takuuvuokra!!!
Moikka! Hei onko jollekkin tuttu tälläinen kun www.takaamo.fi palvelu? Mulla olis kohta muutto edessä mutta takuuvuokrat niin helkutin kalliita etten varmaan saa säästettyä sellasia summia. Kokemuksia mielelläni kuuntelen :)
Kommentit (5)
Ei ole ensimmäisestä asunnosta kyse.. Mutta visaa ym. en saa tämän ikäisenä/tuloisena ja entisestä asunnosta takuuvuokra menee sarjotukseen(äitini hävitti vara-avaimen) ja joidenkin ruuvinreikien peittämiseen. Kukaan läheisistä ei myöskään pysty edes lyhyeksi aikaa isoja summia lainaamaan :/
Mulla oli asunto vuokrattuna soluasunnoksi neljälle tytölle ja yksi tytöistä kaytti vakuus.fi palvelua, eli sitä kautta rahoitti vuokravakuun. En tiedä hyväksyykö kaikki vuokranantajat palvelua, mutta minä hyväksyin. Kaikki vuokrat tuli aina ajallaan ja kämppä oli kunnossa vuokrasuhteen päätyttyä, joten pystyin ilmoittamaan sinne, että takuun voin palauttaa ja tyttö joutui siis maksamaan korot takuuvuokrasta vuokrasuhteen ajan.
Älkää sortuko tällaisiin vaan hankkikaa se takuuvuokra vaan muualta. Joudutte maksamaan ihan turhia kustannuksia kaikesta. Korkoa ja muita maksuja jos asiat menee vähemmän putkeen.
Perinteinen rahavakuus on se parhain.
Nää vakuusnyhtöfirmat nyhtää omaan taskuun ja tekee kaikista prosesseista vaan hankalampia. 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Sama täällä 1400 € pitäis antaa rahaa jollekin vai seisomaan ehkä vuosikausiksi . Hyvästi saa sanoa rahoilleen.Törkeää enkä hyväksy nuita vakuus tai pannkki takuutakaan .Niistä merkinnän positiiviseen luottorekisterini
Onko siis kyse sun ensimmäisestä asunnosta? Muutenhan kyse on varsin lyhytaikaisesta tarpeesta - jos siis tähän mennessä olet asunut normaalisti ja säällisesti. Sun tarviii vain saada rahat jostain lyhyeksi ajaksi, esim visalta ja kun saat edellisen asuntosi takuuvuokran takaisin, maksat visalaskun. Ongelmia syntyy vain jos joko olet luottohäiriöinen eli sulla ei enää ole luottomahdollisuuksia tai josolet pannut edellisen asuntosi paskaksi etkä saa takuuvuokraasi sieltä takaisin.