Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sain lähetteen kohdunpoistoon

Vierailija
07.04.2014 |

Onko saman toimenpiteen läpikäyneitä? Kokemuksia? Ajatuksia?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilta poistettiin kohtu alakautta. Ota se sairausloma-aika tosissasi, noudata orjallisesti lääkärin ohjeita ja nostokieltoja ja pääset ns. helpolla. Mikään pikkuoperaatiohan ei ole kyseessä.

Kaverilla poisto oli talvella ja kolme viikkoa operaatiosta hän liukastui pihalla roskia viedessään -> uusi sairaalareissu kun "jotain" irtosi. En enää muista mitä.

Tsemppiä!

Vierailija
2/28 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin jo 40 vuotias vaikkakin pienen lapsen äiti. Se leikkaus paransi elämänlaatuani todella paljon. Harmittaa, että venytin leikkausta, enkä mennyt heti kun sitä tarjottiin. Vaikka olin jo lapset tehnyt, jouduin jostain syystä käymään itseni kanssa lapsettomuus keskustelun. Kohdunpoisto osui kuitenkin johonkin naiseus/äitiyshermoon. Mutta tyytyväinen olen ollut. En huomaa mitään sivuvaikutuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kiittää kommenteista ja odottaa lisää. Olen kuullut tuota "leikkaus paransi elämänlaatua", voitteko tarkentaa miten?

Tiedän, että iso operaatio ja minua vähän se hirvittääkin, ne riskit. Aion toki ottaa toipumisajan vakavasti. JOS nyt pääsen leikkaukseen, olen nimittäin jo kerran aiemmin saanut lähetteen mutta sairaalalääkäri torppasi sen. Nyt yritetään uudelleen.

Vierailija
4/28 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokenut lääkäri ja iso sairaala, muuten en itse menisi. Iso leikkaus, mutta taitavalle leikkaajalle rutiinihomma. Leikkaustarve on varmaan harkittu tarkkaan, eikä vaihtoehtoja ole.

Vierailija
5/28 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa poistettiin kohtu syövän vuoksi puoli vuotta sitten. Vähän jännitin leikkausta, joka oli ensimmäiseni, mutta se olikin hyvä ja täysin kivuton kokemus. Sairauslomaa kuukausi, joka on todellakin hyvä pitää. Ei saa nostella mitään ja haavaa on tietenkin varottava. Oma toipumiseni sujui ongelmitta.

Vierailija
6/28 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, miten sä voit julkisen puolen sairaalassa vaatia että haluan kokeneen lääkärin? Eikö sieltä tule se lääkäri mikä tulee? Ei kai keskussairaalassa tai missään muussakaan sairaalassa mitkään harjoittelijat leikkele ihmisiä?

Vierailija
7/28 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kohtu poistettiin avoleikkauksella, samoin munasarjat. Ei mulla ollut mitään kohtuun liittyviä vaivoja, mutta lääkäri katsoi tarpeelliseksi sen poistaa. Kyseessä oli päivystysleikkaus. Hyvin se sujui ja hyvin sujui toipuminen. Lääkäri oli varmaan paras mahdollinen. Saikkua tuli viisi viikkoa. Leikkauksesta on 1,5 vuotta aikaa ja syön nyt sitten estrogeeniä. Ikää oli 52, kun leikkaus tehtiin. 

Vierailija
8/28 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kohdunpoiston kovien kuukautiskipujen ja vuodon vuoksi mutta en tiedä onnistunko löytämään lääkäriä joka siihen suostuisi. Olen syönyt noin 10-vuotta pillereitä ja haluaisin vihdoin eroon hormonaalisesta ehäisystä. Yksi vaihtoehto on että sen menisi tekemään ulkomailla, kellään kokemuksia? Yksityisellä puolella sen kai saisi helpommin mutta hintaa tulisi sitten sellanen 4 tonnia (siis suomessa)

Vierailija
9/28 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/28 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostetaan

Vierailija
11/28 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minulta poistettu n. 5 vuotta sitten. Ihanaa. Ei kuukautisia, ei kipuja. Toki joskus saatan huomata, että nyt "pitäisi olla kuukautiset", koska munasarjat on tallella. Elämäni paras leikkaus. Orgasmi on ehkä lievempi, mutta en kadu päivääkään.

Vierailija
12/28 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 20:38"]

no, miten sä voit julkisen puolen sairaalassa vaatia että haluan kokeneen lääkärin? Eikö sieltä tule se lääkäri mikä tulee? Ei kai keskussairaalassa tai missään muussakaan sairaalassa mitkään harjoittelijat leikkele ihmisiä?

[/quote]

No missäs ne sitten harjoittelee, eläinlääkäreidenkö vastaanotolla?

Vierailija
13/28 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 20:38"]

[/quote]

No missäs ne sitten harjoittelee, eläinlääkäreidenkö vastaanotolla?

Vierailija
14/28 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta poistettiin kohtu vähän päälle nelikymppisenä. Syynä iso myooma ja pari pienempää löytyi myös patologin tutkimuksessa. Myöömat olivat aiheuttaneet toista viikkoa kestävät kuukautiset ja erittäin runsaan vuodon. Kun niistä pääsin, tuntui suorastaan taivaalliselta. Harmitti etten mennyt aikaisemmin vastaanotolle, sillä ensimmäiset oireet tulivat jo varmaan kymmenen vuotta aikaisemmin.

Leikkaus tehtiin avoleikkauksena viilto suoraan navasta alaspäin. Kaikki sujui erinomaisesti. Leikkausta seuraavana päivänä sai ja piti jo liikkua. Aluksi vähän huippasi, mutta ei sitten enää. Sairaalassa olin viikon ja sen päälle tuli kuusi viikkoa sairauslomaa. Kuten tuolla sanottiin, lääkärin ohjeita kannattaa noudattaa, niin kaikki sujuu hyvin. Näin tein ja nautin ylimääräisestä vapaasta. Arpikin haalistui varsin pian, hyvä jos vielä erottaa.

Vierailija
15/28 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta leikattiin kohtu 40v. isojen myomien takia. Vuodot olivat runsaita ja vaikeuttivat arkielämää, esim. töissä.

Minulle tehtiin avoleikkaus, pitkä viilto poikittain. Samalla poistettiin myös umpilisäke, koska siinä oli ollut vaivoja välillä.

Toivuin muuten hyvin, mutta sain sairaalabakteerina virtsatietulehduksen, jonka vuoksi olin sairaalassa 8 päivää.

Kyllä olin tyytyväinen leikkauksen jälkeen eikä mitään havaittavia haittoja ole ikinä ollut!  Minulle jätettiin munasarjat, joten vaihdevuodet tulivat sitten "oikeaan" aikaan.

Tähystysleikkauksesta toipuu nopeammin, mutta pitää senkin jälkeen noudattaa tarkasti lääkärin ohjeita. Se nyt kai on selvää jokaiselle.

Vierailija
16/28 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin poistettu kohtu ja munasarjat 34-vuotiaana. Kaikki kivut ja oireet loppuivat joten leikkaus oli taivaanlahja. Avoleikkaus, saikulla 5 vkoa.

Vierailija
17/28 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta poistettiin kohtu yli 10 v. sitten tähystysleikkauksella. Toipuminen oli nopeaa ja kivutonta, ja ne pienet tähystysreiät umpeutuivat ilman näkyviä arpia. 

Elämänlaatu tosiaan parani huomattavasti, kun epäsäännölliset, runsaat vuodot loppuivat.

Vierailija
18/28 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin kohdunpoisto alakautta viime syyskuussa.

Samalla poistettiin munanjohtimet. Munasarjat jätettiin.

Sairaslomaa ensin 2vk ja sitten vielä 1vk.

Kaikki meni tosi hienosti. Tyytyväisempi en vois olla.

Vierailija
19/28 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 20:50"]

Minulta poistettiin kohtu yli 10 v. sitten tähystysleikkauksella. Toipuminen oli nopeaa ja kivutonta, ja ne pienet tähystysreiät umpeutuivat ilman näkyviä arpia. 

Elämänlaatu tosiaan parani huomattavasti, kun epäsäännölliset, runsaat vuodot loppuivat.

[/quote]

Samoin. Tähystyksellä leikattiin ja navan ympärillä on kaksi haaleahkoa arpea. Toivuin hyvin. Pari eka päivää lepäilin. 6 viikkoa oli saikkua, josta 3 viikkoa oli tarpeetonta, mutta lepäilin kotona ja vietin lomaa, kun se oli kirjoitettu.

Kivut ja vuodot loppuivat, joten elämänlaatu parani täälläkin. Toki tiedän, ettei ole pikkuleikkaus, mutta näin potilaalle se oli pieni leikkaus, koska kivut jäi leikkauspöydälle ja toivuin nopsaan. Ja mikä ihaninta, neljänkympin jälkeen ei ole ollut kuukautisia.

Vierailija
20/28 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto. Voi kiitos kaikille rohkaisevista kommenteista! Onko kellään huonoja kokemuksia, tai samanlaista että sairaalasta ovat evänneet kohdunpoiston.

Minulla on erittäin pätevät syyt ja useamman lääkärin toteamat. Tämän alueen sairaalassa vain tunnetusti suhtautaan nihkeästi kohdunpoistoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan