Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tajusin just että en olekaan hoikka!

Vierailija
05.05.2014 |

Olen aina pitänyt itseäni isokokoisena, mutta ympärillä olevat ihmiset ovat sanoneet hoikaksi tai normaaliksi. Tsekkasin juuri bmi-taulukkoa, ja en ole kuin 5 kilon päässä ylipainosta. Eli pyöreän puolella mennään, ollaan menty aina. En todellakaan ole hoikka. Haluaisin olla. 

Ei muuta kuin laihduttamaan. Ihan turha näköjään tuudittautua siihen, että jos bmi-taulukossa olet normaalipainoinen, et näyttäisi pyöreältä. Tietysti ruumiinrakenteesta riippuen. Mulla ei näköjään kroppa piilota yhtään kiloa. Mulla on jotenkin nyt sellainen olo kuin olisin saanut suuremmankin ahaa-elämyksen: mulla on ollut lihava olo, ja kas, sehän johtuukin siitä että aika lailla olenkin lihava!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olet. mutta et nyt mikään sika läski, muutaman kilon voisit tiputtaa. hyvä nyrkkisääntö sulle fatso, on kilon alipaino. ei enempää, muuten on epäterveellistä, ja epäterveellisyys näkyy sitten naamassa ja ihossa ja hiuksissa.

Vierailija
2/13 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla jotain ylimääräistä läskiä on, niin se on selvästikin sijoittunut aivojesi paikalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en ole sikaläski, eikä tarkoitus ole ketään muuta tässä arvostella painon puolesta kuin itseäni. 

Ruumiinkuvani ei vain ole ollut tasapainossa oman näkemykseni ja muilta saamani palautteen vuoksi siksi, että muut ovat kommentoineet liian positiiviseen sävyyn. Olen ollut tyytymätön peilikuvaani mutta kuvitellut olevani ok. 

ap

Vierailija
4/13 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma painoindeksini on aina ollut yli 25 enkä ole ylipainoisen näköinen.

Vierailija
5/13 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuohon ylipainorajaan on vielä 5 kiloa, niin anna olla. Olet ihan ok.

Vierailija
6/13 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mulla on sellainen ruumiinrakenne, että näytän ylipainoiselta vaikka en painon puolesta rajaa ylittäisikään. Suurin osa ihmisistä saa olla lievästi ylipainoisiakin, eikä kukaan voisi koskaan uskoa painoa, mutta itse en kuulu siihen joukkoon. Olen mallia harteikas, mahakas ja kookas. 

Vierailija
7/13 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sellaisen todella realistisen kuvan haluat itsestä -mihin ei  mun mielestä peili (peilin edessä vaihtaa asentoa automaattisesti itselle edulliseksi jne), vaatekoko (tässäkin voi valita itselle väljiä S-koon vaatteita, vaikka olisi M-L kokoa), ja bmi (ruumiinrakenne, lihakset-rasvaprosentti, eivät näy bmi:ssä), niin ota mittanauha käteen, ja mittaa rinnat, vyötärö, lantio, ja vertaa jonkun vaatemerkin kokotaulukkoon. Jos vyötärö on yli 80cm, niin sitten on jo terveyden puolesta hyvä nitistää pari kiloa pois.

Mutta ennen kaikkea mä kysyisin, että mikä ihanne ja oikea olotila se hoikkuus on sulle? Miksi normaali koko ei riitä sinulle? Joillekin se normaali on siellä normaalipainon alapäässä, joillekin yläpäässä, miksi se toinen pää olisi jokin tie autuuteen? Toki, jos ruokavaliossasi ja liikuntatottumuksissasi on korjattavaa, niin kannattaa tehdä, mutta ei itse hoikkuutta kannata ottaa tähtäimeksi. 

Vierailija
8/13 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 13:19"]

[/quote]

Miksi alapeukut? Onko se niin vaikea uskoa?

Vierailija
9/13 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 15:35"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 13:19"]

[/quote]

Miksi alapeukut? Onko se niin vaikea uskoa?

[/quote]

On.

Vierailija
10/13 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on BMI 25, ja huvitti kun yhdessä kotiin tupsahtaneessa epikriisissä luki "hoikka nuori nainen". Mitäköhän ne muut potilaat sitten ovat jos minä olen hoikka?

Vierailija
11/13 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muiden ihmisten kommentteihin kannata uskoa. Minulla on bmi alle 19 ja jostakin syystä kovin moni näkee minulla pallovatsan ja että " Sähän olet vähän isokokoinen". Kokoni vaatteissa on pieni 36. Pituus 167.5. Painoa 50 kiloa. Luulin koko varhaisaikuisuuden että olen iso ja romuluinen. Tajusin vasta melkein kolmekymppisenä että olen pienempikokoinen kuin nämä arvostelijat. Esimerkiksi ystäväni on 152 cm mutta mun farkut eivät ole mahtuneet hälle peffasta enää aikoihin. Mutta kun hänkin painaa vaan 50 kiloa ja on sellainen taskuvenus. Uskokaa vain mittoja ja omia silmiänne ja jättäkää muiden arvostelut oman onnensa nojaan!

Vierailija
12/13 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös BMI 25. En sanoisi itseäni hoikaksi enkä pyöreäksikään, olen kai aika tasapaksu. :D Työhöntulotarkastuksessa kun kerroin painoni, terkkari meni vakavaksi, katsoi minua päästä varpaisiin ja sanoi että hänen on hyvin vaikea uskoa tuota painoa, koska näytän kuulema niin sopusuhtaiselta. Sen jälkeen kysyi koska olen tuon painon mitannut ja totesi kuitenkin että kai se nyt hieman vähemmän on. :D

En yritä lohduttautua tällä, olisihan minulla varmaan varaa muutama kilo pudotettaa, mutta en jaksa stressatata ja olen kuitenkin ihan tyytyväinen itseeni.

Vierailija
13/13 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap! Ymmärrän sua :) Olen itse nyt 168/60 enkä näytä hoikalta! Kun painoin 8 kiloa enemmän, oli TODELLA lihava olo ja siltä näytinkin. Yritän nyt tiputtaa ~ 7kg, silloin voin näyttää hoikalta. Kuulun simmoseen "ihmismalliin" että vaikka bmi on ok, näytän pyöreämmältä mitä norm. edes olisin. *huokaus* yritä tässä nyt sitten laihduttaa..