Oletteko jo kokeilleet hoitoaine ennen shampoota -kikkaa?
Jompikumpi iltapäivälehdistä uutisoi muutama päivä sitten toimittaja kokeesta pestä hiukset ensin houtoaine sitten shampoo järjestyksessä. Ohuet littanat hiukset tuuhentuivat selvästi. Nyt olen kokellut muutaman päivän itse ja toimii hyvin. Kaikki hentohiuksiset kokeilkaa ihmeessä.
Kommentit (36)
V'ttu mitä pelleilyä. Shampoon idea on hiussuomujen avaaminen sekä puhdistus ja hoitoaineen idea hiussuomujen sulkeminen. Ei ole ihme jos hiukset tuntuivat tuuheilta, kun hiussuomut ovat auki shampoon jäljiltä. Eli ihan sama laittaako sitä hoitoainetta vai jättääkö laittamatta.
Epäilin, kokeilin ja havaitsin hölynpölyksi. Nimenomaan, shampoo avaa ja hoitoaine sulkee hiussuomut. Mitä iloa hoitoaineesta on ennen shampoota? Turha sitten laittaa ollenkaan.
Mulla on suht paksu ja pitkä tukka, ei hamppu vaan hyväkuntoinen. Tolla kikalla jäi vaikeasti harjattavaksi ja takkuuntui kuten ilman hoitoainettakin. Tietenkin.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 19:38"]Mä pesen usein pelkällä hoitoaineella. Ei varmaan sovi kaikille, mutta minulle sopii.
[/quote]
Hyi mikä liimaletti mahdat olla
Mä pesen hiukset vallan palashampoolla ja en tarvitse mitään hoitoaineita. Hiukseni ovat kiiltävät, paksut ja kuohkeat.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 19:38"]Mä pesen usein pelkällä hoitoaineella. Ei varmaan sovi kaikille, mutta minulle sopii.
[/quote]
[/quote]
Paksu, luonnonkihara ja käsitelty. Vallan mainoa kikka.
Miten te käytännössä teette tuon hoitoaine ennen shampoota- jutun? Vääntäkää rautalangasta minullekin!
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 19:38"]
Mä pesen usein pelkällä hoitoaineella. Ei varmaan sovi kaikille, mutta minulle sopii[/quote]
Hoitoaineessa ei ole peseviä ainesosia, joten se ei "pese" hiuksia.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:11"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 19:38"]Mä pesen usein pelkällä hoitoaineella. Ei varmaan sovi kaikille, mutta minulle sopii.
[/quote]
[/quote]
Ei usein ole sama asia kuin aina.
Enpäs ole kuullutkaan. Tuuheutuskikkoja tuntuu olevan ihan kivasti ja esim. tuuheuttavia shampoita, mutta entäs sitten kun hiukset on liian tuuheat? Missä viipyy ohentava shampoo? :)
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 19:56"]
Tällä hiustyypillä ei tulisi mieleenkään. Karheat hiukset ja luonnonkiharat.
[/quote]
Mulla myös luonnonkiharat ja usein pesun jälkeen tosi takussa. Kokeilin noin päin, ensin hoitoaine ja sitten shampoo pesu. Eivät jäänneet takkuun niinkuin tavallisesti, normaalisti sitten sipaisin vielä hiuksiin jätettävää hoitoainetta. Yleensä ongelma on se, että shampoolla pestessä ne kiharat menee takkuun eikä tahdo aueta millään keinolla tai aineella.
Olen kokeillut monta vuotta sitten kampaajan suosituksesta ja on todella huono idea. Hoitoaine vain pitää olla viimeisenä hiuksissa, muuten tuloksena on itkua ja parkua. Nimim. Pitkä ja paksu arvatkaa mikä.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:22"]Enpäs ole kuullutkaan. Tuuheutuskikkoja tuntuu olevan ihan kivasti ja esim. tuuheuttavia shampoita, mutta entäs sitten kun hiukset on liian tuuheat? Missä viipyy ohentava shampoo? :)
[/quote]
Ohentavana toimii jokin hyvin silottava, silikoninen aine
Kuivahiuksisena laitan hoitoainetta latvoihin suojaamaan niitä shampoolta, mutta käytän aina hoitoainetta pesun jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:18"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 19:38"]
Mä pesen usein pelkällä hoitoaineella. Ei varmaan sovi kaikille, mutta minulle sopii[/quote]
Hoitoaineessa ei ole peseviä ainesosia, joten se ei "pese" hiuksia.
[/quote]
No ehkä olisi voinut laittaa lainausmerkkeihin. Hikoan niin paljon yöllä,että on käytävä suihkussa joka aamu ja jos pelkästään kastelen hiukset, ne jää sähköiseksi, kun minussa tuntuu sähköä olevan. Shampoo kuivattaa liikaa usein käytettynä. 2-3 kertaa viikossa kunnon pesu ja muullon pieni määrä laimennettua hoitoainetta, niin hiukset ei tunnu likaisilta, eikä jää sähköiseksi. Tämän neuvoi mulle kampaaja.
Tällä hiustyypillä ei tulisi mieleenkään. Karheat hiukset ja luonnonkiharat.