Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ehkä pääse kanssani neuvolaan - hävettää

Vierailija
07.04.2014 |

Ekalle kerralle en häntä itse halunnut mukaan kun en yhtään tiennyt mitä siellä tulevan pitää ja halusin mennä yksin. Neuvolan nainen pyysi että otan hänrt seuraavalla kerralla mukaan.

No tänään ois se seuraava kerta, mutta mies aloitti juuri tänään uudessa työpaikassaan ja mietitään nyt että kehtaako hän ekana päivänään kysyä että voisko lähteä töistä aikaisemmin.

Nolottaa jos joudun menemään yksin.. vaikka hyvä syy sille oliskin. Mites teillä, onko miehenne olleet aina neuvolassa mukana?

Kommentit (193)

Vierailija
21/193 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 14:29"]

Siitä se lähtee...ekasta neuvolakäynnistä lähtien äiti automaattisesti omimassa lasta  itselleen. Synnytykseenkin yksin, kun et tiedä mitä siellä tapahtuu...

[/quote]

Älä puhu paskaa. Jos sulla on työtön lusmumies, jolla on aikaa notkua sun kättä pitelemässä keskellä arkipäivää, niin joillain on miehellä työtäkin tehtävänä....

No joo, aikuisten oikeasti.

Vaimon neuvolakäynti ei ole mikään syy olla poissa töistä, jos ei vaimolla ole terveydellistä hätää. KIVA, jos on joustava duuni, josta pääsee tollaseen, mutta todellakaan ei kaikki pääse, eikä siinä ole mitään noloa tai paheksuttavaa.

Vierailija
22/193 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies oli odotusaikana neuvolassa mukana 2-3 kertaa ja molemmissa ultrissa. Nyt on ollut mukana muutaman kerran neuvolassa lapsen kanssa myös. Aina on saanut töistä luvan lähteä, käynnit ajoitettu aamuun tai iltapäivään.

Turha ottaa stressiä miehen neuvolakäynneistä :) Tulee mukaan sitten vaikka seuraavalla kerralla! Mutta neuvolakäynnit on mielestäni koko perheen asia, vaikka ei siellä aina tarvitse koko sakki olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/193 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolakäynnit ovat Sinua ja perhettäsi varten. Ei siellä tarvitse todistella mitään eikä ole pakko edes mennä. Itse ainakin suhtauduin siihen palveluna minua ja vauvaa varten. En esim. täyttänyt joitain lomakkeita tms. koska koin etten niistä mitään hyödy ja käytän ajan mieluiten johonkin muuhun. Mies oli mukana vain kerran eikä tuo käynti häntä oikein palvellut joten jatkossa menin yksin.

Vierailija
24/193 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 14:34"]

Meillä mies oli mukana jokaisessa neuvolassa. Ja meillä mies ei vaan istunut kuuntelemassa mitä terkka sanoo mun pissasta vaan osallistui keskusteluun, kysyi jos oli mielessä jotain. Terkkari myös huomio miehen ja kyseli häneltä. Olihan se lapsi tulossa yhtälailla hänellekin.

[/quote]

Paljonko sun miehen pain nousi ja miten meni sokerirasitus?

Vierailija
25/193 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista, ettei teidän miehenne halua olla neuvolassa mukana, tai ette halua häntä sinne. Hänen lapsensa ja puolisonsa hyvinvoinnista siinä on kyse! Meillä oli mies kummankin lapsen kaikissa raskausajan neuvoloissa mukana, yhtä kertaa lukuunottamatta, jolloin oli tärkeässä kokouksessa. Samoin hän on käynyt kaikissa lasten neuvoloissa kanssani. Eipä olisi käynyt mielessäkään, että lapset olisivat vain toisen asia.

Eri asia on, jos mies ei esim. töiden vuoksi vain pääse. Sille kun ei minkään voi. Mutta että äiti omisi lapsen odotusajan tai isä ei haluaisi osallistua, kuulostaa minusta omituiselle. Jos kerran koette neuvolan niin turhana, niin miksi sitten käytte siellä edes yksin?

Vierailija
26/193 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joskus ajatellut, että lähettäisi miehen yksinään sinne äitiysneuvolaan... vaimo ei nyt päässyt se on töissä :)

Siis ihan ok jos mies haluaa niitä sydänääniä kuunnella tms, mutta kyllä siellä käy itselläkin aika pitkäksi , saati sitten miehellä.

Ihan hyvin voit sanoa vaikka, että mies tulee sitten joskus sen vauvan tuomaan punnitukseen kun sitä jäät kotiin huilimaan.

Vierailija
27/193 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneks mun miestä kiinnostaa tää raskaus niin että on ollut mukana. Ei sulle siis ap tää ymmärrän et miehesi on töissä oli meilläkin tilanteita kun ei päässyt ja loppuajasta ei ole tullut mukaan ollenkaan kun ei siellä enää niinkään jutella vaan näille harakoille jotka luulee miehen olevan valmis isäksi heti kun lapsi maailmaan putkahtaa ilman valmistautumista, lukemista ja juttelemista muiden kuin vaimonsa kanssa ja tietty parhaan kaverin kans varpajaisia suunnitellen. Sit nää samat harakat itkee ku yksin joutuvat hoitamaan vauvaa ja lasta 4 vuotiaaksi ennen ku se oppii potkaseen palloa ja isäki voi osallistua.

Mies ei ole mikään valmis isä heti kun lapsen saa syliin pitää senkin käydä odotusaika läpi ja sitä vaan helpottaa se jos saa jutella asioista ja peloista. Saa varmuutta

Vierailija
28/193 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei ole ollut mukana vielä yhdelläkään neuvola käynnillä. Nyt viides raskaus. Jokaisessa synnytyksessä on ollut mukana ja tulee nytkin. Hyvä kiintymyssuhde lapsiin. ;) On kyllä käyttänyt lapsia neuvolassa kun olen ollut töissä. Tässä raskaudessa joudun käymään erikoislääkärillä konsultaatiossa, mieheni ilmoitti lähtevänsä mukaan ja otan hänet mukaan mielelläni.

Onnellista odotusta kaikille odottajille!

Vierailija
29/193 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 14:45"][quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 14:34"]

Meillä mies oli mukana jokaisessa neuvolassa. Ja meillä mies ei vaan istunut kuuntelemassa mitä terkka sanoo mun pissasta vaan osallistui keskusteluun, kysyi jos oli mielessä jotain. Terkkari myös huomio miehen ja kyseli häneltä. Olihan se lapsi tulossa yhtälailla hänellekin.

[/quote]

[/quote]

Meillä neuvolassa juteltiin kyllä myös tulevasta vauva arjesta yms. Miehenkin elämään liittyvästä.

Ja miehen paino muuten nousi n.5kg.

Vierailija
30/193 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 14:45"]

[/quote]

[/quote]

Että osaa olla aikuinen ihminen lapsellinen!

Vierailija
31/193 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 14:28"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 14:27"]Meillä ainakin aikaa varatessa erikseen mainittiin, että puoliso voi tulla mukaan ja ihan kunnan sivuillakin oli mainittu, että eka kerta on ensimmäistä lasta odottavilla pidempikestoinen (1,5h) ja silloin puolison olisi hyvä olla mukana. Sitten täytettiin lappuja yms. ja mieheltä mitattiin samalla kertaa verenpaine, paino ja pituus. Kun varattiin seuraavaa aikaa, sanoi terkkari suoraan, ettei tällä kertaa miehen ole tarvetta olla mukana. Mies oli siis ekan neuvolakäynnin ja molemmat ultrat mukana, ei ole muuten ollut. Jossain vaiheessa on vielä tapaaminen neuvolassa perhetyöntekijän kanssa ja oletan, että silloin miehen pitäisi olla myös mukana. Nyt siis eka raskaus meneillään, joten tämä hyvinkin tuoretta tietoa, mutta loppuraskauden neuvolakäynneistä en vielä tarkemmin tiedä.

[/quote]

Perhetyöntekijän kanssa? Kuulostaa erikoiselle

[/quote]

Ei, vaan kuulostaa hyvälle ja tuoreelle käytännölle. T. Perhetyöntekijä

[/quote]

Tuo lukee kuntamme nettisivuilla ja on nimenomaan ekaa lasta odottaville. Neuvolassa ei asiasta ole vielä ollut puhetta sen kummemmin, mutta oli muistaakseni raskausviikoilla 30+. Käytännöstä ei siis vielä mitään tietoa, mutta ainakin semmoinen pitäisi olla.

Ihan uteliaisuudesta, eikö muilla ekaa lasta odottavilla ole ollut eka neuvolakäynti todella pitkä? Meillä siis kesti se noin 1,5h, kun täytettiin kaiken maailman laput ja juteltiin sen hetkisiä ajatuksia ja odotuksia yms. Ja tämä olikin meillä tiedossa juurikin siksi, että asiasta sanottiin jo aikaa varattaessa. Onko neuvolapalveluissa muuten paljon eroa kuntien välillä vai onko niissä joku standardi?

Vierailija
32/193 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 14:45"]

[/quote]

[/quote]

On aina tehnyt mieli kysyä, miltä se tuntuu kun on ihan helvetin tyhmä!!!

Vierailija
33/193 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 14:17"]Ekalle kerralle en häntä itse halunnut mukaan kun en yhtään tiennyt mitä siellä tulevan pitää ja halusin mennä yksin. Neuvolan nainen pyysi että otan hänrt seuraavalla kerralla mukaan.

No tänään ois se seuraava kerta, mutta mies aloitti juuri tänään uudessa työpaikassaan ja mietitään nyt että kehtaako hän ekana päivänään kysyä että voisko lähteä töistä aikaisemmin.

Nolottaa jos joudun menemään yksin.. vaikka hyvä syy sille oliskin. Mites teillä, onko miehenne olleet aina neuvolassa mukana?

[/quote]

Ei tuossa ole mitään noloa. Ei ole noloa siinäkään kun en itse huomenna pääse muksun 6kk neuvolan tarkastukseen. Olen itse silloin fysioterapiassa, joten vaimo menee muksun kanssa tarkastukseen. Ei tuollaisista asioista kannata stressata, se on ihan turhaa.

Vierailija
34/193 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 14:54"]

Omituista, ettei teidän miehenne halua olla neuvolassa mukana, tai ette halua häntä sinne. Hänen lapsensa ja puolisonsa hyvinvoinnista siinä on kyse! Meillä oli mies kummankin lapsen kaikissa raskausajan neuvoloissa mukana, yhtä kertaa lukuunottamatta, jolloin oli tärkeässä kokouksessa. Samoin hän on käynyt kaikissa lasten neuvoloissa kanssani. Eipä olisi käynyt mielessäkään, että lapset olisivat vain toisen asia.

Eri asia on, jos mies ei esim. töiden vuoksi vain pääse. Sille kun ei minkään voi. Mutta että äiti omisi lapsen odotusajan tai isä ei haluaisi osallistua, kuulostaa minusta omituiselle. Jos kerran koette neuvolan niin turhana, niin miksi sitten käytte siellä edes yksin?

[/quote]

Se, ettei mies tullut tapaamaan neuvolan terveydenhoitajaa kanssani, ei tarkoittanut etteikö hän olisi ollut kiinnostunut minun ja sikiön terveydestä. Ei ne ulkoiset puitteet, vaan se käytäntö nääs.

Ja lasten neuvolakäynneistä vastasin luonnollisesti minä silloin kun olin äitiyslomalla tai vanhempainvapaalla, töihin palattuani mies hoiti ne. Koska työni oli toisessa kaupungissa. Mies myös kävi lasten kanssa kaikki hammaslääkärikäynnit joita ikinä tuli.

Se, ettei hän ollut pitelemässä kättäni neuvolassa ei todellakaan heijastellut MITÄÄN ajasta kun vauva oli syntynyt. 

Vierailija
35/193 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei ollut kertaakaan neuvolakäynneillä mukana, en oikein tiedä, miksi hänen siellä olisi pitänyt edes olla. Kun kävimme ultrassa, niin siellä oli mukana joka kerta.

Vierailija
36/193 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 15:05"]

[/quote]

Se, ettei mies tullut tapaamaan neuvolan terveydenhoitajaa kanssani, ei tarkoittanut etteikö hän olisi ollut kiinnostunut minun ja sikiön terveydestä. Ei ne ulkoiset puitteet, vaan se käytäntö nääs.

Ja lasten neuvolakäynneistä vastasin luonnollisesti minä silloin kun olin äitiyslomalla tai vanhempainvapaalla, töihin palattuani mies hoiti ne. Koska työni oli toisessa kaupungissa. Mies myös kävi lasten kanssa kaikki hammaslääkärikäynnit joita ikinä tuli.

Se, ettei hän ollut pitelemässä kättäni neuvolassa ei todellakaan heijastellut MITÄÄN ajasta kun vauva oli syntynyt. 

[/quote]

No ei minunkaan mieheni siellä ollut kädessä pitelemässä, vaan paikalla juttelemassa voinnistamme, tulevasta lapsiarjesta, kuuntelemassa ohjeita ja ylipäätään osallistumassa odotukseen. Kenen kättä sinä olit siellä pitelemässä, jos kerran miehelläkään ei ollut siellä mitään tekemistä? 

Vierailija
37/193 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 15:13"]

No ei minunkaan mieheni siellä ollut kädessä pitelemässä, vaan paikalla juttelemassa voinnistamme, tulevasta lapsiarjesta, kuuntelemassa ohjeita ja ylipäätään osallistumassa odotukseen. Kenen kättä sinä olit siellä pitelemässä, jos kerran miehelläkään ei ollut siellä mitään tekemistä? 

[/quote]

Viimeinen lause ei nyt oikein osu maaliin tai sitten se on sen verran loistava loukkaus etten mä vaan tajua :D  No, lupaan loukkaantua heti kun älyän.

- ja tosiaan, olin unohtanut että on olemassa naisia ja miehiä joille pienten lasten kanssa oleminen ja tekeminen on vierasta ja jotka tarvitsevat sen neuvolan ohjeistuksen ja tiedon siitä, mitä tulossa on. Silloinhan se on tottakai paikallaan, että mieskin on mukana neuvolakäynneillä ja saamassa tietoa.

Vierailija
38/193 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

What? Neuvolakäynteihin ei mene yhteensä edes vuorokautta siitä keskiverrosta yhdeksästä odotuskuukaudesta. Eiköhän ole pikkaisen oleellisempaa miten se homma toimii neuvolakäyntien ulkopuolella? Oma mieheni hieroi joka ikinen päivä jalkojani, kun esikoistamme odotin. Siis joka ikinen päivä. Luimme yhdessä kaiken maailman raskausopuksia ja juttelimme fiiliksistämme jne. Mutta jostain syystä hän onkin jonkun mielestä tunnekylmä ukko, jota ei kiinnosta vaimon tai vauvan hyvinvointi, koska hän ei käynyt kanssani neuvolassa?

Vierailija
39/193 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 15:09"]Mun mies ei ollut kertaakaan neuvolakäynneillä mukana, en oikein tiedä, miksi hänen siellä olisi pitänyt edes olla. Kun kävimme ultrassa, niin siellä oli mukana joka kerta.

[/quote]

Mä olen ollut mukana lähes jokaisessa neuvolakäynnissä. Yksi aikaisempi käynti jäänyt fyssarin takia väliin ja nyt toinenkin kerta jää fyssarin takia väliin. Sinällään siellä on kyllä aika tylsää. Lähinnä katsovat painon ja pituuden jne. Et ei kyl paljosta jää pois jos ei käy neuvolassa. Tärkeintähän o, kuitenkin kun isänä osallistuu muksun hoitoon, ruokkimiseen, vaipan vaihtoon, pukemiseen, kylvetykseen, vauvauintiin, kärrylenkkeilyyn/ vauvareppulenkkeilyyn.

Vierailija
40/193 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 15:19"]

[/quote]

What? Neuvolakäynteihin ei mene yhteensä edes vuorokautta siitä keskiverrosta yhdeksästä odotuskuukaudesta. Eiköhän ole pikkaisen oleellisempaa miten se homma toimii neuvolakäyntien ulkopuolella? Oma mieheni hieroi joka ikinen päivä jalkojani, kun esikoistamme odotin. Siis joka ikinen päivä. Luimme yhdessä kaiken maailman raskausopuksia ja juttelimme fiiliksistämme jne. Mutta jostain syystä hän onkin jonkun mielestä tunnekylmä ukko, jota ei kiinnosta vaimon tai vauvan hyvinvointi, koska hän ei käynyt kanssani neuvolassa?

[/quote]

Minäkin sain jalkahieronnan joka ikinen ilta :), juttelimme odotuksesta ja tutustuimme tietoon. Näistä huolimatta mies halusi tulla neuvolaan joka kerran mukaan. Meidän perheemme asioistahan siellä juteltiin. Kyseltiin myös isän jaksamisista, kuunneltiin sykkeet ja seurattiin minun terveydentilaani, joka raskauden aikana oli melko heikko. 

En sanonut, että miehesi on tunnekylmä, totesin vain, että mielestäni on outoa, ettei mies ole kiinnostunut käymään neuvolassa.

Edelleen, jos neuvola on niin turha, ettei sinne edes miestä oteta mukaan, niin miksi te sitten käytte siellä? Stixsit ja verenpainemittarit voi ostaa itselleen kotiinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi