Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIten ihmeessä uskaltaudun Atlantin ylilennolle?

Vierailija
07.04.2014 |

Pelkään lentämistä ja nyt tekisi kovasti Amerikkaan mieli. Miten ihmeessä siitä selviää?!? Tuskahiki nousee heti kun kone vähänkin tärähtää, kunnon turbulenssista puhumattakaan. Miten ihmeessä pääsisin eroon pelosta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin siitä selviää.Itsekin olen pari kertaa käynyt Amerikassa.Lentäminen on turvallisempaa kuin autoilu.

Vierailija
2/17 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ajattele nyt jos se kone tekee Malaysiat ja sua saadaan sitten etsiä merenpohjasta :DD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alikaan ei pääse. Ota jotain rauhoittavaa, äläkä nuku vuorokauteen ennen sitä. nukut varmasti. 

Vierailija
4/17 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelet vain hyväksymään sen, ettet voi tehdä yhtään mitään vaikka mitä tapahtuisi. On siis turha hermoilla, koska olet täysin voimaton vaikuttamaan asiaan. Opettele nauttimaan siitä tilanteesta, jossa voit olla täysin tekemättä mitään, rentoudu, lue, nuku, syö, katso elokuvaa.

Vierailija
5/17 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pameja vaan poskeen ennen lentoa, sillä siitä selviää.

Itse katselen aina lentoemäntien ilmeitä jos on turbulenssiä tms pelottavaa, niistä saa osviittaa onko tilanne oikeasti paha vaiko ei.

Ajattelin myös että joskus voisin käydä Finskin lentopelkokurssin mutta en ole ottanut asiasta vielä sen enempää selvää...

Vierailija
6/17 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneeseen ei ole tullut kuin muutaman kerran onnettomuuteen johtava vika. Melkein aina onnettomuus johtuu lentäjistä, kenttähenkilökunnasta ja/tai lennonjohdosta. Yleensä hoitavat työnsä tarkkuudella, joten huoli pois.

Vierailija
7/17 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, että kaikessa on aina riskinsä ja jos niitä riskejä liikaa pelkää, pian ei voi tehdä mitään.

Vierailija
8/17 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 21:09"]Ajattele, että kaikessa on aina riskinsä ja jos niitä riskejä liikaa pelkää, pian ei voi tehdä mitään.

[/quote]

Tai sitten voi ylittää Atlantin laivalla.

Mulla on tämä sama ongelma. Vuoden 2001 jälkeen mulle tuli lentopelko, aiemmin ei ollut mitään. Jo Euroopan lento on tuskaa, viikkoa ennen en saa nukuttua. Koko lennon ajan kauhusta jäykkänä. =[

Vierailija
9/17 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy se lentopelkokurssi. Jos on oikeasti paha lentopelko niin ei sitä pelkillä melikuvaharjotteilla voi poistaa, mutta ehkä rauhoittavat auttaa lennon aikana. Lentoemoille voi myös kertoa jo ennen nousua.. Noilla pitkillä lennoilla on usein superhyvät ja kokeneet työntekijät, jotka osaavat rauhoitella ja tietävät mikä saattaisi helpottaa oloa :)

Vierailija
10/17 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tai kun sinä kuitenkin joskus kuolet, niin eikö olisi hienompaa kuolla nopeasti niin ettet esim.tukehdu tai jotain muuta.. Mä ainakin haluaisin nähdä viimeisimpänä ne uskomattoman upeat maisemat lintuperspektiivistä, enkä katsella jotain vanhainkodin rumaa seinää. Et koskaan tiedä milloin on sinun hetki lähteä, se voi olla kun astut ovesta ulos mutta turhaa sitä on etukäteen murehtia.

Vierailija
11/17 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt ammeriikassa ja tuskin tulee edes koskaan lähdettyä. Israelissa olen kyllä käynyt montakin kertaa.

Vierailija
12/17 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee rahtilaivalla.

Vierailija
13/17 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahtilaivalla pääsee, tai sitten jollain muulla risteilijällä. Miksi nykyihmisillä on aina niin kiire kaikkiin paikkoihin? Lentämällä kun menee, niin ei aivot pysy perässä. Ensin olit Suomessa ja hetken päästä jossain ihan muualla. 

Vierailija
14/17 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus harkinnut lentopelkokurssia, mutta se maksaa lähes 1000 euroa. Ei ole varaa sellaiseen. Olen viimeisen vuoden aikana lentänyt viisi meno-paluulentoa. Yksi 6 tunnin lento ja neljä n. 3 tunnin lentoa. Useimmiten lennot menevät hyvin, mutta jännitän niitä etukäteen ihan hulluna. Ja kun kone vähänkin tärähtää, alkaa sydän pompottaa, kädet hikoilla ja olo muuttuu kovin epämukavaksi. Haluan matkustaa rentona ilman pelkoa!

Ap

Vierailija
15/17 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on jonkinlainen lentopelko johtuen korkeanpaikankammosta, mutta mua on auttanut ensinnäkin tieto siitä, miten turvallista lentäminen kuitenkin on - mieti, miten monta konetta tuolla nytkin suhaa Atlantin päällä, ja kaikki kuitenkin saapuvat turvallisesti määränpäihinsä! Sitten kun lento on meneillään ja voi katsella yläilmoista sellaista näkymää, mitä ei maan tasalta näe ja kun kaikki menee smoothisti, niin kyllähän siinä väkisin rauhoittuu, ei jaksa täristä enää.

Vierailija
16/17 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lentänyt todella monta kertaa atlantin yli ja ainoastaan kerran ollut kunnon turbulenssia josta kapteeni kertoi jo ennen nousua. Muuten lennot olleet todella tasaisia. Isossa koneessa ei pienet turbulenssit edes kunnolla tunnu.

Vierailija
17/17 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 21:28"]

Olen joskus harkinnut lentopelkokurssia, mutta se maksaa lähes 1000 euroa. Ei ole varaa sellaiseen. Olen viimeisen vuoden aikana lentänyt viisi meno-paluulentoa. Yksi 6 tunnin lento ja neljä n. 3 tunnin lentoa. Useimmiten lennot menevät hyvin, mutta jännitän niitä etukäteen ihan hulluna. Ja kun kone vähänkin tärähtää, alkaa sydän pompottaa, kädet hikoilla ja olo muuttuu kovin epämukavaksi. Haluan matkustaa rentona ilman pelkoa!

Ap

[/quote] Turha pelata, koneet on rakennettu niin kestaviksi etta ei turbulenssit niita pahasti vaivaa. Sitapaitsi se ei lenna "suoraan Atlannin yli" vaan maata on aina suhteellisen lahella. Kun muistat etta vahan aina heiluttaa ilmavirtojen takia kun ylitetaan saaria tai lennetaan maalta merelle, ei mitaan hataa, ihan normaalia. Yleensa Atlannin lennot ovat aika tasaisia. Ala istu siiven vieressa, siina voi ihan rutiinijutut ruveta peloittamaan kun ei tieda mista on kysymys.

Jos et ota rauhoittavia, tilaa pari konjakkia ;). Welcome to USA!