Oon ollu hereillä tässä nyt aamukahdesta asti ja pelannut vaan koneella, äsken korkkasin lonkeron. Työttömänä viimeiset 12 vuotta, ikää 34v
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että joskus vielä elämätön elämä alkaa kaduttaa?
Mikä sinun mielestä sitten on eletty elämä? Pää kolmantena jalkana kokemuksien metsästystä, ulkomaanmatkoja, harrastuksia yms.? Ei kaikki halua elää noin vaikka varaa olisikin.
Jos ap hankkii edes yhden harrastuksen tai käy 1h kävelyllä niin sittenkö hänellä on elämä?
Kyllä minä sen verran utelias olen maailman ja elämän suhteen, että kaduttaisi ellen käyttäisi mahdollisuuksia nähdä uusia paikkoja, tavata uusia ihmisiä, kokeilla uusia asioita ja muutenkin elää aktiivisesti. Tämä koronavuosi on tuskaa, kun nyt on taas harrastuksetkin tauolla. Eikä se tarkoita etten viihtyisi myös kotona, täällä laittelen parhaillaan joulua ja kesällä isoa pihaa, mutta mieluummin haluaisin vielä elämäni aikana ehtiä nähdä monia muitakin paikkoja.
Minäkin ajattelin nuorena noin. Nyt 60-vuotiaana olen todennut, että eipä niistä kaikista kokemuksista loppupeleissä mitään erityistä onnellisuutta syntynyt. Ihmiset ovat erilaisia ja mä olisin varmaan ihan yhtä onnellinen nyt, vaikka olisin jättänyt oravanpyörässä juoksemiset, parisuhteen, omakotitalon rakentamiset ja muut nk normaalin elämän kokemukset ulkomaanmatkoja myöten väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä oikeutat itsellesi täydellisen luovuttamisen tuossa iässä? Miksi yhteiskunnan pitää olla aikuisesta ihmisestä vastuussa? Joka ei tunnu itse pistävän rikkaa ristiin oman hyvinvointinsa eteen?
Mieti montako työtöntä ihmistä Suomessa on..
Mieti montako avointa työpaikkaa Suomessa on..No nyt voit mollata aptä ja muita työttömiä mikäli sait laskettua jokaiselle ihka omat työpaikat :)
Olen itsekin ollut työttömänä pitkiä aikoja. Se ei tarkoita elämää, jossa lukkiudutaan kuukausiksi pelaamaan videopelejä, aikuisena ihmisenä.
Ihmisiä on erilaisia. Ihmiset pitävät eri asioista. Ihmiset tekevät vapaa ajallaan eri juttuja. Ihan sama montako vuotta mittarissa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää sinua hankkimasta itsellesi elämää? Työtä, naisystävää, lapsia?
Joillakin ihmisillä on kaikki nuo ja ovat silti onnettomia. Ei edes tuo kliseinen trio takaa kaikkien ihmisten onnellisuutta.
Ei tietenkään mikään takaa mitään. Mutta onnellisuuden todennäköisyys lisääntyy aika monen kertaluokan verran. Lisäksi työnteko ja lasten saanti vie yhteiskuntaa eteenpäin, eli on muut huomioonottava teko.
Kaikki eivät kykene työntekoon tai lasten saantiin erilaisten syiden takia. Silloin "muut huomioonottava teko" on yksinkertaisesti olla tekemättä töitä ja lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että joskus vielä elämätön elämä alkaa kaduttaa?
Mistä päättelit, että hän ei olisi elänyt elämäänsä? Siksikö, kun ei ole palkkatöissä 8-16, naimisissa, 2 lasta ja kultaista noutajaa?
Ei tuollainenkaan elämä kaikille onnea tuo, jos edes niile harvoille. Elokuvista opittu malli, joka on niin monella tavalla haitallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisystävä? Oletit heti, että ao on mies.
Äärimmäisen harva nainen ajautuu tuollaiseen tilanteeseen. Naisten on helppo saada miesystävä ja naiset myös hakevat herkästi apua ongelmiinsa.
Olen nainen ja samassa tilanteessa.
- Ei Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin ihmisillä on kaikki nuo ja ovat silti onnettomia. Ei edes tuo kliseinen trio takaa kaikkien ihmisten onnellisuutta.
Ei ehkä onnellisuutta, mutta rikkaan elämän, kokemukset ja merkityksellisyyden.
Positiivisen psykologian mukaan onnelinen elämä ei ole jatkuvaa hymyä ja iloa ja rentoutta, vaan juuri nimenomaan merkityksellisyyden ja yhteenkuuluvuuden tunnetta. Tämän vuoksi sosiaaliset ja uutteraat elävät usein pidemmän ja terveemmän elämän. Usein se elämä, jossa mennään siitä mistä aita matalin, ei ole se paras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä oikeutat itsellesi täydellisen luovuttamisen tuossa iässä? Miksi yhteiskunnan pitää olla aikuisesta ihmisestä vastuussa? Joka ei tunnu itse pistävän rikkaa ristiin oman hyvinvointinsa eteen?
Mieti montako avointa työpaikkaa Suomessa on..No nyt voit mollata aptä ja muita työttömiä mikäli sait laskettua jokaiselle ihka omat työpaikat :)
Olen itsekin ollut työttömänä pitkiä aikoja. Se ei tarkoita elämää, jossa lukkiudutaan kuukausiksi pelaamaan videopelejä, aikuisena ihmisenä.
Ihmisiä on erilaisia. Ihmiset pitävät eri asioista. Ihmiset tekevät vapaa ajallaan eri juttuja. Ihan sama montako vuotta mittarissa on.
Jokainen tehköön vapaa-ajallaan mitä vaan, kunhan työt tulevat tehtyä tai muuten jotain järkevää yritettyä kohtuullinen aika päivästä. Minulla ei ole halua maksaa aikuisen ihmisen 24-7-pelaamisesta ja täydellisen epäterveellisestä elämäntavasta koituvista kuluista omasta pussistani. Pientä yritystä ja vastuuta omasta hyvinvoinnista niin voisin miestä hieman edes kunnioittaa.
Kippis Ap. Vähemmän vahinkoa saat aikaan kuin moni muu. Ei minusta lapset, vaimo/aviomies ja omakotitalo merkitse enemmän elettyä elämää, ainoastaan parempaa itseharhautusta elämän merkityksettömyydestä.
hienoa upeeta jatka vaan loisimistasi. nykyinen hallitus jopa kannustaa elämän tapaasi. hullu töitä tekee mariin juuri vei italian "köyhille" 7 miljardia suomen ottamaa velka rahaa kai ämmä muistaa suomenkin köyhiä muutamalla sentillä
Vierailija kirjoitti:
Eipä ap kaltaisestasi normaali koulutettu, työssäkäyvä ja asiansa hoitava nainen kiinnostu. Mitään yhteistä ei kanssasi löydy.
Normaali? Et kyllä ole kovin normaali kun puhut muista ihmisistä noin alentavasti.
Vierailija kirjoitti:
Kippis Ap. Vähemmän vahinkoa saat aikaan kuin moni muu. Ei minusta lapset, vaimo/aviomies ja omakotitalo merkitse enemmän elettyä elämää, ainoastaan parempaa itseharhautusta elämän merkityksettömyydestä.
Köyhä tai rikas.. ei kukaan sinne arkkuun saa yhtään mitään mukaan. Ei nappeja eikä kultaharkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisystävä? Oletit heti, että ao on mies.
Äärimmäisen harva nainen ajautuu tuollaiseen tilanteeseen. Naisten on helppo saada miesystävä ja naiset myös hakevat herkästi apua ongelmiinsa.
Olen nainen ja samassa tilanteessa.
- Ei Ap.
Mikset ole Tinderissä? Sieltä voisit valita parhaan päältä jopa sadoista miehistä jotka swaippaavat sinut oikealle.
Vierailija kirjoitti:
Mielummin noin kuin elämänsä pelkästään työlle omistava oravanpyörä lammas. Eli minä.
Sinä olet oravapyörä lammas, joka ei voi itse päättää juuri mistään ja kaikki on raportoitava Kelalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tehköön vapaa-ajallaan mitä vaan, kunhan työt tulevat tehtyä tai muuten jotain järkevää yritettyä kohtuullinen aika päivästä. Minulla ei ole halua maksaa aikuisen ihmisen 24-7-pelaamisesta ja täydellisen epäterveellisestä elämäntavasta koituvista kuluista omasta pussistani. Pientä yritystä ja vastuuta omasta hyvinvoinnista niin voisin miestä hieman edes kunnioittaa.
Kuka kaipaisi sinun kunnioitusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista tuo maksuhaluttomuus äänestyskopissa. Nykyisen hallituksen sanoma on tähän asti ollut, että on ihan sama mitä tekee, kaikille kuuluu samanlainen (kommuuni)asunto, älypuhelin, vaatteet ja bussilippu. Tämä kierre myös johtaa siihen, että niitä töitä on entistä vähemmän tarjolla ja yhä useampi joutuu tyytymään ap:n osaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielummin noin kuin elämänsä pelkästään työlle omistava oravanpyörä lammas. Eli minä.
Sinä olet oravapyörä lammas, joka ei voi itse päättää juuri mistään ja kaikki on raportoitava Kelalle.
Hmm? Olen ollut myös työttömänä joten tiedän kyllä kumpi niistä on se oravanpyörä. Tai oikeastaan aasinpyörä.
Kuinka usein ja vakavasti haet itsellesi töitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista tuo maksuhaluttomuus äänestyskopissa. Nykyisen hallituksen sanoma on tähän asti ollut, että on ihan sama mitä tekee, kaikille kuuluu samanlainen (kommuuni)asunto, älypuhelin, vaatteet ja bussilippu. Tämä kierre myös johtaa siihen, että niitä töitä on entistä vähemmän tarjolla ja yhä useampi joutuu tyytymään ap:n osaan.
Odottaisin lähinnä että ihminen ottaisi itse itseään persauksista kiinni. Hallituksella ei näiden lapamatojen asenneongelmiin ole kuin rajallisesti vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odottaisin lähinnä että ihminen ottaisi itse itseään persauksista kiinni. Hallituksella ei näiden lapamatojen asenneongelmiin ole kuin rajallisesti vaikutusta.
Hallitus (niputan Rinteen hallituksen tähän samaan) on leväperäisellä rahanjaollaan, maailman halailullaan ja verotuksellisilla linjauksillaan lamauttanut suomalaisen yhteiskunnan jo ennen koronaa ja tällä menolla mikään rokote ei tule lisäämään työpaikkojen määrää. Pikemminkin kaikki siihen kykenevät siirtävät tuotantoa ulkomaille ja me pesisimme täällä toistemme paitoja, jos verojen jälkeen jollain olisi varaa ostaa palveluja. Siinä voit sitten ottaa itseäsi persauksista kiinni, mitä ikinä se sitten tarkoittaakin.
Tulihan se sieltä :D
Miksi ihmeessä pitäisi tehdä vain ja ainoastaan jotain "yleishyödyllistä"? Tuota kuulee nykyään oudon paljon. Onko se nyt jotain muotia hokea tuota? Pelaava ihminen nauttii pelaamisesta. HÄN hyötyy siitä. En ole ap.