Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä aina kotona jääkaapissa juustoa leivän päälle, vai pelkkää voita?

Vierailija
28.11.2020 |

?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lopettanut juuston ja leikkeleiden ostamisen, en mistään periaatesyistä, vaan sen takia koska mun mielestä ne on vain ylimääräistä tarpeetonta rasvaa ja ravintoa leivän päällä loppuen lopuksi, ainakin tämmöiselle ihmiselle joka yrittää pudottaa painoa. Eihän päivän tärkeimpiin ruoka-aineisiin kuulu juustot, eikä leikkeleet, ne ovat sieltä turhimmasta päästä.

Monet ovat tottuneet siihen, että niitä kuuluu laittaa leivän päälle, mutta ei kuulu. Ne on turhaa ravintoa, eivät ne vastaa mitään ateriaa. Melkoinen ahaa elämys se oli tämäkin ymmärtää.

Vierailija
22/49 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan mieluummin juustoa leivän päälle. Voi on siis tarpeeton leivän päällä, kokeilkaa vaikka!

Eikai juusto jää kiinni jos ei ole leipäliimaa eli voita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voita, leikkeleitä ja juustoja on, muttei juuri koskaan leipää.

Vierailija
24/49 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on juustoa. Iltaisin voi olla että pitää saada lämpimät leivät. Siksi on aina juusto ja usein varajuusto. Uunissakin on grillivastukset millä saa myös hyvin ruskettuneita juustoleipiä.

Vierailija
25/49 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ei leipää ollenkaan, mutta leikkeleitä, juustoa, paistettua munaa/munakasta, vihanneksia ja hedelmiä.

Vierailija
26/49 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aina leikkeleitä ja juustoa, kun lapsi oli pieni, mutta sitten hän alkoi syödä niitä leikkeleitä sieltä jääkaapista ja nyttemmin myös juustoa, niin ensin lähtivät leikkeleet ja nyt juusto ja nyt on pelkkää oivariinia jääkaapissa. Pitää lähiaikoina kokeilla ostaa juustoa, jos ei häviäisi parempiin suihin.

Vierailija
27/49 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lopettanut juuston ja leikkeleiden ostamisen, en mistään periaatesyistä, vaan sen takia koska mun mielestä ne on vain ylimääräistä tarpeetonta rasvaa ja ravintoa leivän päällä loppuen lopuksi, ainakin tämmöiselle ihmiselle joka yrittää pudottaa painoa. Eihän päivän tärkeimpiin ruoka-aineisiin kuulu juustot, eikä leikkeleet, ne ovat sieltä turhimmasta päästä.

Monet ovat tottuneet siihen, että niitä kuuluu laittaa leivän päälle, mutta ei kuulu. Ne on turhaa ravintoa, eivät ne vastaa mitään ateriaa. Melkoinen ahaa elämys se oli tämäkin ymmärtää.

Mikäs ateria se leipä sitten on? Aivan turhake varsinkin jos painoa haluaa pudottaa.

Vierailija
28/49 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, useampaakin, koska mies+nuorempi teini syö usein samaa, minä taas muuta ja vanhempi teini kolmatta. Lisäksi välillä tuorejuustoa ja aina myös paria eri leikkelettä+maksamakkaraa ja tietty tomaattia, kurkkua, paprikaa jne.

Miksi kysyt?

Vierailija
29/49 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs ateria se leipä sitten on? Aivan turhake varsinkin jos painoa haluaa pudottaa.

Anteeksi vain, mutta olet väärässä. Leivästä saa kuitua ja hyviä hiilihydraatteja. Ne tukevat vatsan ja suolen toimintaa ja oikeanlainen leipä toimii osana päivittäistä ravinnonsaantia.

Vierailija
30/49 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä mitään juustoa tai leikkeleitä. 

Vierailija
31/49 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi vain, mutta olet väärässä. Leivästä saa kuitua ja hyviä hiilihydraatteja. Ne tukevat vatsan ja suolen toimintaa ja oikeanlainen leipä toimii osana päivittäistä ravinnonsaantia.

En ole syönyt leipää yi 20 vuoteen. Aamulla tulee pisut ja kakat samantien, kun pöntölle ehdin. 

Vierailija
32/49 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei leipää edes osteta, mutta luomumaasdamia ja luomupolar15 löytyy sekä suolaton luomuvoi. Juustoilla kuorrutetaan vihanneksia ja ilman voita palaa liian helposti ruoka pannuun.

Vierailija
33/49 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäkää ihmiset, että juustot ja leikkeleet ovat a) jäänne menneisyydestä, jolloin oli osoitus vauraudesta, että leivän päälle oli laittaa muutakin kuin voita b) markkinatalouden voimien markkinoimaa mielikuvaa, että niitä kuuluu olla leivän päällä.

Kun ymmärtää tämän, niin voi siirtyä johtopäätökseen, että ihmisen päivittäiseen ravintoon ei ole pakko kuulua juustot ja leikkeleet. Toki jos moni ymmärtää tämän niin se on haitaksi yrityksille, jotka niitä myy, mutta eipä siitä juuri muuta haittaa olekaan.

Vierailija
34/49 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäkää ihmiset, että juustot ja leikkeleet ovat a) jäänne menneisyydestä, jolloin oli osoitus vauraudesta, että leivän päälle oli laittaa muutakin kuin voita b) markkinatalouden voimien markkinoimaa mielikuvaa, että niitä kuuluu olla leivän päällä.

Kun ymmärtää tämän, niin voi siirtyä johtopäätökseen, että ihmisen päivittäiseen ravintoon ei ole pakko kuulua juustot ja leikkeleet. Toki jos moni ymmärtää tämän niin se on haitaksi yrityksille, jotka niitä myy, mutta eipä siitä juuri muuta haittaa olekaan.

Sama se on jättää se leipäkin pois. Syö ruokaa eikä leipää.

Niitä kuituja saa muualtakin ihan riittävästi.

Vierailija
35/49 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan mieluummin juustoa leivän päälle. Voi on siis tarpeeton leivän päällä, kokeilkaa vaikka!

Ehei. Jätän leivän kokonaan pois, jos siihen ei saa laittaa kuin juustoa tai ei mitään. En pidä leivästä, mutta on helppo ja nopea aamupala. Muulloin en sitä jankkia edes syö.

Vierailija
36/49 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin syön sitä mistä tykkään, eli lähinnä niitä päällisiä ilman leipää. Enkä mieti niin hirveesti maailmantaloutta siinä mussuttaessani, enkä terveysintoile. Joka aamupalalla myös suklaata.

Vierailija
37/49 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina margariinia ja voita leivälle, samoin tummaa ja vaalea leipää. On kinkkua ja meetvurstia, goudaa ja emmentaalia, kurkkua ja tomaattia. Hyvin usein jääkaapissa on myös graavilohta, tai muuta kalaa leivälle. Minä syön tummaa leipää margariinilla ja laitan leivälleni kinkkua/emmentaalia ja tomaattia.  Mies taas syö vaaleaa leipää voilla ja päällisiksi pitää olla meetvurstia/goudaa ja kurkkua.

Vierailija
38/49 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustoja on aina, erilaisia. Leipää ei ole koskaan.

Vierailija
39/49 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää oikein leivästä, joten ostan myös leivänpäällisiä aika harvakseltaan. Juusto on tosi kallista, niin ostan sitä harvoin, ehkä kerran kuussa. Tänään söin metsäretkellä 2 leipää, toisen välissä oli viherpippuripateeta ja toisen välissä sambaljuustoa. Kotona paahdan kaiken syömäni leivän ja päällisenä useimmiten joko harissahummusta tai hilloa.

Vierailija
40/49 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustoa on aina, voita ei olekoskaan.