Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~*~*~ Tonskat elokuussa ~*~*~*~

03.08.2008 |

Tonskat ovat toista lastaan odottavia yhden lapsen äitejä. Suurin osa on tuttuja toisilleen jo kirjoiteltuaan esikoista odottaessaan Ensikoissa. Mukaan mahtuu myös uusia tuttavuuksia!

Liity mukaan kertomalla itsestäsi seuraavat tiedot:

NIMIMERKKI

OMA & MIEHEN IKÄ

ASUINPAIKKA

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA

TONSKAN LASKETTU AIKA

SYNNYTYSSAIRAALA

TONSKIEN LASKETUT AJAT:

28.7.08 Larsku85

18.8.08 sapa-82

28.8.08 kamomilla06, pesukarhu83

5.9.08 Mörötin

6.10.08 Coltsfoot, flipperi

30.10.08 Viipero

5.11.08 Osborne

21.11.08 Sonteri

25.11.08 napero79

29.11.08 AinoAurora

10.12.08 Niamey_85

25.12.08 Karssuli

28.12.08 Iida-Linnea

01/09 Han-han

8.1.09 Alessandra

16.1.09 Laventeli, Jepsis

20.1.09 MiaMik

26.1.09 Mammanalku77

1.2.09 maikiss

12.2.09 amanda

helmi-maaliskuu 09 Kesis

13.3.09 Pi-Ki

5.4.09 Pikku-milli

SYNNYTTÄNEET TONSKAT:

Henna, tyttö

Burde, tyttö

Queen, poika 21.6.08

Quiero, poika 30.7.08

Poikia yhteensä: 2

Tyttöjä yhteensä: 2

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ESITTELYT:

NIMIMERKKI: Ainoaurora

OMA & MIEHEN IKÄ: 32/38

ASUINPAIKKA: Sibbo

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 16.12.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 29.11.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: Porvoo

NIMIMERKKI Alessandra

OMA & MIEHEN IKÄ 30/33

ASUINPAIKKA Pirkanmaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poika 4.2.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 8.1.2009

SYNNYTYSSAIRAALA Vammala

NIMIMERKKI: -amanda-

OMA & MIEHEN IKÄ: 25 & 36

ASUINPAIKKA: Hki

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 14.4.07

TONSKAN LASKETTU AIKA: 12.2.09

SYNNYTYSSAIRAALA: naistenklinikka

NIMIMERKKI Coltsfoot

OMA & MIEHEN IKÄ 25&28

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Hilla 04/2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 6.10.2008

SYNNYTYSSAIRAALA OYS

NIMIMERKKI: flipperi

IÄT: 24/24

ASUINPAIKKA: Espoo

ESIKOINEN: Kia 21.04.2007

TONSKAN LA: 06.10.2008

SYNNÄRI: JS

NIMIMERKKI Han-han

OMA & MIEHEN IKÄ 22&26

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA S 02/07

TONSKAN LASKETTU AIKA 01/09

SYNNYTYSSAIRAALA OYS

NIMIMERKKI iida-linnea

OMA & MIEHEN IKÄ 30 & 30

ASUINPAIKKA Etelä-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA tyttönen 12.5.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 28.12.2008

SYNNYTYSSAIRAALA Hyvinkää

NIMIMERKKI: Jepsis

OMA&MIEHEN IKÄ: 33/31

ASUINPAIKKA: Pirkanmaa

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 29.10.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 16.1.09

SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS / Vammala

NIMIMERKKI: kamomilla06

OMA & MIEHEN IKÄ:32/42

ASUINPAIKKA:Etelä-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA:Tyttönen 16.10.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: HYS

NIMIMERKKI: Karssuli

OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28

ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 2.10.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 25.12.2008 (Jeesus-baby)

SYNNYTYSSAIRAALA: Kättäri

NIMIMERKKI: Kesis (Kesämorsian2006)

OMA & MIEHEN IKÄ: 26/29

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Lenni 3.4.2008

TONSKAN LASKETTU AIKA: Helmi-maaliskuu 2009

SYNNYTYSSAIRAALA: KOS

NIMIMERKKI: Larsku85

OMA & MIEHEN IKÄ: 23 ja 25

ASUINPAIKKA: Pirkkala

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eemeli 13.10.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.7.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: Tays

NIMIMERKKI: Laventeli

OMA JA MIEHEN IKÄ: 29 / 32

ASUINPAIKKA: Renko

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 11/2005

TONSKAN LASKETTU AIKA: 160109

SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS

NIMIMERKKI: maikiss

IÄT: 22 ja 22

ASUINPAIKKA: Tuulos (hml ja lahti välissä)

ESIKOINEN: Aatu 170506

TONSKAN LA: 010209

SYNNÄRI: KHKS

NIMIMERKKI: Mammanalku77 eli Mammis

OMA & MIEHEN IKÄ: 31 / 30

ASUINPPAIKKAKUNTA: Helsinki

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Oona 12.4.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA: 26.1.2009 (oma arvio)

SYNNYTYSSAIRAALA: Kätilöopisto

NIMIMERKKI: MiaMik

OMA & MIEHEN IKÄ: 24 molemmat

ASUINPAIKKA: Ylöjärvi

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: Ida 2.10.06

TONSKAN LA 20.1.09

SYNNYTYSSAIRAALA: Tays

Vierailija
2/42 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIMIMERKKI: Mörötin-81

OMA & MIEHEN IKÄ: 27/27

ASUINPAIKKA: Keski-Suomi

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 15.11.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 5.9.08, todennäköisesti kyllä syntyy yli lasketun ajan

SYNNYTYSSAIRAALA: KSKS

NIMIMERKKI: napero79

OMA JA MIEHEN IKÄ: 29/31

ASUINPAIKKA: RENKO

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eetu 100206

TONSKAN LASKETTU AIKA: 251108

SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS

NIMIMERKKI: Niamey_85

OMA & MIEHEN IKÄ: 23/31

ASUINPAIKKA: Lempäälä

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 19.8.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 10.12.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS

NIMIMERKKI: osborne

OMA & MIEHEN IKÄ: 30/32

ASUINPAIKKA: Pirkkala

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: typy 9.11.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 5.11.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS

NIMIMERKKI: pesukarhu83

OMA & MIEHEN IKÄ: 25/32

ASUINPAIKKA: Länsi-Uusimaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Jonsku 04/06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: Ei vieläkään päätetty :)

NIMIMERKKI: Pi-Ki

OMA & MIEHEN IKÄ: 25 ja 29

ASUINPAIKKA: Järvenpää

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Arttu 05.03.07

TONSKAN LASKETTU AIKA: 13.03.2009

SYNNYTYSSAIRAALA: Hyvinkää

NIMIMERKKI pikku-milli

OMA & MIEHEN IKÄ 26v ja 31v

ASUINPAIKKA Pirkanmaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poitsu 28.4.06

TONSKAN LASKETTU AIKA 5.4.09

SYNNYTYSSAIRAALA TAYS

NIMIMERKKI: QueenBzZ

OMA &MIEHEN IKÄ: 24/24

ASUINPAIKKA: hollola

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA 09.08.06

TONSKAN LA: 10.07.08

SYNNYTYSSAIRAALA:PHKS

NIMIMERKKI: quiero3

OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: quu 08/06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 3.8.08

SYNNYTYSSAIRAALA: JS

NIMIMERKKI: sapa-82

OMA&MIEHEN IKÄ: 26/25

ASUINPAIKKA: Alajärvi

ESIKOISEN NIMI JA SYNT.AIKA: Nea 8.3.2007

TONSKAN LASKETTUAIKA: 18.8.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: SeKS

NIMIMERKKI: Sonteri

OMA&MIEHEN IKÄ: 32/37

ASUINPAIKKA: Liperi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Miska 12.7.2007

TONSKAN LASKETTUAIKA: 21.11.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: P-KKS

NIMIMERKKI: Viipero

OMA & MIEHEN IKÄ: 26/28

ASUINPAIKKA: Etelä-Pohjanmaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aleksi 7.11.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 30.10.08

SYNNYTYSSAIRAALA: SeKS

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittelen taas uutta pinoa jo hiukan etuajassa, kun huomenaamulla en kuitenkaan ehdi. Lähdetään heti aamusta Aleksin kanssa ajelemaan mun vanhempien luo pariksi yöksi.

Leenikselle paljon onnea plussasta ja tervetuloa mukaan jutustelemaan!

Pesukarhu, minäkään en liikaa tiedä tuosta perätilasynnytyksestä ja sen riskeistä. Ainakin sitä seurataan tosi tarkasti, ja synnytyslääkäri hoitaa synnytyksen kai yleensä, kätilö siinä apunaan. Ponnistusvaihe on tietty se kriittisin, pää pitäisi saada suht äkkiä ponnistettua ulos kun muu kroppa on jo tullut. Mua jännittäisi tuo sen takia, että ekassa synnytyksessä ponnistusvaihe oli suht pitkä ja työläs, vaikka pojan lopulta 43minuutin jälkeen sainkin omin avuin puserrettua ulos. Mutta onhan se ponnistusvaihe usein huomattavasti lyhyempi ja helpompi jo toisessa synnytyksessä. Tiedän myös yhden tapauksen, joka synnytti kaksoset, molemmat perätilassa alakautta, ja hyvin meni!

Viipero rv 27+3

Ohessa linkkiä vanhaan pinoon.

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Vierailija
4/42 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA Q:LLE SEKÄ KOKO PERHEELLE POTRASTA POJASTA! :) <3 Hienoa, että synnytyskin sujui näppärästi, vaikka aivan pieni vauva ei ollutkaan kyseessä.

Han

Vierailija
5/42 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania vauvauutisia teillä!

Poppikselle, Pikku-millille ja Leenikselle vilkutuksia ja onnea odotukseen! =)

Ja tietysti kaikille muillekin tonskailijoille vilkutuksia!

-Amy, joka ei vieläkään tonskaile ;)

Vierailija
6/42 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt niitä vauvauutisia sitten oli tullut :)

Suuret onnittelut Q:lle ja koko perheelle poikavauvasta! Pojalla oli sitten komeasti kokoa ;) Ihanaa, että kaikki meni synnytyksessä hyvin ja muutenkin olette päässeet hyvin alkuun vauva-arjessa. Kirjoittelehan kuulumisia!

Toivottavasti Larskunkin vauva olisi jo äidin sylissä bd

Pesukarhun Kirppu sitten haluaa pysyä istumassa ja aiheuttaa äidille ja isillekin päänvaivaa :( Kaikki mahdollinen tieto tosiaan kannattaa ottaa vastaan ja tehdä se lopullinen päätös vasta sitten. Useinhan ne kurjat sektiokokemukset liittyvät hätäsektioihin ja siellä pelkopolilla mulle ainakin vakuuteltiin, että suunniteltu sektio on ihan eri juttu. Vauvalle pitäisi olla hyvin riskitön ja äidinkin toipuminen suht nopeaa. Väärää päätöstä et voi tehdä, joten kuuntele vaan itseäsi mikä on teille oikea tapa saada tämä lapsi maailmaan.

Miten teillä elokuisilla on esiintynyt ennakoivia supistuksia? Minä jo vähän säikähdin viime yönä, kun jouduin valvomaan supistusten takia ja kipuakin oli sen verran, että panadolista ei ollut mitään apua :( Mullahan oli tosi paljon ennakoivia supistuksia esikoisesta ja silti odotus meni yliajalle ja synnytys piti käynnistää. Ne ennakoivat supistukset olivat kuitenkin enempi sellaista mahan kovettumista, mutta näihin viime öisiin supistuksiin liittyi tosi kova särky alavatsassa ja selässä. Teki mieli jo lähteä kaurapussia lämmittämään, mutta en sitten halunnut ottaa riskiä, että esikoinen olisi herännyt mikron hurinaan. Tänään olen yrittänyt olla aika rauhakseen ettei tarvitsisi ensi yönä kipuilla. Kurjaa vaan, jos joudun taas olemaan koko loppuodotuksen kipeä ja paljon valvomaan öitä :(

Tällä viikolla ei ole neuvolassa käyntiä, mutta ensi viikolla käyn äitipolilla lääkärintarkastuksessa ja sitten alkaakin ne viikoittaiset neuvolavierailut. Mulla on vielä kaikki vauvavalmistelut tekemättä, mutta viimeksi kun odotus kesti niin pitkään ja kaikki oli jo ajoissa valmista niin ajattelin nyt jättää tekemistä tänne loppuodotukseen. Ja ei tässä kyllä suoraan sanoen ole ehtinytkään mitään valmisteluja tekemään.

Hyvää viikonalkua kaikille ja tämä viikko varmaan tuo jo vauvan Larskullekin :)

Mörötin rv35+3

Vierailija
7/42 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea koko Q:n perheelle vauvelista, olipa hienoa että synnytys sujui niin jouhevastI!

Työpöydän äärestä Laventeli 16+3

Vierailija
8/42 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin muka aikaiseen tänään töihin, mutta vielä en ole saanut oikein muuta kuin aamiaisen syötyä... jotenkin alkaa huomata raskauden ajattelua hidastavan vaikutuksen, sinänsä tosi huono juttu, kun pitäis jaksaa täysillä painaa vielä pari kuukautta.

Muutenkin minulla on vähän paniikkia tuosta lähestyvästä synnytyksestä, siis että ihan oikeastiko meille on kohta tulossa toinen vauva! :)

Omaan napaan ei vieläkään mitään ihmeitä, Rajulla oli eilen tosi aktiivinen päivä, joten tänään on sitten varmaan tiedossa hiljaiseloa, näin se tuntuu meillä aina menevän. Maha on jotenkin ihan pinkeä nyt... Toissailtana oltiin miehen kans pitkästä aikaa oikein helliä toisillemme (siis oikeasti, meillä oli vieraita ainakin 3 viikkoa putkeen!) ja jopas supisteli sen jälkeen. Typyä odottaessa supparit ei koskaan tuntuneet selässä ennen synnytystä, nyt tuntui sielläkin. Menivät kuitenkin pian ohi, joten ei huolta. Ja lapsikin potki kovasti.

Mun mieleni on muuten vissiin aika totaalisesti nyt asennoitunut siihen, et poika tulee, koska meinaan koko ajan kirjoittaa "poika potkii" tjms. :)

Mulla oli muuten viime viikolla se sokerirasitus, ikinä ennen ei ole tullut siitä huono olo, mutta nyt tuli. Meinasin kuukahtaa odotushuoneeseen viimeisen tunnin aikana ja kun pääsin töihin, kädet tärisi. Huono olo meni onneksi ohi, kun pääsin heti lounaalle. Ensi viikolla sitten kuulen, millaiset oli tulokset, todennäköisesti kaikki on kunnossa, kun eivät ole soitelleet perään.

Mutta se omasta navasta. pikku-millille onnittelut tätäkin kautta, samoin leenikselle (ja muillekin lähiaikoina plussanneille, jos en ole muistanut onnitella!)

pesukarhulle mun piti sanoa jo aiemmin, että minulle tuli ihan heti mieleen, että Joonan sisko voisi olla Emilia. :) Toivotaan, että saat päätettyä synnytystavasta pian, niin ei tarvitse sitä miettiä koko ajan. Minäkin kannatan kaikkia tutkimuksia, eihän päätöstä ilman niitä voi tehdä. Itse varmaan yrittäisin perätilasynnytystä, mutta kallistuisin sektioon, jos kuvauksissa yhtään näyttäisi, että ei mahdu tulemaan.

Jaahas, kaipa sitä pitää töihin tarttua.

MM!!, mulla olis sulle asiaa, jos jossain välissä ehdit soittaa, kun sulla on hyvä hetki (oon pari kertaa yrittänyt, mut oot ollut varattu).

-Osse, typy ~1v9kk ja Raju rv 26+6

9/42 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinhän siinä kävi, että meillekin vihdoin vauva syntyi :)

Sunnuntaina 3.8. klo 19.17 syntyi meille tyttövauva, 3770g ja 52cm. Synnytys oli hieman pidempi kuin edellinen, 9h ja jotain päälle, mutta silti siitä jäi oikein hyvä mieli. Kivunlievityksenä sain spinaalin, jonka teho valitettavasti loppui viime metreillä. Mutta eipä se haitannut :) Tyttö tuli maailmaan 7 minuutin ponnistelujen jälkeen (mikä siis oli aivan mahtavaa verrattuna edelliseen 35 min ponnistusvaiheeseen) ja mulle tuli vain pieni repeämä, 3 tikkiä.

Tänään kotiuduimme ja vauva on ihana. Eemeli taas on aika vaikee... Sillä on ihan hirvee uhma ja se on mulle aika vihainen, kun oon ollu pari päivää ja yötä poissa. Ja se on TODELLA kiinnostunut vauvasta! Vähän liikaakin :) Mutta kyllä se tästä :)

Tuun kertomaan paremmalla ajalla lisää synnytyksestä ja muusta. Kaikkee hyvää teille kaikille!

-Larsku ja muu poppoo

Vierailija
10/42 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikein kaksin kappalein!

Paljon onnea Quieron perheelle potrasta pojasta ja Larskun perheelle tytön typykästä!!

Terveisin Hermione ja Milo 1,5v

Vierailija
11/42 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin jo pari päivää sitten, mutta viesti jäi jonnekin matkalle.

Onnea Quulle, jossen vielä saanut onnitteluita perille! Iso poika tuli, mutta onneksi kaikki meni niin hienosti.

Onnea myös Larskulle, vihdoin ja viimein sullakin tyttö kainalossa :)

Ja uusimmalle plussanneelle onnea tietenkin myös :) Aksusta tulee varmaan oikein hyvä isoveli, kun ehtii ikää ja viisautta tulla roppakaupalla tässä syksyn ja talven aikana :)

Pesukarhulle kirjoitin ehkä miljoona megabittiä sektiosta, mutta sinne katosivat... Kannattaa miettiä, kummalta kannalta asiaa ennemmin ajattelet. Onko ensiarvoisen tärkeätä se, ettei synnytyksessä pääse tulemaan mitään kiireellistä tilannetta, vai se, että pääset synnyttämään luontevaksi katsomallasi tavalla? En yritä kärjistää mitenkään, vaikka tuo taisi nyt kuulostaa siltä. Tarkoitan vaan sitä, että itse kyselisin tarkkaan molempien tapojen riskit sekä vauvalle että äidille. Sehän jo tiedetään, että sektio on äidille suurempi riski kuin alatiesynnytys. Miten on laita vauvan kohdalla? Onko isoa riskiä, että tulee solisluun murtuma, hapenpuutetta tai sydänäänten laskua? Ja kuinka mahdollista on, että kesken perätiesynnytyksen lähdetäänkin kiireelliseen sektioon? Nämä asiat olisivat itselleni tärkeimpiä synnytystapaa valitessa.

Noelin sektion jälkeen lääkäri tuli sanomaan mulle, että vauvan kannalta sektio oli ehdottomasti paras ratkaisu. Siitä jäi itselle luottavainen mieli, vaikka hirveästi ketuttikin se sektio synnytystapana. Vauvasta pidetään tosi hyvää huolta sektiossa, ja harvemmin äidillekään tulee mitään ylimääräisiä komplikaatioita. Toisaalta alatiesynnytys on se ainoa luonnollinen synnytysmuoto, ja varmasti monet perätiesynnytykset hoituvat liukkaasti myös alakautta.

Meidän pikku Solifer se vaan myllää mahassa. (Solifer = Sofia tai Oliver :) ) Istukka edessä rajoittaa kyllä potkujen tuntemista, mutta muuten mahassa käy temmellys. Kohtu tuntuu olevan jo aika korkealla, lähes navan korkeudella. Sen sijaan kovin pullahtanut se ei vielä ole, mutta ei yllätä mun vartalotyypillä. Elokuun puolella pullahtanee kuitenkin.

Onko se häpyluun jomottaminen liitoskipuja? Vähän jo vaivaa joku särky siellä suunnalla. Selkä on samalla lailla kipeä kuin Noelia odottaessa, tosin ei yhtä pahasti vielä. Ja rintoihin on tullut kuppikoko lisää, ja koko ajan tuntuvat turpoavan! Ihan näin ei käynyt viimeksi. Toisaalta painoakin on tullut jo vähän päälle 7kg, ja osa siitä päätyy rintoihin...

Muuten tämä keskiraskaus on helppo kuten viimeksikin. Pystyn juoksemaan Noelin perässä, pyöräily luonnistuu, ei väsytä eikä vielä närästä. Kestäisi vaan kauan tämä helppo vaihe...

Kandi 17+5

Vierailija
12/42 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisiä lomapäiviä täällä vietetään, maanantaina olis sitten rankka paluu arkeen, 5½viikoksi tosin vaan maksimissaan!!! Tänään soittelin töihin, kun sain sokerirasitukseen ajan sellasena päivänä, että joudun vaihtaan vuoron (onneksi tältä "helpolta" työkaverilta ; ) ) ja siellä kuulemma on samanlaista menoa luvassa kuin viime keväänäkin, joten saattaapi olla että haen saikkua jossain vaiheessa... Mutta kattellaan nyt...

Meillä on vielä pikkasen puuhaa näin viimeisten lomapäivien "kunniaksi" maalausta, tapettien laittoa (onneksi mun isäni lupas tulla auttamaan!!!) rappusten tekoa, ja muuta pientä viilausta. Viime viikonloppuna vietiin jo eka kuorma mun vanhempien vintille varastoon, vaan sellanen 4jätesäkillistä villalankaa... Eipä pääse loppumaan vähään aikaan... Ja niiden lisäksi jätin vielä jonkun kerän kotiin, jos tässä vaikka innostuis tekeen jotain vauvalle ja Eetulle. Tänään jo kaivoin käsityölehtiä esiin, mutten osaa päättää mitä haluun...

Eilen mua vähän suretti hetken aikaa, kun se talo jota käytiin viime viikolla kattomassa, olikin sitten saatu myytyä... No, eiköhän mekin vielä omamme löydetä, kun saadaan tää eka myytyä! Kahen asunnon loukkuun ei haluta jäädä!

Eilen kävin (sitten maaliskuun) kampaajallakin ja nyt on kuulkaa niin lyhyt tukka ettei ikinä ennen oo ollut! Hui! (niin ja oli eka kerta tällä lomalla, kun sain omaa aikaa... mies on ollut kyllä vissiin viis kertaa pelaamassa työkaverinsa kanssa tennistä!!!)

Larskulle onnittelut tytöntyllerön syntymän johdosta! Täälläkin ootellaan kovin synnärikertomusta ja tietty vauva-arjen sujumis-raporttia! Kirjoittele kun jaksat!

Quustakin ja perheestä olis kiva kuulla jotain... Sitten kun jaksat/kerkiit kirjoitella!

Osse oli kärsinyt suppareista kanssa... Ja mulla on kanssa huomattavissa tuota raskauden hidastamaa aivotyöskentelyä, nytkin oon jo joutunut miettimään monta sanaa että mitenkäs se kirjoitetaan ja mitä mun piti kirjoittaa!!! Ei kiva!!! Millastahan tää on sitten marraskuussa... Kääk!!!

Supistuksista oli ollut juttua... Mä en oikeesti tiedä onko mulla supistuksia vai onko ne jotain liitoskipuja, mutta tänäänkin (ehkä kerran pari päivässä tunnen näin) kun nousin sängystä niin sattu ihan pirusti tonne alavattaan ja jouduin hetken olemaan ihan vaan paikallaan, onneksi meni kipu ohi...

Mitenkäs ootte kertoneet enskoille tulevasta tonskasta? Ja ovatko enskat sen ymmärtäneet? Me ollaan kyllä kerrottu Eetulle vauvan tulosta, varmaan päivittäin jotain höpötellään, mutta musta tuntuu ettei Eetu tajua vielä mitään koko asiasta! No, onpahan sitten marras-joulukuussa ihmeissään kun veljeni vaimonsa kera saa kanssa pienokaisen...

Sektiosta... Mulla ei oo omakohtaista kokemusta siitä eikä oikeestaan muutakaan kokemusta... Mutta juurikin mun veljen vaimo on sitä vakavasti miettinyt, ja tullut nyt siihen tulokseen että HALUAA sektion... Hän kun pelkää kipua ihan hirveästi ja hällä on kuulemma kauheat menkkakivut AINA!!! Nyttenkin... Hmmm. Mä en oo oikein osannu sanoo sille mitään, muutakuin että sen että toipuminen kestää paljon pitempään kuin alatiesynnytys. Ja sanoin myös että kannattaa pyytää päästä puhumaan pelkopolille kivusta yms. mutta luulenpa että hän on asiansa päättänyt, eikä sitä tule muuttamaan! No, eipähän oo mun asiani...

Vielä omaa napaa, "eemeli" pitää ihan hirveetä/ihanaa jumppatuokiota masussa! Ja ai, että ne tuntuu ihanalle!!! Niin ja eilen kun kävin kampaajan jälkeen kaupoilla, niin ostin eemelille yhen potkarin, vaaleenvihreen. Mä en osaa oikein ostaa mitään, kun noita Eetunkin vaatteita on ihan joka paikka täyteen...

Mutta joo, nyt jos menis vähäksi aikaa kattoon töllöö ja sitten nukkumaan.

napero ja "eemeli" 24 sekä untenmailla Eetu 2v6kk

Vierailija
13/42 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea koko perheelle pikkuisesta tytöstä! Vihdoinkin tyttö päätti jättää yksiönsä :)

Mäkin oottelen Quieron ja Larskun synnytyskertomusta ja raporttia vauva-arjen alkamisesta sitten, kun vaan jaksatte/kerkiitte :)

Napero, mekin ollaan päivittäin puhuttu Jonskulle vauvasta ja selitetty kaikkea, mitä vauva sitten tekee ja mitä se ei osaa tehdä. Jonsku nimittäin luulee, että vauva leikkii heti hänen kanssaan ja katsoo Tomi-traktoria. Jonsku odottaa vauvan olevan hänen ikäisensä. Sanoo monesti vastaantulevia taaperoita vauvaksi. Sanoo hän kyllä ihan oikeitakin vauvoja vauvoiksi, mutta ei ehkä vielä ymmärrä eroa. Jonsku on välillä ihan kiinnostunutkin ollut mahasta. On halunnut jutella sille ja kuunnella sitä. Ja Jonskua kovasti naurattaa, kun sanotaan, että vauva on väärinpäin :)

Raskaudenaikaisesta huonomuistisuudesta olitte keskustelleet. Mulle ruoanlaitto on välillä tosi vaikeeta, kun saatan pyöriä keittiössä, kun häkkyrä, kun en muista mitä piti seuraavaksi tehdä. Astioitakaan en löydä vaikka oikeesti tiedän tarkalleen, missä ne on :)

Kiitos Osse ja Kandi rehellisistä mielipiteistä tän synnytystavan suhteen. Kandi oli hyvin laittanutkin juuri ne kysymykset tohon, mitkä mäkin haluaisin tietää. En missään nimessä haluais ottaa turhia riskejä vauvan terveyden suhteen. Siksi haluisinkin tietää, miten suuri todennäkösyys on, että vauva kärsii hapenpuutteesta, jää jumiin, joudutaan kiireelliseen/hätäsektioon, vauva saa vammoja raajoihinsa yms. Toivoisin, että se lääkäri naikkarilla vastais mulle rehellisesti, miten suuri riski noihin kaikkiin on takaraivotarjontaiseen alatiesynnytykseen verrattuna. Kait siinä suurentunut riski täytyy olla, kun kerta lähtökohta jo on, että lääkäri hoitaa sen synnytyksen. Mutta eihän lääkäritkään kaikkeen pysty, joten silti jotain voi sattua. Mielummin otan itselleni ne haitat/riskit, kun vauvalle. En vois ikinä antaa itselleni anteeksi, jos päättäisin synnyttää alateitse ja vauvalle aiheutuis siitä jotain. Eli hyvin todennäköisesti synnytän sektiolla, mutta meen ehkä kumminkin ensin keskustelemaan sen naikkarin lääkärin kanssa asiasta.

Eli sain ajan naikkarille 11.8. Lääkäri ultraa vauvan, jonka jälkeen keskustellaan synnytystavasta. Jos haluan synnyttää alateitse, kuvataan lantio. Vielä mä kuitenkin mietin tota käyntiä. Jos sittenkin vaan peruis sen ja ottais sen leikkausajan. Mä oon oikeesti vatvonu tätä koko ajan ja jokatoinen sekunti oon toista mieltä. Mies on jo ihan kypsä tähän vatvomiseen. Ei kait siinä mitään toisaalta menetä, jos käyn siellä. Mä vaan vähän pelkään, että jos kaikki on hyvin, ne painostaa mut synnyttämään alateitse. Sen takia olis helpompi vaan nyt perua se aika.

Tiedän, että te ette oikeesti jaksa lukea näitä mun vatvomisiani, mutta tää kirjottaminen selkiyttää hirveesti mun ajatuksia, joten joudutte nyt kärsimään ;)

pesukarhu rv 36+5 (jee, Kirppu on pian täysiaikainen!)

Vierailija
14/42 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei edelleenkään mitään kipeitä suppareita oo tullut, mutta kohdunkaulan tilannekkin on ihan epäkypsä. Eikös Larskulla ja Q:lla ollut jonkin aikaa ennen synnytystä noita kipeitä suppareita. Ainiin, ja Queenilla oli muutamana päivänä ennen Eekan syntymää. Eli sulla saattaa olla lähtö jo ihan käsillä tai sitten joudut odottelmaan vielä hetken. Olipas tosi tyhjentävä vastaus ;)

pesukarhu

Vierailija
15/42 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin Idalla alkoi maanantaina tarha ja meidän eilinen päiväkin meni siihen kun neiti vaan itki ja itki ja istui mun sylissä. Nyt Ida vielä nukkuu niin pikaisesti jotain raapustan...

Mitään muuta en ehtinyt lukea kuin Larskun kuulumiset. Onnittelut prinsessasta :) Olihan hän ihan hyvän kokoinen sitten kuitenkin :)

Sitten vähän omaa napaa. Kuten Kandillakin niin mullakin on kuppien koko kasvanut yhdellä. Olen itse sen huomannut jo aikoja sitten ja kuulkaat mun anoppi yhtäkkiä eilen huudahti et hui kamala kun sun tissit on kasvanut :D Täälläkin vietellään seesteistä "keskiraskautta", en ole nyt viikkoon oksentanut enkä oikeastaan muutenkaan voinut pahoin ja väsymyskin taitaa olla tipoteissään. Mullakin on tuo kohdun korkeus aika korkealla, melkein navan kohdalla, mutta kyllä edelleen saan kuulla ettei muka ole mahaa yhtään. Se on edelleen tuollainen mahamakkara, sellainen vähän levinnyt sivusuuntaan, ei siis juurikaan eteenpäin :) Mahassa käy jo kova myllerrys, nyt pariin päivään liikkeet ei ole olleet sellaisia hentoja perhosen hivelyitä vaan tämä vauveli oikein kunnolla meinaa tulla mun mahanahasta läpi. Heräsin toissayönäkin kun maha oli ihan toispuoleisesti pystyssä, ilmeiseti peppua tai päätä sieltä tungettiin läpi :) Mua on alkanut jo valmiiksi kauhistuttamaan millainen jötikkä sieltä oikein syntyy :/

MiaMik rv 16+0

Vierailija
16/42 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja perheelle! Vähän sääliksi käy, kun esikoiset joutuvat "sopeutumaan" uuteen tulokkaaseen ja jättämään ainokaisen roolinsa. Mutta onneksi se on varmaan yksi elämän parhaita lahjoja ja opetuksia, että saa sisaruksen ja oppii jakamaan!

MiaMikin tyttö oli aloittanut päiväkodin. Oma poikani on ollut jo puolitoista vuotta hoidossa minun töihin paluuni jälkeen, mutta muistan juuri ensimmäiset päivät ja ensimmäiset pari viikkoa tuollaisina itkuisina. Poika on ollut oikea sylivauva alun koliikista lähtien. Eräät kaverit sanoivat meille alussa, ettei vauvaa pidä pitää sylissä niin paljon kuin me pidimme, ettei lapsi totu siihen... En vieläkään käsitä, mitä haittaa sylissä pitämisessä on varsinkin kun melkein 3-vuotiaan äitinä tietää, että sylittely on nykyään paljon harvinaisempaa herkkua kuin aluksi! Ensimmäisinä hoitopäivinä poika oli tosiaan kiukkuinen iltaisin ja koko ajan sylissä... Eikä uskaltanut nukkua hoidossa ja oli siksi tosi poikki iltaisin. Tuo on varmasti rankka vaihe, mutta lientyi ainakin meillä ihan huomaamatta.

Naperolla laitetaan kotia muuttokuntoon. Se on kyllä tosi huomaavaista seuraavia asukkaita ajatellen, että pääsevät siistiin asuntoon. Voihan tuolla kunnostamisella saada vähän hintaa hilattua ylöspäin, kuten varmaan olette ajatelleet. Oli kiva, kun tuumasit että Parolaan on vain 30 km täältä, se on muuten ihan totta! Eihän se ole matka eikä mikään varsinkin kun ajelen työn puolesta 600 km viikossa. Olisi kiva, jos pojilla olisi toisistaan leikkiseuraa, ja me voisimme jutella vauva-arjesta! Se on niin tarpeellista kun on kotosalla, nimittäin että saa jutella toisen samassa tilanteessa elävän ihmisen kanssa, etteivät seinät ala kaatumaan päälle!

Meilläkin remontoidaan ja vanhassa talossa remontoitavaa riittää. Jätämme tämän kodin varmaankin sitten kunnes kuolema erottaa (jos nyt vähän liioitellaan ;)) koska asustamme miehen lapsuudenkodissa. Muutimme tänne kun esikoinen oli tuloillaan ja ensimäinen talvi vauvan kanssa tässä isossa vanhassa puutalossa oli piiiitkä! Piti totutella lämmittämään joka päivä puilla ja kerran kun pomo soitteli, mitä kuuluu niin sanoin, että karjalanpaisti tuossa porisee puuliedellä ja vauva jokeltelee lattialla. Kuulosti kuulemma idylliseltä, mutta totuuden nimissä kulttuurishokki oli melkoinen kun tajusin, että haaveesta on tullut totta ja maalla asutaan! Nyt tämä tuntuu jo kodilta ja mies on tehnyt ihan hirveästi töitä monen asian kanssa. On salaojat, terassi, halli pihassa ja yläkerta valmistuu kovaa vauhtia. En tiedä kuka tätä sepustusta jaksaa lukea, mutta on kyllä mahtavaa, kun saamme makuuhuoneet yläkertaan ennen vauvan tuloa!

Napero kyseli, miten esikoisille on selitetty vauvan tuloa... Kun kerroimme pojalle pikkuveikan/siskon tulosta ja että vauva on äidin masussa hän sanoi että "niin, ja nyt se hiipi polveen, nyt se livisti varpaaseen ja nyt se loikkasi isin masuun." Juu-u, isoveikan taitaa olla vielä vähän hankalaa käsittää asiaa...

Hyvää vointia kanssasisaret!

Laventeli 16+5 ja Napero 2v 9kk

Vierailija
17/42 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

LARSKULLE JA PERHEELLE UUDESTA TULOKKAASTA! :) <3 Kyllä se odotus sielläkin palkittiin lopulta :)

Meillä on kyllä kerrottu pojalle, että äitin massussa on pikkuruinen vauva, mutta ei tuo pieni pysty vielä ymmärtämään sitä asiaa. Alkaa aina taputtelemaan omaa massuaan ja on sitten pakko selittää, että "ei siellä sinun mahassa ole mitään, älä huoli. Vain äitin massussa on pikkuvauva" :D

Varmaan likempänä kaksvuotispäiväänsä saattaa vähän paremmin ymmärtää, että hänelle syntyy pikkusiskoveli.

Voikaahan paksusti!

Han, S 1v6kk ja Basisti 16+4

Vierailija
18/42 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietenkin koko perheelle!! Hyvän kokoinen tyttöhän sieltä syntyi:)

Ärsyttävä tää sivusto!! Just kirjoitin pitkät sepustukset ja sitte kun yritin lähettää viestin niin herjas, että sivusto väliaikaisesti pois käytöstä... Plaah :(

Nyt en jaksa uudelleen kirjoittaa, eli myöhemmin palailen..

Kamomilla rv 36+6

Vierailija
19/42 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vahingosta viisastuneena kirjoitan Wordiin, koska en ole viime aikoina saanut viestejä tänne vaan ne katoavat jonnekin bittiavaruuteen - sitä tuntuu tosin olevan liikkeellä.

Ihan ekaksi tietysti onnittelut Q:lle prinssistä ja Larskulle prinsessasta! Ihania vauvantuoksuisia hetkiä pikkuisten kera ja tulkaahan kertomaan kuulumisia kun ennätätte.

Pikku-millille ja Leenikselle onnittelut plussaamisesta!

Sitten vähän omaa napaa, johon tosin ei kuulu mitään ihmeempää. Vointi on mitä mainioin, töissä porskuttelen vielä viitisen viikkoa, mutta ihan hyvin olen jaksanut tähän asti, selkä vähän vaivaa mutta ei vielä pahasti.

Rakenneultrassa käytiin tällä viikolla ja sieltäkin saatiin hyviä uutisia, eli kätilö ei havainnut mitään poikkeavaa. Sukupuolta hän vain veikkaili, eli todennäköisesti meille tulee toinen tyttö. Tai sitten ei, saattaa olla poikakin. :D Eli jäämme odottamaan jännityksellä, saako Aino pikkusiskon vai -veljen.

Vauvan näkeminen ultrassa herkisti mieltä kovin, olen niin onneni kukkuloilla pienestä tulokkaasta ja ihanasta perheestämme. Ihanaa jäädä taas kotiin.

Ollaan kotiuduttu hienosti uuteen kotiin ja uudelle paikkakunnalle. Vähän olisi vielä sisustamista tehtävänä, mutta ajattelin suosiolla jättää sen syyskuulle, kun jään kotio. On tosi kiva kun kaikki palvelut on kävelymatkan päässä, nyt syksylläkin pääsemme kävellen liikuntaleikkikerhoon, muskariin, kauppaan, kirjastoon, perhekerhoon, joka paikkaan oikeastaan. Seudun maalaismaisuus on vaan ihana, on niin rauhallista eikä samanlaista hoppua joka paikkaan.

Pesukarhu, kuulostaisi siltä että kannattaa käydä siellä Naikkarilla juttelemassa, ei se ole heidän aikansa tuhlaamista ollenkaan, jos haluat saada mahdollisimman paljon tietoa ja päättää vasta sitten. Uskon, että teet varmasti oikean päätöksen asian suhteen.

Kandi, milloin sulla alkaa opinnot? Ehdittäiskö me treffata jossain välissä? Taidetaan mennä arkipäivien suhteen ristiin, mun puolesta tosin kyllä joku viikonloppukin käy.

Nyt ei ehdi enempää, paremmalla ajalla taas... Vilkutukset kaikille!

Karssuli, Aino 1v10kk ja Onni 19+6

Vierailija
20/42 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AA:n viesti oli eksynyt vanhaan pinoon, liitetääs se tähän:

Hellou

ONNEA Q ja Larsku, ihanaa kun teillä on jo pikkuiset sylissä !

Anteeksi etten ole kirjoitellut mutta meillä oli netti pimeenä perjantaista alkaen, eilen ostettiin uusi reititin+adsl mutta toi vanha rupeskin sitten toimimaan illalla joten vika olikin linjoissa.

Kandi: elä perhana vie meijän tytön nimeä ;D häpyluukivuista, kun käivn viimeksi neuvolassa terkka kyseli onko mulla särkeny siitä, näin "pikaisen" toisen raskautumisen takia sitä rupee kuulemma helposti särkemään/jomottamaan tosi aikaisessa vaiheessa se on eräänlaista painetta.

tulen kommentoimaan lisää kunhan aino menee nukkumaan tää neiti sylissä kirjottaminen ei oikein luonnistu

aa ae ja sohvi 23+4