Mies maksoi ravintolassa ja vinkuu nyt rahoja
Kymmenen vuotta seurusteltu ja 8 vuotta jaettu sama talous. Tienataan saman verran eikä lapsia ole. Käytiin nyt syömässä ravintolassa ja mies maksoi. Nyt se vinkuu että mun pitää maksaa oma osuus (50€) hänen tilille. Sanoin etten todellakaan ole maksamassa ja tuli riita.
Mies ei myöskään kuukausi sitten suostunut antamaan puolia yhdessä ostamasta uhkapelivoitosta mulle (200e mun osuus) koska tulin liian humalassa tyttöjen illasta kotiin?!?
Kuulostaa tosi lapselliselta ja sitähän tää onkin. Ärsyttää tapella pienistä raha-asioista. Nyt kun itseasiassa pääsin avautumaan niin mullahan ei ole myöskään s-bonustiliin tunnuksia tai käyttöoikeutta koska mies ei suostu siihen. Sielläkin tilillä varmaan yli tonni yhdessä kerättyä bonusta.
Noi on pikkurahoja joo mut vituttaa. Mitä tekisitte? Maksanko sen hiton 50e et tulee rauha maahan?
Kommentit (18)
Maksat vasta, kun saat sun 200e ja s-tilille tunnukset. Sen jälkeen ukko mäkeen.
Sanot äijälle että jos ette saa raha-asiat sovittua niin lähdet, heippa.
Jos sinulla on rinnakkaiskortti sinulla on oikeus tilitietoihin, marssi vaikka s-pankkiin ja nosta sieltä 50€ ja maksa miehelle sillä.
Tiedätkö miksi tuollaisia ukkoja kutsutaan? Exiksi.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 23:21"]
Kymmenen vuotta seurusteltu ja 8 vuotta jaettu sama talous. Tienataan saman verran eikä lapsia ole. Käytiin nyt syömässä ravintolassa ja mies maksoi. Nyt se vinkuu että mun pitää maksaa oma osuus (50€) hänen tilille. Sanoin etten todellakaan ole maksamassa ja tuli riita.
Mies ei myöskään kuukausi sitten suostunut antamaan puolia yhdessä ostamasta uhkapelivoitosta mulle (200e mun osuus) koska tulin liian humalassa tyttöjen illasta kotiin?!?
Kuulostaa tosi lapselliselta ja sitähän tää onkin. Ärsyttää tapella pienistä raha-asioista. Nyt kun itseasiassa pääsin avautumaan niin mullahan ei ole myöskään s-bonustiliin tunnuksia tai käyttöoikeutta koska mies ei suostu siihen. Sielläkin tilillä varmaan yli tonni yhdessä kerättyä bonusta.
Noi on pikkurahoja joo mut vituttaa. Mitä tekisitte? Maksanko sen hiton 50e et tulee rauha maahan?
[/quote]
Maksa se 50 e. Saat ukon hiljaiseksi. Mutta puhukaa raha-asiat selviksi, esim miten menot jaetaan jos tulee lapsia ja toinen jää kotiin ja tulot tippuu. Äläkä tyydy epämääräisiin vastauksiin. Ja hommaa oma bonuskortti.
Tässä sulle elämäsi paras vinkki: Heitä tuo pellolle, äläkä IKINÄ IKINÄ IKINÄ edes harkitse, että lisääntyisit sen kanssa.
Odotat, että ruoka poistuu luonnollista tietä, pakkaat jätökset somaan rasiaan ja palautat ainoastaan kerran käytetyn ruuan aivaan sairaan pihiltä kuulostavalle miehelle. Tuskin maksaa toista kertaa, mutta tuskinpa enää pyytelee rahojaankaan takaisin.
Ja pelivoitto ja bonusrahat sulle. Toisaalta voit ottaa itsellesi oman asiakasomistajuuden ja höyläät omiin ostoksiisi omaa bonuskorttia.
Pahinta tuossa ei ole, että vinkuu rahoja, vaan se, että rankaisee sua kun olit tyttöjen kanssa ulkona!
Selvästi tämä teidän taloustilanteenne ei toimi näin.
Ehdotan teille seuraavaa:
Siirrätte molemmat n. 50% palkastanne S-Tilille, jonne teillä molemmilla on tunnukset. Tämä tili on teidän perheen tili, josta maksetaan asumiskulut, sähköt, yhteiset pelit, ravintolat, mahdolliset lasten harrastukset ja vaatteet, vesi, ulkomaanmatkat. Loppu puolikas jää omaan käyttöönne.
Näin saatte pitää yksityisyytenne mutta ei tule riitoja tuollaisista turhista pikkuasioista.
Toki sitten on erikseen sovittava että mitkä kulut hoidetaan perheen tililtä. Esim. Omat vaatteet, kuntosali, kampaamo ja baarireissut maksetaan itse. Myös lapsilisät tulemaan suoraan perheen tilille.
Miehesi kuulostaa tosi lapselliselta. Mua alkoi ihan oikeasti ottaamaan pattiin tuo ukkosi. Minun ex oli juuri samanlainen, mun rahat oli yhteisiä mut hänen rahat olivat omia. Ei tahtonut sitoutua.
Jos teillä ei ole vielä lapsia niin suosittelen kyllä viestisi perusteella eroa.. Jos mies ei suostu yhteiseen tiliin niin tulet olemaan maksumiehenä teidän lapsillekin.
Kumpi pyysi ravintolaan, selvitittekö yhdessä minkä tasoiseen ravintolaan menette (fine dining vs. mäkkäri), jotta molemmilla on rahaa maksaa? Miksi mies pyytää rahaa takaisin, onko hänellä tiukka rahatilanne tai maksanut useita ravintoloita perä jälkeen? Taustatekijät puuttuu, mutta tällä tarinalla en maksaisi 50 euroa, enkä myöskään lupailis maksaa ensi kerralla (jäät velkaa näin).
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 23:21"]
[/quote] Miten neuvoisitte suomineitoa joka olisi lahtenyt vaaranvarisen miehen avopuolisoksi ja saisi tuollaista kohtelua?
Minulla hanelle ja ap:lle on yhteinen nimi: HULLU.
Kuulostaa, että teillä on joku kriisi päällä. Nyt teidän täytyy keskustella ja molempien tulla vastaan asioissa, joita et täällä kerro. Niitä kriisejä tulee elämän varrella.
Jos aikoo elää täysin periaatteidensa mukaan, on elettävä yksin. Jos on valmis joustamaan, silloin rakkaudellekin on tilaa. Jomman kumman on aloitettava joustaminen, mutta pakottamalla tilanne ei parane.
Teillä on aikaakin ratkaista asioita. Kun vaikka yksi asia ratkaistaan viikossa, on se aika monta vuodessa. Eli jos keskustelette iltaisin, on viikko reilusti aikaa hioa, vaikka ette ehdi montaa sanaa kerralla vaihtaa.
Eiköhän taillä ole kokoajan ollut joku syy, miksi menitte yhdessä syömään tai miksi olette yhdessä. Rakentakaa sen varaan.
Olisiko tässä niin, että mies olisi tarjonnut, jos olisi illan päälle saanut? Koska ap ei antanut, mies haluaa rahansa takaisin? Jos niin tai mitään vastaavaa, ei ap saa maksaa, vaan nyt teidän on keskusteltava vakavasti. Siis suhteenne tärkeistä asioista.
Käytiin eilen miehen kanssa ravintolassa ja hän maksoi (minulla ei olisi edes ollut). Eikä hänelle tulisi mieleenkään kysellä sen rahan perään. Tosin on oltu yhdessä 15 v. , 2 lasta ja rahat sikäli yhteiset, että kaikki menee. Se siis maksaa, jolla on.
Ap:n mies voin nostaa viiskymppisensä sieltä S-tililtä?
Ja ap homma plussakortin ja alkaa käydä k-kaupassa,
Miten kävi ap?