Kun sanotaan että nainen omii lapsen eikä anna miehelle tilaa olla isä
Niin mitä jos se isä ei kertakaikkiaan ota sitä tilaa vaikka sitä ihan tyrkyttää tai tee yhtään mitään lapsen kanssa? Vaikka kuinka yrittäisi antaa sitä kahdenkeskeistä aikaa isälle ja lapselle. Kun minusta lapsen kanssa ei voi olla niin että vahtaa koko ajan puhelinta sanomatta sanaakaan.
Kommentit (71)
Siis tuohan on ihan selvä yritys syyllistää naista miehen käytöksestä. Ei pidä kuunnella tuommoista ollenkaan.
Sitä paitsi ihan pieni vauva on kiinni äidissä jo oman itsensä takia. Silloin paras rooli isälle on hoitaa kotityöt ja tehdä äidin elämä helpoksi, ei itsekkäästi tunkea vauvan ja äidin väliin. Myöhemmin sitten isäkin saa isompaa roolia vauvan kanssa, kun äidin pitää saada omat taukonsa lapsenhoidosta. Ja taaperoa voikin jo hoitaa ihan 50-50.
Ehkä noissa tapauksissa on ennemminkin isä, joka kyllä hoitaa lasta mutta tekee mikromanageeravan äidin mielestä kaiken väärin. Väärät, yhteensopimattomat vaatteet, väärä ruokalappu, vaippa vähän sinne päin, eli lapsen äiti korjaa aivan kaikkea, mitä isä tekee eri tavalla kuin äiti itse tekisi. Uskoisin tällaisesta seuraavan helpoati, että isä ei lopulta tee mitään, koska kaikki menee kuitenkin väärin ja aina tulee sanomista.
Vauvapalstan vieraannuttaja-YH kerhon keskiviikkokokoontuminen näemmä taas tässä langassa.
Vierailija kirjoitti:
Siis tuohan on ihan selvä yritys syyllistää naista miehen käytöksestä. Ei pidä kuunnella tuommoista ollenkaan.
Sitä paitsi ihan pieni vauva on kiinni äidissä jo oman itsensä takia. Silloin paras rooli isälle on hoitaa kotityöt ja tehdä äidin elämä helpoksi, ei itsekkäästi tunkea vauvan ja äidin väliin. Myöhemmin sitten isäkin saa isompaa roolia vauvan kanssa, kun äidin pitää saada omat taukonsa lapsenhoidosta. Ja taaperoa voikin jo hoitaa ihan 50-50.
Pieni vauva ei ole äidissä kiinni. Vastasyntynyt voi olla 50/50 jos on pulloruokinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä noissa tapauksissa on ennemminkin isä, joka kyllä hoitaa lasta mutta tekee mikromanageeravan äidin mielestä kaiken väärin. Väärät, yhteensopimattomat vaatteet, väärä ruokalappu, vaippa vähän sinne päin, eli lapsen äiti korjaa aivan kaikkea, mitä isä tekee eri tavalla kuin äiti itse tekisi. Uskoisin tällaisesta seuraavan helpoati, että isä ei lopulta tee mitään, koska kaikki menee kuitenkin väärin ja aina tulee sanomista.
Joo ymmärrän tämän. Mutta entä jos mitään tuollaista ei ole taustalla ja siltikään isä ei tee mitään? Jos ei ole ollut edes teoriassa mahdollista huomauttaa vääristä vaatteista tai ruokalapusta, kun isä ei niitä koskaan lapsen päälle ole pukenutkaan kun ei vaan osallistu.
Tämä "omiminen" on sitä ettei isää kiinnosta ja jonkun, eli äidin on se vauva hoidettava. Sitten saattaa vielä käydä niin, että isä tulee mustasukkaiseksi omalle lapselleen ja yrittää sabotoida äidin ja lapsen suhdetta.
Nainen antaa miehelle tilaa vasta sitten kun mies toimii niin kuin nainen vaatii. Eli todellisuudessa vaikka kuinka naiset sanovat antavansa tilaa ja sanovat että mies saa olla omanlainen isä todellisuudessa muehelle ei annetatilaa ja mies ei saa olla omanlainen isä. Tämän tietää ihan jokainen nainen vaikka muuta valehtelisi. Yhtäkään naista eivoi rehelliseksisanoa kun ihan jokainen nainen valehtelee. Valhe se pieni valkoinenkin valhe on
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Tuon vuoksi oli pakko ottaa ero, koska lapset ovat minulle ne tärkeimmät ja onhan siinä mielenterveyskin koetuksella kun päivästä toiseen teet kaiken väärin ja tekemisiäsi vahditaan. Eron jälkeen arki lasten kanssa alkoi kummallisesti soljua huomattavasti helpommin. Isä
Pian kaikki keksityt kauhutarinat isien töppäilyistä tähän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ymmärrän tämän. Mutta entä jos mitään tuollaista ei ole taustalla ja siltikään isä ei tee mitään? Jos ei ole ollut edes teoriassa mahdollista huomauttaa vääristä vaatteista tai ruokalapusta, kun isä ei niitä koskaan lapsen päälle ole pukenutkaan kun ei vaan osallistu.
Meitä on niin monenlaisia isiä ja äitejä.
Eikö olekin ihmeellistä?
Vierailija kirjoitti:
Nainen antaa miehelle tilaa vasta sitten kun mies toimii niin kuin nainen vaatii. Eli todellisuudessa vaikka kuinka naiset sanovat antavansa tilaa ja sanovat että mies saa olla omanlainen isä todellisuudessa muehelle ei annetatilaa ja mies ei saa olla omanlainen isä. Tämän tietää ihan jokainen nainen vaikka muuta valehtelisi. Yhtäkään naista eivoi rehelliseksisanoa kun ihan jokainen nainen valehtelee. Valhe se pieni valkoinenkin valhe on
En tiedä miten voi antaa enää enempää tilaa, kun vauva huutaa nälkäänsä tai märkää vaippaa, ja isä ei tee mitään vaikka kuinka kauan odottaisit. Pakko se on vaan sitten itse mennä hoitamaan asia, koska ei se vauva voi siinä huutaa kunnes isää huvittaa olla omanlaisensa isä.
Ihmisillä on kyllä ihan karseita parisuhteita.
Tämähän on tietenkin tapauskohtaista, mutta...
Isät hoitaa asiat omalla tavallaan, ei äitin tavalla.
Kotona oli järjestään aina "äitin säännöt", kun hän oli paikalla. (Puhun exästä)
Kun exä oli muualla fyysisesti, touhuttiin kolmestaan "meidän tavalla". Käytiin vaikka uimassa, niin tälläsin neitille kellukkeet selkään ja toiset käsiin ja eikun räpiköimään. Siellä kroolas ihan innolla. Poika ilmoitti, että äiti ei antais...
Kun oltiin erottu, mentiin lasten kanssa veneretkelle. Napottivat nätisti veneessä ja saareen päästyämme kun viritin tulia, vipottivat liivit päällä pitkin kallioita. Otin kuvia, kun istuivat kalliolla kumppareineen. Tyttö sanoi, että elä laita kuvaa äitille, se saa hepulin.
Hyvin pätjösin vko/vko-systeemiä, vsikka oli vuorotöissä.
Mun kohdalla äiti tunki nokkansa liikaa mun ja muksujen elämiseen. Vain hänen tapansa oli oikea.
Yösyötin molempia, luin iltasatuja, vrin puistoon jne. Mutta usein en toiminut juuri kuten hän toimi ja sain siitä kuulla.
M46
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha lapsi?
Kuinka vanha lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä on niin monenlaisia isiä ja äitejä.
Eikö olekin ihmeellistä?
Tämä ei kyllä vastannut mitenkään esitettyyn kysymykseen. Mitä jos isä ei tee mitään? Ei hoida lasta, ei syötä, ei pue, ei viihdytä, ei vaihda vaippaa? Ei ole koskaan niin tehnytkään, eikä koskaan moitittu. Mikä silloin on pielessä?
Ei varmaan anna isän osallistua elatukseenkasn. Ei halua ertä se isä ostaa ruokaa ja vaatteita lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Näin se yleensä on. Nainen ei anna miehelle hoitaa lasta haluamallaan tavalla. Jatkuvan vähättelyn ja "väärin" tekemisen jälkeen miehen kiinnostus hoitaa lasta on minimaalinen, kun nainen on paikalla. Kahdenkesken lapsen kanssa on paljon helpompaa kuin, että olisi nalkuttava nainen hengittämässä niskaan.
Mulla on huono isäsuhde ja omat vanhempani ovat eronneet. Olin lapsena vähän kateellinen niille kavereilleni, joilla oli mukavat ja osallistuvat isät. Harmitti, kun itselläni ei ollut.
Oman lapsen kohdalla halusin, että tytöllä ja isällään on hyvät välit. Mulla tuli komplikaatioita synnytyksen lopuksi, joten isä "joutui" / pääsi harjoittelemaan lapsen hoitoa yhdessä kätilön kanssa (pukeminen, navan puhdistus, vaipan vaihto, kylvettäminen jne. Hyvät opit sai. Itse sain nämä samat opit hiukan myöhemmin, Sairaalasta päästyä molemmilla oli samat neuvot ja ohjeet, mitä oli hyvä käyttää kotona. Meillä mies mm. puki vauvan ja vaihtoi vaipat siinä missä minäkin. Halusin, että hän pärjää tarvittaessa yksin vauvan kanssa, jos mulle esim. tapahtuisi jotain. Mieheni oli myös pari kuukautta hoitovapaalla, kun itse palasin töihin ja hyvin pärjäsivät. Päiväkotiinkin kävivät tutustumassa yhdessä.
Tytöllä ja isällä on aivan loistavat välit ja on ollut ihana nähdä miten isä on ollut mukana lapsen jutuissa vuosien mittaan siinä missä minäkin. Meillä on todellakin hoidettu lasta tasapuolisesti ihan alusta lähtien.
Ei se isäsuhde tule yhtäkkiä joskus lapsen ollessa vanhempi. Kyllä se suhde rakentuu ihan luonnostaan, kun aloittaa sen "rakentamisen" ihan sieltä alusta lähtien eli on läsnä lapselle ja mukana lapsen jutuissa ihan vauvasta lähtien. Kannustan kaikkia vanhempia tähän ihan sukupuoleen katsomatta.
No tämä. Annat miehelle tilaa olla isä ja omanlaisensa isä ja silti miestä ei kiinnosta.
Minusta nuo äiti omii lapsen -syytökset, johtuvat siitä, että mies ei ota vastuuta. Jonkun on otettava vastuu, ja äidille se usein jää. Jonkun täytyy huolehtia lapsesta.