Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vastustaa mun yrittäjyyttäni.

Vierailija
07.04.2014 |

Mutta en aio luopua tästä haaveesta, jos luopuisin joutuisin olemaan vaan kotona lapsen kanssa eikä se ole mun juttuni.

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 10:51"]

Eikö sulla oo ystäviä ollenkaan?

[/quote]

Ei ole.

[/quote]

Olet tuomittu istumaan kotona.

Jos ei terveys riitä töissäkäyntiin tai opiskeluun, eikä ole ystäviä niin ilman mitään vittuilua, vaihtoehdot on nollissa.

Sitten iskevän ja typerän sarkasmin jälkeen asiaa, hommaa joku harrastus. Kansalaisopistossa on kursseja ja muita vastaavia laidasta laitaan, erilaisilla yhdistyksillä on omia "kerhojaan", ala keräilemään kasveja perinteiseen "kasvistoon".

Vierailija
2/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 10:55"]

Onkohan ap:n franchising- homma oikeasti R-kioskin pyörittämistä? Sehän on fyysiesti raskasta: seisomista, nostamista, kantamista, kurottelua. Muistaakseni ap on kertonut, että terveysongelmien takia hänelle soveltuu vain kevyehko toimistotyö. 

[/quote]

On oikeasti ja niin soveltuu mutta kun en ikinä sitä toimistotyötä saa niin pitää keksiä jotain muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 10:49"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 10:43"]

Miten sä pystyisit olemaan yrittäjä, kun et pysty menemään töihin etkä pysty opiskelemaan? Sullahan on niitä sairauksia jotka invalidisoi sut täysin, etkä niiden takia ole tähän mennessä pystynyt tekmään mitään. Miten sä siis ihan oikeasti pystyisit pyörittämään omaa yritystä?

[/quote]

No mitä mä sitten tekisin?olen loppuelämän vain kotona. Kai mun jotain on yritettävä.

[/quote]

Eli sä olet aiemmin siis valehdellut niistä sun sairauksista? Olisit pystynyt menemään toihin tai opiskelemaan?

Vierailija
4/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 10:57"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 10:51"]

Eikö sulla oo ystäviä ollenkaan?

[/quote]

Ei ole.

[/quote]

Olet tuomittu istumaan kotona.

Jos ei terveys riitä töissäkäyntiin tai opiskeluun, eikä ole ystäviä niin ilman mitään vittuilua, vaihtoehdot on nollissa.

Sitten iskevän ja typerän sarkasmin jälkeen asiaa, hommaa joku harrastus. Kansalaisopistossa on kursseja ja muita vastaavia laidasta laitaan, erilaisilla yhdistyksillä on omia "kerhojaan", ala keräilemään kasveja perinteiseen "kasvistoon".

[/quote]

Menen heti kurssille jos se järjestetään klo 9-15 aikana silloin se onnistuu.

Vierailija
5/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä pystyisit olemaan yrittäjä, kun et pysty menemään töihin etkä pysty opiskelemaan? Sullahan on niitä sairauksia jotka invalidisoi sut täysin, etkä niiden takia ole tähän mennessä pystynyt tekmään mitään. Miten sä siis ihan oikeasti pystyisit pyörittämään omaa yritystä?

[/quote]

No mitä mä sitten tekisin?olen loppuelämän vain kotona. Kai mun jotain on yritettävä.

[/quote]

Sorry vaan, mutta minäkään en ymmärrä tätä yhtälöä, että ihminen on liian fyysisesti sairas ja liian heikkolahjainen mihinkään palkkatyöhön, mutta pystyisi itsenäisesti pyörittämään omaa yritystä. Eihän toki jonkun kioskin tai pikkukaupan pyörittäminen franchisingina niin valtavia vaadi (äitinikin piti 20 vuotta ihan menestyksellä kaupunginosakioskia, vaikkei mikään järjen jättiläinen olekaan, mutta sentään fyysisesti terve), mutta sen verran että jos siinä pärjää niin pärjää monessa palkkatyössäkin. 

Et sinä ap voi yritystä perustaa vain siksi, että kyllästyt kotona, ja haluat pakkomielteisesti yrittää. Miehesi on ihan oikeassa siinä, että sinulla pitää olla kyky hoitaa se yrityksesi itsenäisesti (ethän heikkolahjaisena kaataisi kaikkia paperitöitä ja laskelmia miehesi päälle, miehesi jolla on omasta yrityksestäänkin taatusti tarpeeksi ja ehkä liikaa töitä?) ja lisäksi liikeidea jolla on oikeat mahdollisuudet menestyä. Kyllä miehelläsi on oikeus esittää epäilyksensä yrittämisestäsi, jos hänestä tuntuu että on iso riski että lopulta hän joutuu maksajaksi yrittelyllesi. Kieltäähän hän ei voi, jos saat rahoituksen itse hankittua vaikka pankista.

Muistaakseni sinulla ap oli kuitenkin aika hankaliakin fyysisiä sairauksia... Miten pärjäisit esim. pienen kaupan tai kioskinkaan pitäjänä, kun todennäköisesti joudut hoitamaan koko homman yksin, kaikki kuormien vastaanotot, hyllytykset jne. Kestämään koko pitkän päivän siellä asiakkaita palvelemassa ja tekemässä siistimistä, hyllyttämistä, hinnoittelua jne? Ei sinulla varaa siihen toista tule olemaan palkata, ei pitkään aikaan, ei ehkä koskaan. 

Vierailija
6/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 10:58"]

[/quote]

[/quote]

Eli sä olet aiemmin siis valehdellut niistä sun sairauksista? Olisit pystynyt menemään toihin tai opiskelemaan?

[/quote]

En ole valehdellut ja olenhan mä useaan otteeseen yrittänyt opiskella en ole vaan pärjännyt. En vaan enää jaksa olla kotona.

Vierailija
7/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 10:59"]

[/quote]

[/quote]

Sorry vaan, mutta minäkään en ymmärrä tätä yhtälöä, että ihminen on liian fyysisesti sairas ja liian heikkolahjainen mihinkään palkkatyöhön, mutta pystyisi itsenäisesti pyörittämään omaa yritystä. Eihän toki jonkun kioskin tai pikkukaupan pyörittäminen franchisingina niin valtavia vaadi (äitinikin piti 20 vuotta ihan menestyksellä kaupunginosakioskia, vaikkei mikään järjen jättiläinen olekaan, mutta sentään fyysisesti terve), mutta sen verran että jos siinä pärjää niin pärjää monessa palkkatyössäkin. 

Et sinä ap voi yritystä perustaa vain siksi, että kyllästyt kotona, ja haluat pakkomielteisesti yrittää. Miehesi on ihan oikeassa siinä, että sinulla pitää olla kyky hoitaa se yrityksesi itsenäisesti (ethän heikkolahjaisena kaataisi kaikkia paperitöitä ja laskelmia miehesi päälle, miehesi jolla on omasta yrityksestäänkin taatusti tarpeeksi ja ehkä liikaa töitä?) ja lisäksi liikeidea jolla on oikeat mahdollisuudet menestyä. Kyllä miehelläsi on oikeus esittää epäilyksensä yrittämisestäsi, jos hänestä tuntuu että on iso riski että lopulta hän joutuu maksajaksi yrittelyllesi. Kieltäähän hän ei voi, jos saat rahoituksen itse hankittua vaikka pankista.

Muistaakseni sinulla ap oli kuitenkin aika hankaliakin fyysisiä sairauksia... Miten pärjäisit esim. pienen kaupan tai kioskinkaan pitäjänä, kun todennäköisesti joudut hoitamaan koko homman yksin, kaikki kuormien vastaanotot, hyllytykset jne. Kestämään koko pitkän päivän siellä asiakkaita palvelemassa ja tekemässä siistimistä, hyllyttämistä, hinnoittelua jne? Ei sinulla varaa siihen toista tule olemaan palkata, ei pitkään aikaan, ei ehkä koskaan. 

[/quote]

No miksi mä sitten elän? ihan turhaan vaan vai.

Vierailija
8/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 11:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En ole valehdellut ja olenhan mä useaan otteeseen yrittänyt opiskella en ole vaan pärjännyt. En vaan enää jaksa olla kotona.

[/quote]

Miten helvetissä sä kuvittelet pärjääväsi yrittäjänä jos et kerran kykene edes opiskeluun??

Vierailija
9/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 11:06"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miten helvetissä sä kuvittelet pärjääväsi yrittäjänä jos et kerran kykene edes opiskeluun??

[/quote]

No kuvittelen vaan. Mulla on kolme vaihtoehtoa:alkaa yrittäjäksi, jatkaa samanlaista elämää tai sitten luovuttaa eikä turhaa elää.

Vierailija
10/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa Yritys-Suomen yrittäjyystesti: https://oma.yrityssuomi.fi/entrepreneur-test

Sain heidän puhelinpalvelusta hyvin tietoa kun perustin toiminimen.

Sanoisin että yrittäjyys vaatii enemmän kuin palkkatyö, on oltava määrätietoinen, itsenäinen, organisointikysyinen, sosiaalinen, otettava vastuuta niin monesta asiasta samalla aikaa..

Yrittäjä ei saa työttömyyskorvausta jos yritys ei tuota ja tappiot menee ihan omasta pussista.

Vierailija
11/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 11:18"]

Tuossa Yritys-Suomen yrittäjyystesti: https://oma.yrityssuomi.fi/entrepreneur-test

Sain heidän puhelinpalvelusta hyvin tietoa kun perustin toiminimen.

Sanoisin että yrittäjyys vaatii enemmän kuin palkkatyö, on oltava määrätietoinen, itsenäinen, organisointikysyinen, sosiaalinen, otettava vastuuta niin monesta asiasta samalla aikaa..

Yrittäjä ei saa työttömyyskorvausta jos yritys ei tuota ja tappiot menee ihan omasta pussista.

[/quote]

Joo en saa nytkään työttömyyskorvausta plus tiesin sen asian jo ennestään koska mieheni on yrittäjä. Palkkatöihin menisin jos niitä olisi vaan ei ole ollut.

Vierailija
12/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja kuvittelit olevasi yrittäjä 9-15?

Salli mun nauraa. Jos ei pysty ajankäyttöään valitsemaan muulloin kuin 9-15 niin yrittäjyys on kyllä vihonviimeinen mitä kannattaisi edes vitsillä harkita!

Vierailija
13/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 11:24"]

[/quote]

Ja kuvittelit olevasi yrittäjä 9-15?

Salli mun nauraa. Jos ei pysty ajankäyttöään valitsemaan muulloin kuin 9-15 niin yrittäjyys on kyllä vihonviimeinen mitä kannattaisi edes vitsillä harkita!

[/quote]

En toki vaan sitten laitan lapselle 10 tunnin päiväkotipäivät plus tietenkään hänellä ei sitten enää juuri lomia ole vaan otan hänelle jonkun koulutytön tänne häntä vahtimaan.

Vierailija
14/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 07:49"]

Mutta en aio luopua tästä haaveesta, jos luopuisin joutuisin olemaan vaan kotona lapsen kanssa eikä se ole mun juttuni.

Jätä se sika.

Vierailija
15/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä elämään voi saada sisältöä paljon muualtakin kuin yrittäjyydestä. Yrittäjyys luo paljon henkisiä paineita, se on varmasti antoisaakin jos saa tehdä töitä juuri sillä alalla jonka kokee omaksi ja jos toiminta on taloudellisesti kannattavaa, mutta on se myös todella raskasta.

Eräs sukulainen on toiminut monella alalla ja vaikka yksi yritys meni konkurssiin niin aina hän on vaan sieltä noussut! Hän on todella energinen ja aikaansaava, sosiaalinen persoona, joten hän pärjää vaikka mikä tulisi. En tiedä, omasta mielestäni epäonnistuminen ei ole niin paha juttu, vaan se miten siitä noustaan.

En tiedä, jotenkin vaikuttaa että olet hieman masentunut. Sanoisin että kannattaisin hoitaa yksi asia kerrallaan. Jos sulla on alle 3v. lapsi niin kannattaa ilman muuta olla kotona vielä vähän aikaa. Jos fyysinen tai psyykkinen terveys ei riitä työelämään, niin koita kaksiä jotain muuta sisältöä, vapaaehtoistyötä, seurakunnan perhekerhoja, viet lasta harrastuksiin riippuen minkä ikäinen hän oli? Keskity olemaan mahdollisimman hyvä äiti, kyllä siinä sivussa ehtii itsestäänkin huolehtimaan ja keskittymään omiin mielenkiinnonkohteisiin.

Yhteisöllisyys on tärkeää. Itse tulisin mökkihöperöksi vain täällä oman perheen kesken ollessa! Me käymme perhekerhoissa, isompi käy päiväkerhossa, käymme kirjastossa, leikkipuistoissa, perhetapahtumissa jne. On mulla yksi äitikaverikin ja heitä tapaamme lasten kanssa kun ehdimme, ehkä kerran parissa viikossa.

Tottakai jokainen haluaa olla hyödyksi, kokea olevansa tarpeellinen ja tienata, mutta sun pitäis muistaa että lapsi tarvitsee sua eniten ja mahdollinen yritys on sellainen "lapsi" joka tulee viemään aikaa sun oikealta lapselta.

Vierailija
16/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 11:44"]

Kyllä elämään voi saada sisältöä paljon muualtakin kuin yrittäjyydestä. Yrittäjyys luo paljon henkisiä paineita, se on varmasti antoisaakin jos saa tehdä töitä juuri sillä alalla jonka kokee omaksi ja jos toiminta on taloudellisesti kannattavaa, mutta on se myös todella raskasta.

Eräs sukulainen on toiminut monella alalla ja vaikka yksi yritys meni konkurssiin niin aina hän on vaan sieltä noussut! Hän on todella energinen ja aikaansaava, sosiaalinen persoona, joten hän pärjää vaikka mikä tulisi. En tiedä, omasta mielestäni epäonnistuminen ei ole niin paha juttu, vaan se miten siitä noustaan.

En tiedä, jotenkin vaikuttaa että olet hieman masentunut. Sanoisin että kannattaisin hoitaa yksi asia kerrallaan. Jos sulla on alle 3v. lapsi niin kannattaa ilman muuta olla kotona vielä vähän aikaa. Jos fyysinen tai psyykkinen terveys ei riitä työelämään, niin koita kaksiä jotain muuta sisältöä, vapaaehtoistyötä, seurakunnan perhekerhoja, viet lasta harrastuksiin riippuen minkä ikäinen hän oli? Keskity olemaan mahdollisimman hyvä äiti, kyllä siinä sivussa ehtii itsestäänkin huolehtimaan ja keskittymään omiin mielenkiinnonkohteisiin.

Yhteisöllisyys on tärkeää. Itse tulisin mökkihöperöksi vain täällä oman perheen kesken ollessa! Me käymme perhekerhoissa, isompi käy päiväkerhossa, käymme kirjastossa, leikkipuistoissa, perhetapahtumissa jne. On mulla yksi äitikaverikin ja heitä tapaamme lasten kanssa kun ehdimme, ehkä kerran parissa viikossa.

Tottakai jokainen haluaa olla hyödyksi, kokea olevansa tarpeellinen ja tienata, mutta sun pitäis muistaa että lapsi tarvitsee sua eniten ja mahdollinen yritys on sellainen "lapsi" joka tulee viemään aikaa sun oikealta lapselta.

[/quote]

Mä olen tässä vuosikymmenten aikana harrastanut vaikka mitä ja tehnyt monenlaista vapaaehtoistyötäkin, ei niistä vaan saa sillä lailla sisätöä elämään koska onhan se eri asia kuin käydä palkkatöissä,lisäksi olisi kiva saada palkkaakin. Mun lapseni on jo kohta 6v ja aina olen hänet hoidossa pitänyt, en koe itseäni millään lailla kotiäitityypiksi,onneksi mieheni on ymmärtänyt tämän.

Vierailija
17/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 11:50"]...lisäksi olisi kiva saada palkkaakin.

[/quote]

R-kioskiyrittäjänä kyllä saat tämän kohdan ruksata yli joksikin aikaa.

Jos kyseessä olemassa oleva kioski, kuinka perseelleen se on menossa kun entinen on luopumassa? Jos kyseessä uusi, miten aiot saada paremman paikan kuin vanhoilla kioskeilla ja mistä revit uudet asiakkaat tai houkuttelet vanhat uuteen kioskiin?

Jos _oikein_ hyvin käy, niin et joudu tekemään ekana vuonna ihan järjettömästi velkaa, ja saat edes siedettäviä työntekijöitä, itsehän et ilmeisesti kykene 14-16 tunnin työpäiviin 7 päivänä viikossa.

Vierailija
18/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

R-kioskit ovat auki yleensä klo 21 saakka. Aluksi et todennäköisesti pysty maksamaan itsellesi palkkaa. Joten millä rahalla palkkaat lapsellesi iltahoitajan? 

Ei sillä, hyvä, että yrität jotain. Mutta hassua miten ne täysin lamauttavat fyysiset ja henkiset esteet ovatkin nyt väistyneet, kun olet keksinyt mitä haluat tehdä.

Vierailija
19/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 11:03"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No miksi mä sitten elän? ihan turhaan vaan vai.

[/quote]

Sinä olet ap masentunut ja tarvitset siihen apua. Ja se apu EI ole yrittäjyys. Ei ihmisen elämän arvo ole työstä kiinni, tai yrittäjyydestä. Sinä olet arvokas juuri nytkin, ilman mitään työtä. Olet arvokas lapsellesi äitinä, miehellesi puolisona, ja tiedätkö mitä: olisit arvokas, vaikkei sinulla olisi edes lasta tai puolisoa! Ihan vaan siksi, että olet, ja olet ainutkertainen yksilö tässä maailmassa. 

Oma aviomieheni joutui sairaseläkkeelle 35-vuotiaana, ja kyllä häntäkin alkuun ahdisti se toimettomuus ja tunne, että on ulkona kaikesta, hyödytön. Mutta hän on päässyt siitä yli ja nykyisin nauttii elämästään. Harrastaa kaikenlaista, kuten käy kuntosalilla, tekee puutöitä varastossa jonka on varustanut kunnon verstaaksi, käy auttamassa paikallisen seurakunnan ruokajakelussa, käy matkoilla skeä ulkomailla että pohjoisessa kala- ja vaellusreissuilla. Ja kotosallakin viihtyy lueskellen ja tehden kotitöitä. Minä olen varsin hemmoteltu nainen nykyisin, koska ruoat odottaa valmiina kun tulen töistä ja kotikin siivottuna :) 

Vierailija
20/102 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sullahan on se huimausta aiheuttava menieren tauti? Voiko semmosen kanssa tehdä kioskissa hommia?