Mies vastustaa mun yrittäjyyttäni.
Mutta en aio luopua tästä haaveesta, jos luopuisin joutuisin olemaan vaan kotona lapsen kanssa eikä se ole mun juttuni.
Kommentit (102)
Hei kamoon, muistakaa nyt, että tämä yrittäjyyshän on vain kesäkuun alkuun asti, sitten alkaa se puhelinmyynti :D
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 11:50"]
Mun lapseni on jo kohta 6v ja aina olen hänet hoidossa pitänyt, en koe itseäni millään lailla kotiäitityypiksi,onneksi mieheni on ymmärtänyt tämän.
[/quote]
Tuossa asiaassa se mies on kyllä melko ymmärtäväinen. Voin kuvitella kuinka vähän minun mieheni olisi ymmärtänyt minua, jos työttömänä en edes omaa lastani haluaisi hoitaa kotona... Ei siihen mitään erityistä kotiäitityyppiä tarvita, että lapsensa hoitaa kotona jos siihen on mahdollisuus. Minusta yhteiskunnan ei tarvitsisi ollenkaan tukea päivähoitoa tuollaisille, jotka ei oikeasti hoitopaikkaa tarvitse. Kun kotona päivät pitkät plösöttävää äitiä ei vaan huvita hoitaa lastaan.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 11:26"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 11:24"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 10:59"]
Menen heti kurssille jos se järjestetään klo 9-15 aikana silloin se onnistuu.
[/quote]
Ja kuvittelit olevasi yrittäjä 9-15?
Salli mun nauraa. Jos ei pysty ajankäyttöään valitsemaan muulloin kuin 9-15 niin yrittäjyys on kyllä vihonviimeinen mitä kannattaisi edes vitsillä harkita!
[/quote]
En toki vaan sitten laitan lapselle 10 tunnin päiväkotipäivät plus tietenkään hänellä ei sitten enää juuri lomia ole vaan otan hänelle jonkun koulutytön tänne häntä vahtimaan.
[/quote]
Välitätkö sinä ap siitä lapsestasikaan edes yhtään, vai onko päässäsi vain pakkomielle tuosta omasta yrittäjyydestäsi? Ymmärräthän, ettei lapselle ole tuollainen ollenkaan hyväksi että hänet noin totaalisesti hylättäisiin vieraiden hoitoon kun molemmat vanhemmat on yrittäjiä.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 11:03"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 10:49"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 10:43"]
Miten sä pystyisit olemaan yrittäjä, kun et pysty menemään töihin etkä pysty opiskelemaan? Sullahan on niitä sairauksia jotka invalidisoi sut täysin, etkä niiden takia ole tähän mennessä pystynyt tekmään mitään. Miten sä siis ihan oikeasti pystyisit pyörittämään omaa yritystä?
[/quote]
No mitä mä sitten tekisin?olen loppuelämän vain kotona. Kai mun jotain on yritettävä.
[/quote]
Sorry vaan, mutta minäkään en ymmärrä tätä yhtälöä, että ihminen on liian fyysisesti sairas ja liian heikkolahjainen mihinkään palkkatyöhön, mutta pystyisi itsenäisesti pyörittämään omaa yritystä. Eihän toki jonkun kioskin tai pikkukaupan pyörittäminen franchisingina niin valtavia vaadi (äitinikin piti 20 vuotta ihan menestyksellä kaupunginosakioskia, vaikkei mikään järjen jättiläinen olekaan, mutta sentään fyysisesti terve), mutta sen verran että jos siinä pärjää niin pärjää monessa palkkatyössäkin.
Et sinä ap voi yritystä perustaa vain siksi, että kyllästyt kotona, ja haluat pakkomielteisesti yrittää. Miehesi on ihan oikeassa siinä, että sinulla pitää olla kyky hoitaa se yrityksesi itsenäisesti (ethän heikkolahjaisena kaataisi kaikkia paperitöitä ja laskelmia miehesi päälle, miehesi jolla on omasta yrityksestäänkin taatusti tarpeeksi ja ehkä liikaa töitä?) ja lisäksi liikeidea jolla on oikeat mahdollisuudet menestyä. Kyllä miehelläsi on oikeus esittää epäilyksensä yrittämisestäsi, jos hänestä tuntuu että on iso riski että lopulta hän joutuu maksajaksi yrittelyllesi. Kieltäähän hän ei voi, jos saat rahoituksen itse hankittua vaikka pankista.
Muistaakseni sinulla ap oli kuitenkin aika hankaliakin fyysisiä sairauksia... Miten pärjäisit esim. pienen kaupan tai kioskinkaan pitäjänä, kun todennäköisesti joudut hoitamaan koko homman yksin, kaikki kuormien vastaanotot, hyllytykset jne. Kestämään koko pitkän päivän siellä asiakkaita palvelemassa ja tekemässä siistimistä, hyllyttämistä, hinnoittelua jne? Ei sinulla varaa siihen toista tule olemaan palkata, ei pitkään aikaan, ei ehkä koskaan.
[/quote]
No miksi mä sitten elän? ihan turhaan vaan vai.
[/quote]
Sinä olet ap masentunut ja tarvitset siihen apua. Ja se apu EI ole yrittäjyys. Ei ihmisen elämän arvo ole työstä kiinni, tai yrittäjyydestä. Sinä olet arvokas juuri nytkin, ilman mitään työtä. Olet arvokas lapsellesi äitinä, miehellesi puolisona, ja tiedätkö mitä: olisit arvokas, vaikkei sinulla olisi edes lasta tai puolisoa! Ihan vaan siksi, että olet, ja olet ainutkertainen yksilö tässä maailmassa.
Oma aviomieheni joutui sairaseläkkeelle 35-vuotiaana, ja kyllä häntäkin alkuun ahdisti se toimettomuus ja tunne, että on ulkona kaikesta, hyödytön. Mutta hän on päässyt siitä yli ja nykyisin nauttii elämästään. Harrastaa kaikenlaista, kuten käy kuntosalilla, tekee puutöitä varastossa jonka on varustanut kunnon verstaaksi, käy auttamassa paikallisen seurakunnan ruokajakelussa, käy matkoilla skeä ulkomailla että pohjoisessa kala- ja vaellusreissuilla. Ja kotosallakin viihtyy lueskellen ja tehden kotitöitä. Minä olen varsin hemmoteltu nainen nykyisin, koska ruoat odottaa valmiina kun tulen töistä ja kotikin siivottuna :)
[/quote]
Joo no mä en ole tähän kotona oloon tottunut vaikka yli 20v olen joutunut kotona olemaan. Ja olen kyllä harrastellut kaikenlaista, yrittänyt opiskella monenlaista,tehnyt vapaaehtoistyötä yms mutta en vaan tähän totu.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 11:26"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 11:24"]
Menen heti kurssille jos se järjestetään klo 9-15 aikana silloin se onnistuu.
[/quote]
Ja kuvittelit olevasi yrittäjä 9-15?
Salli mun nauraa. Jos ei pysty ajankäyttöään valitsemaan muulloin kuin 9-15 niin yrittäjyys on kyllä vihonviimeinen mitä kannattaisi edes vitsillä harkita!
[/quote]
En toki vaan sitten laitan lapselle 10 tunnin päiväkotipäivät plus tietenkään hänellä ei sitten enää juuri lomia ole vaan otan hänelle jonkun koulutytön tänne häntä vahtimaan.
[/quote]
Välitätkö sinä ap siitä lapsestasikaan edes yhtään, vai onko päässäsi vain pakkomielle tuosta omasta yrittäjyydestäsi? Ymmärräthän, ettei lapselle ole tuollainen ollenkaan hyväksi että hänet noin totaalisesti hylättäisiin vieraiden hoitoon kun molemmat vanhemmat on yrittäjiä.
[/quote]
No mä varmaan pystyisin tuon yrittäjyyteni kanssa paremmin joustamaan kuin mies että eiköhän se onnistuisi vaikka molemmat olisi yrittäjiä. Onhan niitä muitakin yrittäjäpariskuntia joilla lapset.
Miksi tällä palstalla ei tajuta sitä ettei kenenkään naisen ei myöskään minun pelkäksi elämänsisällöksi riitä äitiys? haluan olla muutakin kuin vain äiti ja vaimo.
Et ole vielä vastannut kysymykseen: kuinka ihmeessä ajattelit jaksaa tehdä pitkiä työpäiviä ja noin fyysistä työtä? Mihin katosi se fakta ettet kykene muuhun kuin kevyeen toimistotyöhön?
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 13:03"]
Et ole vielä vastannut kysymykseen: kuinka ihmeessä ajattelit jaksaa tehdä pitkiä työpäiviä ja noin fyysistä työtä? Mihin katosi se fakta ettet kykene muuhun kuin kevyeen toimistotyöhön?
[/quote]
Ei se ole mihinkään kadonnut. Haluan vaan yrittää. Enhän minä voi sairauksien takia vaan aina kotona olla eikä mua vajaakuntoisena kukaan halua työllistää.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 13:04"]
[/quote]
Ei se ole mihinkään kadonnut. Haluan vaan yrittää. Enhän minä voi sairauksien takia vaan aina kotona olla eikä mua vajaakuntoisena kukaan halua työllistää.
[/quote]
Etkö itse tajua halusi mahdottomuutta? Kykenet omien sanojesi mukaan vain kevyeen toimistotyöhön ja haluat väkipakolla kioskiyrittäjäksi joka niin ruumiilliselta kuin henkiseltä kuormitukseltaan on aivan eri planeetalla kuin kevyt toimistotyö.
Haluan minäkin formulakuskiksi, mutta kun ei nuo ajolahjat, reaktiokyky, fyysinen kunto ja rahat oikein riitä.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 12:49"]
Miksi tällä palstalla ei tajuta sitä ettei kenenkään naisen ei myöskään minun pelkäksi elämänsisällöksi riitä äitiys? haluan olla muutakin kuin vain äiti ja vaimo.
[/quote]
Nii-in, mutta kun nyt olosuhteet on sellaiset, että se työelämä ei sinulta onnistu, ja sinä et jostain syystä huoli elämänsisällöksesi mitään muuta kuin työelämässä olon. Hakkaat päivästä, viikosta ja vuodeseta toiseen päätäsi betoniseinään, ja se sattuu. Sinun täytyisi hyväksyä se fakta, ettet pysty kokopäiväiseen palkkatyöhön (etkä todennäköisesti siihen yrittäjyyteenkään), ja etsiä elämääsi sisältöä muualta.
Se on ihan ymmärrettävää että haaveistaan luopuminen on raskasta, mutta sitä sattuu ihmisille tässä elämässä, että sairaudet, vammautuminen tms estää toteuttamasta haaveitaan. Lopulta siinä on sitten kyseessä oma valinta, että keskittyykö siihen mitä vielä voi tehdä rajoitteistaan huolimatta, ja iloitsee siitä mihin vielä pystyy, vai jääkö valittamaan sitä mihin ei pysty ja olemaan ikuisesti katkera elämälle siitä.
Ap, siis mitä haluat yrittää? haluat yrittäjäksi - minkä alan? Siis eihän tuo kioskihomma ole sitä mitä tarkoitat, eihän?
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 13:07"]
[/quote]
[/quote]
Etkö itse tajua halusi mahdottomuutta? Kykenet omien sanojesi mukaan vain kevyeen toimistotyöhön ja haluat väkipakolla kioskiyrittäjäksi joka niin ruumiilliselta kuin henkiseltä kuormitukseltaan on aivan eri planeetalla kuin kevyt toimistotyö.
Haluan minäkin formulakuskiksi, mutta kun ei nuo ajolahjat, reaktiokyky, fyysinen kunto ja rahat oikein riitä.
[/quote]
Joo mutta jos en tuossa jaksa niin sitten pitää keksiä joku ns kevympi työ ei mulla ole tulevaisuutta täällä kotonakaan.
[/quote]
[/quote]
Mahtava tokaisu lausuttavaksi, kun haet sitä paikkaa R-kioskin yrittäjäksi. Käytä tuota.
[/quote]
Joo ja mäkin haluan olla huippumalli joka tienaa miljoonia, mutta pahus kun olen nelikymppinen puolitoistametrinen nainen. Kieltäydyn ehdottomasti olemasta onnellinen koska en pysty saavuttamaan unelmaani huippumalliudesta. Valitan päivästä toiseen palstat täyteen siitä, miten kukaan ei ymmärrä sitä, että MINÄ olen niin erityinen, että minulle ei riitä elämänsisällöksi ihan vaan tavallinen elämä ja arjen pienet ilot kuten muille taviksille ;-)
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 13:10"]
Joo mutta jos en tuossa jaksa niin sitten pitää keksiä joku ns kevympi työ ei mulla ole tulevaisuutta täällä kotonakaan.
[/quote]
Et sinä voi yrittämään lähteä tuolla mentaliteetilla että otat lainaa tai pistät miehesi maksamaan franchising-maksut sun muut kulut, vaikka itsekään et ole varma pystytkö edes sitä hommaa hoitamaan. On erittäin suuri riski, että lopputulos on se, että melko piankin toteat ettet pysty siihen kioskiyrittäjyyteen, ja velat on edelleen maksettava. Sitten olet taas kotona ja sen lisäksi taloudellinen tilanteenne on entistä huonompi.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 13:12"]
[/quote]
Joo ja mäkin haluan olla huippumalli joka tienaa miljoonia, mutta pahus kun olen nelikymppinen puolitoistametrinen nainen. Kieltäydyn ehdottomasti olemasta onnellinen koska en pysty saavuttamaan unelmaani huippumalliudesta. Valitan päivästä toiseen palstat täyteen siitä, miten kukaan ei ymmärrä sitä, että MINÄ olen niin erityinen, että minulle ei riitä elämänsisällöksi ihan vaan tavallinen elämä ja arjen pienet ilot kuten muille taviksille ;-)
[/quote]
No mulle ei tällainen elämä vaan riitä eikä riitä sekään että eroaisin ja saisin sossusta elatuksen, minusta sitten on vaan turhaa elää.
Mitä sinä ap muuten yleensäkään tästä stressaat juuri nyt noin kauheasti, jos kerran sinulla on kesäkuun alusta jo tiedossa palkkatyö? Eihän kesäkuuhun ole kauaa aikaa, pian saat siis ansiotyöstä elämääsi sisältöä.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 13:17"]
Mitä sinä ap muuten yleensäkään tästä stressaat juuri nyt noin kauheasti, jos kerran sinulla on kesäkuun alusta jo tiedossa palkkatyö? Eihän kesäkuuhun ole kauaa aikaa, pian saat siis ansiotyöstä elämääsi sisältöä.
[/quote]
Koska olisin halunnut tehdä jotain muuta kuin myydä lehtiä, olisin halunnut kunnon työn.
SIIS tämä on provo, siis IHAN PAKKO olla! Ap hihittää itsekseen kun me kaikki otamme hänen höpinänsä tosissaan, aika taitavasti tehty provo kylläkin.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 12:11"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 11:00"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 10:58"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 10:49"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 10:43"]
Miten sä pystyisit olemaan yrittäjä, kun et pysty menemään töihin etkä pysty opiskelemaan? Sullahan on niitä sairauksia jotka invalidisoi sut täysin, etkä niiden takia ole tähän mennessä pystynyt tekmään mitään. Miten sä siis ihan oikeasti pystyisit pyörittämään omaa yritystä?
[/quote]
No mitä mä sitten tekisin?olen loppuelämän vain kotona. Kai mun jotain on yritettävä.
[/quote]
Eli sä olet aiemmin siis valehdellut niistä sun sairauksista? Olisit pystynyt menemään toihin tai opiskelemaan?
[/quote]
En ole valehdellut ja olenhan mä useaan otteeseen yrittänyt opiskella en ole vaan pärjännyt. En vaan enää jaksa olla kotona.
[/quote]
Sullahan on se huimausta aiheuttava menieren tauti? Voiko semmosen kanssa tehdä kioskissa hommia?
[/quote]
Ja kuinka sä jaksat olla jaloillasi kioskissa pitkän päivän, kun olet kertonut että vaatekokosi on jotain 50 tai 52....