Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kiinnitätkö kaupassa huomiota muiden ostoksiin

Vierailija
06.04.2014 |

Katsotko vartavasten tiettyyn kategoriaan kuuluvien (esim lihavat, anorektisen näköiset, sporttisen näköiset, perheenäidit) ostoksia vai kyyläätkö tasapuolisesti kaikkia? Hymähteletkö mielessäsi jos vaikka jonkun lihavan kori on herkkuja täynnä?

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin ostoksista saattaa hoksata mitä on itse unohtanut. Tänään kävi näin kahvin kanssa.

Vierailija
42/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 18:48"]

Todella monella näyttää olevan ongelmia kakan kulkemisessa, kun ostavat paljon aktiivioita. :)

[/quote]

Sama huomio, ja joka kerta sen syyn löytää niiden muiden ostosten joukosta. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä katsomalla katsomisesta, mutta tietenkin kiinnittää huomion juuri joku juoppo hakemassa lisää kaljaa ja käärittävää tupakkaa. Tai vastaavasti joku perheenäiti lapsiliudan kanssa, mutta pakastepizzaa ja eineksiä kärryt täynnä. 

Myös on tullut kiinnitettyä huomiota sellaisiin jotka hamstraavat paljon tarjous lihaa, leipää jne. 

Vierailija
44/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään erityisesti kyylää, joskus vaan osuu silmiin jos on jollain jotain erityisen huomiota herättävää siinä hihnalla. Sairaalloisen lihavilla on hyvin usein sairaalloisen lihavan ruokaostokset. Vegaanit huomaan myös, ulkomuoto korreloi hyvin usein niiden ostosten kanssa. Tavallisilla perheellisillä on tavallisten perheellisten ostokset. Lestadiolaisten ostokset näkee jo kaukaa. Perjantai-iltaisin näkyy paljon mässy, sipsi, limu, kaljaostoksia ja niitä ostaa aina saman näköiset tyypit. Sunnuntaina iltapäivällä näkyy jengi ostavan krapulaan helpotusta.

No mitäs minä sitten ostan? Kaikkea hyvin tylsää, mistä ei juuri jutun juurta irtoa, ehkä kaikkein kummallisimpia ostoksia mulla on lihamestarilta haetut luut, sisäelimet, kalanruodot ja -päät, mitä ei yleensä tule edes tiskille myyntiin, pyytämällä niitä kuitenkin saa.

Vierailija
45/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyylää. Joskus tiskillä jonottaessa tai siinä hihnalla saattaa huomion kiinnittää jos jollain on "hyvät" ostokset eli jotain hyvää lihaa/kalaa/juustoja/kasviksia mitä itsekin ostaisin.

Vierailija
46/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyylää kaupassa enkä apteekissa. Mitä se minulle kuuluu, mitä joku omalla rahallaan ostaa. Ainut, mikä kiinnittää toisinaan huomiota, on se, miten paljon jotkut ostavat, kun on tulossa juhlapyhät ja kauppa on peräti yhden päivän kiinni. On toki mahdollista, että ostajalle tulee koko suku vierailulle ja ruokaa tarvitaan paljon. Nolottaa, kun itsellä viereksii vain muutama pieni ostos korin pohjalla.

Vierailija
47/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 19:10"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 19:02"]

No kassalla ei voi välttyä näkemästä.

Kyllähän sitä vähän katsoo kun 120+ kiloinen 20+ pariskunta ostaa illan "ruuat": 2 megasipsipussia, sinisen lenkin, kermaviiliä, dippijauhetta ja 4 maxi cokista. Jotenkin en usko että heitä odottaa kotona itsetehty kotiruoka tai salaattiannos...

[/quote]

On se mukavaa, kun saa tuntea ylemmyyttä.

[/quote]

Ei ylemmyyttä vaan ihan silkkaa sääliä!

Vierailija
48/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos vastaavan tulee ihmisiä , kellä on lohta kärryissä niin tiedän , et jossain on tarjous

Vierailija
49/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten, kassalla välillä huomaa. En katso mitenkään dissaavasti esim lihavien ostoksia, lihaa katson aina ilkeästi, suututtaa niin kovasti teurastus, kasvissyöjä kun olen.

Vierailija
50/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin katson uteliaana kassalla toisten ostoksia, en nyt ihan heti ymmärrä, mitä pahaa tässä on. En mitenkään kyttää paheksuvasti, vaan huomaamattomasti muita häiritsemättä katselen ostoksia. Näkee vähän, että miten muut syövät, ja minua ainakin kiinnostaa toisten ihmisten elämä! Miksi ihmeessä ei kiinnostaisi? Omaa elämää minulla ei kylläkään ole, opiskelut ja masennus painaa päälle, kotona lähinnä itken ja kaupassakäynti on hirveän jännittävää vaihtelua itkemiseen. Ei minua siellä kukaan tunne, katsovat läpi kuin näkymätöntä, suruuni lapan karkkia ja jätskiä hihnalle, mutten geenieni takia koskaan liho, rasvaprosentti vain nousee kohisten. Joskus syön terveellisesti, hirveästi siivoan ja ulkonäkö huoliteltu, mutta ihmiset katsoo läpi ja maailma tuntuu muuttumattomalta, tasaisen harmaalta virralta. En vaan keksi yhden yhtä asiaa, joka minun täytyisi tehdä, tai mitä voisin tehdä. Lähinnä odotan aamua ja kylmää viimaa, bussikuskin moikkausta ja luentosalia, jossa ihmiset katsoo läpi niin ahdistavan tietäväisinä, että tekee mieli mennä pois. Ja taas pureskelen kynteni, mietin taloutta ja masennun taas. Äiti tulee kylään ja tarjoaa appelsiinimehua, ei sen nuoruudessa ollut mitään tällaista laiskottelua jota minä edustan. Oikeustiede on kaunista, niin vaativaa ja ajatukset junnaa siinä seuraavassa aamussa ja viimassa. Tässäkö se elämä sitten oli, tällaistako muut tekevät?

Vierailija
51/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 20:34"]Minä ainakin katson uteliaana kassalla toisten ostoksia, en nyt ihan heti ymmärrä, mitä pahaa tässä on. En mitenkään kyttää paheksuvasti, vaan huomaamattomasti muita häiritsemättä katselen ostoksia. Näkee vähän, että miten muut syövät, ja minua ainakin kiinnostaa toisten ihmisten elämä! Miksi ihmeessä ei kiinnostaisi? Omaa elämää minulla ei kylläkään ole, opiskelut ja masennus painaa päälle, kotona lähinnä itken ja kaupassakäynti on hirveän jännittävää vaihtelua itkemiseen. Ei minua siellä kukaan tunne, katsovat läpi kuin näkymätöntä, suruuni lapan karkkia ja jätskiä hihnalle, mutten geenieni takia koskaan liho, rasvaprosentti vain nousee kohisten. Joskus syön terveellisesti, hirveästi siivoan ja ulkonäkö huoliteltu, mutta ihmiset katsoo läpi ja maailma tuntuu muuttumattomalta, tasaisen harmaalta virralta. En vaan keksi yhden yhtä asiaa, joka minun täytyisi tehdä, tai mitä voisin tehdä. Lähinnä odotan aamua ja kylmää viimaa, bussikuskin moikkausta ja luentosalia, jossa ihmiset katsoo läpi niin ahdistavan tietäväisinä, että tekee mieli mennä pois. Ja taas pureskelen kynteni, mietin taloutta ja masennun taas. Äiti tulee kylään ja tarjoaa appelsiinimehua, ei sen nuoruudessa ollut mitään tällaista laiskottelua jota minä edustan. Oikeustiede on kaunista, niin vaativaa ja ajatukset junnaa siinä seuraavassa aamussa ja viimassa. Tässäkö se elämä sitten oli, tällaistako muut tekevät?

[/quote]

Well, that escalated quickly!

Vierailija
52/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 18:54"]

Kassajonossa katselen. Ihmettelen mitä.ruokaa niistä ostoksista pystyy tekemään....

Mieleen on jäänyt yks pultsari (ulkonäkö ja haju) jolla oli 2 keppanaa, atrian punainen lenkki ja vehnäjauhopussi. Mitähän se niistä jauhoista meinasi tehdä?

[/quote]

No mutta: ehkäpä hän tai vaimonsa aikoi leipoa pullaa, mutta vehnäjauhot olivat loppu tai kakun jne tai suurustaa makkarakastikkeen. Siis eihän sitä alusta lähtien kaikkea tarvitse ostaa, kaapissa saattaa olla suurin osa johonkin ruokaan, leipomiseen liittyvistä aineksista. 

Vierailija
53/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriön ollessa pahimmillaan kyyläsin aikalailla muiden kärryt läpi. Etenki jos oli lihava tai laiha. Tunnistin myös heti muut syömishäiriöiset ruokaostoksistaan (esim. bulimikot).

Nykyään en kyylää kuin ehkä kassalla korkeintaan jos joku juttu on vähän erikoisempi.

Vierailija
54/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joskus kyllä mietin kun näen selkeästi leivonta-aineksia, että mitä itse leipoisin noista aineksista.

Vierailija
55/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaistomaisesti aina tsekkaan ja teen ostosten perusteella mielikuvan ihmisestä. Kyllä sen ostosten eron aika hyvin huomaa pullukoiden ja hoikkien ostoksista.

Vierailija
56/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatan vilkaista edellä olevaa ja hänen ostoksiaan,. Mutta yleensä mietin omiani ja sitä onko tarpeeksi kasseja ja millä kortilla maksan ja oliko nyt kaikki ostettu. Käyn vain kaksi kertaa viikossa kaupassa ja ostettavaa on paljon. Maksun jälkeen on kiirus pakata ostokset:) Takana tuleva saattaa vaihtaa kassajonoa, kun näkee ostospaljouteni. Mitäs siinä, niin teen itsekin joskus.

Kerran jouduin tuomaan eräälle naapurille maanantaiaamuna kaksi keppana mäyräkoiraa. Kyllä hävetti ja sanoinkin, ettei nämä tule minulle. Kassa hymyili...Ja tilanne oli todella sellainen, että oli haettava ne kaljat.

Vierailija
57/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotatteko ostoksista minkä ammattikunnan edustajia asioijat ovat?

Vierailija
58/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, jos pitää jonottaa jonkun aikaa, saatan tuijottaa edellä olevan ostoksia. En todellakaan aina edes näe niitä vaan se on sellaista "tyhjin silmin tuijottamista", mut joskus saattaa joku juttu kiinnittää huomion.

Vierailija
59/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 18:48"]

Todella monella näyttää olevan ongelmia kakan kulkemisessa, kun ostavat paljon aktiivioita. :)

[/quote]

Sama huomio, ja joka kerta sen syyn löytää niiden muiden ostosten joukosta. ;)

[/quote]

Mulla ei oo ongelmaa kakan kulkemisen kanssa, suolentoimintani on ihailtavan säännöllistä, mut ostan activiaa koska se kauraversio maistuu hyvältä. En syö tavallisia jogurtteja.

Vierailija
60/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrää katson siinä vaiheessa, kun mietin parasta kassajonoa. Satunnaisesti silmiin osuu joku tarjouskahvi, mikä on itseltä unohtunut. Muuten en kyllä kyylää ihmisten ostoksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän