Mun lapset tulevat aina kipeiksi kun ollaan tavattu veljeni lapsia
On varmasti sattumaa, nähdään aka harvoin, mutta nyt on iimeisen vuoden aikana käynyt niin että joka ikinen kerta kun nähdään niin jommallakummalla veljenpojalla on juuri ollut joku flunssa tai on flunssassa (äitienpäiväkahveilla äitini luona huomasivat että nuoremmalla oli 38 asteen kuume) ja sitten minun lapset sairastuvat.
Muuten omat lapset ovat olleet aika terveita, kuumetta tullut vain rokotuksien yhteydessä.
"Onneksi" mies on työtön joten ei kummankaan tarvitse sitten miettiä että pitäisi jäää kotiin kipeän lapsen kanssa kun taas ovat nuhaisia ja kuumeessa kun ollaan veljen luona käyty tai tavattu heitä jossain muualla....
En vain ymmärrä miten voi olla että näin käy ihan jokainen kerta kun nähdään.
Kommentit (14)
Mua taas harmittaa, kun sisaruksen lapsi tulee meille, niin hän sairastuu melkein aina. Jos ei tule yrjötautia, niin joku mieletön flunssa kuumeineen.
En ymmärrä miksi sairastuu meillä aina.
Asutte ilmeisesti sen verran kaukana että perusbakteerikanta on erilainen
Lapsillani on aika hyvä vastustuskyky, esikoinen esimerkiksi sai ekan vatstaudin 2-vuotiaana eikä muutenkaan sairasta paljon.
Emme asu kovin kaukana, 25km välimatka.
Miten nopeasti lapsesi tuon kuumeen siis sai? Samana päivänä?
Lapsena ne flussat vaan pitää sairastaa läpi. Muuten lapset kärsii niistä koko aikuisiän. Ärsyttäväähän se on, kun tiedät jo etukäteen että taas...
Et kai nyt tosissasi syytä veljeäsi siitä että omat lapsesi sairastuvat? "Onneksi ei tarvitse miettiä kumpi jää lasten kanssa kotiin kun ollaan heitä tavattu..."
Se nyt vaan on niin, että lapset sairastelee. Ja saa niitä pöpöjä joka paikalta.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 10:36"]
Lapsillani on aika hyvä vastustuskyky, esikoinen esimerkiksi sai ekan vatstaudin 2-vuotiaana eikä muutenkaan sairasta paljon.
Emme asu kovin kaukana, 25km välimatka.
[/quote]
Mun nuorimmainen täyttää kohta neljä, eikä hänellä ole koskaan ollut vatsatautia, eikä ole ikinä oksentanut muustakaan syystä. Päiväkodissa ja meillä perheessä on kyllä ollut vatsatautia... niin että tuo hyvä vastustuskyky on jollain varmaan vähän perusominaisuus, toisella taas ei...
Meillä käy samalla tavalla veljeni perheen kanssa. Itse olen päätellyt että ehkä perimällä on jotain tekemistä asian kanssa, samalaiset virukset sairastuttaa?
Itse saan aina veljeni flunssat ja influenssat, mieheni tauteja en.
Joku perusbakteerikantajuttu, veikkaisin. Meilläkin on ollut sitä, että joskus sairastuu aina kun menee jonnekin.
Meillä lapset tulevat aina kipeäksi mummolassa. Pari kilsaa välimatkaa, joten tuskin on bakteerikantojen erosta kyse. En käsitä mistä tämä voi johtua.
Tässä tulee ero elämäntavoissa esille. Nykyään kun on rokotukset ja ymmärretään miten taudit tarttuvat, niin olisi suhteellisen helppoa välttää yleisimmät flunssat ja vastaavat hyvällä hygienialla ja jäämällä kipeänä kotiin parantelemaan. Valitettavasti on aina niitä joiden on aina muka ihan pakko tulla töihin nuhaisena ja yskäisenä tartuttamaan muita. Sama pätee lapsiperheisiinkin, toisissa perheissä pyritään pysymään terveinä ja välttämään turhia tauteja. Toisissa taas lapset ovat tautimagneetteja, jotka imuroivat taudinaiheuttajat ympäristöstään kun rymyävät missä sattuu ja levittävät niitä sitten vaikka päiväkodissa ajattelemattomien vanhempien takia.
Ilmeisesti ap:n ja siskonsa perheet edustavat näitä kahta erityyppistä perhettä. Meillä on siskoni kanssa samanlainen tilanne. Siskon lapsilla on aina joku kröhä päällä tai juuri loppunut kun tavataan. Ymmärrettävistä syistä ei tee mieli nähdä kovin usein.
Ai mä luulin jo jotain pahempaa. Varmaan pikku lapset saa eniten tauteja mutta teinit on jo tosi terveitä.
Voiko hometalo aiheuttaa sen että ovat usein kipeinä ja tartuttavat sitten muita....?
Jospa lapsillasi on huono vastustuskyky. Annatko heille kunnon ruokaa?