Kyselyitä miksi kuntosali treeni ei kehitä.
On ollut täällä usein.
Tahdonkin kysyä kuinka moni oikeasti treenaa niin kovaa. Että kehitystä voisi ylipäätään tulla.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Ei lihasten tarvi kipeytyä että treeni kehittäisi!
Ap. Tarvitsee jos ajatellaan lihas kasvua
Olisi pitänyt olla vaihtoehto kyllä lihakset kipeytyy (en voi pahoin). Jos voi pahoin mahtaa olla sydämmessä jotain vikaa.
En yleensä voi pahoin, mutta lihakset kyllä kipeytyy. Joskus varsinkin yläkroppapäivinä kyllä pahoinvointiakin esiintyy.
Pahoinvointi ei kyllä ole normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on ihan normaalia. Esim jalkatreeni päivinä oksettaa ihan hemmetisti. Olen joskus oksentanutkin treenin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Olisi pitänyt olla vaihtoehto kyllä lihakset kipeytyy (en voi pahoin). Jos voi pahoin mahtaa olla sydämmessä jotain vikaa.
Joo tuli vähän kiire ton kanssa.
Itseasiassa toi pahoinvointi on ihan normaalia ja kertoo aikalailla sen että treenaat riittävän kovaa. Hyvin harva pääsee tohon levelille treeneissä. Koska aina pysytään siellä mukavuus alueella ja se tappaa kehityksen
Lihakset tuntuu yleensä lepopäivinä aroilta ja siltä, että on tullut tehtyä jotain eilen. Kivuksi sitä en sanoisi. Silloin, jos oikeasti tulee esim. vihlovaa kipua on rikkonut jotain.
Niin. Lihasarkuus tai kipu jälkeenpäin eli DOMS:
Jos treeni ei kehitä, kaikki pyhän kolminaisuuden osista eivät ole kunnossa. Treeni, lepo, ravinto.
T. Mukava valkku
Yliliikkuvat nivelet lisäävät itsellä kipuja treenin aikana ja jälkeen. Lähinnä joku pilates onnistuu ilman sen suurempia kipuja.
Ehkä 5-10% treenaa riittävän kovaa saavuttaakseen maximaalisen lihaskasvun/ voimantuoton hyödyn. Lukema heitetty ihan hatusta. Harvoin salilla näkee ihmisiä jotka ihan hämärän rajamailla.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä 5-10% treenaa riittävän kovaa saavuttaakseen maximaalisen lihaskasvun/ voimantuoton hyödyn. Lukema heitetty ihan hatusta. Harvoin salilla näkee ihmisiä jotka ihan hämärän rajamailla.
Ap. Samaa luokkaa oma arvio. Olin joskus tampereella treenaamassa , sain trrenikaveriksi erään tunnetun suomalaisen kehonrakentajan. Voin sanoa että treenien kovuus oli luokkaa järjetön. En uskaltanut ajaa autolla salilta pois.
Se mitä tahdon kehittää. Kasvaa joko lähtöpainojen noustessa. Tai keksipainojen noustessa 5 kilolla.
Alku tanko 9 ja 10. 2 sarja tanko 9 ja 15. 3 sarja tanko 9 ja 15. Plus 3. Eli keksit mukaan.
Tosi nopealla viikkokehityksellä tulee tanko ja 15. Jos on nuori tulee 20.
Mut nämä on yksilöllisiä. Itse nostan, 0,6-1,0.per viikko sarja, enkö joka viikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on ihan normaalia. Esim jalkatreeni päivinä oksettaa ihan hemmetisti. Olen joskus oksentanutkin treenin jälkeen.
Jalkatreeni kierrättää paljon verta. Jos ei ole keuhkot ja sydän kunnossa niin saattaa oksettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalkatreeni kierrättää paljon verta. Jos ei ole keuhkot ja sydän kunnossa niin saattaa oksettaa.
Molemmat on kyllä keskivertoa paremmassa kunnossa. Pohjilla on kuitenkin 10v SM tasolla kamppailu urheilua.
Ei lihasten tarvi kipeytyä että treeni kehittäisi!