Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en aio käydä neuvolassa kertaakaan

Vierailija
08.04.2014 |

En raskausaikana enkä sen jälkeen. Mulla on aivan ihana gyne

joten käyn hänen luonaan raskausajan seurannoissa.

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitan aloittajan kantaa. Neuvolat eivät ole pakollisia, eivätkä aina tarpeellisiakaan. Ilmeisesti aloittaja on huolehtinut riittävästi raskausajan tarkastuksista ja vauvan seurannasta. Itse vastustin sairaalassaoloa synnytyksen jälkeen, kun molemmat voimme hyvin. Neljä lasta olen synnyttänyt poliklinisesti. Vaatii 6 h sairaalassaoloa synnytyksen jälkeen, normaalin alatiesynnytyksen, veriarvot normaalit ja koti lähellä sairaalaa. Neuvolapalveluja olen käyttänyt normaalisti. Mielestäni neuvolajärjestelmä toimii hyvin ja siellä saadaan kartoitettua hyvin sekä epänormaalit raskaudet, että ongelmaäidit. Huumeet, alkoholi, perheväkivalta yms. Noiden riippuvuudesta kärsivien äitien lapsien puolesta toivoisin pakollista neuvolakäyntiä, edes kerran. Ketään hoitoon ei voi pakottaa, mutta jos ongelma olisi tiedossa... Kenties muutama lapsi pelastuisi. Keskustelun aloittajan en usko kuuluvan tähän ryhmään. Rokotuksista sitten. Eivät tietenkään ole pakollisia ja valinta on aina henkilökohtainen. Suomessa olemme saaneet hävitettyä minimiin lasten hengenvaaralliset taudit juuri rokotuksilla. Mutta suurin osa noista taudeista on edelleen elinvoimaisia muualla maailmassa. Kun yli +90% (en muista tarkkaa %) väestöstä on voimassaoleva rokotus, se suojaa myös rokottamattomat ihmiset ko. taudilta. Eli epidemiaa ei pääse syntymään, kun ei taudille alttiita ole riittävästi. Suomessa ollaan joidenkin rokotteiden kanssa riskirajoilla jo. (Venäjällä ei ole sama rokotusohjelma) Itse asun perheeni kanssa ulkomailla. Täällä rokotusten vastainen kampanja on tuottanut tulosta. Nouseva lapsikuolleisuus / pysyvä vammautuminen enneltaehkäiseviin tauteihin häkellyttävät. Rokotustodistus vaaditaan päiväkotiin ja kouluun pääsemiseksi.  Samaan kai ollaan menossa siellä koto-Suomessa. Vallinnan tekee aina perhe. Joskus lapsi joutuu maksamaan valinnasta...

Vierailija
82/85 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:04"]

Niin, ei neuvolassa käyminen ole pakollista. Ei myöskään lääkärin vastaanotollä käyminen, tai ylipäätään minkään oman sairauden hoidattaminenkaan! Jopa oman syövän saa jättää hoidattamatta, jos niin tahtoo päätää! Yhteiskunnan varojahan tässä säästyy. 

[/quote]

Sulle siis raskaus = sairaus, kuten syöpä? Voi herranjestas mitä tampioita täällä luuraa... :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:20"]

Kunnioitan aloittajan kantaa. Neuvolat eivät ole pakollisia, eivätkä aina tarpeellisiakaan. Ilmeisesti aloittaja on huolehtinut riittävästi raskausajan tarkastuksista ja vauvan seurannasta. Itse vastustin sairaalassaoloa synnytyksen jälkeen, kun molemmat voimme hyvin. Neljä lasta olen synnyttänyt poliklinisesti. Vaatii 6 h sairaalassaoloa synnytyksen jälkeen, normaalin alatiesynnytyksen, veriarvot normaalit ja koti lähellä sairaalaa. Neuvolapalveluja olen käyttänyt normaalisti. Mielestäni neuvolajärjestelmä toimii hyvin ja siellä saadaan kartoitettua hyvin sekä epänormaalit raskaudet, että ongelmaäidit. Huumeet, alkoholi, perheväkivalta yms. Noiden riippuvuudesta kärsivien äitien lapsien puolesta toivoisin pakollista neuvolakäyntiä, edes kerran. Ketään hoitoon ei voi pakottaa, mutta jos ongelma olisi tiedossa... Kenties muutama lapsi pelastuisi. Keskustelun aloittajan en usko kuuluvan tähän ryhmään. Rokotuksista sitten. Eivät tietenkään ole pakollisia ja valinta on aina henkilökohtainen. Suomessa olemme saaneet hävitettyä minimiin lasten hengenvaaralliset taudit juuri rokotuksilla. Mutta suurin osa noista taudeista on edelleen elinvoimaisia muualla maailmassa. Kun yli +90% (en muista tarkkaa %) väestöstä on voimassaoleva rokotus, se suojaa myös rokottamattomat ihmiset ko. taudilta. Eli epidemiaa ei pääse syntymään, kun ei taudille alttiita ole riittävästi. Suomessa ollaan joidenkin rokotteiden kanssa riskirajoilla jo. (Venäjällä ei ole sama rokotusohjelma) Itse asun perheeni kanssa ulkomailla. Täällä rokotusten vastainen kampanja on tuottanut tulosta. Nouseva lapsikuolleisuus / pysyvä vammautuminen enneltaehkäiseviin tauteihin häkellyttävät. Rokotustodistus vaaditaan päiväkotiin ja kouluun pääsemiseksi.  Samaan kai ollaan menossa siellä koto-Suomessa. Vallinnan tekee aina perhe. Joskus lapsi joutuu maksamaan valinnasta...

[/quote]

Esimerkiksi vesirokko oli vielä 80-luvulla ihan tavallinen lastentauti, jonka sairastivat kaikki, nykyisin kun siihen on rokote, se onkin tappava lastentauti? Näin siis palstamammojen käsitteinä. Btw, tuo rokote oli aikanaan yksityiseltä lääkäriltä reseptillä hankittavissa, mutta sitä pidettiin vouhotuksena ja ihan yhtä turhana kuin nykyisin yksityislääkärillä käymistä.

Vierailija
84/85 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestisi oli siis:en aio käydä neuvolassa raskauden aikana enkä sen jälkeenkään.Mitä sitten? Teet niinkuin haluat.Ei olis ollu pakko tännekään tehdä siitä ilmoitusta! Onnea nyt kuitenkin!!!

Vierailija
85/85 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 23:56"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 23:32"]

Just tämän takia on niin vauhkoja ihmisiä, kun täällä lisätään vettä myllyyn, että neuvolassa ei tiedetä mitään ja yksityinen puoli vaan osaa hommansa. Neuvolasysteemi on mielestäni erittäin hyvä systeemi, mutta sitäkään ei tarvitse ottaa niin pilkun tarkasti(esim. minä syön nyt raskauden aikana enemmän d-vitamiinia, mitä suositellaan).

Miksi mennä yksityiselle, kun maksaa joka tapauksessa joka kuukausi julkisesta terveydenhuollosta veroina(koskee työssäkäyviä)?

Sairaudet, allergiat ja poikkeavuudet huomataan kyllä neuvolassakin. Joten ei huolta, vähempi stressiä niin tulee onnellisempi ja terveempi vauva :)

[/quote]

Koska haluan asioida lääkärin, en hoitajan kanssa. Yksityiselle saa myös ilta-aikoja esim klo 19. Eikä ole rahasta kiinni. Ap

[/quote]

Mitähän se lääkäri tekee erilaista näihin hoitajalla käyteihin verraten? Et siis arvosta hoitajan ammattitaitoako? Pätevän lääkärin olet varmasti valinnut, mutta on myös erittäin päteviä hoitajia olemassa.

Nyt tosiaan ymmärrän miksi lääkäriajat ovat niin kiven takana, kun siellä käydään ihan vain sen takia, että se joka hoitaa on oltava lääkäri. Yleensä näin toimivat vanhemmat ihmiset, mutta että nuoremmatkin(olettaen että olet nuorempi).

Ja tätä asiaa olen usein päätynyt miettimään, että ihmisillä on kumma käsitys: "mitä enemmän palvelusta maksan, sen laadukkaampaa palvelua saan." Valitettavasti hoitoalalla itsekin olevana tiedän, ettei se mene aina näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme