Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kiinnitätkö kaupassa huomiota muiden ostoksiin

Vierailija
06.04.2014 |

Katsotko vartavasten tiettyyn kategoriaan kuuluvien (esim lihavat, anorektisen näköiset, sporttisen näköiset, perheenäidit) ostoksia vai kyyläätkö tasapuolisesti kaikkia? Hymähteletkö mielessäsi jos vaikka jonkun lihavan kori on herkkuja täynnä?

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä koskaan katsonut, mitä joku apteekissa ostaa.

Vierailija
22/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 18:50"]

Entäpä vaikka apteekissa, kyyläättekö jos joku ostaa vaikkapa raskaustestin tai jotain peräpukama/jalkasilsa voidetta? :D AP

[/quote]

Mä en tunnistaisi noista mainituista yhtään pakkausta, kun en itse ole koskaan joutunut ostamaan. Ja ei, en kyylää, musta on ihan normaalia että joku ostaa apteekista peräpukamavoidetta ja musta peräpukamat on ihan normaali asia jota ei tarvitse hävetä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lähes 30v mutta silti jotenkin nolottaa ostaa apteekista raskautestiä. olemme miehen kanssa yrittäneet lasta nyt 7kk ja 4-5krt olen jo täällä meidän pienessä kaupungissa ostanut testin..kahta eri apteekkia vaihdellen

Vierailija
24/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassajonossa katselen. Ihmettelen mitä.ruokaa niistä ostoksista pystyy tekemään....

Mieleen on jäänyt yks pultsari (ulkonäkö ja haju) jolla oli 2 keppanaa, atrian punainen lenkki ja vehnäjauhopussi. Mitähän se niistä jauhoista meinasi tehdä?

Vierailija
25/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vittu millaisia kyyliä. En koe, että minulle kuuluu toisten ostokset tai muutkaan asiat.

Vierailija
26/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 18:58"]

Hyi vittu millaisia kyyliä. En koe, että minulle kuuluu toisten ostokset tai muutkaan asiat.

[/quote]

Panetko kassalla silmät kiinni?

Vierailija
27/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kauheesti kattele, saattaa joskus katse jäädä johonkin erikoiseen ostokseen tai suuriin määriin jotain tiettyä, mutta ei kyllä yleisesti ottaen kiinnostaa muiden ihmisten elämä niin paljoo. 

Vierailija
28/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kassalla ei voi välttyä näkemästä.

Kyllähän sitä vähän katsoo kun 120+ kiloinen 20+ pariskunta ostaa illan "ruuat": 2 megasipsipussia, sinisen lenkin, kermaviiliä, dippijauhetta ja 4 maxi cokista. Jotenkin en usko että heitä odottaa kotona itsetehty kotiruoka tai salaattiannos...

Vierailija
29/96 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen sen verran kuin kehtaan, niin etten jäisi kyyläämisestä kiinni kuitenkaan. Mutta on ihan viihdyttävää vilkuilla toisten ostoksia, kauppareissut kun on niin tylsiä. Lähinnä vasta kassajonossa kuikuilen, koska omia ostoksia etsiessä on muutakin tekemistä kuin paikallaan seisominen.

Pienistä ostoksista on vaikea kenenkään ruokavaliota päätellä, kun luultavasti käyvät kaupassa useamman kerran viikossa, mutta jos lapsiperheellä on kärryllinen tai pari selvästi koko viikkoa varten ruokaostoksia niin kyllähän siitä jo näkee, miten siellä syödään.

Huomio kiinnittyy monesti myös einesten ja maidon ostajiin, harvemmin kun itse kumpiakaan ostan.

Vierailija
30/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 18:59"]

[/quote]

[/quote]

Kai sitä voi muuallekin katsoa kuin siihen hihnalle? Ei mun katse hakeudu automaattisesti toisten ostoksiin.

Vierailija
31/96 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä joskus tulee katseltua, miettien minkälaisia ruokalajeja noista valmistuu tai onko juhlat tulossa tms. Ihan tälläisiä hyväntahtoisia ajatuksia ajankuluksi kassajonossa siis. Ei minua niinkään kiinnosta, ostaako lihava suklaata tai pultsari kaljaa.

Toisaalta varon tekemästä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä, täytyy muistaa että kassalla olevista ostoksista ei tiedä, mitä ko. henkilöllä on jo kotona valmiina. Esim. kun tuolla joku ihmetteli, miten vähän ihmiset ostavat kasviksia, minustakin varmaan joku on noin joskus ajatellut, kun meillä ne varsinkin kesäaikana kasvavat omassa pihassa. Saatan myös ostaa esim. kasviksia toisesta kaupasta ja lihoja toisesta.

Vierailija
32/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan kyylätä 1 - 3 sekuntia, jos on pitkä jono. En hymähtele. Eivätkä jää mieleen tai yhdisty tyyppeihin. 

Vierailija
33/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oli kassalla töissä ja ei ollut kamalaa kiirettä ja asiakkaan kanssa ehkä samalla jutustelikin, niin saattoi siinä ostoksini huomiota kiinnittää, jos ne olivat super terveelliset tai päinvastoin. "Nomaalileihin" ostoksiin en huomiota kiinnittänyt. Paitsi kerran entinen opettaja sattui kassalle ja ostin kondomeja, niin meinasin mua vähän naurattaa ja tais opettajaakin vähän nolottaa, kun tutun ihmisen kanssalle tuli:D

Vierailija
34/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 19:07"]

[/quote]

[/quote]

Kai sitä voi muuallekin katsoa kuin siihen hihnalle? Ei mun katse hakeudu automaattisesti toisten ostoksiin.

[/quote]

Voi katsella, mutta voi niitä toisten ostoksiakin katsella. Mitäs kummallista siinä on?

Vierailija
35/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 19:02"]

No kassalla ei voi välttyä näkemästä.

Kyllähän sitä vähän katsoo kun 120+ kiloinen 20+ pariskunta ostaa illan "ruuat": 2 megasipsipussia, sinisen lenkin, kermaviiliä, dippijauhetta ja 4 maxi cokista. Jotenkin en usko että heitä odottaa kotona itsetehty kotiruoka tai salaattiannos...

[/quote]

On se mukavaa, kun saa tuntea ylemmyyttä.

Vierailija
36/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kassajonossa tulee katsottua. Minusta on mielenkiintoista verrata omia ostoksia muitten ostoksiin. Ja kyllähän ostokset aika paljon kertoo ihmisestä esim. onko paljon herkkuja ja ruoan suuri määrä voi kertoa, että on ainakin pari lasta. En tee tätä siis ilkeyttäni, enkä tuomitse.

Itsekin ostin kerran kaupasta maanantaiaamuna 3 siideriä, purkkaa ja tölkin maitoa=D 

Vierailija
37/96 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on tullut kivoja keskusteluja muiden asiakkaiden kanssa, jos on ollut ostamassa jotain kiinnostavaa. Minusta nämä on ollut kivoja, spontaaneja hetkiä. :)

Vierailija
38/96 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 16:37"]

Toisaalta varon tekemästä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä, täytyy muistaa että kassalla olevista ostoksista ei tiedä, mitä ko. henkilöllä on jo kotona valmiina. Esim. kun tuolla joku ihmetteli, miten vähän ihmiset ostavat kasviksia, minustakin varmaan joku on noin joskus ajatellut, kun meillä ne varsinkin kesäaikana kasvavat omassa pihassa. Saatan myös ostaa esim. kasviksia toisesta kaupasta ja lihoja toisesta.

[/quote] Komps, käyn lähes aina kahdessa eri kaupassa. Joskus toisessa kaupassa saattaa käydä yliterveellinen ja toisessa kauhea herkkuperse :P

Vierailija
39/96 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 19:09"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 19:07"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Voi katsella, mutta voi niitä toisten ostoksiakin katsella. Mitäs kummallista siinä on?

[/quote]

Ei ilmeisesti mitään. Kaikki vaan yhdessä kyyläämään! Tässä kyse oli kuitenkin siitä, ettei niiden katselulta voi edes välttyä, ellei kulje silmät kiinni.

Vierailija
40/96 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiinnitä, minua ei yksinkertaisesti kiinnosta, mitä edessäni oleva asiakas hihnalle lappaa. Sinänsä outona pidän sitä, kuinka moni tässä ketjussa on kertonut tiirailevansa muiden ostoksia, oletteko todella noin uteliaita ja kyttäilettekö esim  naapureitanne samanlailla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi