Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

iltapuvut päällä konfirmaatiossa?

Vierailija
07.04.2014 |

Jo on aikoihin eletty. Olin kirkossa ja ripille pääsy. Melkein kaikilla tytöillä oli iltapuku päällä!

Jollakin jopa liehukkeet lensi puoli metriä ilmassa.

Yksi tyttö seisoi voimakkaan pinkissä, lyhyessä tanssimekossa.

Eräs isokokoinen tyttö oli voimakkaan punainessa,

pitkässä mekossa myös, joka korosti sen tytön isoa kokoa.

Ja joillakin tytöillä oli korkeakorkoiset sandaalit.

Kuin missikisoissa-kirkossa!

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mitäs se sua häiritsee? :)

Vierailija
2/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kuulu asiaan. 14-vuotiaat paljastavissa mekoissa kirkossa? Minkälaisia ovat tyttöjen äidit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOI HYVÄ JUMALA!!!

Vierailija
4/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt mekko ja korkkarit, sehän on nykyaikainen juhla-asu. Mitä sitten pitäisi olla??

t. 47 v.

Vierailija
5/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö käyttäneet alboja? En muista 40 vuoden ajalta yhtään konfirmaatiota, jossa ei olisi käytetty alboja.

Vierailija
6/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:39"]

Eihän se kuulu asiaan. 14-vuotiaat paljastavissa mekoissa kirkossa? Minkälaisia ovat tyttöjen äidit?

[/quote]

Jaa, sellaisia joille ei ole selvinnyt mikä ero on päivä- ja iltapukeutumisella. Odota vaan vastauksia tähän ketjuun.

Vierailija
7/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttivät alboja. Mutta lopuksi esiintyivät näissä mekoissaan.

Ensinnäkin ne mekot on aikuisille ja vanhemmille nuorille, ei 14-vuotiaille.

14-vuotias on vielä lapsi.

Lisäksi oli kyse konfirmaatiosta, ei tanssiaisista, ei

iltajuhlasta eikä vanhojen tansseista.

Vierailija
8/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali, asiallinen juhlava mekko olisi ollut ok.

Vierailija
9/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jokin aika sitten väänsin tyttäreni kanssa kättä siitä, pitääkö rippijuhlissa mekon kanssa olla sukkahousut. Kuulemma "kellään muulla ei kyllä ole". Mä taisin todeta, että jos niitten tyttöjen vanhemmilla on mitään käsitystä etiketistä, niin ihan varmasti on.

No, olikohan tyttöjä lähemmäs parikymmentä. Mun tytön lisäksi kahdella oli sukkikset. Nämä kolme oli myös mun mielestä asiallisimmin pukeutuneet: sopivan mittaiset mekot (ei mini eikä täyspitkä), mekoissa olkaimet / pienet hihat, matalahkot tai ihan korottomat kengät, hillitty meikki. Ja sitten tietysti albat - jos ei olisi ollut, niin veikkaan, ettei näistä kukaan olisi myöskään ollut olkapäät paljaina.

Mutta kyllä sielläkin tytöillä oli kaikkea minimekoista täyspitkiin liehukkeisiin asti, järkyttävän korkeita korkoja, joilla sitten ei osattu kävellä, hiuspidennyksiä, ylipitkiä ripsiä, olkaimettomia mekkoja, joita piti koko ajan nostella. Näin se kai nykyisin menee. Itse yritän lapseni kanssa tasapainoilla jossain siinä välimaastossa, eli antaa jonkin verran periksi, mutta pitää kuitenkin vähän kiinni myös etiketistä.

Isompi tyttöni pääsi ripille jo lähes kymmenen vuotta sitten ja silloin oli mun mielestä vähän edes asiallisempaa pukeutumista, tai sitten olen vain ehtinyt unohtaa :)

Vierailija
10/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:48"]

Käyttivät alboja. Mutta lopuksi esiintyivät näissä mekoissaan.

Ensinnäkin ne mekot on aikuisille ja vanhemmille nuorille, ei 14-vuotiaille.

14-vuotias on vielä lapsi.

Lisäksi oli kyse konfirmaatiosta, ei tanssiaisista, ei

iltajuhlasta eikä vanhojen tansseista.

[/quote]

Kyllä meillä ainakin oli kunnon juhlavaatteet jo vuonna 1990

Vierailija
11/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasia ne nykyään ota. Oota vaan lakkiaisia.

Vierailija
12/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta lakkiaispäivänä ollaankin jo täysikäisiä.

Ja ne korkkarit tosiaan oli järkyt.

Vierailija
13/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut yllättynyt jo alakoulun kevätjuhlassakin. Kuudesluokkalaisilla tytöillä on kevätjuhlassa todella korkeita korkoja, iltapukuja tai mini-minimekkoja ja olkaimettomia oli suuri osa tyttöjen mekoista.

Eli nähtävästi huomattavan näyttävä pukeutumien on ihan tavallista.

Vierailija
14/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse siitä että vanhemmat eivät laita rajoja.

Lapsi on lapsi ja aikuisena voi sitten esiintyä bilehileenä miehusta esillä vaikka kirkon katolla.

Vierailija
15/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tosiaan outoa. Nuorilla ei ole (enää vuosiin ollut) mitään käsitystä päiväjuhlan ja iltajuhlan erosta, eikä tietenkään myöskään niihin kuuluvan pukeutumisen erosta. Kun itse pääsin esim. ylioppilaaksi, kaikilla oli päiväjuhlan asu ja iltajuhlan asu erikseen. Tyttäreltäni vaadin, ettei asu saa olla olkaimeton eikä spagettiolkaiminen, eikä päivällä käytetä korkkareita. Mutta niin vain materiaali oli kiiltävää satiinia ja malli cocktail-mekon.

Vierailija
16/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka juntti laittaa päiväjuhlaan iltapuvun/pitkän mekon? Tai menee kirkkoon ilman että olkapäät on peitettynä? Hohhoijaa. Ja tosiaan, korkeilla koroilla kävely on karsean näköstä kun ei osata. Siihen sarjaan tosin lukeutuu myös moni vanhempi/aikuinen :) kantsii ostaa sen korkoisilla koroilla että niillä osaa kävellä, semmonen töpöttely on supernolon näköistä.

Vierailija
17/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen yhtä äitiä jonka sattumoisin tunnen.

Mitään rajoja ei ole.

Vierailija
18/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippilapsilla on sentään alba sen konfirmaation ajan, mutta isosilla oli noita lyhyitä mekkoja ja vaikka mitä, siellä koikkelehtivat koroissaan ja miniminimekoissaan laulamassa yms. Voisiko pappi puhua asiasta etukäteen, elleivät vanhemmat ymmärrä?

Vierailija
19/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:41"]

VOI HYVÄ JUMALA!!!

[/quote]

Menkööt väsymyksen piikkiin, mutta repesin tälle ihan täysillä! Kiitos siis piristyksestä :)

Vierailija
20/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 19:10"]Rippilapsilla on sentään alba sen konfirmaation ajan, mutta isosilla oli noita lyhyitä mekkoja ja vaikka mitä, siellä koikkelehtivat koroissaan ja miniminimekoissaan laulamassa yms. Voisiko pappi puhua asiasta etukäteen, elleivät vanhemmat ymmärrä?

[/quote]

Näin on. Ja sitten mennään ja laitetaan Instaan kuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi