Mun vauva ei ole liikkunut koko iltana :(
En uskalla mennä nukkumaan. Monta tuntia ollut hiljaista.
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 01:27"]
se on kuollut
[/quote]
ääliö.
Pienokainen varmasti nukkuu,ehkä ei jaksa tänä yönä potkia :-) mene rauhallisin mielin nukkumaan,vauvallasi om varmasti kaikki ok <3
Onko esikoinen? Tärkein neuvo sinulle: vauvan kanssa mikään ei ole niin pysyvää kuin muutos.
Rytmit vaihtelee, ei ne ole mitään robotteja jotka toimii kellontarkasti.
Varmasti kaikki on hyvin, koita saada nukutuksi :)
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 02:46"]
mun vauveli heräs aamukahville:)
[/quote]
Juot kahvia raskausaikana?
Mies33
Turha odottaa vastauksia kun et anna mitään tietoa. Miten pitkällä odotus on, ootko syöny hyvin, liikkunu, millasia liikkeet ollu aiemmin... kyllä vauva voi menehtyä millä viikolla tahansa. Itselläni se tapahtui rv 39.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 03:06"]
[/quote]
Mies33
[/quote]no voielama......kylla sita voi kupin juoda
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 05:33"]
[/quote]aivan!!! Voi ei, kuppi kahvia....blaah...ihan kun siit olis jotakin haittaa....
Mies33
[/quote]no voielama......kylla sita voi kupin juoda
[/quote]
[/quote]
Mies33
[/quote] Mitä hittoo, koska se on kielletty?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 05:56"]
[/quote]
DDD no ei ole!
Mies33
[/quote] Mitä hittoo, koska se on kielletty?
[/quote]
Menee OT mutta kyllä mä olen juonut kahvia ihan normaalisti sekä raskaus- että imetysaikana. Terveitä lapsia on tullut.
Menee OT mutta kyllä mä olen juonut alkoholia ihan normaalisti sekä raskaus- että imetysaikana. Terveitä lapsia on tullut.
THL n mukaan kolme pienta kuppia on ok. Join myos itse pari kuppia pv raskaus aikana eika se vaikuttanut synt painoon. Esikoinen oli nelikiloinen ja 56cm. Aviomiehen hyvat geenit kenties :)
Voehan vittu tota mies 33:n kahvikysymystä.
T rv 38+5 ja flunssa, jos ei edes kahvia saisi niin alkais tavarat lennellä
mun vauva oli rauhallinen mutta kerran jouduin lähes paniikkiin ja juoksin melkein neuvolaan ja kaikki oli hyvin.
En ymmärrä miten joku ei mene tarkistamaan tilannetta, jos vauva ei ole liikkunut moneen tuntiin. Pitää kokeilla makean syömistä/juomista ja mennä, jos ei liikettä tunnu siltikään. Ei se sen kätilön vauva ole, vaan sinun ja sinä sen surun joudut kestämään, jos lapsi ei selviä.
Jos kaikki, joiden vauva ei ole liikkunut tunteihin , ravaisivat päivystyksessä, ei sinne sitten mahtuisi kukaan jolla on oikeasti hätä. Miksi nykyään ihmiset laskee niitä liikkeitä ihan hysteerisesti jo alla 30-viikolla ? Vauva on silloin niin pieni, että kun se vaan vaihtaa erilaiseen asentoon , liikkeet tuntuvat vaimeammin. Ja kotidoppler vasta on pirullinen vehje. Mun ystävä sai pääteltyä kotidopplerilla vkolla 20 , että vauvalla on rytmihäiriöitä. Oli soittanut sairaalaan ja sieltä oli sanottu , että lopeta se kuunteleminen. Siitä sitten loukkaantui ja meni yksityislääkärille, joka totesi että kaikki hyvin. Seuraavalla viikolla sitten oli vauvan pulssi välillä 200 ja taas sama rumba, sairaala ei ottanut vastaan ja yksityislääkäri sai hyvät rahat. Tosi rento raskaus.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 07:59"]
En ymmärrä miten joku ei mene tarkistamaan tilannetta, jos vauva ei ole liikkunut moneen tuntiin. Pitää kokeilla makean syömistä/juomista ja mennä, jos ei liikettä tunnu siltikään. Ei se sen kätilön vauva ole, vaan sinun ja sinä sen surun joudut kestämään, jos lapsi ei selviä.
[/quote]
Se riippuu niin paljon viikoistakin. Kun sikiö on pienempi ja se kääntyy raajat äidin sisäelimiin päin, potkuja ei vain tunne, vaikka ne tuntisi ihan selvästi, kun raajat osoittavat ulospäin.
Mä vatvoin tätä asiaa tuossa joku aika sitten, kun tuntui, että sikiön liikkeet ovat muuttuneet niin hennoiksi ja ovat pitkän aikaa poissa, mutta sitten tajusin, mistä on kyse.
Kaikilla se sairaalakaan ei ole kävelymatkan päässä, meillä sinne on matkaa 100 km.
se on kuollut