Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 kk:n jälkeen työtön pakkotyöhön - todennäköistä?

Vierailija
07.04.2014 |

http://www.talouselama.fi/uutiset/hs+hallitus+tiukentaa+otettaan++patistaa+tyottomia+mihin+tahansa+toihin/a2241741

Jos kyse ei ole lakimuutoksesta, vaan siitä, että hallitus patistaa työvoimatoimistoja, mitenkähän ahkerasti tstot alkavat tarjota töitä? Ja miten määritellään se, kuka on pätevä hakemaan mitäkin? Sairaanhoitajan paikkaa voivat hakea vain hoitajat, mutta entä se muu.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 10:29"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:41"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:33"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:19"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 08:47"]

Jooh, itse sain vuoden alussa kutsun Valmetin automotiven autotehtaalle töihin/koulutukseen...Uuteenkaupunkiin? Kun asun Turussa. Ja olen puutarhuri. Onneksi sain alan töitä...

[/quote]

Älä viitsi puhua sontaa. Sinne ei päässyt paljon osuvammallakaan koulutuksella kuin murto-osa hakijoista. Saati sitten puutarhuri. Hoh hoh.

[/quote]

Sä et tainnut ymmärtää lukemaasi, noh, ei ole ensimmäinen kerta...

[/quote]

Ymmärsin, mutta sinä et kirjoittamaasi. Noh, ei ole ensimmäinen kerta, eikä edes toinen.

[/quote]

Ensimmäinen kirjoittaja sai alan töitä, mainitsi aiemmin olevansa puutarhuri, joten taisi tarkoittaa saaneensa oman alan töitä. Pienellä aivotyöskentelyllä tuonkin ymmärtää eikä tarvitse vänkää. Kyseinen kirjoittajahan ei sanonut saaneensa Valmetilta töitä. Voiko lukeminen olla tosiaan näin vaikeaa?

[/quote]

En nyt ihan hirveästi alkaisi erotuomariksi, jos sanan ''vängätä'' -perusmuoto tuottaa noin suuria vaikeuksia.

Vierailija
22/28 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:17"]

Mutta eihän TE-toimistolla edes ole töitä, mitä tarjota.

Maassa on puoli miljoonaa työtöntä ja avoimia paikkoja TE-toimiston listoilla vain 14423.

Jokainen osannee laskea, ettei työtä riitä kaikille halukkaille, vaikka kuinka ''pakotettaisiin''.

[/quote]Maassa ei ole puolta miljoonaa työtöntä, se on tilastoharha. On töissäkäyviä jotka hakevat esim kokopäivätöitä ja ovat siksi ilmoittautuneet työkkäriin, on kotiäitejä joilla ei ole aikomustakaan mennä töihin, heidät pitää siivota pois tilastoista kotihoidontukea muuttamalla. Suurin osa on niitä jotka saavat soviteltua päivärahaa koska osapäivätöistä saa niin pientä palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla harkitaan työssäkäyntialueen laajentamista: 3h/päivä julkisilla. Eli Pendolinolla melkein ehtisi siivoushommiin Helsingin keskustaan. Siinä menettää ansiosidonnaisen ja saa tilalle 1600€/kk siivoojan palkan & 11h työpäivät. Toki vaihtoehtona olisi 2kk:n karenssi.

Vierailija
24/28 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 jatkaa... Pääkaupunkiseudulla noita matalapalkkatöitä riittää, sillä asuminen on sen verran kallista ettei paikalliset niillä elä.

Vierailija
25/28 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on vaan hyvä tulonsiirto orjatöitä teettäville puhelinmyynti ym firmoille. Heillä on kohta tarjolla työvoimaa niin paljon kun tarvitsee, viis siitä että palkalla ei elä ainakaan pk seudulla.

Vierailija
26/28 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 15:34"]http://www.talouselama.fi/uutiset/hs+hallitus+tiukentaa+otettaan++patistaa+tyottomia+mihin+tahansa+toihin/a2241741

Jos kyse ei ole lakimuutoksesta, vaan siitä, että hallitus patistaa työvoimatoimistoja, mitenkähän ahkerasti tstot alkavat tarjota töitä? Ja miten määritellään se, kuka on pätevä hakemaan mitäkin? Sairaanhoitajan paikkaa voivat hakea vain hoitajat, mutta entä se muu.

[/quote]

Mä menen mihin tahansa työhön, jossa on kiinteä kuukausipalkka 1800€ tai yli. Mikä ei ole pätkä tai pötkö vaan oikea työpaikka, sis. lomat ja työterveyshuollon, jne. Olen maisteri ja mulla on myös ammattitutkinto, mutta ei tarvi olla omaa alaa vastaavaa. Provikkahommiin en ala, ellei se provikka sitten tule tuon palkan päälle.

Missä löytyy työkkäristä mulle tuo paikka? Kokemusta matkailualalta, opettajana ja toimittajana.

Vierailija
27/28 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 08:47"]

Jooh, itse sain vuoden alussa kutsun Valmetin automotiven autotehtaalle töihin/koulutukseen...Uuteenkaupunkiin? Kun asun Turussa. Ja olen puutarhuri. Onneksi sain alan töitä...

[/quote]

Tein kymmenen vuotta sitten puutarha-alan töitä Turussa, kun en päässyt Nokian Salon tehtaille. Ja sanon päässyt, sillä vaikka puutarhatöistä itse asiassa pidinkin, niin surkean alipalkattujahan ne olivat. Aamupainotteista työtä, joka oli kuitenkin säädetty niin, ettei siitä saanut mitään lisiä. Laskin, että olisin kaksinkertaistanut tuloni Salossa. 

Ymmärrän toki, että jotkut ovat kutsumustyössään, mutta vähän veikkaisin, että matkakustannuksetkin huomioiden jäisit plussalle ainakin koulutuksen jälkeen. Tosin itse pidän pienenä onnena sitä, etten Nokialle päässyt, siinähän olisi helposti käynyt niin, että olisin jäänyt jumittamaan Saloon, ja nyt olisin siellä työttömänä velkaisen talon/rivarinpätkän kanssa. 

Vierailija
28/28 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellanen homma että työkkäriin palkataan kohta lisää väkeä joten sinne sitten vain kaikki hakemaan työkkärin tädiksi. Toivon että he saavat hakemuksia ainakin sen puoli miljoonaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi