouluterveydenhuoltoon (työnantaja maksaa yksityisen lääkärin, ihan Suomessa siis)

[/quote]

Aika hyvin jos työpaikkasi on varma 7 + 13 vuotta etukäteen.... Harva työpaikka on takuuvarmasti olemassa noin pitkälle tulevaisuuteen ja aniharva on koko elämänsä samassa työpaikassa. Ja perheyrityskin voi mennä nurin

[/quote]

Niin? voi sitä silti käydä yksityisellä tai jopa ottaa lapselleen vakuutukset.

Vierailija
60/85 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 23:09"]

No just joo. AP on varmaan näitä jotka eivät rokota lapsiaan. Kyllä luonto tietää mitä tekee? ..puunhalaaja

[/quote]

Rokotan kyllä. Mutta yksityisellä terveysasemalla, en neuvolassa. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän