Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sain lähetteen kohdunpoistoon

Vierailija
07.04.2014 |

Onko saman toimenpiteen läpikäyneitä? Kokemuksia? Ajatuksia?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
22/28 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs lääkäri sanoi minulle, että kohtu on iso tukilihas elimistössä. Leikkaus on iso, koska siinä poistetaa kokonainen elin. Hän ei suositellut leikkausta. Myöhemmin toinen lääkäri taas suositteli ja sanoi, että pääsääntöisesti naiset ovat tyytyväisiä. En muista mitä sivuvaikutuksia leikkausella sanottii voivan olla. Vitsankarkailu? Leikkaukseen mennessä en tiennyt riittääkö tähystysleikkaus vai pitääkö tehdä avoleikkaus. Minulle tehtiin tähystysleikkaus. Jouduin syömään antibiotit jälkitulehduksen takia. Ne meni siinä toipuessa. Mitään ei saanut nostella vähään aikaan. Olikohan maitopurkki painavin mitä sai nostella. Itse muistan, että olisin ollut toipilaana 2 viikkoa. Kamalat yllättävät syöksyvuodot ja anemia jäi sille tielleen. itselläni ei ollut edes kipuja.

Terv.3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten poisto on teillä nuoremmilla vaikuttanut hormoonitoimintaan? Tuleeko tuosta pahat vaihdevuodet? Vaikuttaako se, poistetaanko pelkkä kohtu vai myös munasarjat? Mulla kaikkien poisto olis mahdollisesti tulevaisuudessa edessä, nyt ikää 30. Mietityttää ennenaikainen rupsahtaminen, mielialanvaihtelut ja kuivat limakalvot. Tuleeko sellaisia?

Vierailija
24/28 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi tietää, kärsin jatkuvista kohtutulehduksista, vaikka olen kokeillut useita eri ehkäisykeinoja. Vatsa on jatkuvasti kipeä ja vuodan 10pv:kin putkeen jos käytän pillereitä/olen ilman. hormonikierukan kanssa valun tauotta ja anemiahan siitä tuli.

Vierailija
25/28 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi tietää, kärsin jatkuvista kohtutulehduksista, vaikka olen kokeillut useita eri ehkäisykeinoja. Vatsa on jatkuvasti kipeä ja vuodan 10pv:kin putkeen jos käytän pillereitä/olen ilman. hormonikierukan kanssa valun tauotta ja anemiahan siitä tuli.

Vierailija
26/28 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kohdunpoisto on vaikuttanut teillä orgasmeihin?

Vierailija
27/28 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
28/28 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 23:05"]

Miten poisto on teillä nuoremmilla vaikuttanut hormoonitoimintaan? Tuleeko tuosta pahat vaihdevuodet? Vaikuttaako se, poistetaanko pelkkä kohtu vai myös munasarjat? Mulla kaikkien poisto olis mahdollisesti tulevaisuudessa edessä, nyt ikää 30. Mietityttää ennenaikainen rupsahtaminen, mielialanvaihtelut ja kuivat limakalvot. Tuleeko sellaisia?

[/quote]

Olen jo päälle 50v ja kohtu on ollut pois jo toistakymmentä vuotta. Munasarjat jätettiin, joten ihan normaali hormoonitoiminta on ollut. Nyt on pikkuhiljaa alkanut tulla vaihdevuosioireita, kuten muillakin ikäisilläni. Ihan normaalisti.

En ole mielestäni yhtään rupsahtaneempi, kuin ikäiseni muut kohdulliset :)

Asiaa en ole huomannut muusta, kuin että kivut loppuivat ja ei ole kuukautisia. Limakalvot ovat säilyneet normaaleina, ei kohdunpoisto niihin ole vaikuttanut :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme