Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokra-asunto ja kodinkone hajoaa

Vierailija
10.03.2014 |

Jos vuokra-asunnosta hajoaa kodinkone kuka ostaa uuden?

Tottakai jos esim. jääkaappi hajoaa vanhuuttaan, asunnon omistaja ostaa uuden, onhan jääkaappi kuitenkin kiinteä osa asuntoa. Mutta jos vuokralainen vahingossa hajottaa jonkun kodinkoneen, kuka sen silloin ostaa?

Jos olisin omistaja niin kyllä ostaisin uuden itse. Riippuen tottakai vuokralaisista (onko ollu häiriöitä, maksuvaikeuksia tms.)

Vuokralaisena en kehtaisi vaatia omistajaa ostamaan uutta, vaan tarjoutuisin itse maksumieheksi. Tai tiukassa rahatilanteessa kysyisin olisiko mahdollista käyttää vaikka takuuvuokraa... En tiiä kyllä onko mahdollista...?

Mutta mitä mammapaltalaiset sanoo?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kodinkone hajoaa vanhuuttaan tai normaalissa käytössä, vaikka mukana olisi ripaus huolimattomuutta niin omistaja maksaa. Tai jos kone rikkoutuu normaalissa elämässä (vuokralainen vaikkapa kaatuu sen päälle), niin omistaja korvaa.

Jos vuokralainen rikkoo tahallaan, niin hän korvaa koneen arvon (ikävähennykset yms. huomioidaan) ja omistaja ostaa uuden.

Vierailija
2/4 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en osta uutta vaan korjautan vanhan. Vuokralainen joutuu sopeutumaan siihen, että uuni ei välttämättä ole hurjan tehokas sen jälkeen, kun sitä on käytetty huolimattomasti.

Muutama vuokralainen on ollut käärmeissään, kun ovat rikkoneet jääkaapin (noin 2v ikäisen) ja olen roudannut tilalle jonkun vanhan mutta toimivan rohjun. Lisäksi vien aina itse pois rikkoutuneen: kerran vuokralainen ilmoitti, että osta uusi, hän toimittaa vanhan kyllä pois. Vanha oli ihan ehjä, mutta kaveri tarvitsi sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä sukulaisella hajosi kesäkuumilla vuokrakämpästä joku aataminaikuinen jääkaappi. Pieni pakastelokero kuitekin vielä toimi vaikka itse jääkaappiosio hajosikin. Hän soitti vuokranantajalle joka sanoi, että mitään uutta jääkaappia ei tarvita, säilytä ruokasi pakastelokerossa... Muutaman valitun sanan jälkeen vuokranantaja suostui kuitenkin uuteen jääkaappin. Käski vuokralaisen hommata se itse ja vähentää sen hinta seuraavasta vuokrasta. Näin tehtiin, vanha jääkaappi piti kuitenkin roudata kellarikomeroon talteen, sitä ei saanut heittää menemään. Herra yksin tietää miksi.

Vierailija
4/4 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutus korvaa itseaiheutetun vahingon jos on mallia laaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi