Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies vastustaa mun yrittäjyyttäni.

Vierailija
07.04.2014 |

Mutta en aio luopua tästä haaveesta, jos luopuisin joutuisin olemaan vaan kotona lapsen kanssa eikä se ole mun juttuni.

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle ole pakkomielle yrittäminen vaan se että pääsisin töihin ja saisin palkaa. Enää en aio vuosia yrittää ja katsoa kun kukaan ei mua palkaa. Mulle ei äitiys riitä. Jos en työllisty ei mun kannata elää.

Vierailija
62/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 14:49"]

Siis millä konstilla ikinä kuvittelit pääseväsi kauppiaaksi?! Luulitko että kauppiaaksi vain ryhdytään ilman mitään koulutusta, kokemusta tms.? Ja toisekseen luulitko ettei työhön HAETA? Kyllähän franchising-yrittäjälläkin pomo on. Jos et pääse yksinkertaiseenkaan toimistotyöhön, niin ei sua kukaan kauppiaaksi valitse.

[/quote]

Mulla ei ole kokemusta R-kioskista, mutta olen ollut erään makeisketjun Franchising-yrittäjä. Ei siihen mitään koulutusta ja kokemusta ainakaan tarvittu, vain se että on laittaa se alkumaksu kiinni siihen ja sitoutuu franchisingin ehtoihin, eli käyttämään emäyrityksen nimeä, ostamaan myytävät tuotteet heiltä jne. 

Pomoa ei varsinaisesti kyllä ollut ainakaan tuossa minun kuviossa, mutta toki ne säännöt miten mainostetaan, mitä myydään jne tuli sieltä emäfirmasta eikä itse saanut kauheasti luovuutta käyttää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä sun mies on tästä sun puhelinmyyntityöstä?

Vierailija
64/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 14:50"]

Ei mulle ole pakkomielle yrittäminen vaan se että pääsisin töihin ja saisin palkaa. Enää en aio vuosia yrittää ja katsoa kun kukaan ei mua palkaa. Mulle ei äitiys riitä. Jos en työllisty ei mun kannata elää.

[/quote]

Mutta nythän sä olet työllistynyt! Sullahan on työpaikka!

Vierailija
65/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 14:57"]

Mitä mieltä sun mies on tästä sun puhelinmyyntityöstä?

[/quote]

Eipä se siitä oikein pidä mut ei se sitä haittaa. Toivottavasti nyt saan tarpeeksi myytyä lehtiä niitä pitää joka päivä myydä 250€ arvosta.

Vierailija
66/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 14:57"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 14:50"]

[/quote]

Mutta nythän sä olet työllistynyt! Sullahan on työpaikka!

[/quote]

Ainakin 2-3kk on työpaikka.

Vierailija
67/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuon, ettei pelkkänä äitinä olo riitä. Minä lähtisin miettimään mitä siellä kotona voisi tehdä, josta saisi vähän rahaa. Jotkut tilaa ulkomailta tavaraa halvalla ja myy sitä huuto.netissä kalliimmalla eteenpäin. Jotkut tekee kirppareilta löytöjä ja myy niitä eteenpäin. Tai sitten voisi aloittaa sijoitusharrastuksen. Vaatii toki alkuun hieman pääomia, mutta osavuosikatsausten seuranta ja tilinpäätösten analysointi on ihan oivaa ajankulua. Ja voi kokea kuuluvansa omistavaan luokkaan, vaikkei osingot olisi kuin muutaman kympin vuodessa :-)

Valitettavasti kun lahjoja ei tunnu olevan, joku fyysisempi työ voisi soveltua paremmin. 

Ja jos välttämättä yrittäjäksi haluaa, niin ottaa sitten toisten lapsia hoitoon. Kyllähän perhepäivähoitaja yrittäjä on!

Vierailija
68/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hokee koko ajan tuota "yrittämistä", ikäänkuin firman pyörittäminen, siis yrittäjyys, olisi sama asian kuin tavallinen yrittäminen, ts. tyyliin "yritän hankkia työpaikan".

Kaikki on hänelle sitä samaa yrittämistä, ja koska hän niin kovasti "yrittää", niin ei ihme, että on fiksoittunut yrittäjyyteen.

Sille yhdelle, joka kuvitteli, etteo kukaan muka tajua tätä provoksi: älä viitsi. Joillekin on päivän pieni piristyshetki esittää, että uskoo ap:n jutut tosiksi.

Vierailija
69/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 15:32"]

Sille yhdelle, joka kuvitteli, etteo kukaan muka tajua tätä provoksi: älä viitsi. Joillekin on päivän pieni piristyshetki esittää, että uskoo ap:n jutut tosiksi.

[/quote]

Sori, hokasin. Tajusin ketjun huvittavuuden liian myöhään, minun moka.

Vierailija
70/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 15:25"]

Ymmärrän tuon, ettei pelkkänä äitinä olo riitä. Minä lähtisin miettimään mitä siellä kotona voisi tehdä, josta saisi vähän rahaa. Jotkut tilaa ulkomailta tavaraa halvalla ja myy sitä huuto.netissä kalliimmalla eteenpäin. Jotkut tekee kirppareilta löytöjä ja myy niitä eteenpäin. Tai sitten voisi aloittaa sijoitusharrastuksen. Vaatii toki alkuun hieman pääomia, mutta osavuosikatsausten seuranta ja tilinpäätösten analysointi on ihan oivaa ajankulua. Ja voi kokea kuuluvansa omistavaan luokkaan, vaikkei osingot olisi kuin muutaman kympin vuodessa :-)

Valitettavasti kun lahjoja ei tunnu olevan, joku fyysisempi työ voisi soveltua paremmin. 

Ja jos välttämättä yrittäjäksi haluaa, niin ottaa sitten toisten lapsia hoitoon. Kyllähän perhepäivähoitaja yrittäjä on!

[/quote]

Kovin fyysistä työtä kuten esim siivous en pysty tekemään. Ja soitin ja selvitin tuon pph asian mutta eivät huolineet mua pph.ksi siis kaupunki ei huolinut. En tiedä pääseekö yksityiseksi pph.ksi ilman mitään koulutusta?

Vierailija
71/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä varalta, että ap olisi tosissaan eikä provo... Kannattaisiko harkita tekemiseksi vaikka Tupperware-, Partylite- tmv. markkinointia? Saisi vähän esimakua yrittäjyydestä.

Vierailija
72/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas se alkaa...

Vierailija
73/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys yllätys, sun mies ei anna sulle lupaa tähänkään asiaan. Mutta hei, onneksi rakastaa sua kumminkin ja on todellakin sun rakkauden arvoinen, jepjep!

Vierailija
74/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 07:50"]

Yllätys yllätys, sun mies ei anna sulle lupaa tähänkään asiaan. Mutta hei, onneksi rakastaa sua kumminkin ja on todellakin sun rakkauden arvoinen, jepjep!

[/quote]

No se lähinnä pelkää ettei se yritys olisi kannattava mutta sanoinkin että en aio luopua ajatuksesta ja lapsen hoito kuuluu hänellekkin.

Vierailija
75/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko se sama, joka täällä aina naukuu tästä asiasta? Jolla on asiat päin peräsintä, jolla ei ole koulutusta, osaamista, ei mitään tietoa mistään, mutta jonka idea olisi pistää pystyy "joku yritys"? Voithan kokeilla toki, mutta saadaksesi vaikka starttirahat pitää tehdä paljon töitä, laskelmia ja olla joku kunnon idea. Yrittäjyyskoulutus olisi hyvä, sekin vaatii töitä. Kerropa siis onko sinulla j

oku idea mitä lähtisit vetämään? Osaatko alan kiemurat? Mites rahoitus? Mistä saat asiakkaat? Olen ihan kinnostunut vastauksistasi, sillä olen aina välillä arvioimassa yrittäjiksi haaveilevien yrittäjyystutkintoja. Arvioimistani opiskelijoista vain muutamalla olisi ehkä oikeasti eväät toimivaan yrittäjyyteen, useimmille suosittelen muiden arvioijien kanssa runsaasti lisätöitä jo ennen kuin tulevat uusimaan yrittäjyystutkintoaan meidän eteemme.

t. Yrittäjä ja arvioija

Vierailija
76/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni palkkatyössä saa saman rahan monta kertaa helpommalla kuin yrittäjänä. Varsinkin jos toimit aivan yksin, etkä toimi jollakin tuottoisalla alalla niin raskasta se on.

Itse olen sivutoiminen käsityöyrittäjä, ja voi kertoa ettei tästä oikein elannoksi olisi... Tai ainakin menestyminen vaatisi paljon ulkopuolista apua, minulla ei ole osaamista nettisivujen kanssa, en osaa valokuvata, markkinointi, kirjanpito..

Vierailija
77/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi kuunnella miestäsi.

Vierailija
78/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 08:36"]

Ehkä kannattaisi kuunnella miestäsi.

[/quote]

Miksi?ei mua huvita vaan kotona olla lapsen kanssa ja kun en kenellääkkään palkkatöihin pääse niin koen eläväni ihan turhaan.

Vierailija
79/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jo keskustellut yritysideastasi ja sen rahoituksesta jonkun yritysneuvojan, elinkeinoasiamiehen tai muun asiantuntijan kanssa? Entä oletko tehnyt tarpeelliset laskelmat? Suosittelisin vähintään yrittäjäkoulutukseen hakeutumista näin aluksi.

Toisinaan joutui sanomaan rahoitusta hakevalle yrittäjälle, että millä sinä aiot elää jos tällaisen yrityksen perustat.

t. Entinen elinkeinoneuvoja

Vierailija
80/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mun yritystoiminta olisi franchising-yritys ja tiedän mä yrittäjyydestä paljonkin koska mieheni on ollut jo muutaman vuoden yrittäjänä.