Oon ollu hereillä tässä nyt aamukahdesta asti ja pelannut vaan koneella, äsken korkkasin lonkeron. Työttömänä viimeiset 12 vuotta, ikää 34v
Kysy mitä vaan
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väsytätkö itsesi fyysisesti ihan piippuun ikinä esim ulkoilmassa?
Kesäisin joo
Taalvella en poistu kotoa
Mikset? Ja kiinnostaisiko esim vapaaehtoistyö?
Koska ulkona on kylmää, pimeää ja märkää...Puissa ei ole lehtiä, jne jne jne,....
Ap
Vierailija kirjoitti:
34-vuotias ei ainakaan ole liian vanha mihinkään (vaikka joku lyttääjä tulisikin sinulle sellaista väittämään). Ehdit vielä vaikka mitä - jos vain haluat. Ja vaikka et tekisikään mitään, olet silti ihminen siinä missä muutkin. Koita keskittyä asioihin joista aidosti tykkäät.
Ihana viesti! Olisipa sinunlaisia enemmän. - ei ap
Vierailija kirjoitti:
Millä oikeutat itsellesi täydellisen luovuttamisen tuossa iässä? Miksi yhteiskunnan pitää olla aikuisesta ihmisestä vastuussa? Joka ei tunnu itse pistävän rikkaa ristiin oman hyvinvointinsa eteen?
En minä mitenkään tietoisesti "oikeuta" itselleni mitään.
Näin asiat vain ovat menneet, ja näin ne ovat.
Vaikea selittää
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää sinua hankkimasta itsellesi elämää? Työtä, naisystävää, lapsia?
Joillakin ihmisillä on kaikki nuo ja ovat silti onnettomia. Ei edes tuo kliseinen trio takaa kaikkien ihmisten onnellisuutta.
Ei tietenkään mikään takaa mitään. Mutta onnellisuuden todennäköisyys lisääntyy aika monen kertaluokan verran. Lisäksi työnteko ja lasten saanti vie yhteiskuntaa eteenpäin, eli on muut huomioonottava teko.
Vierailija kirjoitti:
Millä oikeutat itsellesi täydellisen luovuttamisen tuossa iässä? Miksi yhteiskunnan pitää olla aikuisesta ihmisestä vastuussa? Joka ei tunnu itse pistävän rikkaa ristiin oman hyvinvointinsa eteen?
Mieti montako työtöntä ihmistä Suomessa on..
Mieti montako avointa työpaikkaa Suomessa on..
No nyt voit mollata aptä ja muita työttömiä mikäli sait laskettua jokaiselle ihka omat työpaikat :)
Vierailija kirjoitti:
Tätähän hallituksemme yrittää ajaa kaikkien kohtaloksi, joten kysymyksesi yhteiskunnan vastuusta on omituinen. Ilmeisesti ainakin puolet äänestysikäisistä on nimenomaan sitä mieltä, että yhteiskunnan kuuluu holhota kehdosta hautaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisystävä? Oletit heti, että ao on mies.
Äärimmäisen harva nainen ajautuu tuollaiseen tilanteeseen. Naisten on helppo saada miesystävä ja naiset myös hakevat herkästi apua ongelmiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti montako avointa työpaikkaa Suomessa on..No nyt voit mollata aptä ja muita työttömiä mikäli sait laskettua jokaiselle ihka omat työpaikat :)
Avoimien työpaikkojen määrää ei tiedä kukaan. Lisäksi myös yrittäjyys on vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti montako avointa työpaikkaa Suomessa on..No nyt voit mollata aptä ja muita työttömiä mikäli sait laskettua jokaiselle ihka omat työpaikat :)
Olen itsekin ollut työttömänä pitkiä aikoja. Se ei tarkoita elämää, jossa lukkiudutaan kuukausiksi pelaamaan videopelejä, aikuisena ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että joskus vielä elämätön elämä alkaa kaduttaa?
Mikä sinun mielestä sitten on eletty elämä? Pää kolmantena jalkana kokemuksien metsästystä, ulkomaanmatkoja, harrastuksia yms.? Ei kaikki halua elää noin vaikka varaa olisikin.
Jos ap hankkii edes yhden harrastuksen tai käy 1h kävelyllä niin sittenkö hänellä on elämä?
Kyllä minä sen verran utelias olen maailman ja elämän suhteen, että kaduttaisi ellen käyttäisi mahdollisuuksia nähdä uusia paikkoja, tavata uusia ihmisiä, kokeilla uusia asioita ja muutenkin elää aktiivisesti. Tämä koronavuosi on tuskaa, kun nyt on taas harrastuksetkin tauolla. Eikä se tarkoita etten viihtyisi myös kotona, täällä laittelen parhaillaan joulua ja kesällä isoa pihaa, mutta mieluummin haluaisin vielä elämäni aikana ehtiä nähdä monia muitakin paikkoja.
Mikset kouluttaudu johonkin uuteen ammattiin? Parissa vuodessa olisisit uuden elämän alussa. Kai on joku ala tai asia josta pidät tai jossa olet hyvä?
Ei tuollaiselta ap:een kaltaiselta mitään kiinnosta kysyä. Mitäs sitten jos tänään pelaa päivän ja muina pivinä tekee ihan mitä lystää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väsytätkö itsesi fyysisesti ihan piippuun ikinä esim ulkoilmassa?
Kesäisin joo
Taalvella en poistu kotoa
Mikset? Ja kiinnostaisiko esim vapaaehtoistyö?
Koska ulkona on kylmää, pimeää ja märkää...Puissa ei ole lehtiä, jne jne jne,....
Ap
Tekosyitä. Kunnon varusteet ja otsalamppu. Tee vaikka hiihto-tai kävelylenkki. Hanki koira. Auta mummoja lumitöissä tai keksi joku yleishyödyllinen vapaaehtoistyö. Lopeta pelaaminen, siitä ei kukaan hyödy mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea selittää
Ap
Oletko miettinyt sitä vaihtoehtoa, että olet peliriippuvainen? Pelaaminen kapeuttaa elämääsi. Kyse ei ole vain opitusta tavasta vaan välittäjäaineista, dopamiinista. Uskoisin, että netistä löytyy testejä, joilla voi arvioida omaa peliriippuvuuttaan.
JOS sinulta hajoaisi nyt pelilaitteet etkä pystyisi tässä ajatusleikissä hankkimaan/lainaamaan/vuokraamaan/... uusia ennen kuin vaikkapa 1.1.2021, mitä tekisit? Mitä tuntisit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisystävä? Oletit heti, että ao on mies.
Äärimmäisen harva nainen ajautuu tuollaiseen tilanteeseen. Naisten on helppo saada miesystävä ja naiset myös hakevat herkästi apua ongelmiinsa.
Taidat olla vähän tynnyrissä kasvanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin ihmisillä on kaikki nuo ja ovat silti onnettomia. Ei edes tuo kliseinen trio takaa kaikkien ihmisten onnellisuutta.
Ei tietenkään mikään takaa mitään. Mutta onnellisuuden todennäköisyys lisääntyy aika monen kertaluokan verran. Lisäksi työnteko ja lasten saanti vie yhteiskuntaa eteenpäin, eli on muut huomioonottava teko.
Riippuu mitä niistä lapsista tulee vai tuleeko mitään. Kenen tahansa lapsesta voi tulla työtön syystä tai toisesta.
Mikäli työtön on esim. masentunut niin hän ei ensinnäkään saisi ottaa muita huomioon siinä tilanteessa vaan ensisijaisesti hakea apua itselleen. Ei pidä koskaan asettaa yhteiskunnan vaatimuksia oman terveyden edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea selittää
Ap
Eli pelailet koneellasi ja odotat kotomasi, että joku hakee sinut töihin ja tarjoutuu tyttöystäväksesi?
Asiat menevät kuten nyt, jollet itse tee asioille jotain. Siihen asti jollain uhrimentaliteetilla oikeutat oman siipeilysi.
Täällä 30v nainen, minulla sentään puoliso. Olemme siistejä, eletään hyvällä alueella. Itse en ole kun satunnaisesti päässyt töihin, aina kehuttu kauheasti, aina saanut kuulla kuinka tuun pitkälle päästä ja kuinka minua tarvitaan.
No työttömänä 10v, matalapalkkaista työtä, matematiikan takia en ole koskaan pärjännyt koulussa, muut aineet hyviä. Koko elämä minulla tippui siihen ettei ton matikan takia ole päässyt mihinkään.
Unelmat tulivat ja menivät.
En tiiä mitä tästä elämästä tulee kun loppuelämä joutuu elää tukien varassa.... häpeällistä ja väärä!!! tekisin mitä vain että saisin uran ja voisin toteuttaa itseäni työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Mikset kouluttaudu johonkin uuteen ammattiin? Parissa vuodessa olisisit uuden elämän alussa. Kai on joku ala tai asia josta pidät tai jossa olet hyvä?
Jos on 12 vuotta vaan yksinään pelannut, niin vakavat opiskeluvaikeudet ovat lähes taattuja. Opinnoissa pitää totutella kurinalaiseen elämään missä juostaan tunnilta toiselle kello kädessä ja tehdään vapaa-aikana tunnollisesti tehtävät jäämättä jälkeen ja yrittämättä luistaa niistä. Toisten ihmisten kanssakin pitää pärjätä ja oppia olemaan ryhmän jäsen. Ihan oma lukunsa ovat myös harjoittelut ja niissä pärjääminen. Edes yleisin syrjäytyneiden suorittama tutkinto eli lähihoitaja ei todellakaan ole mikään läpihuutojuttu tuolla taustalla.