Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUHTIKUISTEN MAANANTAIPINO

27.02.2006 |

Huomenta! Suomi sitten hävisi eilen. Itse en matsia katsonut, mutta naapurissa oli ruotsalaisten kisastudio, josta kantautuneet ääneet eivät jättäneet mitään arvailujen varaan! Tänään minulla on ollut oikea tehoaamu; olen uinut kilometrin ja nyt tuntuu siltä kuin tänään saisi jotain ihan aikaiseksikin. Tajusin juuri ettei sitten synnytyksen jälkeen ole moneen viikkoon uima-altaaseen asiaa. Voi ankeus!

La-su välisenä yönä supisteli taas tunnin verran rytmikkäästi. Nyt ensimmäistä kertaa oikein kipeästi. Eipä taida nuo antibiootit mitään auttaa tuohon streptokokkiin. Torstaina on taas lääkäri, joten sitten saa taas tietää ovatko supparit saaneet mitään aikaiseksi. Sen jälkeen on vielä sairaalakierros. Miehenkin pitäisi tulla mukaan. Ihan kiva päästä tutustumaan, kun h-hetki lähenee.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu taas takana, oli mukava kun lapset tulivat isältään kotio, saatiin taas eloa tähänkin taloon;-)

Eilen oltiin koiran kanssa ekassa pentunäyttelyssä ja yllättäen hääp voitti koko rotunsa 18 koiraa!! Vähän oltiin ylpeitä ja se lyllertäminen siellä kehässä kannatti!

Nyt vaan sitten siivoushommia tekemään, kun olen mammalomalle asti sairaslomalla.

Oma (.) : Ei mitään uutta, ehkä aavistuksen voima vähentynyt potkuista kun alkaa olla ahdasta tuolla yksiössä, mutta virkeä hikotteleva vauva siellä asustelee...

Yöt alkaa olla kyllä ahistavia kaikkine vaivoineen, lienee luoto järjestänyt niin, että kohta kaikesta kivuista ja muista huolimatta haluaa synnyttämään, jos raskaus olis ihanaa ja helppoa , niin vois päättää kasvattaa mahansa lihaksi taas ja jättäis synnytyksen väliin;-))))

Ponnari & Masukki 33+1

Vierailija
2/30 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää tulevan upea päivä, vaikka pakkasta onkin vielä yli 15 astetta. Eilen tuli ulkoiltua monta tuntia ja illalla väsyttikin tosi makeasti. Suppareita oli tietysti koko illan ja alan jo vähän hermostua niihin. Ajattelinkin soittaa tänään neuvolaan ja kysyä voiko esim hiivatulehdus jäädä muhimaan huomaamattomasti ja aiheuttaa supistukset. Tai sitten tää on ihan normaalia toista odottaessa.

Tilda: kiitos venyttelyohjeesta kipeään piriformikseen. Rauhallinen kävely tuntuu myös auttavan. Pahinta on vain istua paikoillaan.

Pelargonia ja 33+jotain

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Suomi hävisi. No, ottelua seuranneena voinen sanoa, ettei mennyt suosiolla kultainen naapurinpojille. Ihan oli oikea jäkismatsi ja kumpikin pelasi hyvin. Suomella tuntui olevan mailojen kanssa epäonnea, niitä katkeili tärkeissä paikoissa urakalla...

Viikonloppu meni aika löysästi, lauantaina tosin hankimme turvakaukalon, ja ihastelimme ajomatkalla kun puut, pensaat ja ruohonkorretkin kimmelsi ihan hopeisina auringossa. Siitä se helmikuukin nimensä on saanut, sunnuntain lehti tiesi kertoa. Naapurin 65-vuotias rouva tosin ei muistanut koskaan ennen aivan tuollaista loistoa nähneensä. Harmittaa, kun en kameraa lähtenyt ulkoiluttamaan, mutta taisi tulla ruoanlaitto kiireet päälle.

Sunnuntaina saimme vauvan pinnasängyn kasattua, se nyt ei suuria ponnistuksia vaatinut, mutta muutaman kerran säikähdettiin epämääräisiä ääniä... Valmiiksi onneksi tuli :) Nyt tuntuu taas hiukan paremmalta! Hoitopöydän, tai siis lipaston, löytämisessä erityisesti kohtuulliseen hintaan tuntuu olevan hankaluuksia.

Mainiota maanantaita kaikille!

Huliana ja nupero, rv 32 tasan :)

Vierailija
4/30 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa koneelle. Olimme uä:ssä ja vauva painaa n.1700g ja kellotteli raivotarjonnassa. Teki kovasti hengitysharjoituksia. Sukupuoli olisi näkynyt nyt selvästi, mutta käänsimme päämme pois, olkoot yllätys kun näin pitkään ollaan maltettu:) Hieman liikkeet rauhoittuneet, masu kasvanut kovasti viime viikkojen aikana. Tänään töihin, saa nähdä miten onnistuu vai jäänkö sairaslomalle loppuajaksi.

Energiaa löytyy vielä mutta selvästi väsähtää helpommin kuin aikaisemmin. Jumpan jälkeen tuntee pieniä supistuksia. Saa nähdä jaksanko loppuun asti käydä. Vauvan vaatteet on ulkona tuultumassa ja tavarat aika kivasti paikoillaan. Hetki vielä menee...

Huhti ja vaaveli 31+4

Vierailija
5/30 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Ruotsi meni ja voitti.

Minusta kyllä hopea oli todella hieno suoritus leijonilta!!

Viime yö sitten menikin kipeiden supistusten kourissa.Ei pystynyt olemaan missään asennossa,kun niin kipeästi juili alamaha ja selkä.

Joka supparin jälkeen tuo ex-sektiohaava kihelmöi.Tunne oli,kun olisi juuri parantuneesta haavasta reoinyt ruven pois.

Onneksi huomenna on neuvolalääkäri,niin saa taas tietää,että onko kohdunsuun tilanne taas edistynyt.Polilääkäri sanoi,että ulkosuu oli auennut hieman ja pehmennyt lisää..

Saapas nähdä,että paljokohan neuvolalääkäri saa kohdunkanavan pituudeksi,kun polilla se on heitellyt 2-3cm välillä.

Oma maha on siis yön ollut kivikova.

Lantioon kohdistuu edelleenkin paineen tunne ja kyselinkin siitä jo synnyttäneiltä " kolleegoilta" ja kylläpä se vaikuttaisi olevan sen merkki,että ipana pipana olisi laskeutunut.

Muistaakseni esikoinenkin laskeutui näillä viikoilla,eli ihan aikanaan tämäkin meni lähtövalmiuteen=)

Onko kenelläkään muulla pahoinvointi tullut takaisin?

Minä voi todella pahoin.Eilen pulkkamäessäkin valittelin miehelle,että oksettaa ja kotiin tultua oli pakko mennä heti pitkäkseen,kun alkoi vatsassa mylläämään siihen malliin,että olisi kyllä jommasta kummasta päästä tullut ennen pitkää ulos ja nyt heti aamusta alkoi sellainen oksetusolo..Hyhhyh ja minä,kun luulin,että tämä vaihe olisi ollut jo monta viikkoa sitten ohitse*Puistattaa*

Nyt pitänee mennä laittamaan meidän nuhanenälle aamupalaa.Poika pitää tämän päivän " saikkua" eskarista,kun eilen vähän oli yskäinen ja huonovointinen vielä..

Niksu 35+2

Vierailija
6/30 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun taustaeloa olen taas vietellyt jonkin aikaa.

Ulkona paukkuu pakkanen lähes 20 hipoen, mutta ihanasti tuo aurinko alkaa päivän mittaan jo lämmittämään.

Jännittävät olivat paikat eilisessä pelissä, varsinkin loppu minuutit. Ikävästi taasen kävi, mutta todella hieno saavutus tuo hopea.

Ja sitten siihen omaan napaan... Asukki yksiössään tekee todella tukalaa oloa. On asettunut tuohon oikealle kylkiluiden jatkoksi suurimman osan päivästä jo jonkun aikaa. Kun ottaa lempiasentonsa siirtyy koko maha oikealle, puskee selkäänsä ja takapuoltansa nahan läpi ja jotain pienenpää vielä kyljestä, samalla kai sitten tärvelee käsillä ja jaloilla sisuskaluja ja ristiselkää. Olo nimittäin on tukala. Tähän valitus virteen sitten lisätään ajottaiset supistukset, älytön närästys, alapään vihlonnat,liitoskivut ja jatkuva väsymys ja kärttysyys niin voi sanoa, ettei ole helppoa ei. Ei myöskään kanssa eläjillä.

No viikkoja alkaa olla jo ihan kivasti ja kaikki vauvaa ajatellen pikkuhiljaa valmista. Parisen viikkoa kun vielä eteenpäin päästään niin alkaa olla jo hyvällä mallilla vauvallakin kaikki.

Kurkkaamaan päästään vielä ensi viikolla synnytystapa-arvioinnissa tuonne yksiön uumeniin.

Hyvää viikkoa kaikille ja voikaahan pyöreästi :)

Terv. Iituli ja maha rv35+2

Vierailija
7/30 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkas aamua kaikille, mittari näyttää 20 astetta ja pitäisi lähteä koiran kanssa käymään ulkona, hui hui!

Kummasti sitä on jo tottunut lauhempaan ilmaan vaikka eihän siitä ole kauaakaan kun oli yli kolmekymmentä pakkasta ja hengissä vaan ollaan!

Viime yonä sain taas nukutua kokonaiset 2 tuntia ja sitten pyöriskelin aamuun asti. No puoli seitsemän aikaan rupesin taas aamu unille joita kestikin toiset kaksi tuntia. Kylläpä nyt jaksaa taas!!

Pitäisi rueta pesemään ikkunoita ja jotenkin tietenkin laiskottaa...

Masukki on ollut koko viikonlopun hiljaisen oloinen, potkut ovat vähentyneet huomattavasti, varmaankin rupeaa tila pienenemään.

Olisipas ihana kun itsellä olisi se sydänäänien kuuntelulaite niin ei tarvitsisi tressata niin paljon kun voisi aina tarkistaa itse tilanteen.

Monilla tuntuu vauva hikkailevan paljon, minä en itse osaa erottaa milloin vauva hikkaa, harmillista.

No nyt kipuan ikkunoiden kimppuun.

Mukavaa viikon alkua kaikille!!

mocca 32+2

8/30 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on ihanan aurinkoinen sää, pakkanen vaan paukkuu liki 20c:ssa.

Pahoinvointigalluppiin, se on tullut täälläkin takaisin :( Yhden kerran olen oksentanut aamupalat ylös, lähellä on joka päivä monta kertaa. Nyt lisäksi kiusaa tämä sitkeä flunssa, varasin aamulla lääkäriajan joka on parin tunnin päästä, kun pää ei tunnu pysyvän auki millään. Makuulle kun laittaa niin korvat tuntuu repeävän paineen voimasta irti... Yöt on siis todella tuskaisia. En tiedä, pystyykö tuo lääkäri mitenkään auttamaan, mutta käydään nyt valituksella kuitenkin. Eilen käytiin mökillä saunomassa ja tuntui että höyryn voimasta räkä vähän lähti irtoamaan. Sivuvaikutuksena kuitenkin yökkäily, joten ei tee ollenkaan mieli harrastaa höyryhengitystä kotona.

Te joilla on jo takana yksi tai useampi synnytys, oletteko valmistautuneet jotenkin tähän tulevaan, esim. rentoutus/hieronta/tms. harjoituksilla? Meillä vähän tämä valmentautuminen synnytykseen on ollut tyyliä ' menee sillä millä ensimmäinenkin,' nyt patistin miehen illalla vähän mukaan (Janet balaskasilla on hyvä mammajumppaa -kirja jossa on yksinkertaisia synnytyshieronta ja rentoutusharjoituksia!) ja päätin, että tätä sitten kokeillaan joka ilta ennen nukkumaanmenoa puoli tuntia. Tuli nimittäin todella raukea olo ja ekan pätkän nukuinkin kuin tukki. Miehenkin kannalta on kuitenkin mukava, jos pystyy synnytyksessä kokeilemaan edes jotakin, mitä on aiemmin harjoiteltu, kuin yrittää keksiä siinä tilanteessa. Mutta vähän vaikea on motivoida näin " kuiviltaan" :) enkä kyllä itsekään oikein pää tukkoisena päässyt rauhallisen hengityksen makuun...

Mahassa ei mitään uutta. Saa nähdä haluaako lääkäri tutkia sitten senkin, on vaan mieslääkäri ja ihan tuntematon :/ Viikon päästä minulla on se synnytystapa-arvio, tällä viikolla neuvolakin joten antaas katsoa nyt sitten mitä mieltä tämä on.

Viikonjatkoja!

eikkuli 34+5

Vierailija
9/30 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomi hävisi...byyyääääh. oli tiukka peli, kyllä otti pelaajia koville hävitä. no eipä ollu eka ketra kun ruotsi vie voiton nenän edestä.

joku kyseli pahoinnvoinnista, mulla on nyt parina päivänä illalla ollut järettömän huono olo...viimeksi eilen illalla kun menin nukkumaan ni se alkoi, ihan hirvee kuvotus ja hiki valuu, sit se loppuu yhtäkkiä.outoa...

muuten masu voi hyvin,myllerrystä riittää ja hikka on useasti päivässä. meillä on nyt kaikki vauvalle valmiina, vaatteet pesty. sairaalakassi pitäisi vielä pakata.nyt tyttö vaatii juomista pitää mennä...

peetu 31+3

Vierailija
10/30 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaikka niin ei kyllä kuuluisi sanoa, ottaa sen verta pattiin se eilinen häviö!! MUTTA hopea on hieno suoritus (ärkele vaan kun se kulta meni taas tre kronorille..) Mies onkin sit seurpat 3 viikkoa aivan maissaan tappion takia, tää Olympia aika käy jo aivan perheonnen päälle..!

Eipä ole tullutkaan koneella käytyä sitten torstain, ei tosin ole mitään uutta sen jälkeen ollutkaan tai tullutkaan. Samaa tasaista tahtia:)

Viikonloppu meni ulkoilessa ja oleillessa.

Vatsassa tuntuu olevan vielä reippaasti tilaa myllertää, semmoista menoa siellä tunnutaan aina pitävän!:) Keskiviikkona onkin neuvola, ja ajattelin kysäistä, et osaisko täti antaa minkäänlaista suunta-arviota vauvan kokoon. Elikkäs olisko kenties tulossa pieni/keskikokoinen/iso. Itsellä epäilykset akselilla keskikokoinen-iso.

Synnytykseen valmistautumisesta eikkuli taisi kysellä. Minä kuulun gategoriaan " mietitään asiaa sitten synnytyssalissa" , elikkäs en juurikaan mieti koko asiaa. En ole valmistautunut aikaisempiin synnytyksiin millään tavalla, enkä aio tehdä niin nytkään. Mulle tulee kamala ahdistus, jos alan asiaa miettimään ja pohtimaan! Otan siis mitä vastaan tulee.

Mutta nyt täytyy mennä laittaa lapsille ruokapöytään, nuorimmainen harjoittaakin jo tuossa vieressä ihan mukavaa, korvia vihlovaa, kiljuntaa... Ilmeisesti on nälkä! ;)

tilda 32+1

Vierailija
11/30 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tosiaan olen vasta päässyt sängystä ylös, lapset kun on siellä mummulassa hiihtolomaa viettämässä. Omituisen hiljaista :) Vaikka pakko myöntää, että toisaalta kyllä ihanaakin, kun saa nukkua pitkään ja muutenkin lepäillä aina kun siltä tuntuu.

Edelleen nuo yöt ovat todella rikkonaisia, yhtä vessassa ravaamista ja lonkkien puutumista. Vauva on kyllä todella vilkas, ei tarvitse liikelaskentaa tehdä, mutta öisin saisi kyllä nukkuakin välillä :) Kun sitten kun itseä oikein väsyttää, niin tuolla mahassa on kauhea jytä menossa, nuku siinä sitten!

Pahoinvointi vaivaa täälläkin, viimeksi tuossa puoli tuntia sitten oksensin:(

Ei kiva!

Ja voi ei, arvatkaapas minkä vaivan olen vielä lisäksi kehittänyt, noloa ja ikävää ja kivuliasta; peräpukamat. Voi ***kele!!!! Tämä tästä vielä puuttuikin!!! Onko kenelläkään mitään hyvää keinoa avuksi, onko toivoakaan päästä niistä eroon vielä ennen vauvan maailmaantuloa? Kun suoraan sanottuna ei huvittaisi lääkäriin tämän takia mennä, noloa, niin noloa...Vaikka tiedän etten ainoa kyseisestä vaivastä kärsivä ole, varsinkaan näin raskausaikana. Että apuja tarvitaan!

Mitäs sitten vielä, meni taas aivan valitukseksi tämä teksti. Jos ei muita vaivoja oteta huomioon, niin muuten olo on hyvä. Supistelut ovat lakanneet, joskus jotain tuntuu kun oikein touhuan, mutta ei muuten. Ja nythän en saa enää niitä lääkkeitäkään syödä, kun on vaaditut viikot kasassa :) Täällä meillä päin tämä on se raja, jonka jälkeen synnytystä ei enää estellä. Että loppujen lopuksi, kuitenkin, ihan hyvin menee :)

Eusenia 34 tasan :)))))

Vierailija
12/30 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää alkanutta viikkoa Huhtikuiset!

Nyt mielessäni pyörii jos jonkinmoista kysymystä, joten auttakaahan taas, jos osaatte! :)

Ekanakin tuntuu hassulta lukea, kun niin moni on jo laittanut kaiken valmiiksi vauvalle ja synnytykseen. Minulla kaikki on vielä täysin kesken, mutta kun en usko että tässä synnyttämään ihan heti joudutaan/päästään. Ekaa kun odotan ja viime viikolla lääkärin tarkastuksessa ei mitään merkkejä paikkojen kypsymisestä vielä ollut. Mitenköhän nopeasti näin ensimmäisellä kerralla paikat sitten pehmenevät ja kuinka tod. näk. on että mennään yliajalle? Yhtään supistusta ei edes ole vielä tullut ja ei kai ilman niitä paikat ala pehmetä?! Miten teidän muiden ensisynnytykset on edenneet ja paikat auenneet?!

Sitten niistä vaunuista jo kyselin viikonloppuna. Minkälaisiin vaunuihin olette päätyneet ja onko kenelläkään kokemuksia Haberkornin yhdistelmistä? Täytynee kysyä vielä asiaa tuolla toisella palstalla.

Tiedättekö mistä saisi kauniin reunasuojan äitiyspakkaukseen? Kaupoissa on tosi heikosti ollut tai sitten kuosi ei ole ollut minun mieleen. Itsekin voisi tietysti tehdä, mutta pitäisi kai jotain kaavoja olla?!

Omaan napaan ei siis kummempia kuulu. Vauva hikottelee usein ja liikkuukin ihan kivasti. Vointi on muutenkin ollut ihan hyvä. Välillä on tosiaan ehkä vähän etova olo, mutta ruoka kyllä maistuu eikä kyse ole varsinaisesta pahoinvoinnista.

Reipasta maanantaita!

hmar rv 33

Vierailija
13/30 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on niin TYLSÄÄ. muistan että ekaa oottaessakin oli just näin hemmetin tylsää viimeset viikot.. voisin KUOLLA tylsyyteen.. eilenkin suppaili monta tuntia oikeen ettei pystyny liikkuu ja mitään ei tapahu... oisin henkisesti ihan valmis lähtee koksiin vaikka heti. muuten taas mikään ei oo valmista.. remontit on vielä kesken... esikoisen hoitajat on ulkomailla... mitää vaatteita en oo pessy, saati ees ottanu varastosta esiin.... sairaalakassi on vasta suunnitelmissa, neuvolakortin sentään etin käsilaukkuun kun kuljin pitkään lääkäreissä ilman sitä ja aina tuli huomautuksia " etkö sä tajua että neuvolakortti pitää pitää raskaana koko ajan mukana" ... kuka jaksaa enää toisen lapsen kohdalla? :D mut oon päättäny että synnytystapa arvion joka on parin vkon päästä niin sen jälkeen laitan ekana sairaalakassin ja tokana kaikki tulokkaan tavarat....

täällä kaikki kyseli kaikenlaista... jollain oli peräpukamia.. niihin saa käyttää niitä apteekin voiteita ihan vapaasti.. joku apteekin täti saattaa väittää muuta mutta kaikkia niitä reseptittömiä saapi käyttää...

meillä oli esikoisella haberkornin vaunut.. pelas tosi hyvin, ei menny mikään rikki eikä mitään ongelmia ollut.. jotkut sanonu muuta, mutta kaikilla on omat kokemuksensa/näkemyksensä... joka vaunuista löytyy niitä hyviä kokemuksia ja huonoja.. mun mielestä ne oli tosi hyvät kun kavereilla hajos näitä emmaljungia ja muita ni vaikee sitä on mennä sanoo.. varmaan käyttäjästäkin kiinni!

hilaanpa itteni suihkuun ja sohvalle oottamaan iltaa....

Vierailija
14/30 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki hurmaavat huhtikuiset mammat!

Ja heti alkuun pahoitteluni jos tämä teksti tulee olemaan täynnä kirjoitusvirheitä.. Nääs kun tuo raskaus on pehmentäny mulla pääkopan ihan totaalisesti ja mä käyn koko ajan ihan puolivaloilla. No valvon kyllä öisin tuntikausia ja illat supistelee aika kipeestikin välillä että alan olla väsynytkin mut tuntuu etten tunnista itseäni kun olen nykyisin niin hajamielinen ettei mitään rajaa. Ihan esimerkkinä et perjantaina menin väärään rappuun ku palasin kaupasta ja koitin avata ovea ja melkein itkua väänsin että missä mä oon ennenku tajusin että mä en ole ihan hirveen pahasti eksyksissä... :)

Euseniakohan kyseli niistä pukamista. Sama vika täällä, mulla on auttanut niihin Scheriproct neo voide, apteekissa on monensorttisia ja toi tais maksaa about 6e. Pakkausselosteessa sanotaan ettei saa käyttää ensimmäisen kolmanneksen aikana mutta meil alkaa jo loppu häämöttää joten voi käyttää. Lisäksi mulla on helpottanut se etten istu pitkiä aikoja paikallaan, syön paljon kuituja ja kasviksia. Niistä oli myös se hyöty että paino oli laskenut viime neuvolassa 100g :) No vauva kasvaa normaalisti että ei haittaa vaikka ton verran on multa lähtenyt. En myöskään enää syö mitään raskaita ruokia tai paistettuja hirveesti koska ne ei sovi mulle ku olen niin herkkä reagoimaan vatsalla ja nimenomaan ummetuksella. Ja runsas vedenjuonti tietty on hyvä ja auttaa muissakin vaivoissa.

Poika on siis rv 34+5 tänään ja ilmeisesti on nyt kääntynyt kun mahan malli ja mun olo ja hänen liikkeet on ihan erilaiset. Meillä vauva on ollut pitkään poikittain ja se on ollu tosi tuskallista välillä. Kylkiluihin tulee kipeetä potkua edelleen ja alempaa hän kutittelee :) On muuten sitten niin isin poika tämä kun isänsä ääneen reagoi aina voimakkaimmin :) Jotenkin ihana huomata että he ovat luoneet tämmöisen " suhteen" jo nyt. Tietty mun äänen poika kuulee koko ajan ja varmaan ajattelee et toi on se rouva joka kuuluu kalustoon ja vähän niinku välttämätön paha mut isänsä ääneen hän alkaa heti vastata potkuin ja silloin kun pää oli vielä ylhäällä työntämällä sitä voimakkaasti navasta läpi ja siitähän äiti kovasti tykkäs ku sattu. Mun mies on tosi aktiivisesti jutellu vauvalle ja ehdotti että nyt kun siellä ollaan pää alaspäin niin jos hän kokeilisi sitten sitä kautta huudella :) Jännä juttu että jos joku mun kavereista esim koittaa jutella vauvalle niin hän ei reagoi.

Onko teillä muilla tapana jutella vauvasta päivittäin? Tai vauvalle? Mulla kesti tosi pitkään ennenkuin oli luontevaa jutella omalle navalleen mutta nykyisin mä oon huomannu selostavani kaiken tekemisen tyyliin: mennäänkö suihkuun? Laitetaanpas isille ruokaa.. yms... :)

Iloista viikkoa kaikille!

Annu

Vierailija
15/30 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas päivät menneet tohinalla, kun en ole tänne kerennyt. Viikonloppuna oltiin Savonlinnassa kylpylässä viettämässä nelistään anopin 60vuotis synttäreitä. Esikko jäi kotia kummin (siskoni mun) ja isomummon kanssa. Tekipä hyvää, vaikka röhä vienyt voiton ja voimat :(

Neuvola oli torstaina. Heh! Painoa oli taas lähtenyt melkein puoli kiloa, joten täti sitten kysyi syönkö mitään... Yritän ainakin :)

Verenpaine oli huima 99/62, mutta pissan proteiini oli hivenen vihreällä. Hb oli 116 ja sf 29,5cm. Sydänäänet oli 150 ja vähän alle ja yli.

Muuten maha- asukki liikehtii niin kuin jaksaa, taitaa jatkuvat supistukset yms viedä voimat.

Johonkin hävisi nyt jutut... Vaivaa tämä muistamattomuus yhä vain enemmän.

Täytyy sitten varmaan jatkaa huomenna :)

-viivi_84 ja maha- asukki 33+2

Vierailija
16/30 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että Annukin on palannut linjoille. Ilmiselvää työvoimapulaa näissä nettiyhteysfirmoissa, kun paikkakunnasta riippumatta toimitusajat tuntuvat venyvän viikkokausiksi. Täälläkin (Oulussa) oli vuosi sitten toimitusaika jotain 6-8 viikkoa. Ärsyttävää odotella niin kauan nettiä!

Hmar kyseli Haberkorneista. Me saimme käytetyt yhdistelmät mieheni siskolta, joten kyseisestä mallista ei ole omakohtaista kokemusta. Todennäköisesti meille olisi valittu kuitenkin jokin vastaava malli, jos olisimme itse vaunut ostaneet. Siis sellainen, josta saa vaunut kantokopalla. Hinta on aika paljon alhaisempi, ja minusta ne ovat näyttäneet ihan käytännöllisiltä. Kuitenkin se vaunukausi on kohtuullisen lyhyt, rattaita tarvitaan paljon kauemmin. Ja tähän malliin taisi kuulua vakiona jalkapeite tms. rattaisiin, joten voi lämpimästi laittaa päiväunille myös rattaisiin. Kantokoppaosa menee myöhemmin myös pienempään tilaan varastoon kuin kokonainen vaununkoppa. Ainakin meille, pienissä tiloissa asuville, sellaisesta on hyötyä. Makuasioita toki ovat tällaiset asiat.

Annu kyseli vielä vauvalle juttelusta. Meillä molemmat, siis myös isi juttelee säännöllisesti vauvalle. Minä en nyt ihan kaikkea tekemistä selosta, mutta jos vauva kovin pirteältä tuntuu, kerron mitä ollaan tekemässä. Tai jos hän tuntuu säikähtävän jotain ääntä, kuten saunan kiukaan sihahdusta löylyissä, kuten kävi viikonloppuna. :) Isi taas juttelee yleensä iltasella sohvalla tai aamulla sängyssä. Meidän vauvalla tuntuu olevan oma tahto kuitenkin jo nyt, ei potki vahingossakaan, jos sitä toivoo. Potkii, jos huvittaa, mutta osaa olla ihan hipihiljaa, jos sanoo, että potkasepa nyt isille... Todettu on, että eihän se kukkokaan käskien laula... Olen kuullut työkavereilta, että oinasvauvoilla on vahva tahto, olisiko tässä jo jotain esimakua??

Eilen laitoin pinnasänkyyn reunasuojuksen paikalleen ja petasin äitiyspakkauslaatikkoon petivaatteet. Siihen laitoin kyllä vielä kannen suojaksi, jotta ei pölyttyisi. Alkaa olla kaikki valmiina vauvan tuloon. Kylpyamme pitäisi vielä ostaa, mutta se nyt on pieni hankinta enää.

Oliko lie Hmar, joka kyseli myös reunasuojuksesta pakkauslaatikkoon? Minulla on hyvä tuuri, sillä siskoni on oikein näppärä ompelemaan, joten saan hänen tekemänsä reunuksen laatikkoon. Hän taisi tehdä reunan ilman kaavoja yksinkertaisella mallilla. Mittaa laatikon reunojen yhteispituus, ota huomioon joku sentti saumavaroja. Mittaa myös laatikon syvyys, ja jälleen saumavaroja. Sisäpuolelle kangasta leikattiin aikalailla juuri pakkauslaatikon koon mukaan, eli ei rypytystä, syvyyttä niin, että alareuna taittuu patjan alle. Ulkopuolelle jonkun verran enemmän, jotta saadaan kangas rypyttymään kauniisti. Ulos alareunaan ommeltiin vielä valmis pitsi reunaan. Ulkopuolen kankaaseen voi ommella ensin sellaisen " rypytyslangan" , eli tosi pitkällä askelella ompelukoneella, jotta lankaa voi vetämällä kiristää sopivaan pituuteen, ja saa tasaisen rypytyksen aikaan. Tämän jälkeen yhdistellään sisä- ja ulkopuoli ja ommellaan kangas päistään yhteen renkaaksi (halutessaan pitsin sinne alas se kannattaa ommella ennen renkaaksi yhdistämistä). Yksinkertainen, mutta kaunis.

Kissankello 34+4

Vierailija
17/30 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon menee kyllä tosi hurjaa vauhtia! Johtuu varmaan siitä, että viikko rytmittyy ainakin itsellä tosi hyvin. Ma ja pe on kotipäiviä lapsilla ja ti, ke ja to omaa aikaa päivällä. Siivoilua yleensä ja asioiden toimittamista. Ke on lisäksi yleensä kauppapäivä. Tosin nyt on alkanut olemaan sekin homma niin vaikeaa yksin hoitaa, kun hyllyjen välissä pitää aina vetää henkeä kun suppailee melkolailla voimakkaasti.

Tänään oli tosiaan aamulla aika paljon pakkasta ja puut huurussa. Päätin, etten yritäkään alkaa patistelemaan lapsia ulos, kun kuitenkin nuorimmainen alkaa jo hetikohta kitisemään kylmyyden takia sisälle. Sen sijaan tehtiin vähän viljelyhommia ja laitettiin basilikaa, persiljaa, sitruunamelissaa purkkeihin ja katsotaan josko niistä jotain tulisi. Lisäksi kokeillaan noista mandariinin siemenista josko lähtisi vaikka kasvamaan.

Kovasti odotellaan loppuviikkoa, kun saadaan todennäköisesi silloin kauppakirja uudesta kodista tehtyä! Ihanaa, 100 neliötä lisätilaa nykyiseen, oma sauna, amme ja lapsille omat huoneet. Lisäksi oma piha ja oma rauha! Varmaan ensimmäinen viikko menee saunassa istuskellessa, kun saa mennä milloin tykkää ja olla justiin niin kauan kuin haluaa :-)

Noniin, se tästä rauhasta taas. Äitiiii - tuu pyyhkiin! kuuluu juuri vessasta.

Mukavan aurinkoista loppupäivää kaikille!

Pikkis rv 34+6

Vierailija
18/30 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainaki noin kelien puolesta..Meillä kaikki on sujunu edelleen oikein hyvin. Viime viikolla neuvolasa tosin meinasivat, et vaavi ois jäämässä pieneksi, ku sf oli vaan 26 cm, et mennään jo käyrän alapuolella..No käytiin sit ultrassa ja kaikki oli oikein hyvin ja vauva ihan keskiarvomitoissa eli ei hätää..Iteki ollu pieni vauvana, et jos se sitte vaikuttaa..Meidän pieni on kova liikkumaan ja hikkaa aikast usein..supistuksia ei oo vielä ollu tai sitte ovat niin lieviä vielä, et en tunnista niitä..Millon teillä muilla on alkanu supistella ensimmäistä odotellessa? Vauvan tarvikkeet alkaa pikkuhiljaa olla kasassa, vielä tarttis vaunut, turvakaukalo ja amme ainaki hommata, nii ja itelle oisehkä syytä hommata imetysliivit valmiiksi.Tällä viikolla alkaa valmennuksetkin, innolla odottelen..

Joo, mut kai sitä pitäis lähteä vähän ulkoilemaan tai tehdä edes jotain muuta ku istuu koneella koko päivä..

hipsu84 33+1

Vierailija
19/30 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä miehen siskon porukka (5 hlö) viettämässä talvilomaa..huh huh ja itellä vielä flunssa iski päälle.onneksi mies on auttanut ruoanlaitossa yms. ihan kamalaa kyllä sairastaa tässä vaiheessa raskautta..no hyvä et nyt ettei sit ku pitäis synnyttää!!

mun pitää edelleen laukata siellä verikokeissa joka vko kun edellisessä raskaudessa oli se hepatoosi eli maksa-arvot kohosivat.nytkin olivat jo hiukan koholla mutta ei vielä mitenkään hälyttävästi ja sappi-arvot on pysyneet normaalina.mutta todennäköisesti on käynnistys edessä joten saapas nähdä syntyykös vauveli jo maaliskuun puolella...laskettu aikanihan on 8.4.

Vierailija
20/30 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on ihan mielettömän kaunista kun kaikki puut ovat aivan kuurassa ja paljon lunta maassa. Kävin aamulla Kaivarissa kahvilla juhlistamassa ekaa mammispäivää ja maisema oli kuin postikortti.

Tänään on ollutkin sitten lääkäri ja neuvola ja ehdin vielä käydä ostamassa miehelle synttärilahjan ja ruokakaupassakin. Jos nyt ottaisi hetken rauhallisesti ennekuin pitää hakea esikoinen tarhasta kotiin.

Muutama esikoisen odottaja kyseli suppareista. Ei niitä kaikille tule ennakkoon. Mulla oli ainakin ekat supistukset vasta sairaalassa (tyttö syntyi silti jo rv 39+2), ja nytkin ne voi laskea yhden käden sormilla. Nyt on sentään ollut viikon verran iltaisin ja öisin menkkamaista jomotusta joka vähän pehmittää paikkoja. Kohdunkaula on vielä pitkä ja kiinni kuulemma, mutta pehmennyt. Voin jatkaa vesijumpassa vielä, ihanaa.

Huvittavaa muuten miten tuo sf-mitta on mittaajasta kiinni - aamulla lääkäri mittasi 30 cm ja iltapäivällä neuvolassa espanjalainen harjoittelijapoika (!) 34 cm.... No, vauvalla oli kaikki ultrassa hienosti ja lapsivettä on tarpeeksi, joten en jaksa tuota mittaa niin tuijottaa. Pyöreäpäinen kaveri Kalle kyllä on :-) Lääkäri veikkaili syntymäpainoksi 3,5 kg, hieman isompaa kuin esikoinen.

Liikkeistä päätellen vauva on pikku hiljaa hilannut pyllyään ylemmäs, eli on ihan oikeasti pää alaspäin. Which is nice. Lääkärin mukaan melko alhaallakin jo, ei tosin kiinnittynyt vielä.

Ajattelin loppuviikosta hakea vintiltä kaikki vauvanvaatteet ja aloittaa sen rumban. Suuri osa on sen verran tyttömäisiä, että taitaa jotua kiertoon/kirpparille, mutta eiköhän sieltä löydy tarpeeksi vaatetta myös Kallelle.

Pipsukka 35+1